Delta II 1.6 i.e - od czego serwo/problem z hamulcami

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Delta II 1.6 i.e - od czego serwo/problem z hamulcami

Post autor: GrimlocK » 11 maja 2014, 23:08

Witam ;) Od pewnego czasu mam problem z odpowiednią siłą hamowania. Przejrzałem wszystko w necie n.t hamulców w BBM, Tipo/Tempra, Delta/Dedra i w sumie nie znalazłem podobnego problemu. A więc tak, zacznę od tego, co wymienione:

-nowa pompa hamulcowa metelli, świeżutki płyn hamulcowy DOT4

-zaciski przód wymienione na takie od Delty 1.6 16V/bravo/brava 1.6 16V/AR 145/146 - też pod tarczę 257mm ale nowsza konstrukcja niż w Delcie 8v, większy klocek, tarcza taka sama, bez tych wytłukujących się prowadnic jak w 1.6 8v/1.8 8v

-zaciski są 100% sprawne, nie są zapieczone, tarcze równo zużyte, może w połowie zużycia

-nowe klocki przód BOSCH

-usunięty korektor siły hamowania, wcześniej tył prawie w ogóle nie hamował

-podmieniony przewód kolektor ssący->serwo, sprawny

-cylinderki ok, nie ciekną, nie są zapieczone, szczęki nie są zużyte

-przewody elastyczne...cóż, lewy przód wymieniony (razem ze stalowym), reszta raczej póki co w stanie nie do odkręcenia bez rwania metalowych/miedzianych z tyłu. Zmiana jednak i tak nic z jednym kołem nie zmieniła, więc to raczej nie ich wina, nie widać, aby puchły.

Na czym polega problem. Ogółem na przeglądzie auto miało siłe hamowania zdaje się 1450/1600N przód, i mniej więcej równo po 700N tył. Brava czy Bravo z identycznym układem hamulcowym (przód 257mm,tył bębny) powinna mieć około 2kN przód, ponad 1000N tył. Autem ciężko zablokować koła na asfalcie, czuć, że hamulce po prostu są słabe. Pomijam już tył, ale przód również jest słaby, nawet z nową pompą hamulcową. Pedał zachowuje się normalnie, nic się nie zapada, nie trzeba pompować, po prostu wszystko ok poza siłą hamowania. Auto bez ABS.

Podejrzenie padło na serwo, ale oczywiście wszystkie "testy" serwa jakie można samemu zrobić, przechodzi. Pedał na wyłączonym silniku twardy, podczas uruchamiania ładnie zaczyna mięknąć. Obroty nie falują, więc dziurawe nie jest. W każdym razie chciałbym je podmienić, mam akurat Maree 2.0 20V na części, tylko, że tam serwo jest tak mniej więcej o połowę grubsze/większe. Podmieniał może ktoś? Albo ma ktoś pomysł, co jeszcze można wymienić/sprawdzić? Planuje również wymianę bębnów tył na tarcze 240mm ze wspomnianej Marei, no ale na bębnach auto też powinno hamować dobrze.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II 1.6 i.e - od czego serwo/problem z hamulcami

Post autor: bassman » 12 maja 2014, 20:21

Przy wymianie pompy, trzeba wyregulować śrubę współpracy pompy z serwem. Możliwe, że przez to masz nieprawidłowy skok serwa i nie dociąga pompy.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta II 1.6 i.e - od czego serwo/problem z hamulcami

Post autor: GrimlocK » 12 maja 2014, 20:52

bassman pisze:Przy wymianie pompy, trzeba wyregulować śrubę współpracy pompy z serwem. Możliwe, że przez to masz nieprawidłowy skok serwa i nie dociąga pompy.

Pozdrawiam.
Pompa nowa oraz używana-fabryczna miały identyczną długość tego trzpienia wchodzącego do serwa, więc chyba w fabryce źle tego nie ustawili? :D

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II 1.6 i.e - od czego serwo/problem z hamulcami

Post autor: bassman » 13 maja 2014, 8:19

Zmieniłeś zaciski hamulcowe na inne - czy wiesz ile płynu hamulcowego potrzebują na jednoczesne wypchnięcie klocków hamulcowych z odpowiednią siłą, jeśli tak to czy ilość tego płynu jest choć trochę podobna do starych klocków hamulcowych?
Według mnie to lepiej wymienić pompę hamulcową na "mocniejszą/większą/wydajniejszą" a dopiero potem bawić się zaciskami.
Wychodzi na to że Twoja pompa ma za małą wydajność i zwyczajnie kończy jej się płyn by w 100% prawidłowo napełnić tłoczki w zaciskach hamulcowych.
Jeśli serwo masz wyregulowane dobrze i pracuje w całym swoim zakresie, to bym je zostawił w spokoju.
A sworzeń się reguluje.

Pozdrawiam.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta II 1.6 i.e - od czego serwo/problem z hamulcami

Post autor: GrimlocK » 13 maja 2014, 12:09

Zaciski pochodzą z Delty II 1.6 16v po lifcie/bravo/brava/ marea i moja Delta ma identyczny układ hamulcowy co te auta, pompa hamulcowa do Delty jest identyczna jak do BBM (nawet na opakowaniu były podane BBM) , więc wszystkie elementy są dobrane prawidłowo ;) Serwo hamulcowe BBM (poza hgt, 2.0) też ma identyczne. Będe teraz podmieniał serwo i przy okazji zerknę na tą regulację...

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta II 1.6 i.e - od czego serwo/problem z hamulcami

Post autor: Rapeek » 13 maja 2014, 13:56

-usunięty korektor siły hamowania, wcześniej tył prawie w ogóle nie hamował - wydaje mi się że tu jest problem, za dużo płynu idzie na tył.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Re: Delta II 1.6 i.e - od czego serwo/problem z hamulcami

Post autor: schab » 13 maja 2014, 15:35

Rapeek pisze:-usunięty korektor siły hamowania, wcześniej tył prawie w ogóle nie hamował - wydaje mi się że tu jest problem, za dużo płynu idzie na tył.
W pompie jest oddzielna sekcja dla tyłu i przodu !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
Rapeek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 561
Rejestracja: 14 lip 2012, 10:37
Imię: Jacek
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Delta II 1.6 i.e - od czego serwo/problem z hamulcami

Post autor: Rapeek » 13 maja 2014, 20:41

Zgadza się sekcje są dwie, ale podłączenie jest na krzyż tzn. pierwsza sekcja -prawy przód i lewy tył, druga-lewy przód i prawy tył.
Lancia Delta HPE 2.0 16v
Lancia Kappa 2.0 20vT[/color]
Lancia Kappa Coupe 3.0 V6

wcześniej:
Lancia Dedra 1.8 LS
Lancia Kappa 2.4 20v LX

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta II 1.6 i.e - od czego serwo/problem z hamulcami

Post autor: GrimlocK » 13 maja 2014, 21:34

Korektor nie jest temu winny, on tylko ograniczał przepływ (typowe dla BBMów, Delty, Dedry, Tipo/Tempry uszkodzenie korektora). Poza tym rozdział siły hamowania jest dobry, tylko wartości w N, czyli siła jest za mała.

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Delta II 1.6 i.e - od czego serwo/problem z hamulcami

Post autor: bassman » 15 maja 2014, 20:26

Podstawowe pytanie:
Czy jadąc samochodem ze znaczną prędkością i wciskając pedał hamulca (niegwałtownie, ale zdecydowanie z coraz większą siłą) doprowadzisz do zablokowania kół?
Jeśli nie, to czy przy gwałtownym wciśnięciu koła się zablokują?

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta II 1.6 i.e - od czego serwo/problem z hamulcami

Post autor: GrimlocK » 15 maja 2014, 20:50

1.Nie 2.Nie. W obu przypadkach siła hamowania jest zbyt niska. Jak już wspominałem, poza zbyt niską siłą hamowania to wszystko jest OK. Pedał ma normalny skok, nie wpada w podłogę, nie jest twardy. Niedługo podmieniam serwo na inne i zobaczę czy coś to zmieni. Następne w kolejności pewnie będzie rwanie przewodów stałych, żeby zmienić elastyczne :D Tym sposobem w końcu Delta będzie miała cały układ hamulcowy nowy, więc w końcu wróci do sprawności...

Awatar użytkownika
GrimlocK
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 374
Rejestracja: 22 lip 2011, 2:42

Re: Delta II 1.6 i.e - od czego serwo/problem z hamulcami

Post autor: GrimlocK » 26 maja 2014, 17:57

Dziś chciałem wymienić serwo, niestety w Delcie nie jest tak łatwo jak w Bravo, śruby ukryte są pod jakąś plastikową osłonką. Żeby ją całą zdjąć wychodzi na to, że trzeba demontować cały zespół pedałów. Wymieniał ktoś może serwo w Delcie i może napisać, czy faktycznie tak trzeba zrobić? Innej drogi nie widzę, a nie chce mi się całego dnia poświęcać jeżeli można inaczej ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”