Delta II - hamulce

Karolkm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 09 maja 2010, 18:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Delta II - hamulce

Post autor: Karolkm » 23 cze 2010, 9:48

Witam

Zacznę od tego, że mam słabe hamulce w lancii. Interesuje mnie wymiana tarcz na wentylowane razem z zaciskami. Czy ktoś robił już taką operację ?

Myślałem nad całym zestawem od fiata tempry, czy jest to wykonalne i wszystko podejdzie bez problemu ? Dodam, że auto wypozażone jest w system ABS.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: schab » 23 cze 2010, 12:51

Karolkm pisze:Witam

Zacznę od tego, że mam słabe hamulce w lancii. Interesuje mnie wymiana tarcz na wentylowane razem z zaciskami. Czy ktoś robił już taką operację ?

Myślałem nad całym zestawem od fiata tempry, czy jest to wykonalne i wszystko podejdzie bez problemu ? Dodam, że auto wypozażone jest w system ABS.
Zacznij od tego , żeby podać jaka wersję auta posiadasz i od jakiej Tempry chcesz przeszczepiać hamulce , oraz uściślij które auto ma ABS : Tempra , czy twoje obecne ?

Karolkm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 09 maja 2010, 18:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: Karolkm » 23 cze 2010, 13:14

Ja posiadam Lancię Deltę II 94r z ABS. Tarcze hamulcowe są zwykłe, niewentylowane. Myślę nad wymianą tarcz razem z zaciskami na wentylowane. Temprę podałem przykładowo, gdyż możliwe, że od niej będzie pasować. Nie chodzi mi dokładnie o temprę, może być to dowolny inny fiat/lancia. I to jest pytanie, od jakiego innego samochodu można dopasować tarcze wentylowane wraz z zaciskami, czy jest to w ogóle możliwe i czy nie będzie z tym problemów.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: solarzmr » 23 cze 2010, 14:30

Jeszcze doprecyzuj jaki silnik masz. Przy różnych silnikach, są różne hamulce.

Karolkm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 09 maja 2010, 18:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: Karolkm » 23 cze 2010, 15:50

Silnik mam 1.6 8v 75km, czyli najzwyklejszy.

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: mac1us » 23 cze 2010, 19:13

To możesz założyć tarcze wentylowane średnicy 257 mm. Rozmiar felgi minimum 14 cali, będziesz musiał zmieniać tarcze, zacisk, jarzmo zacisku, a cholera wie, czy też nie zwrotnicę, ale tego nie jestem pewny.

Lorgbow
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 419
Rejestracja: 25 sty 2009, 0:00
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: Lorgbow » 23 cze 2010, 21:35

1.6 z ABS rocznik 94 powinien mieć tarcze 257mm, lite
jarzma/zaciski na tarcze wentylowane tej samej wielkości będą pasować od: tempra/tipo 2.0 8v, być może bravo/brava/marea(ale tego już nie jestem pewien), ale też od silnika raczej 1.8 wzwyż

jarzma i zaciski na tarcze 284mm(wtedy felgi minimum 15cali, a i to nie wszystkie rodzaje wejdą) podejdą od:
tipo/delta/coupe 16v, dedra 8vT/delta/coupe 16vT

hardcore, czyli czterotłoczkowe zaciski brembo - felgi minimum 16cali + dystanse około 20mm - od coupe 20vT

yanosik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 23 paź 2009, 1:19
Lokalizacja: Piła okolice

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: yanosik » 24 cze 2010, 0:39

Zaczynasz od dupy strony.
Jeśli masz słabe hamulce moze wystarczy wyczyscić zaciski, wymienic klocki, wymienic lub przetoczyc tarcze, zmienić płyn hamulcowy.
Najpierw remont potem tuning ;)

Przypomina mi tekst kumpla: "Byłem BMW na hamowni i zamiast 160KM ma 110. Jaki mogę zrobic tuning?" - rece opadają.

Karolkm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 09 maja 2010, 18:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: Karolkm » 24 cze 2010, 1:30

Hamulce były już robione, jednak są nadal słabe. Z pojedyńczej tarczy nie uzyska się takiej siły hamowania jak przy tarczy wentylowanej.

NIe chodzi tu o żaden tuning. Niedaleko mnie jest szrot gdzie kupię zaciski z tarczami za 150zł. Nakład finansowy nie jest duży a bezpieczeństwo wzrasta momentalnie.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: schab » 24 cze 2010, 9:05

Karolkm pisze: Z pojedyńczej tarczy nie uzyska się takiej siły hamowania jak przy tarczy wentylowanej.
Nieprawda ! Skuteczność hamowania zależy wyłącznie od średnicy tarczy ( fizyka - siła x ramię ) i powierzchni styku: tarcza / klocek ! Tarcze wentylowane wolniej się nagrzewają i szybciej stygną i to jest zasadnicza różnica .
Spory wpływ ma również materiał , z jakiego wykonane są okładziny klocka , a ponadto jakość płynu hamulcowego i stan gumowych przewodów hamulcowych . Jeżeli masz stary płyn , który wchłonął dużo wilgoci z powietrza - to jego temperatura wrzenia spada drastycznie i może sie okazać , że już przy jednym awaryjnym hamowaniu płyn się zagotuje i hamulce przestaną działać zupełnie ! A gumowe przewody hamulcowe mają tendencje do puchnięcia i wtedy cała siła zamiast wypychac tłoczek z zacisku idzie na pogrubienie przewodów .

matias21
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 695
Rejestracja: 31 lip 2007, 0:00
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: matias21 » 24 cze 2010, 18:12

a może zajmij sie tylnimi hamulcami ? one też sporo dają.

Karolkm
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 20
Rejestracja: 09 maja 2010, 18:41
Lokalizacja: Szydłowiec

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: Karolkm » 24 cze 2010, 19:05

Hamulce były sprawdzane, po prostu w tym modelu nie da się już uzyskać lepszej siły hamowania. Mam upatrzone zaciski do Tipo z tarczami wentylowanymi, zobaczymy co z tego wyjdzie.

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: schab » 24 cze 2010, 19:51

Karolkm pisze: Mam upatrzone zaciski do Tipo z tarczami wentylowanymi, zobaczymy co z tego wyjdzie.
Zmierz średnicę tłoczka hamulców , które masz obecnie i tych , które chciałbyś przeszczepiać . Jeżeli te "nowe" mają dużo większą średnicę tłoczka , to bez zmiany pompy hamulcowej g....o z tego wyjdzie ...
: beczy :

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: mac1us » 24 cze 2010, 20:04

Różnica w mojej Delcie i w Dedrze taty w hamulcach jest naprawdę spora, ja mam 284, tata 257. Różnica nie polega tylko na samych hamulcach.

Awatar użytkownika
dr_scott
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 31 mar 2008, 0:00
Imię: Scott
Lokalizacja: Radzionków

Re: Delta II - hamulce.

Post autor: dr_scott » 29 cze 2010, 15:41

mac1us pisze:Różnica w mojej Delcie i w Dedrze taty w hamulcach jest naprawdę spora, ja mam 284, tata 257. Różnica nie polega tylko na samych hamulcach.
Hej mac1us.
Właśnie zastanawiałem się nad swap'em hamulców 284mm do Dedry, która fabrycznie ma 257mm. Nie orientujesz się może czy można przełożyć cały komplet (jarzma, zaciski, tarcze)? Czy punkty mocowania i ich dystans od przylgni piasty jest taki sam w obu przypadkach?
Alfa Romeo 159 SW ti 2.0jtdm '09
Lancia Ypsilon 1.4 16V '06

Lancia Lybra SW 1.9JTD LX '01
Lancia Dedra SW 1.9TDS LS '97
Opel Corsa 1.2i JOY '93
Fiat 125p '87 + Fiat Argenta 2.0i '82 --> FIAT 125 2000 iniezione eletronica
* * * OBERSCHLESIEN... mein Vaterland * * *

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”