Thema -zatarty wentylator nadmuchu
Thema -zatarty wentylator nadmuchu
Witam,
zaciera mi się wentylator nadmuchu (łożyskowanie od strony wirnika) i wszystko wskazuje na to że będę go musiał k. wydłubać.
Próbowałem popsikać WD40 widoczną ośkę silnika, ale nic to nie daje i dalej ciężko się kręci .
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w wyjmowaniu?
Czy da się dostać do niego bez wypatroszenia parownika a jeżeli nie to czy da się to zrobić bez rozszczelnienia instalacji? Jak się wyjmuje przegrodę między silnikiem a podszybiem?
Za wszystkie informacje z góry dziękuję
zaciera mi się wentylator nadmuchu (łożyskowanie od strony wirnika) i wszystko wskazuje na to że będę go musiał k. wydłubać.
Próbowałem popsikać WD40 widoczną ośkę silnika, ale nic to nie daje i dalej ciężko się kręci .
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia w wyjmowaniu?
Czy da się dostać do niego bez wypatroszenia parownika a jeżeli nie to czy da się to zrobić bez rozszczelnienia instalacji? Jak się wyjmuje przegrodę między silnikiem a podszybiem?
Za wszystkie informacje z góry dziękuję
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
Thema -zatarty wentylator nadmuchu
Widzę że jestem pierwszym który musi pokonać ten problem.
Wywierciłem otwór w obudowie w miejscu gdzie kończy się silnik od strony wirnika wentylatora i napsikałem WD40 i po bólu.
Po zaklejeniu climatronic działa jak dawniej.
Wywierciłem otwór w obudowie w miejscu gdzie kończy się silnik od strony wirnika wentylatora i napsikałem WD40 i po bólu.
Po zaklejeniu climatronic działa jak dawniej.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- kowis
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 04 mar 2007, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Thema -zatarty wentylator nadmuchu
Witam jeżli ktoś ma patent na wyjęcie wentylatora to proszę o jakieś podpowiedzi...
Dorwalem sie do niego, i za zadne skarby niemoge go z tamtąd wyjąc.
pozdrawiam kowis
Dorwalem sie do niego, i za zadne skarby niemoge go z tamtąd wyjąc.
pozdrawiam kowis
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 16 sty 2006, 0:00
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Thema -zatarty wentylator nadmuchu
witaj , najpierw sciagasz oslone z podszybia, luzujesz scianke i po bokach wentylatora masz masz cztery, albo dwie , ''blaszki zaczepowe'' musisz wypiac i wysunac go najpierw w kierunku nsilnika i do gory .trzeba to zrobic delikatnie bez pospiechu
LANCIA THEMA 2.8 V6 AUTOMAT
i pozostały już tylko częsci z TD......
i pozostały już tylko częsci z TD......
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 41
- Rejestracja: 16 sty 2006, 0:00
- Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Thema -zatarty wentylator nadmuchu
a jezeli wyjmiesz juz go i stwierdzisz ze jest popsuty to zadzwon bo mam taki 501154330 jezeli nie odbiore to napisz sms a ja oddzwonie jak bede mogl
LANCIA THEMA 2.8 V6 AUTOMAT
i pozostały już tylko częsci z TD......
i pozostały już tylko częsci z TD......
- kowis
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 12
- Rejestracja: 04 mar 2007, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Thema -zatarty wentylator nadmuchu
dzieki wielkie , jutro bede walczył
co do wentylatora to juz takowy kupilem.
co do wentylatora to juz takowy kupilem.
Thema -zatarty wentylator nadmuchu
Żeby wyjąć wentylator trzeba wymontować przegrodę między silnikiem a podszybiem. Po odpięciu obudowy wentylatora wychodzi po pociągnięciu do góry i w stronę silnika. Trzeba się upewnić że wszysko jest odpięte.
Ja kupiłem używany wentylator od AUDI (praktycznie nowy) za 70PLN i wymieniłem wiatrak. Trzeba było ostrożnie wycisnąć ten oryginalny bo od niemca nie pasował.
Silnik od Audi ma ok 4 mm krótszą oś ale to nie przeszkadza bo piasta w wentylatorze jest wystarczająco długa a oś moletowana i jest duży wcisk. Po montażu trzeba jeszcze przelutować kable, i "upchnąć" wszystko do środka samochodu. Lepiej zarezerwować sobie wolny dzien na robotę żeby się nie spieszyć bo można uszkodzić klimę.
Pozdrawiam,
Ja kupiłem używany wentylator od AUDI (praktycznie nowy) za 70PLN i wymieniłem wiatrak. Trzeba było ostrożnie wycisnąć ten oryginalny bo od niemca nie pasował.
Silnik od Audi ma ok 4 mm krótszą oś ale to nie przeszkadza bo piasta w wentylatorze jest wystarczająco długa a oś moletowana i jest duży wcisk. Po montażu trzeba jeszcze przelutować kable, i "upchnąć" wszystko do środka samochodu. Lepiej zarezerwować sobie wolny dzien na robotę żeby się nie spieszyć bo można uszkodzić klimę.
Pozdrawiam,
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
Thema -zatarty wentylator nadmuchu
I właśnie też od dziś mam ten sam problem. Wentylator chodzi jak go palcem od środka pchnę (za tę ośkę) Pewnie też wymiana silnika.
TYLKO L A N C I A
Thema -zatarty wentylator nadmuchu
Przez jakiś czas też miałem "ręczny rozruch"
Z boku na osłonie wirnika jest eliptyczna zaślepka. Wyjmij ją i sprawdź czy wirnik lekko się obraca. Jeżeli tak to masz na 99% przetarty komutator na wirniku -szczotki raczej się nie zawieszają tylko wycierają komutator.
Jeżeli kręci się ciężko można próbować posmarować jakimś sprayem
Z boku na osłonie wirnika jest eliptyczna zaślepka. Wyjmij ją i sprawdź czy wirnik lekko się obraca. Jeżeli tak to masz na 99% przetarty komutator na wirniku -szczotki raczej się nie zawieszają tylko wycierają komutator.
Jeżeli kręci się ciężko można próbować posmarować jakimś sprayem
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6