Thema - nagrzewnica

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Thema - nagrzewnica

Post autor: Miro » 10 sty 2006, 10:37

Witam :)
Czy ktos z was juz przechodzil przygode z nagrzewnica w Themie :?:
Wczoraj mi poszla nagrzewnica i bede musial ja wymienic... Tylko niech mi ktos powie jak sie do niej dostac :?: Przypuszczam ze rozbierania jest mnostwo :cry: ale musze to zrobic w miare szybko bo auto jest mi potrzebne do jazdy :D
Pozdrawiam :)
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - nagrzewnica

Post autor: pew » 10 sty 2006, 19:32

u mnie to poszło błyskawicznie - tzn. nie wymiana ale dostanie się do niej - jest w tej komorze przed przednią szybą, trzeba było tylko zdjąć osłony - swoją drogą też myślałem że do wymianki ale elektryk ją rozebrał, przeczyścił i działa bez zarzutu, tylko jest wyraźnie głośniejsza ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - nagrzewnica

Post autor: wujek » 10 sty 2006, 21:22

Witam,
Dostęp do nagrzewnicy (wymiennik ciepła) - od strony grodzi w komorze silnika, kłopotliwy, łatwiejsze podejście jest po wymontowaniu tej grodzi. I chyba trzeba wyjąć silnik dmuchawy z obudową (ale nie pamiętam tak na 100%). Nagrzewnica ułożona poziomo, wyjeżdża w kierunku węży doprowadzających płyn. Konstrukcja - aluminiowy radiator z rurkami zakuty na boczkach z tworzywa, jeden z nich ( z rurkami) jest podłączeniem do węży. Jeżeli rozszczelniła się to naprawa nieopłacalna i zazwyczaj nieskuteczna - lepiej zastosować używkę.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 10 sty 2006, 21:29 przez wujek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Thema - nagrzewnica

Post autor: Miro » 10 sty 2006, 21:28

"wujek" pisze:Witam,
Dostęp do nagrzewnicy (wymiennik ciepła) - od strony grodzi w komorze silnika, kłopotliwy, łatwiejsze podejście jest po wymontowaniu tej grodzi. Nagrzewnica ułożona poziomo, wyjeżdża w kierunku węży doprowadzających płyn. Konstrukcja - aluminiowy radiator z rurkami zakuty na boczkach z tworzywa, jeden z nich ( z rurkami) jest podłączeniem do węży. Jeżeli rozszczelniła się to naprawa nieopłacalna i zazwyczaj nieskuteczna - lepiej zastosować używkę.
Pozdrawiam
Witam :)
Tzn. ze nagrzewnice wyciagne od strony grodzi... Ja myslalem ze trzeba rozbierac pol auta w srodku zeby sie do niej dostac. Uzywke bede mial jutro i raczej bede wymienial...
Dzieki za informacje wujek :)
pozdrawiam :)
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”