I jeszcze jedno
co powoduje pocenie się w tym miejscu
na zdjęciu akurat czyste
turbina czy pierścienie ?
Dedra TD - co powoduje pocenie się w tym miejscu
Re: Dedra TD - co powoduje pocenie się w tym miejscu
A wyczuwasz jakąś znaczną utratę oleju silnikowego? Możesz sprawdzić odpowietrzenie skrzyni korbowej- odmę. Tamtędy może dostawać się olej do układu dolotowego.
Pierścienie to co najwyżej wymiotowałby olejem do wydechu... nie w układ dolotowy.
Jak chcesz się dowiedzieć czy turbo zaczyna się kończyć, to zdejmij rurę z zimnej strony turbo. Nie powinno być jakiegokolwiek luzu osiowego, i baaardzo delikatny promieniowy. Szkoda tylko, że turbosprężarkę masz w czeluściach między silnikiem a przegrodą.
Pierścienie to co najwyżej wymiotowałby olejem do wydechu... nie w układ dolotowy.
Jak chcesz się dowiedzieć czy turbo zaczyna się kończyć, to zdejmij rurę z zimnej strony turbo. Nie powinno być jakiegokolwiek luzu osiowego, i baaardzo delikatny promieniowy. Szkoda tylko, że turbosprężarkę masz w czeluściach między silnikiem a przegrodą.
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
- horses
- Forumowicz/ka
- Posty: 1354
- Rejestracja: 26 mar 2012, 19:41
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dedra TD - co powoduje pocenie się w tym miejscu
Nie, w zasadzie co 10.000km nie trzeba go dolewać.
Odma jest puszczona przez specjalny zbiornik wyłapujący olej.
Turbina coś znowu ostatnio gwizdać zaczęła
Odma jest puszczona przez specjalny zbiornik wyłapujący olej.
Turbina coś znowu ostatnio gwizdać zaczęła
Re: Dedra TD - co powoduje pocenie się w tym miejscu
W zasadzie turbosprężarka zawsze gwiżdże. Tylko w autach tego nie słychać z racji dużej ilości wygłuszeń.
Ewentualnie mogła się zrobić jakaś nieszczelność w układzie- dość częsta przypadłość na kolankach gumowych w starych autach. Stwardniała guma lubi pękać.
Najlepiej byłoby zdjąć rury układu dolotowego, wyczyścić jeśli są tłuste w benzynie ekstrakcyjnej, przy okazji sprawdzić luzy wirnika turbosprężarki, poszukać pęknięć i złożyć na nowo. Potem można sprawdzić czy się znów nie ubrudzi olejem- przynajmniej będzie wiadomo, że coś jest nie tak.
Ale to tak można sobie wyliczać...
Ewentualnie mogła się zrobić jakaś nieszczelność w układzie- dość częsta przypadłość na kolankach gumowych w starych autach. Stwardniała guma lubi pękać.
Najlepiej byłoby zdjąć rury układu dolotowego, wyczyścić jeśli są tłuste w benzynie ekstrakcyjnej, przy okazji sprawdzić luzy wirnika turbosprężarki, poszukać pęknięć i złożyć na nowo. Potem można sprawdzić czy się znów nie ubrudzi olejem- przynajmniej będzie wiadomo, że coś jest nie tak.
Ale to tak można sobie wyliczać...
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ