Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 20 lis 2019, 16:50

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
PostDodany: 22 paź 2019, 23:14 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Posty: 557
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie
Teraz trzeba wypatroszyć lusterko z Delty i właśnie nie pamiętam jak ono jest połączone ze wspornikiem, bo robiłem to dawno temu i nie mogę znaleźć oryginalnego lusterka z Delty.
W Delcie wspornik i kulka są jednym odlewem.

Gdy mamy już zdjęte lusterko że wspornika z Delty to przekładamy przez kulkę pierścień z Kappy i wciskamy gniazdo na kulkę. Teraz przykręcamy gniazdo do lusterka trzema wkrętami następnie nasówamy pierścień i wkręcamy śrubkę na torxa.


Uwaga, ten opis dotyczy lusterka starego typu z przełącznikiem, nowy typ bez przełącznika jest zupełnie inaczej zbudowane.

_________________
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX


Na górę
PostDodany: 23 paź 2019, 12:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4703
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
No właśnie jest lekki problem , bo takich do Kappy nie widzę, za to jest coś do AR 166 i takie mam w planie wziąć.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 23 paź 2019, 14:54 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Posty: 557
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie
Nowsze też powinno się dać przerobić.
Trzeba podważyć zatrzaski w miejscu strzałek i rozpołowić obudowę.
Załącznik:
PhotoEditor_20191023_141806937.jpg
PhotoEditor_20191023_141806937.jpg [ 1.54 MiB | Przejrzano 576 razy ]
Załącznik:
PhotoEditor_20191023_144502218.jpg
PhotoEditor_20191023_144502218.jpg [ 4.19 MiB | Przejrzano 576 razy ]

W środku wykręcamy 4 wkręty i gniazdo mamy wyjęte.
Załącznik:
PhotoEditor_20191023_144716420.jpg
PhotoEditor_20191023_144716420.jpg [ 2.13 MiB | Przejrzano 576 razy ]
Załącznik:
PhotoEditor_20191023_141937637.jpg
PhotoEditor_20191023_141937637.jpg [ 2.59 MiB | Przejrzano 576 razy ]
I tutaj jest problem bo to gniazdo jest zgrzane z dwóch części na kulce.

_________________
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX


Na górę
PostDodany: 23 paź 2019, 17:57 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4703
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Może jakieś spawanie plastiku wchodzi w grę?

Mam jeszcze jedno "obawienie" - dzwoniłem do faceta i mi podał, że lusterko od AR 166 ma 25cm szerokości - przymierzyłem w samochodzie między daszkami i jest niestety nieco mniej - niecałe 24cm.

Fakt, że lusterko nie będzie prosto tylko pod kątem, ale mam nadal obawy czy się zmieści.

Ile razem z ramką ma Twoje lusterko?

No i pytanie kolejne - niestety po kupnie skrzynki bezpieczników wywaliłem odcięte kable ze złączami, zatem bez rozbebeszania skrzynki nie dowiem się jaki konektor wchodzi w złącze. Chciałbym sobie już wcześniej wyprowadzić przewód od wstecznego z tego złącza co pisałeś, mam możliwość wyciągnięcia tego konektora i ponownego zaciśnięcia z dodatkowym przewodem, ale muszę wiedzieć jaki konektor tam jest. W skrzynce są wyprowadzone jakby płaskie konektory 4,8mm, więc potrzebowałbym taki żeński (jak do głośników samochodowych), ale wydaje mi się to zbyt proste by było prawdziwe ;)

Kojarzysz co to za konektory siedzą w tych złączach podłączanych do skrzynki?

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 24 paź 2019, 0:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Posty: 557
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie
Też o tym myślałem żeby przeciąć w miejscu zgrzewania i później skleić.
U mnie przy ustawieniu lusterka "do patrzenia do tyłu" po obu stronach jest po 2-3 mm przerwy. Stary i nowy typ ma tą samą szerokość.

Do podłączenia wstecznego nie potrzeba żadnych konektorów, po prostu nacinasz biały kabel i dolutowujesz się do niego.

Pytałeś Maniaka może on ma lusterko starego typu?

_________________
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX


Na górę
PostDodany: 24 paź 2019, 6:10 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4703
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Pytałem, na razie bez odzewu.

Wolę na nowo zacisnąć konektor na 2 przewodach niż się wlutowywać - pewniejsze.

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 24 paź 2019, 11:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Posty: 557
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie
Stary i nowy typ mają 247mm

_________________
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX


Na górę
PostDodany: 24 paź 2019, 19:16 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4703
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
To myślisz, że brać to od AR 166?

Skoro się zmieści...

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 24 paź 2019, 19:23 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Posty: 557
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie
W 166 powinno być takie same.

_________________
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX


Na górę
PostDodany: 04 lis 2019, 23:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4703
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Niestety - nie mam pojęcia jak rozbroić oryginalne lusterko od Delty :(

Może jakieś fotki chcesz to Ci się przypomni?
Załącznik:
DSC_8839.JPG
DSC_8839.JPG [ 305.94 KiB | Przejrzano 351 razy ]
Załącznik:
DSC_8838.JPG
DSC_8838.JPG [ 314.99 KiB | Przejrzano 351 razy ]
Jakby co to ten "dzyndzel" od przestawiania pozycji dzień/noc mi się właśnie rozwalił, tylko mu pomogłem odpaść do reszty ;)

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 06 lis 2019, 22:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4703
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Próbowałem jakoś podejrzeć jak to rozebrać i niestety nie wiem.

Wpadłem na pomysł, aby podgrzać ramkę lusterka i powoli odginać, aby szkło wyszło, całkiem dobrze szło do pewnego momentu a potem pękło mi szkło. I tyle w temacie : cenzura :

Mam nadzieję, że sobie przypomnisz jak to się rozbierało.

Przy okazji dostałem już lusterko od Kappy i okazało się, że muszę zaopatrzyć się w malutkie torxy, bo mój najmniejszy T10 jest stanowczo za duży...

Ciągle pod górkę...

No i lusterko od Kappy jest dużo szersze - naprawdę mam duże wątpliwości, że zmieści się między daszkami...

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 06 lis 2019, 22:18 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Posty: 557
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie
No właśnie nie mogę sobie przypomnieć jak to rozbierałem, na pewno nie wyjmowałem szkła.
Jak chcesz to wyślij mi te dwa lusterka to ci je przerobie i odeśle.

_________________
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX


Na górę
PostDodany: 06 lis 2019, 22:44 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4703
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Nie wiem czy jest sens, skoro już oryginalne szkło mi pękło to może po prostu dokończę dzieła i je wybiję :(

Sam nie wiem.

Spróbuję może jeszcze raz jutro i jak nie dam rady to bym Ci wysłał. Ale to znowu kilka dni zejdzie :(

A podgrzewałeś coś w ogóle?

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
PostDodany: 09 lis 2019, 0:15 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Posty: 4703
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Lusterko od Kappy zamontowane :) Stare zniszczyłem, ale i tak było niesprawne.

Zgodnie z podpowiedzią wpiąłem się w biały przewód z zielonego złącza w skrzynce bezpieczników, aby uzyskać plus ze wstecznego, masę wziąłem za pomocą izolowanego oczka ze śruby przytrzymującej lusterko a plus "normalny" z podświetlania przycisków od lampek sufitowych. Tak przygotowaną "wiązkę" spiąłem z oryginalnym kablem z lusterka za pomocą zgrabnej pary 4-pinowych Molexów serii 5557 i 5559.

Niestety - mi lekko haczy daszek kierowcy o to lusterko. Daszek pasażera za to nie ociera ;)

Ale i tak jest bajer :D

_________________
Są: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Delta 2,0 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl