Delta 1,8 z 1994 - wentylator włącza się przy ponad 90 stopni

MarcinS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 178
Rejestracja: 03 mar 2014, 19:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: okolice Olkusza

Delta 1,8 z 1994 - wentylator włącza się przy ponad 90 stopni

Post autor: MarcinS » 16 maja 2017, 22:48

Szukałem ale nie znalazłem postów o Delcie, więc ...
Wentylator włącza się dopiero dwie kreski powyżej 90 stopni.
Ktoś podpowiada mi że to rezystor pierwszego biegu wentylatora....
Ludzie złoci, z czym to się je?
Jest ktoś w stanie mi to wyjaśnić co i jak mam z tym zrobić?
Dodano: czujnik termostatu (czy coś takiego) został wymieniony na nowy i nic nie dało.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta 1,8 z 1994 - wentylator włącza się przy ponad 90 stopni

Post autor: Wilkin » 17 maja 2017, 5:50

MarcinS pisze: 16 maja 2017, 22:48
Ktoś podpowiada mi że to rezystor pierwszego biegu wentylatora....
Rezystor to takie coś , ze jak szwankuje to po nim widać ;)
Po prostu będzie przypalony.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

MarcinS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 178
Rejestracja: 03 mar 2014, 19:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: okolice Olkusza

Re: Delta 1,8 z 1994 - wentylator włącza się przy ponad 90 stopni

Post autor: MarcinS » 17 maja 2017, 7:47

Kolego proszę podpowiedz.
Czy tego rezystora kupię gdzieś? Zamówię? Naprawię?
Link jakiś albo coś więcej... Link do aukcji, zdjęci poglądowe ... (plis)
Naprawdę proszę o maks informacji.
W temacie mechaniki samochodów jestem zielony.
Po prostu potrzebuję pomocy.
Lancia ma co prawda 23 lata, ale poprzedni właściciel (forumowicz zresztą) ogarniał ją w porządku i ja też lubię staruszkę...
Proszę o więcej informacji.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta 1,8 z 1994 - wentylator włącza się przy ponad 90 stopni

Post autor: Wilkin » 17 maja 2017, 9:48

Więc po kolei - jeśli wentylator załącza się na pełną prędkość powyżej 90 stopni - to dobrze i tak ma być.
Pytanie , czy masz dwa biegi ( z klima na pewno )
I jeśli masz klimę - czy załącza się pierwszy bieg jak ją uruchomisz.

Druga spraw , w jakich warunkach występuje te powyżej 90 stopni i jak często.
Skoro sporadycznie , np w korku , to wszystko jest w normie ( płyn się nie gotuje , temperatura opada)
Jak co chwila,wtedy trzeba dokładnie zbadać układ chłodzenia,łącznie z rezystorem.
Rezystor znajduje się w obudowie chłodnicy.
Jak już go zweryfikujesz - powinienem Ci dobrać u siebie , mam kilka rodzai nowych , potrzebuje zdjęcia i numeru części.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

MarcinS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 178
Rejestracja: 03 mar 2014, 19:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: okolice Olkusza

Re: Delta 1,8 z 1994 - wentylator włącza się przy ponad 90 stopni

Post autor: MarcinS » 17 maja 2017, 12:23

O wielkie dzięki za odpowiedź. Jest tak:
Wersja bez klimatyzacji (ale z szyberdachem :P)
Jak jadę w normalnym ruchu to jest wskazówka pod 90 stopni, jak jadę szybciej na trasie to wyraźnie poniżej 90 stopni.
Jeśli stoję w korku to wskazówka dochodzi do dwóch kresek powyżej 90 stopni
Wczoraj jak przyjechałem do domu i jeszcze nie zgasiłem silnika to też doszło do prawie do dwóch kresek powyżej 90stopni i dopiero włączył się wentylator.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta 1,8 z 1994 - wentylator włącza się przy ponad 90 stopni

Post autor: Wilkin » 17 maja 2017, 12:39

Wg mnie wszystko w normie - wczoraj przynajmniej u mnie było dość ciepło.Także załączający się wentylator w korku i na postoju jest ok.
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: Delta 1,8 z 1994 - wentylator włącza się przy ponad 90 stopni

Post autor: wladek-15 » 17 maja 2017, 15:33

Ten typ tak ma hehe wielokrotnie temat walkowany cala instalacje rozebralem w pył sprawdzilem ja multimetrem licznik sprawdzilem czy nie przeklamuje czy czujniki nie sa walniete wszystko w idealnym stanie temat odpuscilem tobie tez to radze ja stracilem 3 dni pracy i zadnych zmian :)
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

MarcinS
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 178
Rejestracja: 03 mar 2014, 19:48
Imię: Marcin
Lokalizacja: okolice Olkusza

Re: Delta 1,8 z 1994 - wentylator włącza się przy ponad 90 stopni

Post autor: MarcinS » 19 maja 2017, 8:38

Dzięki wielkie.
Na razie mnie to nie boli, nie stoję w jakichś mega korkach.
Dzięki za informacje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”