Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Awatar użytkownika
Jaca!
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 08 kwie 2012, 12:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: Jaca! » 09 kwie 2013, 14:09

Z góry przepraszam za odkopanie tematu, ale lepiej pisać w jednym niż zakładać specjalnie drugi.

Mam pytanie, w jakich samochodach znajdę seryjne 284mm? Zastanawiam się nad polepszeniem hamulców w mojej Dedrze SW 1.6 i szukam odpowiedniego "dawcy" :)
Dedra 1.6 75KM
Dedra 20VT 230KM

Manufaktura Italia

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: vanisch » 09 kwie 2013, 15:10

Dedra GT/Turbo/Integrale, Delta GT/Turbo. Mam zaciski przednie w razie czego.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Jaca!
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 08 kwie 2012, 12:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: Jaca! » 09 kwie 2013, 17:42

a w fiatach jak to wygląda? Marea, Coupe?
Dedra 1.6 75KM
Dedra 20VT 230KM

Manufaktura Italia

dawidson

Odp: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: dawidson » 09 kwie 2013, 19:33

Jaca! pisze:a w fiatach jak to wygląda? Marea, Coupe?
Tak samo. Coupe 20vT ma Brembo i 300mm. Cała reszta to max 284.

Ital Performance z Torunia pracuje właśnie nad uniwersalnym zestawem 330mm opartym o układ ze 159 ale z przeznaczeniem do aut 4x98.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: mac1us » 09 kwie 2013, 20:22

Ale 330 to juz felga minimum 17 cali :( .

dawidson

Odp: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: dawidson » 09 kwie 2013, 20:27

mac1us pisze:Ale 330 to juz felga minimum 17 cali :( .
Owszem.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Jaca!
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 08 kwie 2012, 12:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: Jaca! » 09 kwie 2013, 22:37

Mi chodzi generalnie żeby założyć te 284mm, większe to już grubsza ($$) sprawa... To w jakich samochodach z grupy Fiata montowane były seryjnie 284? To mnie interesuje.
Dedra 1.6 75KM
Dedra 20VT 230KM

Manufaktura Italia

dawidson

Odp: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: dawidson » 09 kwie 2013, 22:53

Jaca! pisze:Mi chodzi generalnie żeby założyć te 284mm, większe to już grubsza ($$) sprawa... To w jakich samochodach z grupy Fiata montowane były seryjnie 284? To mnie interesuje.
W prawie wszystkim co było oparte o podłogę Tipo i miało pod maską co najmniej 1,8/2,0. Tipo, delta, 155, 145, Thema...

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
Jaca!
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 156
Rejestracja: 08 kwie 2012, 12:13
Imię: Jacek
Lokalizacja: Starogard Gdański

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: Jaca! » 09 kwie 2013, 23:23

Czyli w zasadzie nie jest problemem dostać takie zaciski po taniości. Czyli do swapu potrzeba tarczę, jarzmo i zacisk, rozumiem?
Dedra 1.6 75KM
Dedra 20VT 230KM

Manufaktura Italia

dawidson

Odp: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: dawidson » 09 kwie 2013, 23:57

Jaca! pisze:Czyli w zasadzie nie jest problemem dostać takie zaciski po taniości. Czyli do swapu potrzeba tarczę, jarzmo i zacisk, rozumiem?
Dostępność nie jest problemem. Nie mam pojęcia czy mocowania zacisku do piasty są w każdym wypadku identyczne. Tak samo zresztą jak tarcze które różnią nawet jeśli mają tą samąśrednicę to nie zawsze mają tą samą wysokość.

Najbezpieczniej byłoby szukać czegoś z mocniejszej wersji silnikowej lub sprawdzać w oparciu o EPER.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: mac1us » 10 kwie 2013, 8:55

Rzeczywiście tarcze mają różna wysokość, ale hamulce będą pasować z samochodów: Lancia Dedra, Lancia Delta 2 (bez turbo), Fiat Tipo, Fiat Coupe (bez turbo), Alfa 155, 145, 146. Reszty w których występowały tarcze wielkości 284 mm nie piszę, bo nie mam pewności, a są to: Fiat Marea, Fiat Bravo, Lancia Thema, Kappa i pewnie jeszcze coś o czym zapomniałem.

Rodzaje zwrotnic były różne, daj zdjęcie zacisków może po zdjęciu od przodu uda się zweryfikować czy nowe hamulce przykręcą się bez problemu jeżeli nie to trochę sobie pomierzysz i też dostaniesz odpowiedz.


Moim zdaniem tarcza 330 mm w Delcie to już pomyłka, bo nie wyobrażam sobie jeździć na feldze 17 cali, opona będzie musiała być bardzo niska. W Niemczech jest możliwość jakiegoś zalegalizowania zacisków które są przymocowanie na adapterze wykonanym przez siebie czyli bez homologacji?

dawidson

Odp: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: dawidson » 10 kwie 2013, 9:08

mac1us pisze:Moim zdaniem tarcza 330 mm w Delcie to już pomyłka, bo nie wyobrażam sobie jeździć na feldze 17 cali, opona będzie musiała być bardzo niska. W Niemczech jest możliwość jakiegoś zalegalizowania zacisków które są przymocowanie na adapterze wykonanym przez siebie czyli bez homologacji?
No opona to 205/40R17 itp. W sumie da się km założyć bez większych problemów chociaż może być problem jak ktoś ma bardzo niskie auto. Czy da się tym jeździć to już kwestia kierowcy i tego gdzie jeździ. W każdym razie ja obecnie mam 205/45R16 i w sumie zero problemów. W lipcu chcę na tym jechać do Polski.

O ile mi wiadomo aby w Niemczech Adapter przeszedł badanie techniczne potrzebny jest papier od firmy która go wykona a na papierze musi stać wytrzymałość materiału itp rzeczy. Generalnie trudny temat. W sumie to nawet nie wiem czy nie bardziej by się opłaciło kupić jakiś zestaw Taroxa. Pozornie nie jest "dużo" droższy od zestawu ze 159 albo coupe.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

dawidson

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: dawidson » 11 kwie 2013, 14:37

Zadzwoniłem sobie do firmy Tarox.
Zestaw hamulców na przednia oś obejmujący zaciski 6 tłoczków, adaptery, tarcze 300mm, klocki s serii Corse i stalowe przewody hamulcowe każą sobie zapłacić 2200 euro.
Z ciekawości sprawdziłem jak by wyglądało w przypadku kompletowania podobnego zestawu w oparciu o zaciski brembo z Fiata Coupe. Okazuje sie, że tarcze do Taroxa do FC to 350 euro, klocki 250, przewody 150. Mamy już więc 750 euro. Do tego trzeba kupić zaciski i piasty/adaptery. No i trzeba pamietać, że nadal będzie to zacisk 4 a nie 6cio tłoczkowy.

Ciekawą alternatywą wydaje się być zostanie przy tarczy 284 ale inwestycja np w tarcze, klocki, płyn i przewody w oplocie ->550 euro a hamowac powinno naprawdę zacnie i w dodatku nie odetnie nam drogi do kół 15 :)

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: mac1us » 11 kwie 2013, 15:27

Ale przy 6 tłoczku rodzi się już problem z tyłem i podejrzewam, że wymagałby on również ingerencji.

dawidson

Odp: Dedra - zmiana hamulców - 284mm zamiast 257mm

Post autor: dawidson » 11 kwie 2013, 15:43

mac1us pisze:Ale przy 6 tłoczku rodzi się już problem z tyłem i podejrzewam, że wymagałby on również ingerencji.
Też tak podejrzewam ale nie da się tego stwierdzić w ciemno.

Ciekawi mnie ile kosztuje jaki zestaw Taroxa w Polsce lub np UK. W Niemczech takie rzeczy przeważnie są dużo droższe bo producent słono kasuje za konieczność homologacji.

"... I guess it's just the way I'm wired."
www.delta-HF.com

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”