Delta II - grzanie sie bezpieczników

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Delta II - grzanie sie bezpieczników

Post autor: Snooki » 10 cze 2006, 12:11

Witam, zupełnie przypadkiem dotknąłem Remak do bezpieczników wewnątrz samochodu i są one ciepłe a nawet bardzo. Czy tak powinno być? Mam na myśli te większe kostki. Dodam ze mam problem z szybami elektrycznymi, bo jest jakiś spadek napięcia podobno i szyby chodzą parę razy a potem trzeba odczekać jakiś czas, aby znowu ruszyły. Czasem są to 3 min a czasem i godzina - ale np. jak wyjmę na sekundę i włożę bezpiecznik od szyb to momentalnie reagują. Tak samo problem dotyczy wskaźnika paliwa, bo pływak jest sprawny wszystko sprawdzone tylko wskazówka nie reaguje ani rezerwa sie nie świeci. Byłem u elektryka i wszystko sprawdził ze wskaźnikiem i nawet go podniósł, ale wskazówka po woli, co jakiś czas zaczęła opadać a jak zatankowałem to już się nie podniosła. Wiec moje pytanie jest następujące czy to jest wina któregoś z tych bezpieczników - kostek? Czy wina leży gdzie indziej? Poniżej przedstawiam zdjęcie. Najbardziej gorący jest ta kosatka na samej górze po prawej Stronia następnie wszystkie po tej stronie są ciepłe a po lewej stronie są normalnej temperatury. Specjalnie niebudzącej wątpliwości.

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 428
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Nuova Delta - grzanie sie bezpieczników

Post autor: Kabar » 10 cze 2006, 18:59

Te kostki to nie są bezpieczniki, a przekaźniki.
Grzać się raczej nie powinny...
Obrazek

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - grzanie sie bezpieczników

Post autor: Snooki » 10 cze 2006, 20:06

"Kabar" pisze:Te kostki to nie są bezpieczniki, a przekaźniki.
Grzać się raczej nie powinny...
to wlasnei grzeją mi się te przekaźniki wszystkie co co na zdjeciu po prawej stronie najoretszy jest ten zółty na samej górze po prawej. A czy gdziesz moge znaleźc rozpiske tych przekaźników w jezyku polskim który do czego jest ? bo mam instrukcje w wersji niemieckiej ale nic mi to nie mowi :(
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: ????-???

Nuova Delta - grzanie sie bezpieczników

Post autor: lancia1969 » 10 cze 2006, 22:16

Sprawdź pobór prądu w czasie pracy samochodu między masą a minusem akumulatora - amperomierz podłaczyc należy szeregowo w obwód pomiędzy zdjętą klemą a minus akumulatora - tylko operacja musi być "sprytnie" zrobiona , w czasie rozruchu prad przekracza 20 A a na tyle większość mierników dostępnych na rynku ma maksymalny pomiar - ja to robie tak- zapalambbbbbb na założonej klemie a potem przykładam podłaczony Amperomierz i juz na zapalonym silniku na parę sekund ( tylko w celu odczytania pomiarów) odłączam klemę - włączaj szyby ,światła , ogrzewanie i inne odbiorniki i obserwuj natężenie.

Jeżeli masa pojazdu ma dużą rezystancje proporcjonalnie wzrasta natężenie ( prawo Ohma) .

Na wskutek przepływającego prądu tworzy się ogniwo pomiędzy miedzianymi lub aluminiowymi przewodami a karoserią i powstaje opór .

Przez to po zwiększeniu obrotów -rozjaśniają sie światła , szybciej kręci się wentylator i szyby działaja sprawniej.

Można również sprawdzić oporność między masą pojazdu (silnik-akumulator) i wtedu wychodzą uszkodzenia plecionki .
Grzegorz

GG 13364997

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Nuova Delta - grzanie sie bezpieczników

Post autor: prezesjm » 10 cze 2006, 22:21

"lancia1969" pisze: Jeżeli masa pojazdu ma dużą rezystancje proporcjonalnie wzrasta natężenie ( prawo Ohma) .
Ekstra, ale prawo Ohma mówi zupełnie coś odwrotnego I= U/R dla przypomnienia. :)

Awatar użytkownika
Luckyy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1374
Rejestracja: 26 cze 2005, 0:00
Lokalizacja: Mielec/Kraków
Kontakt:

Nuova Delta - grzanie sie bezpieczników

Post autor: Luckyy » 12 cze 2006, 10:40

no Grzesiek nie popisales sie z tym 'łomem' ;-)

btw - jesli ktos wie co to amperomierz to tez powinien wiedziec jak go podlaczyc :)
KAPPA 2,4 JTD '98 Obrazek
EXcar Obrazek
V Obrazek

"mBank funkcjonuje w zasadniczym oderwaniu od rzeczywistości bankowej go otaczającej"
/biegły sądowy

dsocha
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 38
Rejestracja: 25 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Dzierżoniów
Kontakt:

Nuova Delta - grzanie sie bezpieczników

Post autor: dsocha » 22 cze 2006, 22:30

Układ przekaźników przed 1997 r. (od lewego dolnego rogu):

R1: Podgrzewana tylna szyba
R2: Zamek centralny, alarm
R3: Sygnał dźwiękowy
R4: Boczne i tylne światła
R5: Przewywane mycie/wycieranie
R6: Przerywacz
R7: nie używany
R8: Wentylator chłodzący
R9: Szyberdach
R10: Światła awaryjne
R11: Tylne światła przeciwmgielne
R12: Światła drogowe
R13: Układ rozruchowy
R14: Światła przeciwmgłowe
R15: Światła mijania

Od 1997 r. układ jest zupełnie inny, mogę podać jeśli ktoś jest zainteresowany.

Przekaźniki podczas pracy grzeją się, ale nie powinny być gorące.
U ciebie grzeje się najbardziej R9 jak wynika z twojego opisu.
Poszukaj problemu z masą.
Alfa Romeo 156 1,9 JTD 16V
Delta II HPE 1.6 16V
Lybra SW 1.9 JTD

Awatar użytkownika
Snooki
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 296
Rejestracja: 25 maja 2006, 0:00
Imię: Riczard
Lokalizacja: Warszawa

Nuova Delta - grzanie sie bezpieczników

Post autor: Snooki » 23 cze 2006, 17:05

"dsocha" pisze: Poszukaj problemu z masą.
a k którym miejscu mam szukać ? przy silniku, za skrzynką z bezpiecznikami czy moze pod samochodem ?
Była
Lancia Delta II '94 1.8 - R.I.P. 17.05.11
Jest
Lancia Lybra LX 1,9 JTD '01
Phedra 2.0 JTD '04
Musa 1.9jtd '07

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”