Dedra - akumulator

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - akumulator

Post autor: Kubek » 09 gru 2005, 18:34

Witam, mam takie pytanie, poniewaz w instrukcji do Dedry jest napisane ze dla 1.8ie powinien byc akumulator o pojemnosci 45Ah i pradzie 225A , przy czym maksymalne dopuszczalne przekroczenie pradu moze byc o 90A co daje w sumie 315 A

Natomias ja ma u siebie akumulator 95Ah i o pradzie 680A.

I teraz mam takie pytanie czy z wiazku z tym moge miec jakies problemy ? Zauwazylem ze czasami mi sie zapala lampka akumulatora na chwile, i przypuszczam ze moje problemy z odpalaniem moga miec cos z tym wspolnego poniewaz, jak odpalaem przez klemy od forda z akumulatora to nie bylo problemow z odpaleniem.
Zauwazam tez takie szczegoly jak slabiej swiecace sie lampki wewnatrz wozu i zwiekszanie sie ich intensywnosci przy dodawaniu gazu a takze sile nadmuchu ktora przy dodawaniu gazu lub wciskania sprzegla odpowiednio sie zwieksza lub zmniejsza ?
Ladowanie akumuluatora z alternatora mam 13.38 V

pozdrawiam
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska

Odp: Dedra - akumulator

Post autor: -OLO- » 09 gru 2005, 18:49

"Jaqob" pisze: Ladowanie akumuluatora z alternatora mam 13.38 V

pozdrawiam
Aku jest ładowany prądem duży aku zużywa dużo prądu, a twój alternator jest obliczony na aku 45Ah pewnie nie jest w stanie wyprodukować tyle ile potrzeba dla ładowania 90Ah.

Jeśli się mylę proszę o poprawkę
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - akumulator

Post autor: Kubek » 09 gru 2005, 19:36

To o czym mowisz 45Ah to jest pojemnosc akumulatora a prad to jest 200A. wiem ze juz kiedys byl podobny temat ale w sumie nic sie nie dowiedzialem z tego. Tylko tyle ze za duza pojemnosc powoduje ze akumulator sie nie doladowuje, ale na koncu postu ktos napisal "nie prawda bo im wiekszy tym lepszy" Nie chodzi mi akuratnie o pojemnosc akumulatora, bo to juz wiem ze sie nie doladowuje ale konkretnie o prad bo pisze ze maks moze byc o 90Amperow wiekszy czyli co jest nie tak jak mam o dwa razy wiekszy prad na akumulatorze czyli 680A ?? jak to wplywa na rozruch samochodu itp ? jakie to powoduje problemy ?

I jak myslicie za ile moge sprzedac takie akumulator 85Ah i 680A, nie wiem ile ma lat ale zerkne, cena na nim naklejona to 98 Euro !!, jakiejs wloskiej firmy.
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - akumulator

Post autor: makek » 10 gru 2005, 10:27

Słusznie zauważyłeś, że trzeba sprawdzić ile lat ma Twój akumulator. Przy takim prądzie rozruchowym powinien kręcić bez zająknięcia, skoro nie kręci, a problemy nasilają się zimą to znak, że trzeba go wymienić. Oczywiście nie można wykluczyć, że stan akumulatora jest spowodowany wadliwą instalacją elektryczną, chociaż 13,4V - to raczej poprawne napięcie ładowania (na jakich obrotach). Przysiadanie napięcia na niskich obrotach przy takiej pojemności akumulatora to sprawa normalna, sam widzisz, że wtedy akumulator się nie ładuje, lub ładuje ale w niewielkim stopniu. Moim zdaniem nie ma co przesadzać z pojemnością, ktoś napisał im większy tym lepszy - jasne, pod warunkiem że alternator na niego wydoli, w przeciwymn razie będziesz woził niepotrzebny złom, którego parametry bedą tylko na naklejce. Sam mam 45Ah i jest OK.
Jak możesz to podepnij prostownik i go naładuj nastepnie obserwuj jak długo będzie dobrze, chyba, że masz sto pare zł na nową 45.

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Dedra - akumulator

Post autor: Luckyy » 10 gru 2005, 11:51

jesli chodzi o prad rozruchowy akumulatora to sa (chyba) 3 normy i wartosci sa bardzo rozne - wiec nalezaloby sie upewnic czy porownywane wartosci sa z tej samej normy.
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - akumulator

Post autor: Kubek » 10 gru 2005, 12:47

Dzieki makek wlansie o to mi chodzilo.

Luckyy, no dokladnie te normy mnie interesuja, a wiesz moze jak i gdzie to sprawdzic ?
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Anonymous

Dedra - akumulator

Post autor: Anonymous » 10 gru 2005, 12:56

Długi temat, może Ci to w czymś pomoże http://www.lanciapolska.org/modules.php ... pic&t=2572

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - akumulator

Post autor: Kubek » 10 gru 2005, 13:03

Tu znalazlem strone w ktorej producent pomaga dobrac akumulator i mi dobral 55Ah i 420A

http://www.boschsilver.pl/numeracja_par ... hodu=12638


A tu sporo porad na temat akumulatora, czytajcie punkt 38-dotyczy wlasnie tego tematu i w sumie to pisze tam dokladnie to co wyscie pisali :)

http://www.akumulatory.auto.pl/porady.htm#24
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Dedra - akumulator

Post autor: makek » 10 gru 2005, 14:49

Racja, że akumulator dobiera się do silnika, niekoniecznie do pojemności ale konkretnie pod dany silnik (stopień sprężania i suma innych oporów). Ale, po określeniu jaki będzie akumulator dobiera się alternator itp. Jego obciążenie głównie będzie wynikało z pojemności baterii.
Nie prawda, że pojemność można przyrównać do mocy, raczej do pracy, to jak długo będzie w stanie kręcić rozrusznikiem, a moc to odniesienie do prądu. Centra robi akumulatory np. 45Ah, 450A po co wiecej?

Anonymous

Dedra - akumulator

Post autor: Anonymous » 10 gru 2005, 16:13

Przy doborze aku trzeba brać też poprawkę na wyposażenie czyli ilość elektryki w aucie szyby, lusterka itp. Ale to w lanciach prawie nie obowiązuje bo prawie wszystkie sa na wypasie :D w innych autach przy tym samym silniku mogą pracować różne aku/alternatory zależnie od wyposażenia.

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - akumulator

Post autor: Kubek » 10 gru 2005, 21:39

ok dzieki, juz sprzedalem tamten i zapupilem nowy 55Ah 420A, zobaczymy czy to zrobi roznice :)
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
Kubek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1773
Rejestracja: 26 maja 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Dedra - akumulator

Post autor: Kubek » 12 gru 2005, 8:48

Jak narazie nie chce zapeszac, ale od kad mam nowy akumulator nie mam narazie problemow z odplaniem auta jaki mialem wczesniej czyli ze po przekreceniu kluczyka po chwili mi gasl. Mam nadzieje ze ten stan sie nie zmieni ale narazie na 10 odpalnien nie zdazyl mi sie zaden z tym poprzednim gasnieciem. Ciekawe jak na to akumulator wplynal o mniejszej pojemnosci i nowy ? :) Ale wazne ze wplyna tylko boje sie ze to zwnou minie :(
Juz bez Lancia ale dalej w Klubie :)

Awatar użytkownika
-OLO-
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 186
Rejestracja: 01 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Środa Śląska

Dedra - akumulator

Post autor: -OLO- » 12 gru 2005, 10:24

"Jaqob" pisze: tylko boje sie ze to zwnou minie :(
Nooo pewnie gdzieś po 3-5 latach znowu będziesz miał podobny problem :bubble: te typy tak mają.
Pozdrawiam
Pamiętaj, nie dostaniesz drugiej szansy, aby wywrzeć pierwsze wrażenie

Anonymous

Dedra - akumulator

Post autor: Anonymous » 01 lut 2006, 20:28

Witam, a mi znikneła kontrolka ako na kokpicie, ta pod olejem, od tego momentu mam całkowity zanik ładowania, dzisiaj wymieniłem diody i szczotki w alternatorze = koszt 93 zł, i nic z tego, dalej nie mam ładowania, a kontrolka jak nie swieciła tak nie swieci :cry:

Anonymous

Dedra - akumulator

Post autor: Anonymous » 02 lut 2006, 17:05

Dzisiaj wymieniłem żeróweczke bo była przepalona :idea: , ale to nic, włanczam zapłon kontrolka swieci, odpalam, dalej sie świeci, dodaje gazu a ona zamiast zgasnąć zaczyna sie mocniej palić 8O , dlatego teraz wiem, ale i nie wiem :?: , dlaczego mi rozładowuje akumulator, cos nie tak chyba z alternatorem, albo gdzies ma przebicie, byłem nawet dzisiaj na szrotach żeby podłozyc jakis inny, ale niestety nie mają takich, a przerabiać mi sie nie chce :cry:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”