Delta II 1.8 8v - temperatura silnika
Delta II 1.8 8v - temperatura silnika
Witam. Pytanie to kieruje do posiadaczy silników 1,8 8V w delcie. Jaka powinna być prawidłowa temp. silnika czy 90 stopni? Pytam ponieważ po remoncie silnika gdy jadę mam max 70 stopni, a jak samochód stoi to wzrośnie. Jak zacznę jechać to znów spadnie do 70. No i myślę że chyba termostat się popsuł i otworzył na duży obieg, ale czy mam rację?
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Delta Nuova-Temperatura silnika 1,8 8V
kurde ja mam dokładnie to samo (ale silnik 16v vvt) - też się zastanawiam, dla mnie 70 stopni to niedogrzany silnik ... Co prawda jak stoję (albo się toczę w korkach) skacze mi do 90 tylko gdy dużo wachluję sprzęgłem, tak to dość ładnie tkwi mi na tych 70-ciu na jałowym...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Delta Nuova-Temperatura silnika 1,8 8V
hej Karol!
miałem to samo w swojej delcie, termostat i tyle, ewentualnie czujnik temperatury (też zmieniałem, jak masz mało kasy to podchodzi od fiata uno, albo cc)
co do termostatu, u siebie załozyłem z poloneza, jest tańszy (20pln) i poza tym, nie znalazłem samego wkładu do tego silnika.
termostat pasuje super w dół obudowy, a górę trzeba przerobić, albo założyć z jakiegoś starszego tipo, albo ritmo, nie wiem czy nawet góra nie podeszłaby z dużego fiata 1500.
co do przeróbki termostatu było niedawno to na forum.
przedtem silnik długo sie grzał i zawsze miał kilka kresek poniżej 90*, a teraz auto stoi na zewnątrz, i potrzebuje jakichs 3 km. żeby sie rozgrzać i nieważne czy trasa czy miasto, zawsze stoi na 90*
miałem to samo w swojej delcie, termostat i tyle, ewentualnie czujnik temperatury (też zmieniałem, jak masz mało kasy to podchodzi od fiata uno, albo cc)
co do termostatu, u siebie załozyłem z poloneza, jest tańszy (20pln) i poza tym, nie znalazłem samego wkładu do tego silnika.
termostat pasuje super w dół obudowy, a górę trzeba przerobić, albo założyć z jakiegoś starszego tipo, albo ritmo, nie wiem czy nawet góra nie podeszłaby z dużego fiata 1500.
co do przeróbki termostatu było niedawno to na forum.
przedtem silnik długo sie grzał i zawsze miał kilka kresek poniżej 90*, a teraz auto stoi na zewnątrz, i potrzebuje jakichs 3 km. żeby sie rozgrzać i nieważne czy trasa czy miasto, zawsze stoi na 90*
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Delta Nuova-Temperatura silnika 1,8 8V
Wkład termostatu już zamówiłem i kosztował 30zł, a co do tego od poloneza to też czytałem ten post i może bym to zrobił, ale przy takiej pogodzie to nie chce mi się grzebać, bo mam nie ogrzewany garaż.
Jeszcze jedno pytanie, ile trzeba spuścić płynu, żeby odkręcić termostat, bo nie chciałbym spuszczać całego.
Jeszcze jedno pytanie, ile trzeba spuścić płynu, żeby odkręcić termostat, bo nie chciałbym spuszczać całego.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Delta Nuova-Temperatura silnika 1,8 8V
spuść tak z 2-3 litry dla spokoju. i udało Ci sie dorwać oryginalny wkład z zamykaniem małego obiegu? bo ja miałem z tym problem i dlatego kombinowałem z polonezowskim.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Delta Nuova-Temperatura silnika 1,8 8V
No na aukcji pisało że pasuje do modeli 1,8 od 93r i typ 835C, no a taki właśnie mam. Okaże się jak dojdzie, ale muszę powiedzieć że jest bardzo zbliżony budowa do polonezowskiego. Oto link do aukcji."kretekpodnietek" pisze: i udało Ci sie dorwać oryginalny wkład z zamykaniem małego obiegu? bo ja miałem z tym problem i dlatego kombinowałem z polonezowskim.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Delta Nuova-Temperatura silnika 1,8 8V
u mnie dobierany wg katalogu nie pasował. daj znac czy zadziała.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Delta Nuova-Temperatura silnika 1,8 8V
jak nie zadziała to reklamacja. Kupiłem, bo jak byłem w sklepie to też proponowali mi wkład i całość. Całość 110zł zamiennik, no ale wolę popróbować taniej. A jak nie to poldkiem się posłużę"kretekpodnietek" pisze:u mnie dobierany wg katalogu nie pasował. daj znac czy zadziała.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Delta Nuova-Temperatura silnika 1,8 8V
Karol na 100% nie pasuje kupiłem taki sam i przerabiałem obudowę termostatukuken[url]
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Delta Nuova-Temperatura silnika 1,8 8V
A mógłbyś opisać co dokładnie przerabiałeś?"Dziadek" pisze:Karol na 100% nie pasuje kupiłem taki sam i przerabiałem obudowę termostatukuken[url]
Delta Nuova 1,8 8V 94r.
Delta Nuova-Temperatura silnika 1,8 8V
W górnej części termostatu nr.2 są takie "kły" ja to obciołem piłką do metalu równiutko z całą powierzchnią potem trzeba powiększyć średnicę w tek kopule o jakieś 1-1,5 mm.tak aby wkład termostatu swobodnie tam wchodził tą uszczelkę co dostaniesz z wkładem też zakładaj.Jak masz wiertarkę i trzpień do szlifowania otworów robota na 20 minut. PowodzeniaKuken
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Delta Nuova-Temperatura silnika 1,8 8V
Na tym rysunku akurat tego elementu nie widać,ale ja tak miałem.
Pozdrawiam Dziadek
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
Lancia Delta 1.8 8V+LPG BRC
- kretekpodnietek
- Forumowicz/ka
- Posty: 478
- Rejestracja: 11 paź 2007, 0:00
- Lokalizacja: przeworsk
Delta Nuova-Temperatura silnika 1,8 8V
Racja Dziadek, tez to przerabiałem, termostat z poloneza jest praktycznie taki sam jak kupiłeś, tylko jest tańszy i ma uszczelke na obwodzie.
ten wydaje mi sie że pasowałby bez przeróbek: Link
no ale lepiej miec w aucie część którą sie czesto zmienia za 20pln niż za 40.
Ewentualnie jak mówiłem, szukasz na szrocie góry obudowy z starszego tipo lub tempry lub cromy lub ritmo, wkładasz ten termostat który masz, albo polonezowski i nie bawisz sie w przeróby.
ten wydaje mi sie że pasowałby bez przeróbek: Link
no ale lepiej miec w aucie część którą sie czesto zmienia za 20pln niż za 40.
Ewentualnie jak mówiłem, szukasz na szrocie góry obudowy z starszego tipo lub tempry lub cromy lub ritmo, wkładasz ten termostat który masz, albo polonezowski i nie bawisz sie w przeróby.
Lancia nuova delta 1.8 8v LPG 1994r
Pozdrawiam Łukasz
Pozdrawiam Łukasz
Delta Nuova-Temperatura silnika 1,8 8V
Gdzie widziales zamiennik do 1.8 8V za 110 zł ?? bo poszukuje owego"karol1125" pisze:jak nie zadziała to reklamacja. Kupiłem, bo jak byłem w sklepie to też proponowali mi wkład i całość. Całość 110zł zamiennik, no ale wolę popróbować taniej. A jak nie to poldkiem się posłużę"kretekpodnietek" pisze:u mnie dobierany wg katalogu nie pasował. daj znac czy zadziała.
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Delta Nuova-Temperatura silnika 1,8 8V
W motoryzacyjnym w katalogu z tym całym kolankiem(czyli górą), no i rzecz jasna sprawdził mi zaraz w hurtowni i podał cenę."Snooki" pisze:Gdzie widziales zamiennik do 1.8 8V za 110 zł ?? bo poszukuje owego"karol1125" pisze:jak nie zadziała to reklamacja. Kupiłem, bo jak byłem w sklepie to też proponowali mi wkład i całość. Całość 110zł zamiennik, no ale wolę popróbować taniej. A jak nie to poldkiem się posłużę"kretekpodnietek" pisze:u mnie dobierany wg katalogu nie pasował. daj znac czy zadziała.
Delta Nuova 1,8 8V 94r.