Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: Tomzik » 14 paź 2018, 19:41

Znalazłem takie 2 złącza przy lampie prawej - mogą być od czujników poziomu płynu chłodniczego i spryskiwaczy?

Oba 2-pinowe.
WP_20181014_12_19_50_Pro.jpg
WP_20181014_12_20_08_Pro.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: PastorFSO » 22 paź 2018, 0:13

Nie pamiętam już jakie kable były przy czujnikach, więc tutaj Ci nie pomogę, za to na pewno aby zamontować czujniki potrzebujesz innych zbiorniczków, a czujnik poziomu oleju był montowany do silników Lampredi w misce olejowej. 1.8 16v nigdy nie miał montowanego czujnika poziomu, a jedynie czujnik temp.

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: Tomzik » 15 lis 2018, 19:40

Kupiłem tą skrzynkę, której foto umieściłem na poprzedniej stronie.

To niestety nie takie proste - brakowało tam kilku bezpieczników, m. in. do elektryki szyb.

Sądziłem, że wystarczy dodać kilka kabelków z konektorami, w które wsuwa się bezpieczniki, ale po otwarciu skrzynki okazało się, że tam jest wielowarstwowa płytka elastyczna z lutowanymi doń bezpośrednio konektorami.

Rozebrałem więc moją skrzynkę, łudząc się, że ścieżki do modułu check panela są, zostały jedynie przykryte jakimś papierem i wystarczy mi wydłubać gniazdo modułu z zakupionej skrzynki, ale niestety - nie mam ścieżek na tym wyprowadzeniu do gniazda.

Zostaje zatem chyba tylko upolować skrzynkę od HF Turbo w opcji "full wypas", żeby były wszystkie bezpieczniki + moduł : beczy :

Ma ktoś taką? Może być bez modułu, bo już zdobyłem (+ kilka nowych ori przekaźników ;) ).
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: Tomzik » 17 kwie 2019, 22:47

No i zamontowałem skrzynkę full opcja z bezpiecznikami jak u mnie plus gniazdo dla check'a.

I nadal d..a - check panel martwy.

Pozostają chyba już tylko dwie opcje - albo jest w skrzynce dodatkowy przekaźnik do modułu (ale po co?) - mam bodaj jeszcze 2 wolne miejsca, albo to niebieskie złącze o które tak w tym wątku dopytywałem jest kluczowe - jakieś zasilanie czy cuś.

Podejrzałem na foto w jakimś archiwalnym ogłoszeniu nt sprzedaży zegarów w wersji "full pro", że to złącze jest wyprowadzone z elastycznej płytki drukowanej z tyłu zegarów. U mnie brak tam złącza.
Przechwytywanie1.JPG

Musiałbym jeszcze dorwać albo zegary "full pro" albo chociaż samą płytkę drukowaną od nich.
Przechwytywanie.JPG
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: Tomzik » 18 lis 2019, 21:37

Odpowiem sobie sam, ale może komuś kiedyś jeszcze się przyda ;)

Po wymianie folii PCB na taką z niebieskim złączem check panel w końcu zadziałał :D

Czyli podsumowując, trzeba:

- sprawdzić i ew. wymienić skrzynkę bezpieczników na taką z wyprowadzonym złączem na moduł check-panela
- zamontować moduł w skrzynce bezpieczników
- sprawdzić i ew. wymienić folię PCB na zegarach na taką, która posiada wyprowadzone złącze niebieskie do wetknięcia w check-panel
- jeśli ktoś chce mieć stan płynu do spryskiwaczy to musi posiadać zbiorniczek z czujnikiem. Czujnik ma 2-pinowe złącze
- poziom płynu chłodniczego - to samo
- poziom oleju - tego nie wiem
- jak ktoś chce mieć jeszcze info nt. spalonej żarówki światła stop-u to musi sprawdzić i ew. wymienić włącznik przy pedale hamulca na taki, który ma 3 piny - w samochodzie jest złącze z 3 pinami
- w samochodzie są wyprowadzone 2 złącza do check-panelu przy zegarach - schowane w desce, trzeba lekko pogrzebać ;)
- w samochodzie są wyprowadzone 3 złącza w okolicy skrzynki bezpieczników do modułu check-panela
- w samochodzie są wyprowadzone złącza do czujników poziomu płynu chłodniczego i spryskiwaczy - okolice prawej lampy

Wszystko to (zwłaszcza o wyprowadzonych złączach) dotyczy wersji 1,8 VVT, nie wiem jak by było z innymi.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: Bichoń » 18 lis 2019, 22:44

Widzę, że moje 5 lat trzymania kciuków przyniosło rezultaty :)

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: PastorFSO » 19 lis 2019, 1:09

Co do poziomu oleju nie wiem czy jest wymagany jakiś moduł, ale na pewno potrzeby jest czujnik poziomu, który występował chyba tylko w silnikach Lampredi.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: Jam_Belfegor » 19 lis 2019, 14:00

Jak chcecie mogę wam obfotografować czujniki których brakuje. Występują w moim 2.0 16V z wersji LS

Awatar użytkownika
Tomzik
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5389
Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
Imię: Tomczysław ;)
Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: Tomzik » 19 lis 2019, 18:02

Nie zawadzi ;)

Zawsze to dodatkowa wiedza dla wszystkich zainteresowanych.
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: Jam_Belfegor » 21 lis 2019, 13:38

No więc tak poniżej macie zestaw czujników do oliwy. Ciśnienie minimalne - czarny z jednym pinem. To ma każdy, zapala kontrolkę na desce - jak dla mnie zbędny czujnik bo jak się zapali to już po silniku :lol: Temperatura oliwy czerwony z płaskim pinem - zegary opcjonalne. Minimalny poziom oleju długa sonda idąca do miski - dwu pianowa wtyczka (mierzy chyba oporność obwodu). Wkręcana w dwóch miejscach (zależny chyba od smoka). Dla smoka starego typu - duża pucha, idzie on tak jak u mnie czyli z tyłu miski pośrodku (od strony dolotu). Miski olejowe w tym miejscu mają korek. Akurat mam druga taką z 2.0 i i niema ona tej sondy - tylko właśnie korek. Dla nowego wąskiego smoka czujnik idzie przez obudowę pompy oleju od str. rozrządu. Tam akurat ja z koleji mam korek. Dwa pierwsze czujniki idą w podstawę filtra oleju za chłodnicę oleju. Na schemacie czujniki 4 i 5 idą do podstawy nr1 Czujnik poziomu oleju to na drugim schemacie piąteczka.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: Jam_Belfegor » 21 lis 2019, 13:53

A podstawa na schemacie jest do 2 litrowej jednostki wolno ssącej w VT jest inna, zaś w innych silnikach nie wiem czy w ogóle jest miejsce na takie oczójnikowanie, ale przynajmniej wiecie czego szukać.
Ostatnio zmieniony 21 lis 2019, 14:13 przez Jam_Belfegor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5035
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: Bichoń » 21 lis 2019, 14:05

W 1.8 8v był taki czujnik poziomu oleju. Przy czym pokazywał 'OK' tylko w okolicach maksymalnego poziomu, poniżej 2/3 stanu z bagnetu już świecił na czerwono. Przetestowane w 2 lub 3 egzemplarzach z takim samym rezultatem.

Awatar użytkownika
PastorFSO
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 234
Rejestracja: 18 cze 2012, 22:17
Imię: Marcin
Lokalizacja: Na południe od Krakowa.

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: PastorFSO » 25 lis 2019, 10:56

Temat czujników związanych z olejem został wyczerpany przez kolegę Jam_Belfegor, lecz dotyczy on jedynie silników Lampredi (np 1.8/2.0 8v, 2.0 16v/16vT) , natomiast silnik Tomzika, czyli 1.8 16v jest pochodnym Twin Sparka i silników 2.0/2.4 20v, więc posiada miskę olejową aluminiową, bez fabrycznej możliwości montażu czujnika poziomu(chyba, że ktoś sobie coś tam wyrzeźbi). W misce jest za to umieszczony czujnik temperatury oleju, co ciekawe miska pasuje z silników TS z Alfy, ale nie ma wywierconego otworu pod czujnik. Podstawa filtra w 1.8 16v też jest aluminiowa i ma dwa korki, ale nie ma żadnych czujników za to jest zintegrowana z wymiennikiem ciepła olej/ciecz. Szkoda, że nie występował nigdy w Delcie i Dedrze czujnik ciśnienia oleju. A i co do czujnik poziomu to faktycznie jest jedynie na zasadzie "masz za mało oleju, dolej"

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: vanisch » 25 lis 2019, 19:47

PastorFSO pisze: 25 lis 2019, 10:56Szkoda, że nie występował nigdy w Delcie i Dedrze czujnik ciśnienia oleju.
Przecież kontrolka niskiego ciśnienia oleju była na desce?
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
Jam_Belfegor
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2065
Rejestracja: 03 maja 2011, 23:35
Imię: Przemysław
Lokalizacja: Kraków

Re: Delta II - zegary GT LS / HF LS a LE.

Post autor: Jam_Belfegor » 26 lis 2019, 8:13

vanisch pisze: 25 lis 2019, 19:47
PastorFSO pisze: 25 lis 2019, 10:56Szkoda, że nie występował nigdy w Delcie i Dedrze czujnik ciśnienia oleju.
Przecież kontrolka niskiego ciśnienia oleju była na desce?
Czujnik ciśnienia i niskiego ciśnienia dwa odrębne czujniki i wskazania. Ten pierwszy podaje Ci dokładne ciśnienie w układzie, a ten drugi zapala jedynie kontrolkę poniżej jakiegoś progu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”