Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min
- opos44
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sie 2009, 18:07
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Błonie
Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min
Witam szanownych klubowiczów.
Moja Lusi to Delta II 2.0 16v, 1995r bez turbo,bez gazu(przejechane 230tyś)
A problem jest następujący: samochód ogólnie jeździ dobrze, nie ma problemów z przyspieszeniem pali normalnie. Problem ujawnia się czasami, gdy dodam gwałtownie gazu, dajmy to na biegu nr 3 dochodzę do około 4000 lub powyżej samochód zaczyna buczeć, traci gwałtownie moc i przy próbie dodania gazu strzela w wydech, gdy wcisnę sprzęgło obroty spadają gwałtownie do 0-a samochód gaśnie... Gdy zgaśnie muszę cofnąć kluczyk następnie przekręcić kluczyk na środkowe położenie odczekać 5-10sek (nie szybciej bo nie zapala) i enter samochód normalnie zapala wszystko ok...(niestety raz zgasł mi podczas wyprzedzania, nie powiem spociłem się...no i trochę strach jeździć)
Z rzeczy które już zrobiłem to:
-wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym
-wymiana palca w kopułce
-ustawienie zapłonu w punkt zero
-wymiana przepustnicy ustawienie w punkt zero
-diagnostyka programem iAW scan2 oraz innymi brak błędu
-wymiana czujnika położenia wału
-wymiana czujnika temp. wody oraz powietrza
-silnik po wymianie rozrządu i ustawieniu zaworów(ślęczenie ze szczelinomierzem i płytkami)
Powiem jeszcze, że problem kiedyś był większy i gasł prawie zawsze po przekroczeniu 3000 tyś obrotów z identycznymi objawami jak na początku przedstawiłem, wtedy okazało się że palec w kopułce się przepalał po wymianie ustąpiło (teraz kupiłem 3 na każdym to samo)
Proszę klubowiczów o pomoc dodam że to mój jedyny samochód i szczerze mówiąc boje się nim jeździć szczególnie z dzieckiem.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc i rady, oraz pozdrawiam wszystkich dla których Lusi najpiękniejszą z dam
Moja Lusi to Delta II 2.0 16v, 1995r bez turbo,bez gazu(przejechane 230tyś)
A problem jest następujący: samochód ogólnie jeździ dobrze, nie ma problemów z przyspieszeniem pali normalnie. Problem ujawnia się czasami, gdy dodam gwałtownie gazu, dajmy to na biegu nr 3 dochodzę do około 4000 lub powyżej samochód zaczyna buczeć, traci gwałtownie moc i przy próbie dodania gazu strzela w wydech, gdy wcisnę sprzęgło obroty spadają gwałtownie do 0-a samochód gaśnie... Gdy zgaśnie muszę cofnąć kluczyk następnie przekręcić kluczyk na środkowe położenie odczekać 5-10sek (nie szybciej bo nie zapala) i enter samochód normalnie zapala wszystko ok...(niestety raz zgasł mi podczas wyprzedzania, nie powiem spociłem się...no i trochę strach jeździć)
Z rzeczy które już zrobiłem to:
-wymiana czujnika halla w aparacie zapłonowym
-wymiana palca w kopułce
-ustawienie zapłonu w punkt zero
-wymiana przepustnicy ustawienie w punkt zero
-diagnostyka programem iAW scan2 oraz innymi brak błędu
-wymiana czujnika położenia wału
-wymiana czujnika temp. wody oraz powietrza
-silnik po wymianie rozrządu i ustawieniu zaworów(ślęczenie ze szczelinomierzem i płytkami)
Powiem jeszcze, że problem kiedyś był większy i gasł prawie zawsze po przekroczeniu 3000 tyś obrotów z identycznymi objawami jak na początku przedstawiłem, wtedy okazało się że palec w kopułce się przepalał po wymianie ustąpiło (teraz kupiłem 3 na każdym to samo)
Proszę klubowiczów o pomoc dodam że to mój jedyny samochód i szczerze mówiąc boje się nim jeździć szczególnie z dzieckiem.
Z góry dziękuje za wszelką pomoc i rady, oraz pozdrawiam wszystkich dla których Lusi najpiękniejszą z dam
Re: Delta II 2.0 16v, 4000 obrotów strzela i gaśnie...
Zakładam że świece i kable też sprawdzone?
Ciężki przypadek, bo wymieniłeś chyba wszystkie czujniki. Podpinałeś pod komputer, żeby zobaczyć czy nie złapała przy tej okazji jakiegoś błędu, z którego dało by się coś wywnioskować?
Ostatnio w delcie mniej więcej z tego rocznika walczyłem z nie wkręcaniem się na obroty, przy okazji też strzelała. Problemem okazała się pompa paliwa, w której sparciała guma zalegała w koszyku i zatykała wlot do pompy właściwej. Z wyjęciem pompy paliwa bardzo dużo roboty nie ma, można by ją sprawdzić.
Ciężki przypadek, bo wymieniłeś chyba wszystkie czujniki. Podpinałeś pod komputer, żeby zobaczyć czy nie złapała przy tej okazji jakiegoś błędu, z którego dało by się coś wywnioskować?
Ostatnio w delcie mniej więcej z tego rocznika walczyłem z nie wkręcaniem się na obroty, przy okazji też strzelała. Problemem okazała się pompa paliwa, w której sparciała guma zalegała w koszyku i zatykała wlot do pompy właściwej. Z wyjęciem pompy paliwa bardzo dużo roboty nie ma, można by ją sprawdzić.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min
Sprawdź czujniki spalania stukowego
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min
też obstawiam pompę paliwa
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min
chyba że traci zasilanie ,bo jak tylko spada ciśnienie - wystarczy odpuścić gaz i wróci do prawidłowego działania.
A tu autko gaśnie ,do zresetowania kluczykiem
A tu autko gaśnie ,do zresetowania kluczykiem
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min
miałem przypadek ze pompa się zawieszała
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale 2.0TB 124kw JEST JAZDA
- opos44
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sie 2009, 18:07
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Błonie
Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min
Faktycznie pompa to to czego jeszcze nie sprawdzałem...
No dostęp do pompy elegancki niestety śruby od pokrywy się trochę zastały i mam problem z dostaniem się do środka, odrdzewiam żeby nie urwać.
Profilaktycznie nalałem trochę oleju do dwusuwów do przesmarowania pompy jak polecił mi znajomy mechanik i faktycznie chodziła wcześniej głośniej.
Jak odrdzewię i dostane się do środka zdam relacje.
No dostęp do pompy elegancki niestety śruby od pokrywy się trochę zastały i mam problem z dostaniem się do środka, odrdzewiam żeby nie urwać.
Profilaktycznie nalałem trochę oleju do dwusuwów do przesmarowania pompy jak polecił mi znajomy mechanik i faktycznie chodziła wcześniej głośniej.
Jak odrdzewię i dostane się do środka zdam relacje.
- opos44
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sie 2009, 18:07
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Błonie
Re:
Nie posiadam wiedzy na temat wymienionego "StarTreka" i z czym to się je?dawidson pisze:Z ciekawości: Jak?Wilkin pisze:Sprawdź czujniki spalania stukowego
Nadal radzę użyć StarTrek.
Jak mógł bym prosić o szczegóły i możliwości kupna bądź ściągnięcia jeśli jest to możliwe.
Z góry dziękuje.
- opos44
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sie 2009, 18:07
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Błonie
Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min
A owy czujnik gdzie się znajduje bo szczerze powiem nie posiadam wiedzy w tym temacie.Wilkin pisze:Sprawdź czujniki spalania stukowego
jeśli można proszę o wskazówki.
Pozdrawiam i z góry dziękuje.
Re: Re:
To taki mocno podstawowy program diagnostyczny stworzony specjalnie do sterowników Weber IAW serii P8 w założeniu do Fiata Coupe. Pod tym adresem znajdziesz w treści link do ściągnięciaopos44 pisze:Nie posiadam wiedzy na temat wymienionego "StarTreka" i z czym to się je?dawidson pisze:Z ciekawości: Jak?Wilkin pisze:Sprawdź czujniki spalania stukowego
Nadal radzę użyć StarTrek.
Jak mógł bym prosić o szczegóły i możliwości kupna bądź ściągnięcia jeśli jest to możliwe.
Z góry dziękuje.
STARTREK
Na youtube są nawet filmiki jak ten program działa w praktyce do znalezienia pod hasłem "Fiat Startrek" itp.
Jest mniej opcji niż w IAW ECU SCAN'ie 2, ale zaletą jest przejrzystość wyświetlanych parametrów. W przypadku użycia tego programu podczas wywoływania syutacji problemowej polecam skorzystać dodatkowo z jakiegoś programu, który w czasie rzeczywistym nagrywa obraz z pulpitu. Zapisze się filmik i na spokojnie Będziesz mógł sobie odtworzyć, co wskazywały czujniki w momencie, gdy pojawia się problem.
Niestety tutaj wiedza internetowa rozmija się z techniczną. 2.0 16v wolnossące nie ma tego czujnika, więc nie masz co szukać. Nie jestem teoretykiem, ponad 10 lat jeździłem konstrukcjami Lamprediego, a ostatnie auto to właśnie identyczna wersja Delty jak Twoja. Użytkując Deltę 2.0 16v sporo się zaznajomiłem z tym układem wtrysku.opos44 pisze:A owy czujnik gdzie się znajduje bo szczerze powiem nie posiadam wiedzy w tym temacie.Wilkin pisze:Sprawdź czujniki spalania stukowego
jeśli można proszę o wskazówki.
Pozdrawiam i z góry dziękuje.
Tak ode mnie co do sytuacji, również uważam, że jak nie Zaglądałeś do pompy paliwa, to warto zerknąć. Często jest ta sama przypadłość, że z wiekiem element gumowy koszyka trzymający pompę w osi środka kruszeje i zalega w koszyku - może coś tam się przytyka i dopiero jak go zgasisz to pompa się rozłącza, jednocześnie udrożniając. Co do śrub od dekla, to są wkręcone w plastikowe wciskane gniazda, więc nie powinno być problemu.
Zobacz do pompy i jak Dasz radę zrób tą diagnostykę wywołując problem. Jak dasz screeny, może coś się rzuci w oczy...jak nie będziemy myśleć dalej
---------------------------------------
- opos44
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 16
- Rejestracja: 28 sie 2009, 18:07
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Błonie
Re: Delta II 2.0 16v - strzela i gaśnie po 4000 obr/min
Wielkie dzięki
Z programami komputerowymi sobie raczej poradzę w końcu informatyk jestem
Jutro mam wolniejszy dzień i przysiądę nad problemem, jeśli tam tylko w plastik wkręcone to dobrze bo nie chciałem nic ukręcić, a wiadomo że musi ładnie wyglądać Z całego zabiegu postaram się zrobić dokładną foto-relacje może komuś też się przyda.
Jeszcze raz szczere dziękuje za zainteresowanie moim problemem bo dłuuugo już walczę z tym i byłem zmorą nie jednego mechanika. To autko ma już 20 lat ja jeżdżę nim 8 a mam nadzieje, że będę nim jeździł jeszcze minimum 28
Pozdrawiam!
Z programami komputerowymi sobie raczej poradzę w końcu informatyk jestem
Jutro mam wolniejszy dzień i przysiądę nad problemem, jeśli tam tylko w plastik wkręcone to dobrze bo nie chciałem nic ukręcić, a wiadomo że musi ładnie wyglądać Z całego zabiegu postaram się zrobić dokładną foto-relacje może komuś też się przyda.
Jeszcze raz szczere dziękuje za zainteresowanie moim problemem bo dłuuugo już walczę z tym i byłem zmorą nie jednego mechanika. To autko ma już 20 lat ja jeżdżę nim 8 a mam nadzieje, że będę nim jeździł jeszcze minimum 28
Pozdrawiam!
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Re:
czasami bywa że się coś klepnie - a potem pomyśliNOWY84 pisze: Niestety tutaj wiedza internetowa rozmija się z techniczną.
W każdym razie przepraszam za wprowadzenie w błąd
a jakbyś potrzebował pompy paliwa - to mi się gdzieś kula w regałach
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza