Dedra 1.6 16v - korektor hamowania

Awatar użytkownika
rafio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław

Dedra 1.6 16v - korektor hamowania

Post autor: rafio » 26 cze 2015, 13:36

Dziś byłem na stacji diagnostycznej zrobić przegląd. W zeszłym tygodniu wymieniłem wszystkie tarcze, klocki, przecierałem tłoczki, nasmarowałem prowadnice oraz wymieniłem płyn no i zacisk tylny ponieważ ktoś przerabiał odpowietrznik i gwint był zjechany.
Na stacji przód bardzo dobrze natomiast tył się kręci - stawia lekki opór bo dupcia delikatnie przysiadała. Po wejściu do kanału od razu poszliśmy z diagnostą do korektora, wsadził rękę i sprężyna mu się połamała w rękach ;P

Pytanie czy dużo roboty z wywaleniem korektora oraz co mi będzie potrzebne jeszcze? Domyślam się że pewnie przedłużki i zakończenia (gwinty męskie/damskie) tylko jakie średnice.

Robił już to ktoś i może się pochwalić?
Ostatnio zmieniony 26 cze 2015, 14:38 przez rafio, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: DEDRA 1`.6 16V - korektor hamowania

Post autor: wladek-15 » 26 cze 2015, 13:50

Kolego ciężko ci użyć opcji szukaj !!!??? Temat był wałkowany przynajmniej 5 razy na tym forum. Jesteś leniwy to inni na pewno także ci nie pomogą...
Pozdrawiam
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
rafio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław

Re: DEDRA 1`.6 16V - korektor hamowania

Post autor: rafio » 26 cze 2015, 15:00

wladek-15 pisze:Kolego ciężko ci użyć opcji szukaj !!!??? Temat był wałkowany przynajmniej 5 razy na tym forum. Jesteś leniwy to inni na pewno także ci nie pomogą...
Pozdrawiam
No to Cie zadziwię bo zanim zadam pytanie na forum to szukałem. Jak był bym leniwy to od 2007r bym jeździł do mechaników a nie sam robił.
Zadasz w szukarce "korektor" w dziale delta/Dedra i faktycznie wyskoczą tematy. Tylko wszystkie dotyczą słabego hamowania i że winny jest korektor. Ale w żadnym nikt nie opisał czy dużo roboty jest założeniem "mostka" zamiast korektora. Nigdzie też nie znalazłem rodzaju gwintu i jakiej długości trzeba rurki. Chciałem kupić wszystko i wymienić u siebie.

Moje pytanie nie było co zrobić bo źle hamuje tył tylko czy dużo roboty jest z wywaleniem korektora i co potrzebne.

Jeśli gdzieś znajdziesz taki post to z góry przepraszam.

btw. zadasz nowe pytanie źle, odgrzejesz kotleta z 2010r też źle.
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11956
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: DEDRA 1.6 16V - korektor hamowania

Post autor: topcio » 26 cze 2015, 15:19

Jak znam życie to przewody się rozlecą przy próbie odkręcenia i wymienisz wszystkie na nowe ;) , jeśli nie to potrzebujesz tylko trójnik, który zastąpi korektor.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
rafio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław

Re: DEDRA 1.6 16V - korektor hamowania

Post autor: rafio » 26 cze 2015, 16:50

Przewody miedziane zakładał cocos chyba 2 lata temu. Co do trójnika to jak to wygląda i dlaczego akurat trójnik?
Obrazek

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: DEDRA 1.6 16V - korektor hamowania

Post autor: wladek-15 » 26 cze 2015, 19:27

Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
rafio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław

Re: DEDRA 1.6 16V - korektor hamowania

Post autor: rafio » 26 cze 2015, 21:58

topcio1 pisze:Jak znam życie to przewody się rozlecą przy próbie odkręcenia i wymienisz wszystkie na nowe ;) , jeśli nie to potrzebujesz tylko trójnik, który zastąpi korektor.
Po obejrzeniu zdjęć na google Już wiem dlaczego trójnik. Dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
Obrazek

Awatar użytkownika
wladek-15
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 718
Rejestracja: 27 cze 2014, 23:00
Imię: Radek
Lokalizacja: Siemiatycze

Re: DEDRA 1.6 16V - korektor hamowania

Post autor: wladek-15 » 26 cze 2015, 23:55

Zimą pierwszy przymrozek, zakręt, lekkie hamowanie i jesteś w rowie... Po zainstalowaniu trójnika, zamiast korektora, auto będzie nadsterowne podczas hamowania. Tył będzie agresywniej hamował, a przód słabiej. Jeśli posiadasz ABS to jeszcze jakoś przeżyjesz ale jeśli brak często będą się blokować koła tylne. Sam już to kiedyś przerabiałem. Decyzja należy do ciebie. Żeby nie było że nie uprzedzałem ;>
Były Dedra Turbo DS 1.9 67kw, Peugeot 405 1.9D 55kw, 2xBMW E46 2.0D 100kw ŚMIERDZIELE
Tempra SW 4x4 2.0b 83kw, Rover 416 1.6b 84kw,Golf 4 Do zadań specjalnych LPG
Jest Audi A3 1.6 8v następca Golfa 4 1.6 b 105KM BĘZIN + LPG (Pojazd użytkowy)
Jest następna zabawka BMW Z4 E86 Coupe ;)
Jest Yamaha - YZF R1, Suzuki - DR 650 RS, Honda - CR 500 AF
Dedra Integrale ;) 2.0TB 124kw JEST JAZDA

Awatar użytkownika
rafio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław

Re: DEDRA 1.6 16V - korektor hamowania

Post autor: rafio » 27 cze 2015, 7:10

wladek-15 pisze:Żeby nie było że nie uprzedzałem ;>
;)

Wiem czym to śmierdzi bo w swifcie gti którym latałem w kajtkach miałem wywalony korektor ale też wsadziłem większe zaciski na przód od CRX EE8. Zmiana tarczy z 250 na 260 przy 750kg wagi pojazdu bez ABS robiło swoje zwłaszcza na mokrym.

W Dedrze jest ABS i na razie wywalę korektor. Jak znajdę sprawny lub tego uda mi się doprowadzić do stanu używalności to na jesień będę robił całą podłogę więc wstawię go z powrotem.

Co nie zmienia faktu że dziękuję za ostrzeżenie : ok2 :
Obrazek

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5034
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Dedra 1.6 16v - korektor hamowania

Post autor: Bichoń » 28 cze 2015, 20:03

Ja w swoich deltach wywalałem korektor (bo przez niego tył w ogóle nie hamował) i zdawałem się na ABS. Problemów nie miałem.
Jak już się zabierasz za przewody hamulcowe to sprawdź, czy nie warto zrobić całej linii, od pompy ABS do zacisku. W którejś mojej delcie zdecydowałem się na wymianę wszystkich i dobrze - bo przy demontażu stare przewody kruszyły się w rękach.

Awatar użytkownika
rafio
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 37
Rejestracja: 21 cze 2014, 16:53
Imię: Rafał
Lokalizacja: Wrocław

Re: Dedra 1.6 16v - korektor hamowania

Post autor: rafio » 30 cze 2015, 14:37

bichon pisze:Jak już się zabierasz za przewody hamulcowe to sprawdź, czy nie warto zrobić całej linii, od pompy ABS do zacisku.
Tak jak już pisałem wcześniej jest zrobiona cała nowa instalacja z miedzi więc niema opcji degradacji w rękach ;) . Tylne gumowe również zostały wymienione ponieważ sparciałe całe były.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”