Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza
Hahaha, założę nowy temat w tym uśmierconym dziale
Dzisiaj wentylacja mi padła - nie ma reakcji na przyciski, którymi ustawia się kierunek nawiewu (szyby, nogi itd.) - nawiew pozostał w pozycji "na nogi".
Czy ktoś się orientuje który to silniczek na nagrzewnicy (tzn. gdzie go szukać na nagrzewnicy) i czy da się go wymienić choć trochę łatwiej niż ten od sławnej klapki obiegu zamkniętego?
Jak znam życie to albo skonał, albo jakieś cięgno nim napędzane skonało
Dzisiaj wentylacja mi padła - nie ma reakcji na przyciski, którymi ustawia się kierunek nawiewu (szyby, nogi itd.) - nawiew pozostał w pozycji "na nogi".
Czy ktoś się orientuje który to silniczek na nagrzewnicy (tzn. gdzie go szukać na nagrzewnicy) i czy da się go wymienić choć trochę łatwiej niż ten od sławnej klapki obiegu zamkniętego?
Jak znam życie to albo skonał, albo jakieś cięgno nim napędzane skonało
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- horses
- Forumowicz/ka
- Posty: 1356
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza
U mnie w Dedrze to takie objawy się czasami pojawiają jak się powiesi sterownik (panel?) a jest to związane z błędnymi odczytami z termometru.
Ale to jest akurat przypadłość w moim samochodzie.
Ale to jest akurat przypadłość w moim samochodzie.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza
A widzisz - coś w tym jest.
Przyjrzałem się nieco bliżej problemowi.
W sobotę się cieszyłem, że się "naprawiło", ale jednak dalej głupieje.
Wychodzi na to, że jak głupieje to po prostu dmucha w tym kierunku, w jakim ostatnio było ustawione. Wcześniej miałem na nogi, więc zawsze przy usterce dmuchało na nogi mimo wciskania "na szybę" czy "na klatę". Dziś jednak było nieco cieplej i jak działało prawidłowo to nawiew ustawiało na nogi + klata. Jak zaczęło wariować to mimo wciskania innych przycisków wiało non stop na nogi + klata. Do tego dmucha ciepłym powietrzem.
Wystarczy zgasić auto, odczekać kilka sekund i wszystko wraca do normy.
Myślałem, żeby wymienić panel sterowania, ale skoro piszesz, że to wina termometru to wymiana panelu nie pomoże. A wiesz może którego czujnika - temperatury na zewnątrz (w lusterku), w środku (ten z wiatraczkiem pod kierą) czy nie daj Boże któregoś z tych dwóch przy nagrzewnicy?
Przyjrzałem się nieco bliżej problemowi.
W sobotę się cieszyłem, że się "naprawiło", ale jednak dalej głupieje.
Wychodzi na to, że jak głupieje to po prostu dmucha w tym kierunku, w jakim ostatnio było ustawione. Wcześniej miałem na nogi, więc zawsze przy usterce dmuchało na nogi mimo wciskania "na szybę" czy "na klatę". Dziś jednak było nieco cieplej i jak działało prawidłowo to nawiew ustawiało na nogi + klata. Jak zaczęło wariować to mimo wciskania innych przycisków wiało non stop na nogi + klata. Do tego dmucha ciepłym powietrzem.
Wystarczy zgasić auto, odczekać kilka sekund i wszystko wraca do normy.
Myślałem, żeby wymienić panel sterowania, ale skoro piszesz, że to wina termometru to wymiana panelu nie pomoże. A wiesz może którego czujnika - temperatury na zewnątrz (w lusterku), w środku (ten z wiatraczkiem pod kierą) czy nie daj Boże któregoś z tych dwóch przy nagrzewnicy?
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- horses
- Forumowicz/ka
- Posty: 1356
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza
A no to masz dokładnie to co u mnie, na panelu wywala się że na zewnątrz jest -29 stopni, zaczyna walić gorącym. Restart samochodu pomaga, albo lepiej otworzyć i zamknąć drzwi.
Ja podejrzewam że jest gdzieś uszkodzony kabel pomiędzy czujnikiem a środkiem samochodu, może w wiązce tutaj na łączniku.
Nie naprawiałem tego bo samochód ostawiłem aż do remontu, pewnie dopiero wówczas się tym zajmę.
Ale na 100% jest to związane ze złym odczytem z termometru(lusterka)
Ja podejrzewam że jest gdzieś uszkodzony kabel pomiędzy czujnikiem a środkiem samochodu, może w wiązce tutaj na łączniku.
Nie naprawiałem tego bo samochód ostawiłem aż do remontu, pewnie dopiero wówczas się tym zajmę.
Ale na 100% jest to związane ze złym odczytem z termometru(lusterka)
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza
Muszę jeszcze zobaczyć temperaturę na zewnątrz jak tak zacznie głupieć, bo szczerze nie zerkałem.
Ale obyś miał rację Najgorsze by było znowu pruć deskę, żeby dostać się do silniczków od klapek...
Ale obyś miał rację Najgorsze by było znowu pruć deskę, żeby dostać się do silniczków od klapek...
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza
Jest tak jak piszesz - jak wentylacja szaleje to temperatura zewnętrzna wynosi -29 stopni
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- Rapeek
- Forumowicz/ka
- Posty: 561
- Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: mazowieckie
Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza
Może poprostu przerwały się kable w przelotce między drzwiami a słupkiem.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6
wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza
Zaczynam bardziej podejrzewać sam czujnik, bo dziś rano jechałem i w trakcie jazdy raz było dobrze a raz nie, drzwi w tym czasie nie dotykałem.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
- horses
- Forumowicz/ka
- Posty: 1356
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza
Trudno powiedzieć, generalnie u mnie otwarcie i zamknięcie drzwi np na stacji czy parkingu potrafiło rozwiązać problem, ale może też to być i czujnik, najlepiej by było z innego samochodu cały z kablem przełożyć.
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5389
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Delta II - silniczek klapki rozdziału powietrza
U mnie z kolei otwieranie drzwi nie pomaga, co najwyżej restart samochodu, ale już też nie zawsze
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205