Delta II - grzanie sie bezpieczników
Delta II - grzanie sie bezpieczników
Witam, zupełnie przypadkiem dotknąłem Remak do bezpieczników wewnątrz samochodu i są one ciepłe a nawet bardzo. Czy tak powinno być? Mam na myśli te większe kostki. Dodam ze mam problem z szybami elektrycznymi, bo jest jakiś spadek napięcia podobno i szyby chodzą parę razy a potem trzeba odczekać jakiś czas, aby znowu ruszyły. Czasem są to 3 min a czasem i godzina - ale np. jak wyjmę na sekundę i włożę bezpiecznik od szyb to momentalnie reagują. Tak samo problem dotyczy wskaźnika paliwa, bo pływak jest sprawny wszystko sprawdzone tylko wskazówka nie reaguje ani rezerwa sie nie świeci. Byłem u elektryka i wszystko sprawdził ze wskaźnikiem i nawet go podniósł, ale wskazówka po woli, co jakiś czas zaczęła opadać a jak zatankowałem to już się nie podniosła. Wiec moje pytanie jest następujące czy to jest wina któregoś z tych bezpieczników - kostek? Czy wina leży gdzie indziej? Poniżej przedstawiam zdjęcie. Najbardziej gorący jest ta kosatka na samej górze po prawej Stronia następnie wszystkie po tej stronie są ciepłe a po lewej stronie są normalnej temperatury. Specjalnie niebudzącej wątpliwości.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Nuova Delta - grzanie sie bezpieczników
Te kostki to nie są bezpieczniki, a przekaźniki.
Grzać się raczej nie powinny...
Grzać się raczej nie powinny...
Nuova Delta - grzanie sie bezpieczników
to wlasnei grzeją mi się te przekaźniki wszystkie co co na zdjeciu po prawej stronie najoretszy jest ten zółty na samej górze po prawej. A czy gdziesz moge znaleźc rozpiske tych przekaźników w jezyku polskim który do czego jest ? bo mam instrukcje w wersji niemieckiej ale nic mi to nie mowi"Kabar" pisze:Te kostki to nie są bezpieczniki, a przekaźniki.
Grzać się raczej nie powinny...
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Lokalizacja: ????-???
Nuova Delta - grzanie sie bezpieczników
Sprawdź pobór prądu w czasie pracy samochodu między masą a minusem akumulatora - amperomierz podłaczyc należy szeregowo w obwód pomiędzy zdjętą klemą a minus akumulatora - tylko operacja musi być "sprytnie" zrobiona , w czasie rozruchu prad przekracza 20 A a na tyle większość mierników dostępnych na rynku ma maksymalny pomiar - ja to robie tak- zapalambbbbbb na założonej klemie a potem przykładam podłaczony Amperomierz i juz na zapalonym silniku na parę sekund ( tylko w celu odczytania pomiarów) odłączam klemę - włączaj szyby ,światła , ogrzewanie i inne odbiorniki i obserwuj natężenie.
Jeżeli masa pojazdu ma dużą rezystancje proporcjonalnie wzrasta natężenie ( prawo Ohma) .
Na wskutek przepływającego prądu tworzy się ogniwo pomiędzy miedzianymi lub aluminiowymi przewodami a karoserią i powstaje opór .
Przez to po zwiększeniu obrotów -rozjaśniają sie światła , szybciej kręci się wentylator i szyby działaja sprawniej.
Można również sprawdzić oporność między masą pojazdu (silnik-akumulator) i wtedu wychodzą uszkodzenia plecionki .
Jeżeli masa pojazdu ma dużą rezystancje proporcjonalnie wzrasta natężenie ( prawo Ohma) .
Na wskutek przepływającego prądu tworzy się ogniwo pomiędzy miedzianymi lub aluminiowymi przewodami a karoserią i powstaje opór .
Przez to po zwiększeniu obrotów -rozjaśniają sie światła , szybciej kręci się wentylator i szyby działaja sprawniej.
Można również sprawdzić oporność między masą pojazdu (silnik-akumulator) i wtedu wychodzą uszkodzenia plecionki .
Grzegorz
GG 13364997
GG 13364997
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Nuova Delta - grzanie sie bezpieczników
Ekstra, ale prawo Ohma mówi zupełnie coś odwrotnego I= U/R dla przypomnienia."lancia1969" pisze: Jeżeli masa pojazdu ma dużą rezystancje proporcjonalnie wzrasta natężenie ( prawo Ohma) .
Nuova Delta - grzanie sie bezpieczników
no Grzesiek nie popisales sie z tym 'łomem'
btw - jesli ktos wie co to amperomierz to tez powinien wiedziec jak go podlaczyc
btw - jesli ktos wie co to amperomierz to tez powinien wiedziec jak go podlaczyc
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 25 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Dzierżoniów
- Kontakt:
Nuova Delta - grzanie sie bezpieczników
Układ przekaźników przed 1997 r. (od lewego dolnego rogu):
R1: Podgrzewana tylna szyba
R2: Zamek centralny, alarm
R3: Sygnał dźwiękowy
R4: Boczne i tylne światła
R5: Przewywane mycie/wycieranie
R6: Przerywacz
R7: nie używany
R8: Wentylator chłodzący
R9: Szyberdach
R10: Światła awaryjne
R11: Tylne światła przeciwmgielne
R12: Światła drogowe
R13: Układ rozruchowy
R14: Światła przeciwmgłowe
R15: Światła mijania
Od 1997 r. układ jest zupełnie inny, mogę podać jeśli ktoś jest zainteresowany.
Przekaźniki podczas pracy grzeją się, ale nie powinny być gorące.
U ciebie grzeje się najbardziej R9 jak wynika z twojego opisu.
Poszukaj problemu z masą.
R1: Podgrzewana tylna szyba
R2: Zamek centralny, alarm
R3: Sygnał dźwiękowy
R4: Boczne i tylne światła
R5: Przewywane mycie/wycieranie
R6: Przerywacz
R7: nie używany
R8: Wentylator chłodzący
R9: Szyberdach
R10: Światła awaryjne
R11: Tylne światła przeciwmgielne
R12: Światła drogowe
R13: Układ rozruchowy
R14: Światła przeciwmgłowe
R15: Światła mijania
Od 1997 r. układ jest zupełnie inny, mogę podać jeśli ktoś jest zainteresowany.
Przekaźniki podczas pracy grzeją się, ale nie powinny być gorące.
U ciebie grzeje się najbardziej R9 jak wynika z twojego opisu.
Poszukaj problemu z masą.
Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V
Delta II HPE 1.6 16V
Lybra SW 1.9 JTD
Delta II HPE 1.6 16V
Lybra SW 1.9 JTD
Nuova Delta - grzanie sie bezpieczników
a k którym miejscu mam szukać ? przy silniku, za skrzynką z bezpiecznikami czy moze pod samochodem ?"dsocha" pisze: Poszukaj problemu z masą.
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07