Delta II 1.8 8v - zaciski hamulcowe przód

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Delta II 1.8 8v - zaciski hamulcowe przód

Post autor: Bichoń » 12 mar 2014, 19:44

Dzisiaj przy wymianie opon zobaczyłem, że z jednego klocka z przodu nic nie zostało. Po 7 tysiącach... wygląda na to, że zacisk się nie cofa. Nowe klocki i tarcze już zamówione, tylko co zrobić z tym zaciskiem? Rozumiem rozebrać, wyczyścić, ale czy są do tego jakieś zestawy naprawcze czy coś takiego?

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta II 1.8 8v - zaciski hamulcowe przód

Post autor: Wilkin » 12 mar 2014, 21:41

Rozebrać wyczyścić - tłoczek jak ma wżery mocne wymienić ,niewielkie wyrównać
gumki wymienić np stąd raczej dostępne
prowadnice wyczyścić koniecznie ew wymienić
wsio
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - zaciski hamulcowe przód

Post autor: Bichoń » 12 mar 2014, 21:49

Ale fajną wersję silnikową znalazłeś :-)
LANCIA DELTA II (836) 1.4 i.e. (836AF, 836AH)
Umówiłem się do mechanika na gorąco, zaraz po stwierdzeniu faktu braku klocka, nie pomyślałem kompletnie, że trzeba będzie zakupić jakiś zestaw naprawczy. Cóż, jutro się zobaczy w jakim to jest stanie.

Awatar użytkownika
Wilkin
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 5284
Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Re: Delta II 1.8 8v - zaciski hamulcowe przód

Post autor: Wilkin » 12 mar 2014, 22:09

bichon pisze:Ale fajną wersję silnikową znalazłeś :-)
LANCIA DELTA II (836) 1.4 i.e. (836AF, 836AH)
Wrzuciłem pierwszą lepszą ;)
tu akurat wsio pasuje
zestaw zestawem - gorzej jak jeszcze sam tłoczek
namierz jakiegoś inter - czy carsa - powinni mieć praktycznie od ręki ;)
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza ;)

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta II 1.8 8v - zaciski hamulcowe przód

Post autor: GrimlocK » 13 mar 2014, 1:55

bichon pisze:Dzisiaj przy wymianie opon zobaczyłem, że z jednego klocka z przodu nic nie zostało. Po 7 tysiącach... wygląda na to, że zacisk się nie cofa. Nowe klocki i tarcze już zamówione, tylko co zrobić z tym zaciskiem? Rozumiem rozebrać, wyczyścić, ale czy są do tego jakieś zestawy naprawcze czy coś takiego?

Daj spokój z naprawą tych zacisków :D Z tego co widzę to 1.8 8V ma tarcze 257mm lite, więc możesz sobie wymienić zaciski P&P na takie z Bravo/Brava/Marea. Mają lepszą konstrukcję, większy klocek i na forum BBMów pewnie trafisz za grosze (ja swoje za 30zł kupiłem, z jarzmami, działające). Szczerze polecam Ci taką "przeróbkę", bo koszt znikomy, a poprawia się trochę siła hamowania przodu no i nie ma już tych beznadziejnych prowadników, które telepią.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - zaciski hamulcowe przód

Post autor: Bichoń » 16 mar 2014, 21:17

Jak na razie zrobione, nowe tarcze, klocki i przeczyszczone zaciski. Hamuje zauważalnie lepiej, czekam aż się nieco dotrą. Na razie nie piszczą :-)
Za jakiś czas trzeba będzie zdjąć koło i zobaczyć czy klocki równo się ścierają.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II 1.8 8v - zaciski hamulcowe przód

Post autor: Bichoń » 27 mar 2014, 18:53

Kontynuacja wątku: hamulce od wymiany ciągle mi piszczą przy hamowaniu. Przejechałem kilkaset kilometrów, więc są już "dotarte", a piszczenie irytuje.
Gdzie w ustawieniach znajdę wyłączenie opcji piszczenia? ;-)

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II 1.8 8v - zaciski hamulcowe przód

Post autor: bassman » 30 kwie 2014, 7:39

Piszczenie, jest dzięki klockom, które mają słabej jakości "ceratkę" na swojej drugiej stronie.
Ja w takim wypadku tył klocka lekko smaruję smarem miedziowym (nigdy innym!), zazwyczaj pomaga.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”