Dedra 1.9 TD - wymiana klocków i nie tylko

tom86tbg
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 231
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:55
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków-Tarnobrzeg

Dedra 1.9 TD - wymiana klocków i nie tylko

Post autor: tom86tbg » 28 sie 2012, 21:15

Witam forumowiczów

Cała historia zaczęła się od dość mocnego przegrzewania lewego tylnego koła co uniemożliwia jazdę nawet na stosunkowo krótkich odcinkach. Ponieważ nie mam doświadczenia, a samochodzik od niedawna proszę o pomoc. Mowa o samochodzie Lancia Dedra 1.9TD 97r

Tak więc po odkręceniu koła stwierdziłem, że klocki hamulcowe są na wykończeniu. Szykuję się do wymiany, mam pytanie co polecacie(jakie klocki), żeby miało dobry stosunek ceny do jakości.

Po zaciągnięciu ręcznego i następnie puszczeniu, zacisk nie puszcza tarczy, po mechanicznym popuszczeniu linki trochę lepiej, jednak tarcza obraca się z bardzo dużym tarciem. Będę chciał wymienić linki ręcznego, czy to jednak pomoże i czy nie jest to kwestia samego zacisku?

Po oglądnięciu przez mechanika zaproponował zestaw naprawczy do zacisku. Jednak z tego co pytałem nie miał do czynienia z tym autkiem więc i jego opinia nie do końca mnie przekonuje.

Tak więc co radzicie drodzy forumowicze?
Ostatnio zmieniony 28 sie 2012, 21:32 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!!!
Lancia Dedra 1.9TD

Awatar użytkownika
KrissEB
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 753
Rejestracja: 01 kwie 2012, 0:55
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Kraków, Bełchatów

Re: Dedra 1.9 TD - wymiana klocków i nie tylko

Post autor: KrissEB » 28 sie 2012, 21:53

Trzeba by zdjąć zacisk i wepchnąć tłoczek do końca potem poprosić kogoś żeby parę razy naciskał na pedał hamulca i zobaczyć czy tłoczek po każdorazowym naciśnięciu-wypchnięciu się lekko się wraca.
Jeśli się nie wraca to problem z tłoczkiem a jeśli się wraca to widocznie już za mało okładziny na klockach jest i bywa że wtedy tłoczek ma problemy z powrotem.

Jakie klocki? Najlepsze za najniższą cenę:) Ja mogę polecić TRW. Na tańszych też trochę pojeździsz. Chyba że masz w zwyczaju b. dynamiczną jazdę to lepiej zainwestować lepszą jakość.
Były: Skoda Favorit 1.3 92'
         Skoda Felicja 1.3 95'
         Lancia Kappa 2.0t 16v 96'
         Lancia Y10 1,1 Avenue 92'
         Lancia Y 1,2 - 60 KM 98'
Są:
  Lancia Beta H.P.Executive 2.0 IE 82'- w trakcie remontu
  Lancia Zeta 2.0 Turbo - 147 KM 95'

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.9 TD - wymiana klocków i nie tylko

Post autor: bassman » 28 sie 2012, 22:29

Co do klocków polecam wszelkie polskie - od Tomex'ów, po inne. Niska cena, bardzo dobre wykonanie, nie piszczą, hamują i tarcz nie zżerają.
Mechanik dobrze kombinuje, jednak zestaw naprawczy w skrajnych przypadkach (jak u mnie było) nic nie pomoże. Jeśli miałeś uszkodzoną uszczelkę ochronną tłoczka, to pod nią była woda, gdzie woda, tam rdza. Jeśli tłoczek hamulcowy jest choć troszeczkę skorodowany, kwalifikuje się do wymiany.
Problem z cofnięciem się tłoczka hamulcowego może być spowodowany spuchniętym elastycznym wężykiem hamulcowym do wewnątrz (zmniejszony przekrój przelotu), ciśnieniem z pompy hamulcowej przepchniesz płyn, ale z powrotem sam nie wróci.
Jak Kriss radzi - wepchnąć tłoczek - jeśli stosunkowo lekko idzie to sprawdzić go pod kątem skorodowania i jeśli trzeba wymienić uszczelki z zestawu naprawczego.

Pozxdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

blejku
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 483
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:46
Lokalizacja: Będzin

Re: Dedra 1.9 TD - wymiana klocków i nie tylko

Post autor: blejku » 28 sie 2012, 22:57

Coś zrobic z tym trzeba...
Zestawy naprawcze są dostępne ale najlepiej bedzie chyba kupić z tłoczkiem w komplecie. Nie powinno to być drogie
Wymiana tych czesci to nie problem.. schody zaczynaja sie przy skladaniu zacisku i tego cholernego mechanizmu od ręcznego : cenzura :.
Ja wymienialem tylko uszczelki wszystkie i jest w miare ok
Not all BMW drivers are idiots, but all idiots drive BMW

Biała Dedra SW 2.0 16v

Kappa SW 2.4 20V - w drodze :-)

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Dedra 1.9 TD - wymiana klocków i nie tylko

Post autor: schab » 29 sie 2012, 7:45

tom86tbg pisze: Jednak z tego co pytałem nie miał do czynienia z tym autkiem więc i jego opinia nie do końca mnie przekonuje.
Nie musiał mieć do czynienia z tym autem , bo to samo rozwiązanie tylnych hamulców jeździ w całej gamie aut z rodziny Fiata : Tipo / Tempra , Bravo / Marea , w Alfach .
KrissEB pisze:Trzeba by zdjąć zacisk i wepchnąć tłoczek do końca
Jedna uwaga : w tylnych zaciskach tłoczka się nie wciska , tylko wkręca . Próba wciśnięcia na siłę może spowodować uszkodzenie mechanizmu ręcznego hamulca.
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Matti1984DT
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 158
Rejestracja: 13 sty 2010, 13:14
Imię: Mateusz

Re: Dedra 1.9 TD - wymiana klocków i nie tylko

Post autor: Matti1984DT » 29 sie 2012, 18:08

I ja się włączę w ten temat bo też tak miałem kolego a powodem był tłoczek i podchodzi od alfy bo miałem problem z doborem go, ale się udało.I tak jak kolega schab mówi trzeba go wkręcić specjalnie zrobionym kluczem :) , a klocki polecam TRW bo raz że wytrzymałe do ostrzejszej jazdy a dwa w miarę tanie.
Jest: Lancia Dedra 1.8 8v '94
Było: Ford Mondeo 1.6 16v '95, Lancia Dedra 1.8 8v '92

"Policjanci z drogówki są jak małe dzieci - przejeżdżając obok nich trzeba zwolnić, bo nigdy nie wiadomo, kiedy wybiegną na ulice"

tom86tbg
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 231
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:55
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków-Tarnobrzeg

Re: Dedra 1.9 TD - wymiana klocków i nie tylko

Post autor: tom86tbg » 05 wrz 2012, 18:44

Witam

Klocki zakupione, zestaw naprawczy oraz tłoczek tez udało się zdobyć bez większych problemów. Planuję jakoś na weekendzie wizytę u mechanika i po wszystkim dam znać o co chodziło.

Pozdrawiam forumowiczów
Lancia Dedra 1.9TD

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Dedra 1.9 TD - wymiana klocków i nie tylko

Post autor: bassman » 07 wrz 2012, 19:31

Tłoczek kupiłeś nowy, czy używany?

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

tom86tbg
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 231
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:55
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków-Tarnobrzeg

Re: Dedra 1.9 TD - wymiana klocków i nie tylko

Post autor: tom86tbg » 09 wrz 2012, 11:46

Tłoczek udało się kupić nowy.
Prosiłem jeszcze mechanika o sprawdzenie linek od ręcznego, bo chciałbym od razu wymienić.

Rozmawiałem ze znajomym który kiedyś miał właśnie Lancie Dedre 2.0. Wspomniał, żeby sprawdzić przewód doprowadzający płyn hamulcowy bo z tego co pamiętał ulegał spęcznieniu (korozji) i powodował nie wracanie zacisku.
Lancia Dedra 1.9TD

dawidson

Odp: Dedra 1.9 TD - wymiana klocków i nie tylko

Post autor: dawidson » 10 wrz 2012, 15:33

tom86tbg pisze:Tłoczek udało się kupić nowy.
Prosiłem jeszcze mechanika o sprawdzenie linek od ręcznego, bo chciałbym od razu wymienić.

Rozmawiałem ze znajomym który kiedyś miał właśnie Lancie Dedre 2.0. Wspomniał, żeby sprawdzić przewód doprowadzający płyn hamulcowy bo z tego co pamiętał ulegał spęcznieniu (korozji) i powodował nie wracanie zacisku.
To akurat dość częsty problem w starszych autach z koncernu Fiata. Miałem ten problem zarówno z Uno jak i z jednej z Delt.
Na szczęście przewody nie kosztują majątku ;)

"... I guess it's just the way I'm wired."

tom86tbg
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 231
Rejestracja: 20 sie 2012, 20:55
Imię: Tomek
Lokalizacja: Kraków-Tarnobrzeg

Re: Dedra 1.9 TD - wymiana klocków i nie tylko

Post autor: tom86tbg » 15 wrz 2012, 21:47

Witam

A więc już po wymianie. Klocki nowe już się docierają. Przeczyszczone zaciski hamulcowe (bo były zapieczone), tłoczek w pełni sprawny, więc nie był wymieniany. Wymienione linki ręcznego sprawne zostały przesmarowane.

Powodem blokady koła okazał się przewód doprowadzający płyn.

Ale nie ma tego złego... układ hamulcowy przeglądnięty w pełni sprawny, zestawy naprawcze pozakładane, nowe klocki, linki nasmarowane, przeczyszczone zaciski.

Po próbie jezdnej na trasie koło się nie grzeje, więc pomogło.

Pozdrawiam i dziękuję forumowiczom za pomoc.
Lancia Dedra 1.9TD

romek11
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 1
Rejestracja: 17 maja 2013, 13:17
Imię: Romek
Lokalizacja: Wypełnij to pole

Re: Dedra 1.9 TD - wymiana klocków i nie tylko

Post autor: romek11 » 17 maja 2013, 13:29

siemka co do klocków hamulcowych do DEDRY z własnego doświadczenia polecam te z firmy VALEO bardzo wytrzymałe i zawsz rboie na nich wiele kilometrów :) kupuje takie:http://www.iparts.pl/czesc/klocki-hamul ... 98142.html

Pozdrawiam :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”