Dedra - elektronika

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - elektronika

Post autor: Kubek » 09 cze 2005, 19:25

gdzie mogę kupić taki termowyłącznik ? jest to gdzieś na necie po rozsądnej cenie?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Dedra - elektronika

Post autor: mustafi » 09 cze 2005, 19:35

mysle ze w kazdym sklepie. najepiej wykrec stary i idz z nim do sklepu, taki sam na 100% jest od cinkola np. vernet 1899-sprawdzalem w katlogu intercars, koszt 28zl
http://ekatalog.intercars.com.pl/
sadze, ze w byle jakim sklepie bedzie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - elektronika

Post autor: Kubek » 09 cze 2005, 19:57

Dzieki wielkie ! kurde za nim sie naciesze swoja lancia to troche minie, goscie mi dlai termin na odbior dowodu rejestracyjnego na 27 czerwca no ja pitole !

Ale wiesz co gadalem z takimi dwoma mechanikami i oni mi mowili ze to ze sie wlacza przy 110 stopniahc to jest okey. Bo silnik nie ma takiej temperatury tylko on ta temeprature lapie skas inas i dlatego pozniej zalacza ale silnik ma 95 stopni ale ze to tak ma byc i to jest gites takze sam nie wiem, ale skoro termowlacznik jest tani to w sumie moge go wymienic
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - elektronika

Post autor: makek » 09 cze 2005, 21:56

Temperatura króra jest na wskaźniku, na desce rozdzielczej jest z czujnika, który znajduje się między świecami, tak więc jest to miejsce które najlepiej określa aktualną temperaturę silnika. A czujnik na chłodnicy.....może i zwiera przy 95st C. U mnie wiatrak zalącza się powyżej pierwszej kreski nad 90 st C, ile to jest, nie wiem. Czy próbowaliście odkręcić korek zbiornika wyrównawczego przy temp. która załącza wentylator? 110 st C to temp. przy której płyn powinien kipieć.

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Dedra - elektronika

Post autor: mustafi » 09 cze 2005, 22:06

"Jaqob" pisze:Ale wiesz co gadalem z takimi dwoma mechanikami i oni mi mowili ze to ze sie wlacza przy 110 stopniahc to jest okey. Bo silnik nie ma takiej temperatury tylko on ta temeprature lapie skas inas i dlatego pozniej zalacza ale silnik ma 95 stopni ale ze to tak ma byc i to jest gites takze sam nie wiem, ale skoro termowlacznik jest tani to w sumie moge go wymienic
no to cos namacili, jasne ze silnik nie musi miec temp 110 a nawet takiej temp w calej masie nie moze miec, termowlacznik jest na ukladzie wodnym i reaguje na temp. wody, ale skoro silnik jest chlodzony woda to zgodnie z prawami termodynamiki jego czesc ktora bezprosrednio styka sie z plynaca woda po pewnym czasie musi miec taka sama temperature jak woda, ale czym blizej komory spalania tym temp. wyzsza. Bez watpienia plyn przy wyzszej temp. np 110C, ma wyzsze cisnienie, przez co moze wysadzic uszczelke a wtedy wydasz juz duzo wiecej niz 28zl, oczywiscie nie sadze by to sie stalo odrazu przy 110, ja tak juz jezdzilem duzo czasu i nic sie nie stalo, ale zdawalem sobie sprawe, ze to nie jest dobre dla silnika i po pewnym czasie jednak moze sie to wydarzyc. Dlatego jesli masz tak jak ja mialem, to nie daj sie mechaniorom i wymieniaj smialo, bo skoro producent obliczyl ze temp. wody nie powinna notorycznie przekraczac 100C to chyba warto to wziasc pod uwage. Powiem wiecej mechanicy czesto gadaja jak im pasuje slyszalem juz rozne kwiatki cytaty:
"18 l lpg/100km to moze spalic, to normalne, przeciez zima, no to lancia, wloskie lubia pic..."
"litr oleju na 1000km to norma, jak tyle bierze to nawet nie ma co wymieniac bo wszytko OK"
"jak sciaga przy jezdzie prosto to to raczej nie felga ani opona, no to w sumie ja nie wiem co to ale jak lekko sciaga to tak moze byc, wstarczy kierownice trzymac skrecona w bok"
"jak temperatura wody na wskazniku podczas jazdy jest 70C to jest OK, bo w tym modelu taka temperatura jest OK"
"skoro czesto nie odpala a teraz odpalil to ja nie wiem co to, moze swiece, moze cewka ale to duzo roboty zeby dojsc, zreszta po co skoro teraz odpalil?"
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - elektronika

Post autor: Kubek » 09 cze 2005, 22:26

Heheh spoko, no z mechanikami to roznie, np. czy to nie moze byc popsuty ten czujnik wlasnie co jest miedzy swiecami ? bo mierzylem termometrem temperature silnika jak sie wentlator wlaczyl i mial 92 C, a na wskazniku w srodku bylo 110 prawie, tuz przed ta czerwona linia
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Dedra - elektronika

Post autor: mustafi » 09 cze 2005, 22:28

no to wynika z tego ze masz czujnik temp. popsuty i on jest do wymiany, dexus chyba mial podobnie, wymienil nie potrzebnie termowlacznik.
Obrazek

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - elektronika

Post autor: Kubek » 10 cze 2005, 2:02

A wiesz gdzie sie miesci tam czujnik temperatury?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
dexus
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 692
Rejestracja: 14 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Tarnów (Bis.Mel)N.Sącz

Dedra - elektronika

Post autor: dexus » 10 cze 2005, 8:06

"mustafi" pisze:no to wynika z tego ze masz czujnik temp. popsuty i on jest do wymiany, dexus chyba mial podobnie, wymienil nie potrzebnie termowlacznik.
. Nie, ja miałem przywieszony termostat. Był częściowo otwarty i dla tego temperatura w silniku była wyższa niż na chłodnicy.
Obrazek
Sumienie nie powstrzymuje od grzechów, przeszkadza tylko cieszyć się nimi. (Jean Cocteau)

Dedra 2,0 8v 1992 - była
Kappa Kombi 2,4jtd 99r - była
i Lybra 2,4jtd SW po "znajomości"
Laguna II 3,0 V6 24v - była
Chrysler Pacifica 4.0 - jest

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra - elektronika

Post autor: pew » 09 gru 2005, 19:03

"mustafi" pisze:. Powiem wiecej mechanicy czesto gadaja jak im pasuje slyszalem juz rozne kwiatki cytaty:
"jak temperatura wody na wskazniku podczas jazdy jest 70C to jest OK, bo w tym modelu taka temperatura jest OK"
a u mnie temperatura podczas jazdy jest 70C - na wolnych obrotach 10/20C więcej ... skoro 70C nie jest OK to ile jest OK? :-)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
mustafi
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 418
Rejestracja: 09 lis 2004, 0:00
Lokalizacja: Piła

Dedra - elektronika

Post autor: mustafi » 09 gru 2005, 20:40

OK jest jedna mala kreske ponizej 90 a na postoju na srodku czyli na 90 stopni powinien sie wlaczac wentylator.
Obrazek

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra - elektronika

Post autor: pew » 12 gru 2005, 11:15

może w Kappie? no mam 70C w jeździe, 90C na postoju ... jak dla mnie pan mechanik miał rację :-)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska

Dedra - elektronika

Post autor: -OLO- » 12 gru 2005, 12:36

"mustafi" pisze:OK jest jedna mala kreske ponizej 90 a na postoju na srodku czyli na 90 stopni powinien sie wlaczac wentylator.
Hmmm bardziej mi się wydaje, że ok jest jedna kreska powyżej 90 - czyli ok 93'C. Jśli przy jeźdie spada do 70 (a tak właśne miałem przed wymianą termostatu) to silnik będzie niedogrzany przez co będzie miał niższą sprawność. Jak wymieniłem termostat to teraz w trakcie jazdy temperatura się waha od 90 do ok. 95'C
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra - elektronika

Post autor: pew » 12 gru 2005, 20:03

ja mam wymieniony termostat (i chłodnicę): różnicę mam tylko na wolnych obrotach (kiedyś mi się podgotowywał, teraz zostaje na 90C) ale jak tylko wiaterek idzie w grilla to po staremu 70C ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Dedra - elektronika

Post autor: pew » 20 mar 2006, 13:39

czy ktoś wie dokładnie przy ilu stopniach powinien otwierać się termostat w Themie 8v turbo? Mam okazję go wyregulować ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”