Dedra TD - co powoduje pocenie się w tym miejscu

Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1354
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Dedra TD - co powoduje pocenie się w tym miejscu

Post autor: horses » 28 kwie 2015, 21:02

I jeszcze jedno

co powoduje pocenie się w tym miejscu
Obrazek

na zdjęciu akurat czyste

turbina czy pierścienie ?
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Dedra TD - co powoduje pocenie się w tym miejscu

Post autor: Młody_H » 29 kwie 2015, 0:55

A wyczuwasz jakąś znaczną utratę oleju silnikowego? Możesz sprawdzić odpowietrzenie skrzyni korbowej- odmę. Tamtędy może dostawać się olej do układu dolotowego.

Pierścienie to co najwyżej wymiotowałby olejem do wydechu... nie w układ dolotowy. ;)

Jak chcesz się dowiedzieć czy turbo zaczyna się kończyć, to zdejmij rurę z zimnej strony turbo. Nie powinno być jakiegokolwiek luzu osiowego, i baaardzo delikatny promieniowy. Szkoda tylko, że turbosprężarkę masz w czeluściach między silnikiem a przegrodą. : gafa :
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

Awatar użytkownika
horses
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 1354
Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
Imię: Adam
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dedra TD - co powoduje pocenie się w tym miejscu

Post autor: horses » 29 kwie 2015, 1:34

Nie, w zasadzie co 10.000km nie trzeba go dolewać.

Odma jest puszczona przez specjalny zbiornik wyłapujący olej.

Turbina coś znowu ostatnio gwizdać zaczęła
- Żeby koń o swej sile wiedział, żaden by na nim nie siedział -
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Dedra TD - co powoduje pocenie się w tym miejscu

Post autor: Młody_H » 29 kwie 2015, 11:26

W zasadzie turbosprężarka zawsze gwiżdże. Tylko w autach tego nie słychać z racji dużej ilości wygłuszeń.

Ewentualnie mogła się zrobić jakaś nieszczelność w układzie- dość częsta przypadłość na kolankach gumowych w starych autach. Stwardniała guma lubi pękać.

Najlepiej byłoby zdjąć rury układu dolotowego, wyczyścić jeśli są tłuste w benzynie ekstrakcyjnej, przy okazji sprawdzić luzy wirnika turbosprężarki, poszukać pęknięć i złożyć na nowo. Potem można sprawdzić czy się znów nie ubrudzi olejem- przynajmniej będzie wiadomo, że coś jest nie tak. ;)

Ale to tak można sobie wyliczać...
Obrazek
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”