Delta II 1.8 16v - czy 1.6 16v?

macko921
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
Imię: Maciek
Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod

Delta II 1.8 16v - czy 1.6 16v?

Post autor: macko921 » 29 wrz 2013, 14:20

Witam jestem nowym posiadaczem delty z 95r. auto było przez poprzedniego właściciela sprowadzone z niemiec.Ma listwy od 1.6 16v ale w dowodzie 1.8 . Dziwne wydało mi się że w dowodzie jest 66kw. Zastanawiam się czy faktycznie jest to 1.6 i jest błąd w dowodzie czy jest to 1.8 ( w którymś z wątków o lpg natknąłem się na wzmiankę że niemiecka wersja ma blokade na przepustnicy ) ? Silnik jest na dwóch walkach tego jestem pewien. Ma pokrywę nad świecami czego w 1.6 nie widziałem. Ogólnie mówiąc szukam chetnych którzy wtajemniczą mnie nieco w budowę tego samochodu i pomogą doprowadzić ją do porządku bo na dzień dzisiejszy silnik pracuje jak mu się podoba .Jestem pewien że wiecej jak 66kw nie ma :D Pozdrawiam

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II 1.8 16v - czy 1.6 16v?

Post autor: bassman » 29 wrz 2013, 15:51

Google podpowie Ci jednoznacznie jaką masz pojemność silnika.
Z Twojego opisu nic szczegółowego nie wynika.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

macko921
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
Imię: Maciek
Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod

Re: Delta II 1.8 16v - czy 1.6 16v?

Post autor: macko921 » 29 wrz 2013, 16:27

googli pytałem ile mogłem im jak mogłem i z nich mi wiadomo że najsłabsza 1.8 miała 105 km. W środku obok symbolu delta ma napis LE . Czy jest to może 1.8 i.e. LE ?

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II 1.8 16v - czy 1.6 16v?

Post autor: schab » 29 wrz 2013, 18:51

W 95 roku nie było w Delcie silnika 1,8 16V , ani 1,6 16V . Pojwiły się dopiero po lifitingu .
Na 99% masz silnik 1,8 8V , który w zależności od wersji miał od 90 do 106 koni .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

macko921
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
Imię: Maciek
Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod

Re: Delta II 1.8 16v - czy 1.6 16v?

Post autor: macko921 » 30 wrz 2013, 0:18

dokładnie taki silnik mam :) on jest na dwóch wałkach ? bo wyglądało mi na to że na 2 i stąd się zasugerowałem że to 16v. Czym się różniły te dwie wersje ? Co odpowiada za tą różnicę mocy?

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II 1.8 16v - czy 1.6 16v?

Post autor: schab » 30 wrz 2013, 7:49

macko921 pisze:dokładnie taki silnik mam :) on jest na dwóch wałkach ? bo wyglądało mi na to że na 2 i stąd się zasugerowałem że to 16v. Czym się różniły te dwie wersje ? Co odpowiada za tą różnicę mocy?
Silnik jest na dwóch wałkach , ale to nie oznacza automatycznie , że ma 16 zaworów ! Różnica mocy - wynikała z przepisów homologacyjnych na różnych rynkach . Stąd ( chyba na Niemcy ) - wychodziła "wykastrowana" wersja tego samego silnika - mająca tylko 90KM . Dla porównania - najwcześniejsza wersja - bez katalizatora miała nawet 115 ...
Różnica pomiędzy silnikami 8V i 16V to nie tylko różnica mocy ( 16V ma sto trzydzieści kilka KM) - głowice tych silników bardzo się różnią , zarówno konstrukcyjnie , jak i wizualnie - z zewnątrz .
macko921 pisze:Ogólnie mówiąc szukam chetnych którzy wtajemniczą mnie nieco w budowę tego samochodu i pomogą doprowadzić ją do porządku bo na dzień dzisiejszy silnik pracuje jak mu się podoba
Gdybyś tak w łaskawości swojej - opisał co znaczy : "pracuje jak mu się podoba" - byłoby łatwiej ci pomóc.
Ja natomiast lansowałbym "czarny scenariusz" , że kupiłeś auto wyeksploatowane do końca, którego reanimacja kilkukrotnie przekroczy jego wartość . Mamy tu przykład kolegi "horses" ( któremu zresztą kibicuję w nierównej walce ) , a który to sam stwierdził , że ma najdroższą Dedrę na polskim rynku ! :D
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

macko921
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
Imię: Maciek
Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod

Re: Delta II 1.8 16v - czy 1.6 16v?

Post autor: macko921 » 30 wrz 2013, 12:17

ogólnie na gazie chodzi dobrze tylko na początku nie wkręca się równo na obroty tylko tak jakby skokowo ale po rozgrzaniu problem coraz bardziej zanika.Na benzynie jak odpalam po dłuższej przerwie-po pierwszym przekręceniu kluczyka odpala i wchodzi na 1000 obrotów i gaśnie .Drugi raz to samo za trzecim najczęściej już utrzymuje się na 1000obr ale przez jakieś 20 sekund czasem trochę dłużej nie mogę zwiększyć obrotów bo przygasa. Później jedzie normalnie koło 2300 do ok. 3000 jest jakby spadek mocy i dalej już normalnie kręci.Czasem wyskakuje kontrolka wtrysków i przestaje trzymać wolne obroty po przełączeniu na gaz gaśnie i po ponownym przejsciu na benzyne znów dalej nie świeci. Dlatego tez planuje zakup interfejsu i sprawdzenie sondy oraz innych podzespołów. Ogólnie na razie muszę pospawać tłumik , wyregulować płytki luzu na zaworach bo trochę klekota moim zdaniem. Wtedy będzie można dociekać usterek. Mam nadzieje że się mylisz co do stanu mojego auta. Zawieszenie było w super stanie sprawdziłem na diagnostyce i jedynie tuleja wahacza z przodu i jeden drążek wymieniłem choć nie było to takie konieczne. Pozostało w zawieszeniu tylko profilaktycznie zmienić płyn wspomagania i ustawić zbieżność i tu moje pytanie czy z tyłu też sie ustawia w delcie czy tylko przód ?Przynajmniej w środku jest zadbane i nic nie trzeba robić i karoseria też tylko pare odrapań więc chyba nie jest tak fatalnie :) pozdrawiam i trzymajcie kciuki żebym okazał sie jednak jednym z tych co Lancie chwalą

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II 1.8 16v - czy 1.6 16v?

Post autor: schab » 30 wrz 2013, 14:29

Jeżeli chodzi o ustawianie zbieżności - ustawia się tylko przód.
Co do silnika - zrób pomiar ciśnienia sprężania , a unikniesz niepotrzebnych wydatków i rozczarowań .
Poza tym - uzupełnij w profilu miejscowość , w jakiej bywasz najczęściej - być może ktoś z bliższej okolicy ci pomoże , albo skieruje ...
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

macko921
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 26
Rejestracja: 24 wrz 2013, 11:45
Imię: Maciek
Lokalizacja: Rzeszów/Nowy Żmigrod

Re: Delta II 1.8 16v - czy 1.6 16v?

Post autor: macko921 » 03 paź 2013, 13:50

I tu mnie zastanawiają ściete od wewnątrz opony. Z przodu to pewnie wina zbierzności (wedlug dokumentacji jaką dostałem do auta była robiona ostatnio w 2004 od tego czasu pól zawieszenia już sie zmieniło zapewne) Jednak z tyłu też mam ścięte i nasuwa się pytanie czy po prostu poprzedni własciciel przełożył koła z przedniej osi na tyl jak już się ścieły czy doszukiwać sie w tylnym zawieszeniu jakis nieprawidłowosci . Na diagnostyce zawieszenia powiedzieli mi że całe zawieszenie jest w porządku i z tyłu nie ma nic do wymiany.

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta II 1.8 16v - czy 1.6 16v?

Post autor: GrimlocK » 03 paź 2013, 19:12

W takim razie na diagnostyce nie bardzo się znają. Jest to dosyć typowa usterka w samochodach opartych o tą płytę podłogową. Uszkodzeniu ulegają łożyska wahaczy tylnych, komplet naprawczy na jedną stronę kosztuje ok 70-80zł. Niestety naprawa potrafi być mocno utrudniona przez zapieczone śruby co skutkuje koniecznością zdjęcia zbiornika paliwa w celu wymiany tych łożysk. Oczywiście naprawa jest konieczna w przypadku gdy tylne koła są skierowane do środka - stojąc z tyłu samochodu wygląda to tak -> / \ . Jeżeli koła stoją prosto (w co wątpie, patrząc po Alfach 145/146 i Fiatach BBM na parkingach :) ) to pewnie sprzedający przełożył ścięte opony.

sirWilliamThatcher
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 4
Rejestracja: 11 sie 2013, 22:12
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Delta II 1.8 16v - czy 1.6 16v?

Post autor: sirWilliamThatcher » 04 paź 2013, 21:52

Witam
Podepnę się pod temat, mam pytanie co do różnic w silnikach mam silnik 1,8 i chciałem zapytać czy ktoś z was wie czy sonda lambda z silnika 1,6 będzie pasować (bo gdzieś słyszałem że mogą różnić się wtyczkami), z góry dzięki za odpowiedź.

Awatar użytkownika
16v
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 44
Rejestracja: 30 maja 2012, 23:30
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Lublin

Re: Delta II 1.8 16v - czy 1.6 16v?

Post autor: 16v » 29 sie 2014, 21:26

Witam,
ja również podepnę się pod temat. Czy silnik 1.8 16v (131KM) w Dedra ma plastikowy czy aluminiowy kolektor?
Ostatnio zmieniony 29 sie 2014, 21:39 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Chyba [KM]!
Lancia Dedra SW 1995 LE
1600 MPI

Awatar użytkownika
rob_76
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3633
Rejestracja: 07 kwie 2013, 22:31
Imię: Robert
Lokalizacja: Gdynia/WorldWide

Re: Delta II 1.8 16v - czy 1.6 16v?

Post autor: rob_76 » 29 sie 2014, 22:26

schab pisze:
macko921 pisze:dokładnie taki silnik mam :) on jest na dwóch wałkach ? bo wyglądało mi na to że na 2 i stąd się zasugerowałem że to 16v. Czym się różniły te dwie wersje ? Co odpowiada za tą różnicę mocy?
Silnik jest na dwóch wałkach , ale to nie oznacza automatycznie , że ma 16 zaworów ! Różnica mocy - wynikała z przepisów homologacyjnych na różnych rynkach . Stąd ( chyba na Niemcy ) - wychodziła "wykastrowana" wersja tego samego silnika - mająca tylko 90KM . Dla porównania - najwcześniejsza wersja - bez katalizatora miała nawet 115 ...
Różnica pomiędzy silnikami 8V i 16V to nie tylko różnica mocy ( 16V ma sto trzydzieści kilka KM) - głowice tych silników bardzo się różnią , zarówno konstrukcyjnie , jak i wizualnie - z zewnątrz .
Dorzucę tylko, że ten silnik to rozwinięcie genialnego Twin Cam'a maestro Lamprediego... :D
Natomiast różnica mocy (oprócz kwestii homologacyjnych) wynika wprost z ilości ładunku dostającego się do cylindra na jeden suw ssania - w silniku wolnossącym przez dwa zawory wleci więcej, niż przez jeden, bo sumaryczna powierzchnia przelotu jest większa... Podobnie z wydechem. Katalizator też nie ułatwiał sprawy, dławiąc skutecznie wydech... Ponadto wersja 90 KM ma za pewne niższy stopień sprężania, inne fazy (wałki, lub ich ustawienie) rozrządu oraz mapy zapłonu.
Nawiasem mówiąc, głowice 8V uchodzą też za mniej awaryjne, niż 16-tki - to kwestia obciążeń cieplnych i mechanicznych.
A tutaj można znaleźć podstawowe dane techniczne:
http://www.automobile-catalog.com/make/ ... /1993.html

Linku nie skracam, bo wtedy nie działa
Pozdrawiam i powodzenia w "ogarnianiu tematu"
R.
Autovettura Lancia Beta Coupe S2 2000 119KM Anno Domini '76 - Serce i dusza...
Autovettura Lancia Gamma Coupe S2 2500 i.e. 140KM x2 Anno Domini '80/'81 - Duma i radość...
Autovettura Lancia Kappa Coupe 2400 20V 175KM Anno Domini '98 - Przyjemność i wygoda...
Autovettura Lancia Lybra SW 2.4JTD 140KM Anno Domini '01 - Ekonomika i miekkość...
Chevrolet Volt Hybrid plug-in Anno Domini '13 - Zaawansowanie i oszczędność...
To już wspomnienie: Opel Ascona C 1.6D sedan 4D 54KM, Hyundai Pony IV 1.5 GL sedan 77KM, Renault Clio II Phase I 1.2 RN 60KM, Renault Clio III 1.2 Tce 100KM, Lancia Delta II HPE 2000 16V 139KM, Opel Astra Caravan 1.4 S.P.I. 60KM, Honda Civic VIII 4D 1.8 Ex. 140KM.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”