Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

Awatar użytkownika
opos44
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 28 sie 2009, 18:07
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Błonie

Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

Post autor: opos44 » 05 mar 2015, 18:59

Witam szanownych klubowiczów.
Moja Lusi to Delta II 2.0 16v, 1995r bez turbo,bez gazu(przejechane 230tyś)
A problem jest następujący: samochód ogólnie jeździ dobrze, nie ma problemów z przyspieszeniem pali normalnie. Problem ujawnia się czasami, gdy dodam gwałtownie gazu, dajmy to na biegu nr 3 dochodzę do około 4000 lub powyżej samochód zaczyna buczeć, traci gwałtownie moc i przy próbie dodania gazu strzela w wydech, gdy wcisnę sprzęgło obroty spadają gwałtownie do 0-a samochód gaśnie... Gdy zgaśnie muszę cofnąć kluczyk następnie przekręcić kluczyk na środkowe położenie odczekać 5-10sek (nie szybciej bo nie zapala) i enter samochód normalnie zapala wszystko ok...(niestety raz zgasł mi podczas wyprzedzania, nie powiem spociłem się...no i trochę strach jeździć)
Z rzeczy które już zrobiłem to:
-wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym
-wymiana palca w kopułce
-ustawienie zapłonu w punkt zero
-wymiana przepustnicy ustawienie w punkt zero
-diagnostyka programem iAW scan2 oraz innymi brak błędu
-wymiana czujnika położenia wału
-wymiana czujnika temp. wody oraz powietrza
-silnik po wymianie rozrządu i ustawieniu zaworów(ślęczenie ze szczelinomierzem i płytkami)
Powiem jeszcze, że problem kiedyś był większy i gasł prawie zawsze po przekroczeniu 3000 tyś obrotów z identycznymi objawami jak na początku przedstawiłem, wtedy okazało się że palec w kopułce się przepalał po wymianie ustąpiło (teraz kupiłem 3 na każdym to samo)

Proszę klubowiczów o pomoc dodam że to mój jedyny samochód i szczerze mówiąc boje się nim jeździć szczególnie z dzieckiem.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc i rady, oraz pozdrawiam wszystkich dla których Lusi najpiękniejszą z dam ;)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 2.0 16v, 4000 obrotów strzela i gaśnie...

Post autor: Bichoń » 05 mar 2015, 19:21

Zakładam że świece i kable też sprawdzone?
Ciężki przypadek, bo wymieniłeś chyba wszystkie czujniki. Podpinałeś pod komputer, żeby zobaczyć czy nie złapała przy tej okazji jakiegoś błędu, z którego dało by się coś wywnioskować?
Ostatnio w delcie mniej więcej z tego rocznika walczyłem z nie wkręcaniem się na obroty, przy okazji też strzelała. Problemem okazała się pompa paliwa, w której sparciała guma zalegała w koszyku i zatykała wlot do pompy właściwej. Z wyjęciem pompy paliwa bardzo dużo roboty nie ma, można by ją sprawdzić.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

Post autor: Wilkin » 06 mar 2015, 0:21

Sprawdź czujniki spalania stukowego ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

dawidson

Post autor: dawidson » 06 mar 2015, 3:11

Podłącz laptopa i użyj StarTreka. Pusta droga i sprawdź co się dzieje gdy auto gaśnie.

Awatar użytkownika
Pawcio78
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1465
Rejestracja: 24 lip 2009, 15:04
Imię: Paweł
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Pawcio78 » 06 mar 2015, 6:17

Sprawdz ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
była: Tempra 1.6 86KM
jest: Lybra 1.8 131KM 2000r. , Y 1.2 60KM 2001r. , Delta 4WD HF turbo 2.0 8V 165KM 1987r.

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

Post autor: wladek-15 » 06 mar 2015, 8:39

też obstawiam pompę paliwa
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

Post autor: Wilkin » 06 mar 2015, 9:55

chyba że traci zasilanie ,bo jak tylko spada ciśnienie - wystarczy odpuścić gaz i wróci do prawidłowego działania.
A tu autko gaśnie ,do zresetowania kluczykiem :|
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

Post autor: wladek-15 » 06 mar 2015, 19:09

miałem przypadek ze pompa się zawieszała
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

dawidson

Post autor: dawidson » 07 mar 2015, 2:36

Wilkin pisze:Sprawdź czujniki spalania stukowego ;)
Z ciekawości: Jak?

Nadal radzę użyć StarTrek.

Awatar użytkownika
opos44
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 28 sie 2009, 18:07
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Błonie

Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

Post autor: opos44 » 08 mar 2015, 13:27

Faktycznie pompa to to czego jeszcze nie sprawdzałem...
No dostęp do pompy elegancki niestety śruby od pokrywy się trochę zastały i mam problem z dostaniem się do środka, odrdzewiam żeby nie urwać.
Profilaktycznie nalałem trochę oleju do dwusuwów do przesmarowania pompy jak polecił mi znajomy mechanik i faktycznie chodziła wcześniej głośniej.
Jak odrdzewię i dostane się do środka zdam relacje.

Awatar użytkownika
opos44
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 28 sie 2009, 18:07
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Błonie

Re:

Post autor: opos44 » 09 mar 2015, 11:07

dawidson pisze:
Wilkin pisze:Sprawdź czujniki spalania stukowego ;)
Z ciekawości: Jak?

Nadal radzę użyć StarTrek.
Nie posiadam wiedzy na temat wymienionego "StarTreka" i z czym to się je?
Jak mógł bym prosić o szczegóły i możliwości kupna bądź ściągnięcia jeśli jest to możliwe.
Z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
opos44
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 28 sie 2009, 18:07
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Błonie

Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

Post autor: opos44 » 09 mar 2015, 11:09

Wilkin pisze:Sprawdź czujniki spalania stukowego ;)
A owy czujnik gdzie się znajduje bo szczerze powiem nie posiadam wiedzy w tym temacie.
jeśli można proszę o wskazówki.
Pozdrawiam i z góry dziękuje.

Awatar użytkownika
NOWY84
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 05 maja 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Re:

Post autor: NOWY84 » 09 mar 2015, 12:55

opos44 pisze:
dawidson pisze:
Wilkin pisze:Sprawdź czujniki spalania stukowego ;)
Z ciekawości: Jak?

Nadal radzę użyć StarTrek.
Nie posiadam wiedzy na temat wymienionego "StarTreka" i z czym to się je?
Jak mógł bym prosić o szczegóły i możliwości kupna bądź ściągnięcia jeśli jest to możliwe.
Z góry dziękuje.
To taki mocno podstawowy program diagnostyczny stworzony specjalnie do sterowników Weber IAW serii P8 w założeniu do Fiata Coupe. Pod tym adresem znajdziesz w treści link do ściągnięcia

STARTREK

Na youtube są nawet filmiki jak ten program działa w praktyce do znalezienia pod hasłem "Fiat Startrek" itp.

Jest mniej opcji niż w IAW ECU SCAN'ie 2, ale zaletą jest przejrzystość wyświetlanych parametrów. W przypadku użycia tego programu podczas wywoływania syutacji problemowej polecam skorzystać dodatkowo z jakiegoś programu, który w czasie rzeczywistym nagrywa obraz z pulpitu. Zapisze się filmik i na spokojnie Będziesz mógł sobie odtworzyć, co wskazywały czujniki w momencie, gdy pojawia się problem.
opos44 pisze:
Wilkin pisze:Sprawdź czujniki spalania stukowego ;)
A owy czujnik gdzie się znajduje bo szczerze powiem nie posiadam wiedzy w tym temacie.
jeśli można proszę o wskazówki.
Pozdrawiam i z góry dziękuje.
Niestety tutaj wiedza internetowa rozmija się z techniczną. 2.0 16v wolnossące nie ma tego czujnika, więc nie masz co szukać. Nie jestem teoretykiem, ponad 10 lat jeździłem konstrukcjami Lamprediego, a ostatnie auto to właśnie identyczna wersja Delty jak Twoja. Użytkując Deltę 2.0 16v sporo się zaznajomiłem z tym układem wtrysku.
Tak ode mnie co do sytuacji, również uważam, że jak nie Zaglądałeś do pompy paliwa, to warto zerknąć. Często jest ta sama przypadłość, że z wiekiem element gumowy koszyka trzymający pompę w osi środka kruszeje i zalega w koszyku - może coś tam się przytyka i dopiero jak go zgasisz to pompa się rozłącza, jednocześnie udrożniając. Co do śrub od dekla, to są wkręcone w plastikowe wciskane gniazda, więc nie powinno być problemu.
Zobacz do pompy i jak Dasz radę zrób tą diagnostykę wywołując problem. Jak dasz screeny, może coś się rzuci w oczy...jak nie będziemy myśleć dalej ;)
---------------------------------------

Awatar użytkownika
opos44
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 16
Rejestracja: 28 sie 2009, 18:07
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Błonie

Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min

Post autor: opos44 » 09 mar 2015, 13:26

Wielkie dzięki :)
Z programami komputerowymi sobie raczej poradzę w końcu informatyk jestem ;)
Jutro mam wolniejszy dzień i przysiądę nad problemem, jeśli tam tylko w plastik wkręcone to dobrze bo nie chciałem nic ukręcić, a wiadomo że musi ładnie wyglądać ;) Z całego zabiegu postaram się zrobić dokładną foto-relacje może komuś też się przyda.
Jeszcze raz szczere dziękuje za zainteresowanie moim problemem bo dłuuugo już walczę z tym i byłem zmorą nie jednego mechanika. To autko ma już 20 lat ja jeżdżę nim 8 a mam nadzieje, że będę nim jeździł jeszcze minimum 28 ;)
Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Re:

Post autor: Wilkin » 09 mar 2015, 15:11

NOWY84 pisze: Niestety tutaj wiedza internetowa rozmija się z techniczną.
czasami bywa że się coś klepnie - a potem pomyśli
W każdym razie przepraszam za wprowadzenie w błąd
a jakbyś potrzebował pompy paliwa - to mi się gdzieś kula w regałach
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”