Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
P.S. - Post Scriptum
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
http://pancake.sggw.waw.pl/~gmazur/TS/g ... omierz.jpg[/img]"wujek" pisze: Generator impulsów dla prędkościomierza jest nakręcony na tulejkę w górnej części skrzyni, jest to walec o średnicy ok. 4 cm i wystaje z niego przewód z wtyczką.
Wykreciłem to ale to tylko zwykły bolec jak to sprawdzic, ewentualnie co może być przyczyna niedziałania predkościomierza?
http://pancake.sggw.waw.pl/~gmazur/TS/g ... ozawor.jpg[/img]"wujek" pisze: Jak możesz to zrób foto elektrozaworu VIS'a, z rurkami i podłączeniem elektryki (w samochodzie, tak jak jest zamontowany).
http://pancake.sggw.waw.pl/~gmazur/TS/g ... ma/vis.jpg[/img]
Powietrze na elektrozaworze jest zasysane, próba płuc zakończona sukcesem"wujek" pisze: Gdy silnik pracuje na jałowych to przez końcówkę, na której założony jest przewód do tłoczka, jest wciągane powietrze. Trzeba zdjąć ten przewód i zobaczyć, czy przez elektrozawór ciągnie. Można też zrobić próbę płuc wciągając powietrze przez wężyk podłączony do tłoczka - powinien bezproblemowo ruszyć.
Niby wszystko dziala ale ostatnio tłoczek sie nie poruszał, mogłem go jeszcze dzisiaj sprawdzic czy sie nie porusza dalej.
Klapki się ruszaja i są otwarte"wujek" pisze: Nawiew na tył - może być zablokowana, lub wyczepiona regulacja położenia klapek, czyli to, co jest ustawiane kółkiem na nawiewie na tył.
Sygnał dalej nie działa, ale prąd dochodzi do trąbki, wiec najprawdopodobniej muszę ja wymienić.
Spryskiwacze juz działaja na szybe przednia jednak na reflektory dalej nie, jak zaczeły działac i co to naprawiło tego nie wiem (widocznie cos nie łaczyło)
Zdjecie podszybia zrobie jutro bo zapomniałem
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Witam,
W skrzynię biegów wkręcone są dwa urządzonka, z których wychodzą przewody elektr. zakończone złączkami: włącznik świateł cofania i czujnik prędkościomierza. Ten "z wciskanym bolcem" to włącznik świateł, czujnik prędkościomierza jest sporo większy.
Brak wskazań prędkościomierza, jak wcześniej wspomniałem, nie musi być spowodowany usterką czujnika. Jest to dość proste urządzenie optoelektroniczne, czyli świecąca dioda + fototranzystor + tarczka impulsatora obracana przez taki sam ślimak, jak obracjący linkę w prędkościomierzach mechanicznych. W rytm przesłaniania światła przez ząbki impulsatora następuje modulowanie napięcia zasilającego czujnik, a odbierający przetwornik przekształca tak powstałe impulsy na napięcie zasilające silnik, proporcjonalne do częstotliwości impulsów.
Przetwornik jest zamocowany na tylnej ściance tablicy zegarów, pod pokrywką z białego tworzywa. Podłączenie czujnika - wtyczka z dwoma przewodami przychodzącymi z wiązek przewodów, wetknięta w gniazdo na module przetwornika (gniazdo w otworze pokrywki).
Jak to posprawdzać?
Układ czujnika nie jest podłączony do masy, żadnego z dwu przewodów nie wolno zewrzeć z masą, gdy włączone jest zasilanie. Masa obudowy czujnika pełni tylko rolę ekranu.
Gdy do przewodów czujnika, wypiętych z modułu, podłączy się omomierz (ustawiony na pomiar złącza półprzewodnikowego - UWAGA!, wcześniej sprawdzić woltomierzem, że nie ma tam napięcia) to pracujący czujnik (autu jedzie) wywoła zmiany wskazań przyrządu. Czyli pomiary "w ruchu", z wyjętą tablicą zegarów.
Moduł i zegar prędkościomierza też można sprawdzić - tym w następnym poście.
Pozdrawiam
W skrzynię biegów wkręcone są dwa urządzonka, z których wychodzą przewody elektr. zakończone złączkami: włącznik świateł cofania i czujnik prędkościomierza. Ten "z wciskanym bolcem" to włącznik świateł, czujnik prędkościomierza jest sporo większy.
Brak wskazań prędkościomierza, jak wcześniej wspomniałem, nie musi być spowodowany usterką czujnika. Jest to dość proste urządzenie optoelektroniczne, czyli świecąca dioda + fototranzystor + tarczka impulsatora obracana przez taki sam ślimak, jak obracjący linkę w prędkościomierzach mechanicznych. W rytm przesłaniania światła przez ząbki impulsatora następuje modulowanie napięcia zasilającego czujnik, a odbierający przetwornik przekształca tak powstałe impulsy na napięcie zasilające silnik, proporcjonalne do częstotliwości impulsów.
Przetwornik jest zamocowany na tylnej ściance tablicy zegarów, pod pokrywką z białego tworzywa. Podłączenie czujnika - wtyczka z dwoma przewodami przychodzącymi z wiązek przewodów, wetknięta w gniazdo na module przetwornika (gniazdo w otworze pokrywki).
Jak to posprawdzać?
Układ czujnika nie jest podłączony do masy, żadnego z dwu przewodów nie wolno zewrzeć z masą, gdy włączone jest zasilanie. Masa obudowy czujnika pełni tylko rolę ekranu.
Gdy do przewodów czujnika, wypiętych z modułu, podłączy się omomierz (ustawiony na pomiar złącza półprzewodnikowego - UWAGA!, wcześniej sprawdzić woltomierzem, że nie ma tam napięcia) to pracujący czujnik (autu jedzie) wywoła zmiany wskazań przyrządu. Czyli pomiary "w ruchu", z wyjętą tablicą zegarów.
Moduł i zegar prędkościomierza też można sprawdzić - tym w następnym poście.
Pozdrawiam
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Witam,
Obiecany ciąg dalszy:
Na module predkościomierza są trzy wtyki:
-do impulsatora (większa)
-do zasilania modułu (konektorki tych przewodów przykręcone do połączeń tablicy zegarów)
-do silnika prędkościomierza (przewody wchodzą w zegar)
Można sprawdzić, czy zegar działa - wypiąć wtyczkę z modułu i podać na nią zasilanie z bateryjki (6-9V).
Foto deski zegarów od tylnej strony i pojedziemy dalej.
VIS - sprawdź, czy na wtyczce podpiętej do elektrozaworu jest napięcie 12V pomiędzy pin'ami, i 0V powyżej 4kobr/min (albo odwrotnie, nie pamiętam, ale to się ustali).
Obiecany ciąg dalszy:
Na module predkościomierza są trzy wtyki:
-do impulsatora (większa)
-do zasilania modułu (konektorki tych przewodów przykręcone do połączeń tablicy zegarów)
-do silnika prędkościomierza (przewody wchodzą w zegar)
Można sprawdzić, czy zegar działa - wypiąć wtyczkę z modułu i podać na nią zasilanie z bateryjki (6-9V).
Foto deski zegarów od tylnej strony i pojedziemy dalej.
VIS - sprawdź, czy na wtyczce podpiętej do elektrozaworu jest napięcie 12V pomiędzy pin'ami, i 0V powyżej 4kobr/min (albo odwrotnie, nie pamiętam, ale to się ustali).
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
http://pancake.sggw.waw.pl/~gmazur/TS/g ... zegary.jpg[/img]
Zegary podobno działają bo były zmieniane na inne i predkosciomierz tez nie działał.
Zegary podobno działają bo były zmieniane na inne i predkosciomierz tez nie działał.
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Witam,
Duża wtyczka z szarym przewodem to jest przyłącze impulsatora. Zasilanie modułu i napęd zegara to ten zespół w dolnej części. Przewody w górnej części to wyjście informacji o prędkości dla ECU i limitera (ten bajerek z beep'erem).
Jeżeli możesz, spróbuj pomierzyć napięcia (w stosunku do masy) na przewodach wtyczki przyłącza impulsatora, w następującej kolejności:
1. pierwszy od góry (ciemniejszy brąz)
2. drugi (brąz z czarnym)
3. trzeci (jaśniejszy brąz)
4. czwarty (szary)
Pomiar wykonaj przy włączonym zapłonie i jeżeli możesz, w czasie jazdy.
Na 1. prawdopodonie 7V, 2. - zmienne, 3. brak napięcia, 4. nie wiem (dojdzie się, jak będzie trzeba).
Woltomierz ustawiony na zakresie 2-20V, wszystkie wtyczki deski podpięte.
Przy odłączonym aku zmierz rezystancję tych punktów do masy oraz w sekwencji 1.do 2., 1. do 3., 2. do 3.
Może coś się wyjaśni.
Pozdrawiam
Duża wtyczka z szarym przewodem to jest przyłącze impulsatora. Zasilanie modułu i napęd zegara to ten zespół w dolnej części. Przewody w górnej części to wyjście informacji o prędkości dla ECU i limitera (ten bajerek z beep'erem).
Jeżeli możesz, spróbuj pomierzyć napięcia (w stosunku do masy) na przewodach wtyczki przyłącza impulsatora, w następującej kolejności:
1. pierwszy od góry (ciemniejszy brąz)
2. drugi (brąz z czarnym)
3. trzeci (jaśniejszy brąz)
4. czwarty (szary)
Pomiar wykonaj przy włączonym zapłonie i jeżeli możesz, w czasie jazdy.
Na 1. prawdopodonie 7V, 2. - zmienne, 3. brak napięcia, 4. nie wiem (dojdzie się, jak będzie trzeba).
Woltomierz ustawiony na zakresie 2-20V, wszystkie wtyczki deski podpięte.
Przy odłączonym aku zmierz rezystancję tych punktów do masy oraz w sekwencji 1.do 2., 1. do 3., 2. do 3.
Może coś się wyjaśni.
Pozdrawiam
- grzole
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 6821
- Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
- Skype: grzole
- Lokalizacja: Warszawa
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Mój klaksonik "zdechł był". Na giełdzie kupiłem nową fanfarę ale nie chciał działać. Pojechałem do elektryka. Za 30 zł mam już zrobione wraz z poprawką alarmu (wieszał się i blokował z immobilizerem co nie było miłe) oraz poprawił mi kostkę podłączenia do reflektora. Super jestem zadowolony. Polecam Irka Stysia z ul. Paczkowskiej 26 we Wrocławiu - to ten fachowiec.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517
tel. 501-122-517
Prękościomierz!
Dzieki wszystkim za bardzo szczegółowe opisy nt. czujnika prędkościomierza!!!
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Wujek - marnujesz się - powinieneś zatrudnić się w Lancia Polska jako ekspert dla ich mechaników (ze stawką godzinową konsultanta Accenture albo innego Ernst&Young)
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Witam,
Nie marnuję się - co wiem, to powiem. Jeżeli komuś ułatwi to naprawę (i obniży koszta) to już jest 'pełna radocha".
A dobre słowo to najlepsza zapłata. Dzięki.
Pozdrawiam
Nie marnuję się - co wiem, to powiem. Jeżeli komuś ułatwi to naprawę (i obniży koszta) to już jest 'pełna radocha".
A dobre słowo to najlepsza zapłata. Dzięki.
Pozdrawiam
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
powinieneś był mnie najpierw spytać jaka jest ta dzienna stawka
żart - sam jestem Ci bardzo wdzięczny ...
żart - sam jestem Ci bardzo wdzięczny ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT