Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Witam
Jak w temacie nie dziala mi klakson, spryskiwacz, oraz wycieraczki nie wracaja do pozycji startowej po wylaczeniu.
Co moze byc tego przyczyna?
Jak w temacie nie dziala mi klakson, spryskiwacz, oraz wycieraczki nie wracaja do pozycji startowej po wylaczeniu.
Co moze byc tego przyczyna?
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Witam,
W pierwszej kolejności proponuję sprawdzenie bezpieczników, w skrzynce bezpieczników. Jeżeli masz spryskiwacz reflektorów to bezpiecznik od pompki jest na podszybiu, pod wyjmowaną pokrywą.
Wycieraczki - prawdopodobnie uszkodzony styk w "automacie" wycieraczek.
Klakson, sprawdź przekaźnik ( w skrzynce bezpieczników) lub coś z zestykiem pierścieniowym w kierownicy. Obydwie trąbki są zamocowane pod lewym błotnikiem. Trudny dostęp - można żaróweczką sprawdzić, czy dochodzi prąd.
Ale nie stało się to jednocześnie?
Pozdrawiam
PS
Jak walka z motorem?
W pierwszej kolejności proponuję sprawdzenie bezpieczników, w skrzynce bezpieczników. Jeżeli masz spryskiwacz reflektorów to bezpiecznik od pompki jest na podszybiu, pod wyjmowaną pokrywą.
Wycieraczki - prawdopodobnie uszkodzony styk w "automacie" wycieraczek.
Klakson, sprawdź przekaźnik ( w skrzynce bezpieczników) lub coś z zestykiem pierścieniowym w kierownicy. Obydwie trąbki są zamocowane pod lewym błotnikiem. Trudny dostęp - można żaróweczką sprawdzić, czy dochodzi prąd.
Ale nie stało się to jednocześnie?
Pozdrawiam
PS
Jak walka z motorem?
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Z silnikiem narazie bez zmian, czekam na kola pasowe i wtedy zobacze.
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Witam,
Będziesz potrzebował dokładniejszych informacji dot. usunięcia zahasłowanych usterek to dokładniej opisz, co juz ustaliłeś.
Pozdrawiam
PS
Robisz tylko rozrząd, czy większą demolkę motoru?
Będziesz potrzebował dokładniejszych informacji dot. usunięcia zahasłowanych usterek to dokładniej opisz, co juz ustaliłeś.
Pozdrawiam
PS
Robisz tylko rozrząd, czy większą demolkę motoru?
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
W skrzynce bezpiecznikow wszystkie sa dobre, chyba ze te duze (kostki) nie dzialaja ale nie wiem jak to sprawdzic.
Mam spryskiwacze reflektorów i w podszybiu sa dwa bezpieczniki jeden normalny i kostka, ten normalny jest dobry.
Z klaksonem to styki w kierownicy sa chyba dobre bo jak naciskam to slysze tykniecie wydobywajace sie ze skrzynki bezpiecznikow.
Co do wycieraczek to nie wiem o jaki styk chodzi
To nie stalo sie nagle, to pozostale zaniedbania po statrym wlascicielu.
Silnik to dzisiaj dostał nowy olej, nie posluchalem porady kolegi, ktory kazal mi do niego nasikać za to co on wyprawia
Czekam na kolo pasowe, wymienie i zobacze czy bedzie jakis rezultat, mam nadzieje ze wtedy zacznie normalnie chodzic, bo jak nie to juz nie wiem co to moze byc
Mam jeszcze pytanie odnosnie oleju do przekladni, gdzie sie go wlewa oraz jak sprawdzic jego ilosc?
Mam olej API GL-5 SAE85W/90 czy moge go wlac do przekladni choc zalecany jest GL-4 SAE80W?
W srode to sciagne liczniki i zobacze co tam sie dzieje z tym predkosciomierzem oraz podswietleniem zegarow bo mam podswietlona prawa i lewa czesc a w srodku nie.
Mam spryskiwacze reflektorów i w podszybiu sa dwa bezpieczniki jeden normalny i kostka, ten normalny jest dobry.
Z klaksonem to styki w kierownicy sa chyba dobre bo jak naciskam to slysze tykniecie wydobywajace sie ze skrzynki bezpiecznikow.
Co do wycieraczek to nie wiem o jaki styk chodzi
To nie stalo sie nagle, to pozostale zaniedbania po statrym wlascicielu.
Silnik to dzisiaj dostał nowy olej, nie posluchalem porady kolegi, ktory kazal mi do niego nasikać za to co on wyprawia
Czekam na kolo pasowe, wymienie i zobacze czy bedzie jakis rezultat, mam nadzieje ze wtedy zacznie normalnie chodzic, bo jak nie to juz nie wiem co to moze byc
Mam jeszcze pytanie odnosnie oleju do przekladni, gdzie sie go wlewa oraz jak sprawdzic jego ilosc?
Mam olej API GL-5 SAE85W/90 czy moge go wlac do przekladni choc zalecany jest GL-4 SAE80W?
W srode to sciagne liczniki i zobacze co tam sie dzieje z tym predkosciomierzem oraz podswietleniem zegarow bo mam podswietlona prawa i lewa czesc a w srodku nie.
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Witaj,
No, nieźle to autko ktoś zaniedbał. I chyba stało jakis czas nie jeżdzone.
Sporo do zrobienia. No to słów kilka:
1. Olej do skrzyni biegów - oryginał Tutela ZC 80/S - tak zaleca producent. Niezły jest też Spirax Shella, jako zamiennik, oba to półsyntetyki (chyba nie zmyslam). Lej taki, jaki był, jeżeli wiesz.
2. Bezpiecznik sygnałów dźw. jest oznaczony trąbką i winien byc 20-to Amperowy.
3. Jak tyka przekaźnik i bezpiecznik dobry, to, albo uszkodzone trąbidła, albo zaśniedziały konektorki na nich; czasem wystarczy przeczyścić (pod puklem lewego błotnika)
4. Spryskiwacz - bezpiecznik oznaczony "fontanną" - 15A. Mogły zaśniedzieć konektory na elektropompkach przy zbiorniku (prawy róg pod maską, tuż przy reflektorach - dostęp z kanału). Są tam dwie pompki - do wycieraczek i reflektorów. Bezpiecznik dla pompki sprysk. reflektorów na podszybiu - chyba żółta oprawka, co oznacza też żólty bezpiecznik)
5. Styki sterowania powrotem (podtrzymania) są w obudowie przekładni silnika wycieraczek - trzeba wyjąć cały zespół wycieraczek z silnikiem (wyjąłem kiedyś silnik z przekładnią, bez wyjmowania mechanizmu, ale to niezła łamiręka).
Czy w Twoim motorku były sprawdzane luzy zaworowe? Oglądał ktoś wałki rozrządu?
Co robisz z VIS'em? Naprawiasz?
Co więcej?
Pozdrawiam
No, nieźle to autko ktoś zaniedbał. I chyba stało jakis czas nie jeżdzone.
Sporo do zrobienia. No to słów kilka:
1. Olej do skrzyni biegów - oryginał Tutela ZC 80/S - tak zaleca producent. Niezły jest też Spirax Shella, jako zamiennik, oba to półsyntetyki (chyba nie zmyslam). Lej taki, jaki był, jeżeli wiesz.
2. Bezpiecznik sygnałów dźw. jest oznaczony trąbką i winien byc 20-to Amperowy.
3. Jak tyka przekaźnik i bezpiecznik dobry, to, albo uszkodzone trąbidła, albo zaśniedziały konektorki na nich; czasem wystarczy przeczyścić (pod puklem lewego błotnika)
4. Spryskiwacz - bezpiecznik oznaczony "fontanną" - 15A. Mogły zaśniedzieć konektory na elektropompkach przy zbiorniku (prawy róg pod maską, tuż przy reflektorach - dostęp z kanału). Są tam dwie pompki - do wycieraczek i reflektorów. Bezpiecznik dla pompki sprysk. reflektorów na podszybiu - chyba żółta oprawka, co oznacza też żólty bezpiecznik)
5. Styki sterowania powrotem (podtrzymania) są w obudowie przekładni silnika wycieraczek - trzeba wyjąć cały zespół wycieraczek z silnikiem (wyjąłem kiedyś silnik z przekładnią, bez wyjmowania mechanizmu, ale to niezła łamiręka).
Czy w Twoim motorku były sprawdzane luzy zaworowe? Oglądał ktoś wałki rozrządu?
Co robisz z VIS'em? Naprawiasz?
Co więcej?
Pozdrawiam
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Luzy nie były sprawdzane.
Narazie nie wiem co mam robic z VISem działał a teraz tloczek sie nie rusza i nie wiem jak sie za to zabrac.
Dzisiaj objezdzilem Jarosław zeby mi gaz zrobili ale chlopaki nie maja srubki do reduktora ktora zgubilem, musze jechac do Rzeszowa bo tam maja
Sadze ze jeszcze dluge nie bede sie nudzil z tym autem, zostało jeszcze:
- prawe lusterko sie nie sklada, chyba ze pomoge mu reka
- sterowanie lusterek nie dzialaja gora-doł
- tylna prawa szyba nie podnosi sie (cos nie laczy)
- ostatnio zauważylem ze srednio grzeje nagrzewnica
Zabawy mam do konca roku i nawet nie wiem czy sie wyrobie
Narazie nie wiem co mam robic z VISem działał a teraz tloczek sie nie rusza i nie wiem jak sie za to zabrac.
Dzisiaj objezdzilem Jarosław zeby mi gaz zrobili ale chlopaki nie maja srubki do reduktora ktora zgubilem, musze jechac do Rzeszowa bo tam maja
Sadze ze jeszcze dluge nie bede sie nudzil z tym autem, zostało jeszcze:
- prawe lusterko sie nie sklada, chyba ze pomoge mu reka
- sterowanie lusterek nie dzialaja gora-doł
- tylna prawa szyba nie podnosi sie (cos nie laczy)
- ostatnio zauważylem ze srednio grzeje nagrzewnica
Zabawy mam do konca roku i nawet nie wiem czy sie wyrobie
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Witam,
Jak się będziesz dalej za to zabierał to po kolei rozbierzemy to na atomy.
Lusterko - do wymiany podstawa, uszkodziły się styki przełączników krańcowych zabudowane na obrotowym korpusie.
VIS to nie tylko sterowanie, to również klapki wewnątrz kolektora. Poklepują?
Regulacja lusterek - przełącznik na tunelu, może wystarczy wymontować, przedmuchać, przepsikać jakimś Unizolem.
Tylna szyba - zobaczyć, po zdjęciu tapicerki, czy dochodzi zasilanie do silniczka podnośnika (a opuszcza się?). Jeżeli opuszcza się to psikanie włączników.
Nagrzewnica - nie ubywa płynu chłodniczego?
Na przewodzie do nagrzewnicy, na podszybiu, jest koreczek, taki sam, jak na chłodnicy. To jest odpowietrzanie układu.
To taki skrótowy roadmap.
Pozdrawiam
PS
Niech ktoś mądry sprawdzi luzy zaworowe i stan krzywek na wałkach
Luzy 0.40-0.45 na dolocie, 0.45-50.0 na wydech
Jak się będziesz dalej za to zabierał to po kolei rozbierzemy to na atomy.
Lusterko - do wymiany podstawa, uszkodziły się styki przełączników krańcowych zabudowane na obrotowym korpusie.
VIS to nie tylko sterowanie, to również klapki wewnątrz kolektora. Poklepują?
Regulacja lusterek - przełącznik na tunelu, może wystarczy wymontować, przedmuchać, przepsikać jakimś Unizolem.
Tylna szyba - zobaczyć, po zdjęciu tapicerki, czy dochodzi zasilanie do silniczka podnośnika (a opuszcza się?). Jeżeli opuszcza się to psikanie włączników.
Nagrzewnica - nie ubywa płynu chłodniczego?
Na przewodzie do nagrzewnicy, na podszybiu, jest koreczek, taki sam, jak na chłodnicy. To jest odpowietrzanie układu.
To taki skrótowy roadmap.
Pozdrawiam
PS
Niech ktoś mądry sprawdzi luzy zaworowe i stan krzywek na wałkach
Luzy 0.40-0.45 na dolocie, 0.45-50.0 na wydech
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Jak ogladalem ta skrzynie, to nie moge znalesc miejsca gdzie sie dolewa olej do przekladni, podobno jest tez gdzies bagnet do sprawdzenia ilosci.
PS Zapomniałem dodać że nawiew na tylna kanape nie działa
PS Zapomniałem dodać że nawiew na tylna kanape nie działa
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Płynu nie ubywa. W podszybiu sa dwa koreczki pod jednym jak i drugim jest wentylek, po nacisnieciu go nie ulatnia sie zaden gaz"wujek" pisze: Nagrzewnica - nie ubywa płynu chłodniczego?
Na przewodzie do nagrzewnicy, na podszybiu, jest koreczek, taki sam, jak na chłodnicy. To jest odpowietrzanie układu.
Lusterka juz działaja tylko to prawe ma problemy ze skladaniem, okazalo sie ze prawe i lewe lusterko maja calkiem inne mechanizmy.
W tylnej szybie nie dziala tylko wlacznik bo podmienilem z drugiej strony i dziala
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Witam ja bylem posiadaczem Themy z VISem.
Olej do skrzyni mozesz nalac np. od gory tzn jak spojrzysz pod skrzynke akumulatora to jest tam taka linka (linka od wstecznego biegu)z duza zakretka i po odkreceniu mozna tamtedy wlac olej przez lejek, ale zdaje sie, ze trzeba demontowac skrzynke. Bagnet do skrzyni jest i znajduje sie nad dyferencjalem czyli miedzy polosiami, mozna tamtedy wlac olej ale trzeba miec jakas szpryca(chyba latwiej o jakas strzykawe niz demontowac skrzynke od akumulatorow).
Olej do skrzyni mozesz nalac np. od gory tzn jak spojrzysz pod skrzynke akumulatora to jest tam taka linka (linka od wstecznego biegu)z duza zakretka i po odkreceniu mozna tamtedy wlac olej przez lejek, ale zdaje sie, ze trzeba demontowac skrzynke. Bagnet do skrzyni jest i znajduje sie nad dyferencjalem czyli miedzy polosiami, mozna tamtedy wlac olej ale trzeba miec jakas szpryca(chyba latwiej o jakas strzykawe niz demontowac skrzynke od akumulatorow).
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
- mario09
- Klubowicz
- Posty: 947
- Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Co do tego slabego ogrzewania. Kiedys w mojej Themie tez brakowalo ciepla w kabienie. Zauwazylem, ze dzieje sie takie cos: kiedy silnik byl nagrzany to lecialo letnie powietrze natomiast kiedy termostat sie otwieral wowczas lecialo calkiem zimne - wiadomo obieg duzy i slabsze cisnienie w ukladzie chlodzenia. Czyscilem uklad roznymi specyfikami i nic nie pomagalo, pomogla tylko wymiana nagrzewnicy...
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Dzieki mario09 za pomoc, moze wiesz gdzie znajduje sie jeszcze czujnik od predkosciomierza?
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Witam,
Qba, zrób listę wątków, problemy mnożą Ci się, jak króliki .
Generator impulsów dla prędkościomierza jest nakręcony na tulejkę w górnej części skrzyni, jest to walec o średnicy ok. 4 cm i wystaje z niego przewód z wtyczką.
Do bagnetu poziomu oleju w skrzyni łatwiej dostać się z kanału. Jeżeli masz zdemontowaną rurę dolotu do kolektora (gruba, czarna, karbowana) to widać taki pręt z uchem, jak bagnet w maluchu. Wlanie oleju jest kłopotliwe, najczęciej stosowana jest do tego wspomniana wcześniej strzykawa z zakrzywioną rurką. Stacje szybkiej obsługi mają to zelektryfikowane, taka pompka z elastyczną końcówką. Ja wlewałem olej kiedyś takim patentem - rurka, wetknięta w otwór po bagnecie, lejek na drugi koniec i wlewanie - dłuuugo idzie, bo nie ma wtedy odpowietrzania. Można wykręcić linkę blokady wstecznego, ale trzeba uważać, aby tej blokady nie rozregulować - regulacja taka, jak linki hamulca w rowerze.
Korek odpowietrzania jest odkręcany, naciskane wentylki są od klimy.
Korek jest na wężu od nagrzewnicy, tuz obok silnika wycieraczek.
Ogrzewanie w samochodzie pogarsza się po założeniu instalacji gazowej, gdyż ogrzewanie parownika jest pobierane z węży ogrzewania i bocznikuje obieg. Jeżeli jest wyjątkowo słabe to może być zamulona nagrzewnica. Warto sprawdzić, jak ciepłe są węże nagrzewnicy, w porównaniu do doprowadzajacych płyn do parownika. I czy obydwa węże przy nagrzewnicy są jednakowo ciepłe (dolotowy i powrotny).
Jeżeli lusterko nie chce się złożyć, i rusza po lekkim popchnięciu, to uszkodzony jest styk włącznika krańcowego w lusterku (lub obluzowany i przestawiony). Rozebranie tego i ew. naprawa to koszmar - podstawę sprawną, bez lusterka i obudowy (bo po co) można trafić za ok. 100.
Jak możesz to zrób foto elektrozaworu VIS'a, z rurkami i podłączeniem elektryki (w samochodzie, tak jak jest zamontowany). Gdy silnik pracuje na jałowych to przez końcówkę, na której założony jest przewód do tłoczka, jest wciągane powietrze. Trzeba zdjąć ten przewód i zobaczyć, czy przez elektrozawór ciągnie. Można też zrobić próbę płuc wciągając powietrze przez wężyk podłączony do tłoczka - powinien bezproblemowo ruszyć.
Nawiew na tył - może być zablokowana, lub wyczepiona regulacja położenia klapek, czyli to, co jest ustawiane kółkiem na nawiewie na tył.
Pozdrawiam
PS
Co dalej?
Qba, zrób listę wątków, problemy mnożą Ci się, jak króliki .
Generator impulsów dla prędkościomierza jest nakręcony na tulejkę w górnej części skrzyni, jest to walec o średnicy ok. 4 cm i wystaje z niego przewód z wtyczką.
Do bagnetu poziomu oleju w skrzyni łatwiej dostać się z kanału. Jeżeli masz zdemontowaną rurę dolotu do kolektora (gruba, czarna, karbowana) to widać taki pręt z uchem, jak bagnet w maluchu. Wlanie oleju jest kłopotliwe, najczęciej stosowana jest do tego wspomniana wcześniej strzykawa z zakrzywioną rurką. Stacje szybkiej obsługi mają to zelektryfikowane, taka pompka z elastyczną końcówką. Ja wlewałem olej kiedyś takim patentem - rurka, wetknięta w otwór po bagnecie, lejek na drugi koniec i wlewanie - dłuuugo idzie, bo nie ma wtedy odpowietrzania. Można wykręcić linkę blokady wstecznego, ale trzeba uważać, aby tej blokady nie rozregulować - regulacja taka, jak linki hamulca w rowerze.
Korek odpowietrzania jest odkręcany, naciskane wentylki są od klimy.
Korek jest na wężu od nagrzewnicy, tuz obok silnika wycieraczek.
Ogrzewanie w samochodzie pogarsza się po założeniu instalacji gazowej, gdyż ogrzewanie parownika jest pobierane z węży ogrzewania i bocznikuje obieg. Jeżeli jest wyjątkowo słabe to może być zamulona nagrzewnica. Warto sprawdzić, jak ciepłe są węże nagrzewnicy, w porównaniu do doprowadzajacych płyn do parownika. I czy obydwa węże przy nagrzewnicy są jednakowo ciepłe (dolotowy i powrotny).
Jeżeli lusterko nie chce się złożyć, i rusza po lekkim popchnięciu, to uszkodzony jest styk włącznika krańcowego w lusterku (lub obluzowany i przestawiony). Rozebranie tego i ew. naprawa to koszmar - podstawę sprawną, bez lusterka i obudowy (bo po co) można trafić za ok. 100.
Jak możesz to zrób foto elektrozaworu VIS'a, z rurkami i podłączeniem elektryki (w samochodzie, tak jak jest zamontowany). Gdy silnik pracuje na jałowych to przez końcówkę, na której założony jest przewód do tłoczka, jest wciągane powietrze. Trzeba zdjąć ten przewód i zobaczyć, czy przez elektrozawór ciągnie. Można też zrobić próbę płuc wciągając powietrze przez wężyk podłączony do tłoczka - powinien bezproblemowo ruszyć.
Nawiew na tył - może być zablokowana, lub wyczepiona regulacja położenia klapek, czyli to, co jest ustawiane kółkiem na nawiewie na tył.
Pozdrawiam
PS
Co dalej?
Thema - spryskiwacz, wycieraczki, klakson
Wydaje mi się że już starczy"wujek" pisze: PS
Co dalej?
Jak się z tym uporam to zaczne szukać nowych wad
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron