Nuova II - Sterownik centralnego zamka + foto i opis

Awatar użytkownika
wacho_czk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 473
Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
Skype: wacho_czk
Imię: Maciej
Lokalizacja: Czarnków PL/Norwich UK

Nuova II - Sterownik centralnego zamka + foto i opis

Post autor: wacho_czk » 17 paź 2008, 17:58

Witam,

Jestem w trakcie montażu takiego zestawu do mojej Niuni. Z podłączeniem sterowania zamkami w drzwiach nie było problemu. Niestety utknąłem na otwieraniu bagażnika, podłączyłem się pod przycisk w schowku jednak słychać było tylko cyknięcie siłownika w bagażniku ale się nie otwierał, gdy wypiąłem lampkę schowka która jest zintegrowana z przyciskiem otwierania bagażnik dał się otworzyć z pilota. Przerabiał to ktoś?? Jest na to jakiś patent?

Pytanie nr 2. Jak podłączyć drzwi pod alarm, w większości aut są mechaniczne krańcówki tutaj tego nie ma, w jaki sposób jest tu rozwiązane zapalanie światła po otwarciu drzwi??

Pytanie nr 3 :roll:

Którędy najprościej przeciągnąć kabelek do syrenki pod maskę, bo w przepuście w okolicach kierownicy jest za ciasno :x
Ostatnio zmieniony 20 paź 2008, 18:52 przez wacho_czk, łącznie zmieniany 1 raz.

Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 428
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Nuova Delta-Montaż zdalnego sterowania centralnym zamkiem

Post autor: Kabar » 18 paź 2008, 12:45

1. Jest na to patent, podłączałem już taki alarm w Delcie. Niestety to było kilka lat temu i nie pamiętam. Wydaje mi się że przekaźnikiem musisz odciąć przycisk ze schowka. Najlepiej podjedź do elektryka, podłączy.
2. W delcie (jak w praktycznie każdym aucie) są "krańcówki"
3. Możesz podszybiem. Musisz ściągnąć wycieraczki, plastikowe podszybie i tam masz przelotki.
Obrazek

Awatar użytkownika
wacho_czk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 473
Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
Skype: wacho_czk
Imię: Maciej
Lokalizacja: Czarnków PL/Norwich UK

Nuova Delta-Montaż zdalnego sterowania centralnym zamkiem

Post autor: wacho_czk » 18 paź 2008, 14:00

Dzięki za odpowiedź, drzwi podłączyłem pod oświetlenie wnętrza, przewód do syrenki udało mi się przeciągnąć przez jakąś dziurę ;). Pozostaje tylko problem tylnej klapy. Nie chcę stracić możliwości otwierania jej przyciskiem w schowku. Gdy wstawiłem diodę na oryginalny kabel klapa otwierała się zarówno pilotem jak i przyciskiem jednak nie zamykała się centralnym. Na tym oryginalnym (żółtym) kablu przy zamykaniu pojawia się ujemny impuls, więc może gdyby do tego kabelka podpiąć impuls "zamknij" z centralki to by działało??

Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 428
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Nuova Delta-Montaż zdalnego sterowania centralnym zamkiem

Post autor: Kabar » 18 paź 2008, 16:13

Nie bardzo. Z tego co kojarzę to sterowanie idzie jednym przewodem. Jest tam masa, a jak się wciska przycisk to masa zanika, albo odwrotnie :)
Dlatego musisz wpiąć przekaźnik w ten kabel i nim wysterować sterowanie klapą. Na 100% da się to zrobić i zostawić oryginalny przycisk w schowku.
Obrazek

Awatar użytkownika
wacho_czk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 473
Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
Skype: wacho_czk
Imię: Maciej
Lokalizacja: Czarnków PL/Norwich UK

Nuova Delta-Montaż zdalnego sterowania centralnym zamkiem

Post autor: wacho_czk » 18 paź 2008, 16:38

W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak pójść tropem przekaźnika i kombinować :lol: Jak się z tym uporam to postaram się opisać co i jak dla potomnych :wink:

Kabar
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 428
Rejestracja: 31 gru 2004, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Nuova Delta-Montaż zdalnego sterowania centralnym zamkiem

Post autor: Kabar » 18 paź 2008, 17:09

Ok, myślałem i chyba przypomniałem sobie.
Więc:
Przycisk ze schowka steruje zmianą polaryzacji czyli +/-. Normalnie podana jest masa, a jak podasz +12V to otwiera bagażnik.
Ale... jak przycisk nie jest wciśnięty to podaje na stałe masę, więc jak wepniesz w ten kabel sterowanie +12V to będzie zwarcie. Dlatego musisz rozciąć ten przewód i wpiąć w niego przekaźnik który w momencie podania napięcia rozłączy przewód od przycisku i z drugiej strony poda na przewód +12V.
Prosta sprawa. Ten przewód idzie po lewym słupku do progu, pewnie już go znalazłeś.
Jak nie zrozumiałeś to pisz, nasmaruję jakiś schemat :)
Obrazek

Awatar użytkownika
wacho_czk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 473
Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
Skype: wacho_czk
Imię: Maciej
Lokalizacja: Czarnków PL/Norwich UK

Nuova Delta-Montaż zdalnego sterowania centralnym zamkiem

Post autor: wacho_czk » 18 paź 2008, 17:19

Ok, wielkie dzięki że sobie przypomniałeś, myślę że teraz dam radę, jak nie to uśmiechnę się do Ciebie po jakiś schemacik :wink:

Awatar użytkownika
Ozarek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 102
Rejestracja: 18 mar 2008, 0:00

Nuova Delta-Montaż zdalnego sterowania centralnym zamkiem

Post autor: Ozarek » 19 paź 2008, 13:19

"wacho_czk" pisze:W takim razie nie pozostaje mi nic innego jak pójść tropem przekaźnika i kombinować :lol: Jak się z tym uporam to postaram się opisać co i jak dla potomnych :wink:
koniecznie z kolorami kabelków, bo stoję przed taką samą zabawą ;)
Miłośnik włoskiej linii...
Think. Feel. Drive.

Awatar użytkownika
wacho_czk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 473
Rejestracja: 17 maja 2008, 0:00
Skype: wacho_czk
Imię: Maciej
Lokalizacja: Czarnków PL/Norwich UK

Nuova Delta-Montaż zdalnego sterowania centralnym zamkiem

Post autor: wacho_czk » 20 paź 2008, 18:51

Zdejmujemy plastik nad lewym kolanem kierowcy. Plastik ten jest przykręcony 3 śrubkami zaznaczonymi na zdjęciu. Po odkręceniu tychże śrubek należy pociągnąć plastik do siebie w celu wyczepienia górnych zatrzasków (również zaznaczone na zdjęciu):



Po zdemontowaniu tego plastiku ukazuje nam się tak mniej więcej widok:



Następnie otwieramy puszkę bezpieczników (poprzez pociągnięcie uchwytu z napisem FUSE). Żeby ułatwić sobie dostęp do wtyczek znajdujących się z tyłu puszki musimy ją odkręcić. W tym celu luzujemy dwie nakrętki na klucz 10 a następnie płaskim śrubokrętem podważamy zaznaczone na zdjęciu blaszki trzymające puszkę z bezpiecznikami:



Po tym zabiegu uzyskujemy ?swobodny? dostęp do tylnej części puszki. Tam znajdują się wtyczki które nas interesują:



Kabel na którym pojawia się impuls ?otwórz? wpinamy do białego przewodu w kostce oznaczonej w instrukcji obsługi jako ?L?, impuls ?zamknij? podajemy na niebieski przewód w tej samej kostce.

Sterowanie kierunkowskazami podłączamy do niebieskiego i niebiesko-czerwonego (chyba ;D) w kostce oznaczonej w instrukcji obsługi jako ?F?

Z plusem zasilania wpiąłem się do głównego kabla z akumulatora. Masę łapiemy gdzieś przy karoserii, ja wpiąłem się zaraz przy puszcze bezpieczników:



Jeżeli wszystko jest poprawnie podłączone możemy cieszyć się zamykaniem i otwieraniem c.z z pilota.

UWAGA!!! Dla poprawności działania wszystkie połączenia lutujemy.

metyl99
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 2
Rejestracja: 23 cze 2009, 19:47
Lokalizacja: krakow

Odp: Nuova Delta - Sterownik centralnego zamka + foto i opis

Post autor: metyl99 » 23 cze 2009, 19:58

czesc kolego mam problem taki podpialem tak jak opisales i cos mi nawala otwiera zamyka az bezpiecznik wywali
i jak bys mogl podac w ktora kosc podpiac domykanie szyb z gory dzieki za odpowiedz



koledzy potrzebuje pomocy w podpieciu domykania szyb z pilota w delcie2 z centralnym sobie
poradzilem z klapa tez dochodze do ladu a te szyby mnie draznia nie mam zadnego
schematu instalacji ciezko z tym dojsc do ladu
moze ktos z was juz sie z ty bawil i jest w stanie udzielic mi porady

Gramatyk
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 192
Rejestracja: 08 sty 2010, 16:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Re: Nuova Delta - Sterownik centralnego zamka + foto i opis

Post autor: Gramatyk » 06 maja 2010, 19:06

Odświeżę temat pytaniem gdzie podłączyć się z tym domykaniem szyb? :)
będę wdzięczny za odpowiedź :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zrób to sam”