Dedra - elektronika

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - elektronika

Post autor: Kubek » 20 mar 2006, 15:00

A ja wymenilem ten czujnik od wentylator i lipa dalej sie nie wlacza, !! sam wentylator dziala bo go na sztywno wlaczylem, termostat tez wykrecilem i wrzucilem do gara i sie otwiera bardzo dobrze !
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Anonymous

Dedra - elektronika

Post autor: Anonymous » 20 mar 2006, 16:12

"Jaqob" pisze:A ja wymenilem ten czujnik od wentylator i lipa dalej sie nie wlacza, !! sam wentylator dziala bo go na sztywno wlaczylem, termostat tez wykrecilem i wrzucilem do gara i sie otwiera bardzo dobrze !
mam dokladnie to samo juz kiedys o tym pisalem,ciagle z tym walcze ale nie popuszcze tego wentylatora,te roczniki chyba tak maja bo jeszcze ktos jak pamietam ma identycznie to samo co my

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - elektronika

Post autor: Kubek » 20 mar 2006, 16:22

Tak nomads pisal o tym samym :)

Ten wentylator mi sie wkoncu wlaczyl ale przy jakis 105 Stopniach, niepotrzebnie pewnie wymienialem ten czujnik bo ten stary pewnie tez by sie przy tylu wlaczyl :(

Tez w sumie ja nie mam tam wlanej wody do chlodnicy tylko plyn a te plyny tz maja znacznie wyzsza temperature wrzenia wiec termostat otwiera sie troche pozniej.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Dedra - elektronika

Post autor: mario09 » 20 mar 2006, 16:51

"Jaqob" pisze:Tak nomads pisal o tym samym :)

Ten wentylator mi sie wkoncu wlaczyl ale przy jakis 105 Stopniach, niepotrzebnie pewnie wymienialem ten czujnik bo ten stary pewnie tez by sie przy tylu wlaczyl :(

Tez w sumie ja nie mam tam wlanej wody do chlodnicy tylko plyn a te plyny tz maja znacznie wyzsza temperature wrzenia wiec termostat otwiera sie troche pozniej.
No to pozostaja dwa wyjscia:
Jesli wymieniles czujnik i nie pomaga (tzn, went. zalacza nadal przy zbyt wysokiej temp.) to albo masz za slaby obieg plynu chlodzacego(moze przytkana chlodnica, badz slabo wydajna pompa) albo zegar zafalszowuje Ci wynik pomiaru. Nie ma innej rady.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Anonymous

Dedra - elektronika

Post autor: Anonymous » 20 mar 2006, 17:46

Ja odpowietrzylem uklad odpowietrznikiem na chlodnicy i teraz zalacza sie przy 101 stopniach,ale dostrzeglem inny objaw.Jak zgasze silnik ,to chlodnica momentalnie robi sie prawie zimna ,moze z 10 stopni ma,tak jakby sie woda cofnela z chlodnicy ale to jest niemozliwe,a temperatura rosnie na zegarze do prawie 110 stopni bo bierze pomiar z czujnika na silniku miedzy swiecami,a wentylator sie nie zalaczy bo termowlacznik ma na chlodnicy ktora jest prawie zimna.

Czy ktos moze mi wyjasnic ten dziwaczny uklad wodny

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - elektronika

Post autor: makek » 20 mar 2006, 21:22

"Jaqob" pisze:Tak nomads pisal o tym samym :)

Tez w sumie ja nie mam tam wlanej wody do chlodnicy tylko plyn a te plyny tz maja znacznie wyzsza temperature wrzenia wiec termostat otwiera sie troche pozniej.
Rodzaj przepływającego płynu (temp. wrzenia) nie ma wpływu na opóznienie otwierania termostatu, nawet w strumieniu powietrza termostat się otworzy i to w temp. na którą jest przewidziany. Jeśli tak nie jest = usterka

Grześko.
To że chłodnica szybciej stygnie to normalne, ten wymiennik ma oddawać ciepło, natomiast silnik po wylączeniu oddaje ciepło i tak gorącemu płynowi (wodzie) i jak wiadomo rzadsze (cieplejsze) zbiera się u góry, właśnie tam gdzie jest czujnik.

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra - elektronika

Post autor: pew » 27 mar 2006, 10:51

Ciekawa sprawa - wymieniłem termostat na mocniejszy, ustawiłem go na 88C (wcześniej był na 70C - jak wszyscy twierdzą - za mało) i silnik zupełnie inaczej pracuje. Wcześniej na zimnym silniku miał potężny ciąg na niskich obrotach (z wyjątkiem 2-biegu), potem zaczynał zdychać, turbodziura i znów skakał do przodu jak odpalała turbina (3000 obrotów). W tej chwili silnik cały czas trzyma te 90 stopni ale przyspieszenie jest wyraźnie słabsze na niskich obrotach ale ciągnie do przodu równo i dość mocno przez cały zakres obrotów aż do startu turbiny, którą też słabiej czuć, nie ma za to prawie turbodziury - nie wiem co mi się bardziej podoba ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”