Thema - sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thema - sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: Jacek » 21 cze 2008, 17:00

Skleiły mi się styki w przekaźniku i chodzi wiatrak na max. obrotach bez przerwy.
Wie ktoś, gdzie są te przekaźniki (w serwisie powiedzieli tylko że są aż 3 szt. ale nie wiedzą gdzie)? Wszędzie patrzyłem i nie znalazłem. Teraz wypinam na postoju wtyczkę z wiatraka ale strach zapomnieć przy upałach.
Dzięki za pomoc.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: mario09 » 22 cze 2008, 10:53

Już Ci mówię gdzie są. Przekaźniki wentylatorów znajdują się mniej więcej przy wylocie powietrza na nogi pasażera z przodu. Musisz "odchylić" ten elastyczny plastik od strony pasażera, czyli odsunąć kawałeczek dywanika i nagiąć ten plastik. Zestaw przekaźników znajduje się na takim poczwórnym złączu po wewnętrznej stronie tegoż plastiku.
Czy to co napisałem da się zrozumieć? :wink:
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: Jacek » 22 cze 2008, 13:20

Znalazłem i wypiąłem wszystkie.
Wentylator zapier : cenzura : a jak gdyby nigdy nic.
Wygląda że jest coś nie tak z przekaźnikiem od układu klimy albo gdzieś jest zwarcie w instalacji.
Czy przekaźnik od klimy jest w gdzieś indziej czy na tej samej listwie?

Wcześniej nie odzywał mi się wiatrak przy odpalaniu (klimatronika mam zawsze na auto) więc to chyba problem od strony przekaźnika klimy.
Brakuje mi już pomysłów.
:oops:
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: Windforce » 22 cze 2008, 14:08

czy wy te przekazniki od wiatrakow macie tez 3 a miejsca sa 4? i czy wazne gdzie sa powpinane?
Lancia Thema III 2.5td 09.92r

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: Jacek » 22 cze 2008, 14:27

mam 3,0v6ls z climatronic
są sloty na 4 przekaźniki a obsadzone są 3 licząc od przodu samochodu.
środkowy jest wyższy.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: bogdan » 22 cze 2008, 18:13

Też mam problem z wiatrakiem w 3.0 aut., włącza się tylko I bieg a II jak czasami i jest mniejsza wydajność klimy :x sprawdzę te przekaźniki.
TYLKO L A N C I A

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: mario09 » 22 cze 2008, 21:59

Nie macie na chłodnicy, czegoś w stylu opornicy? Co prawda ja w swojej obecnej tego nie mam, ale jak miałem z VISem to był taki opornik.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: Jacek » 22 cze 2008, 23:21

Według moich obserwacji klima wykorzystuje tylko obroty II biegu (nie przez opornik) i stąd moje podejrzenie na przekaźnik od klimy
Gdzie może być przekaźnik od włączania wentylatora chłodnicy przez klimę?
Wypinałem czujnik w chłodnicy i rezystor na niej a wiatrak zapiernicza aż miło. Przekaźniki wszystkie które znalazłem :
pod maską -pudełko fuse -2szt. za podszybiem -1szt
panel bezpieczników -chyba 7szt
w bagażniku -też jakieś 4szt
na listwie pod kokpitem z prawej strony pod radiem -3 sztuki
że o zespolonych przekaźnikach pompy paliwa nad ECU nie wspomnę
Czy są jeszcze jakieś bo mi już fantazji brakuje 8O
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: mario09 » 23 cze 2008, 21:40

Nie wiem jak w 3,0 ale w pozostałych modelach więcej nie kojarzę.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: Jacek » 19 sie 2008, 10:30

No i problem rozwiązany : yesyes :
Najpierw samo wlazło potem samo wylazło :twisted:
Niestety na wakacjach musiałem robić doktorat z elektryki ]:-)
Problem się odwrócił -wentyl przestał się załączać więc gotowała mi wodę na każdych światłach. : cenzura :
Wypiąłem czujnik od chłodnicy i zwarłem na wszystkie soposoby kable w kostce do której był podłączony i : cenzura : nic.
Po wyjęciu i otwarciu podstawy tych 3 przekaźników okazało się że w środku jest laminat foliowy i jedna ze ścieżek się przepaliła.
po wlutowaniu zworki z kabla znalazłem jeszcze zimny lut na jednym ze styków 8O

Każdemu kto ma jakieś podejrzenia co do poprawności pracy wentylatora chłodnicy polecam tam zajrzeć. Fotkę jak będę miał chwilę to wrzucę.
: yesyes : : yesyes : : yesyes :
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: mario09 » 19 sie 2008, 21:26

Koniecznie! Gdzie szukać tych przekaźników? Ja mam jeden taki, który strasznie "gra". Prawdopodobnie ma gdzieś słaby styk i bardzo go słychac.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: Jacek » 20 sie 2008, 8:17

Od strony pasażera odwiń wykładzinę podłogową w miejscu przejścia tunelu w przednią ścianę kabiny pod kokpitem. Wystarczy odkręcić osłonę komputera wtryskowego.
Odsłonisz szary plastikowy szkielet poniżej radia. Przekaźniki siedzą na listwie przykręconej od tyłu, widać dwie śruby na klucz 10 a od strony przedniej ściany kabiny widać pierwszy przekaźnik.
We wcześniejszych postach to już było.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
kulej11
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 191
Rejestracja: 17 lis 2009, 15:49
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: kulej11 » 29 lip 2011, 19:27

mam ten sam problem wiatrak zapiernicza mi cały czas wiec muszę go wypinać, wypinanie tych przekaźników za radiem nic nie daje odpięcie czujnika od chłodnicy również nic. ma ktoś pomysł co z tym zrobić bo w obecnych temperaturach trochę to uciążliwe?

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: Mariusz91 » 29 lip 2011, 21:43

Skoro chodzi cały czas to masz ewidentne zwarcie w instalacji, z tym ze dziwne jest to ze po odpięciu czujnika w chłodnicy nie przestaje, bo czujnik odpowiada własnie za przekazanie prądu do wentylatora. Na pewno dobry czujnik odpinasz? Możesz spróbować wymienić przekaźnik który wypinasz. (domniemam ze ten na podszybiu?)

Awatar użytkownika
kulej11
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 191
Rejestracja: 17 lis 2009, 15:49
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Thema sklejony przekaźnik wentylatora chłodnicy

Post autor: kulej11 » 29 lip 2011, 22:46

po odpięciu czujnika chodzi cały czas, ale jest tez 2 wtyczka to jest chyba zasilanie wiatraka i odpiecie tego pomaga, przekazniki sprawdzilem juz wszystkie w samochodzie chyba i po wyjęciu żadnego nie wyłączył sie wiatrak, te na podszybiu tez wyjmowałem ale jest ich chyba 3 i zero efektu. jeszcze pomaga wyjecie bezpiecznika pod tym plastikiem z napisem fuse(czy jakos tak)zdaje sie ze 2 od lewej(zielony)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”