Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Awatar użytkownika
Cowboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 89
Rejestracja: 14 lip 2009, 2:30
Skype: crown.point
Imię: Pawel
Lokalizacja: Nisko/Chicago, IL

Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: Cowboy » 10 sie 2009, 4:31

Mam zrobioną kapitalkę silnika i dalej coś mu nie pasuje. Faluje na wolnych obrotach - wymieniłem przepływomierz na oryginał, silnik krokowy sprawdzony. Byłem ostatnio podpiąć go pod komputer u dealer'a Fiata w Stalowej Woli i powiedzieli że mam nieszczelność na osi przepustnicy.Mechanik powiedział że silnik łapie lewe powietrze i przez to mieszanka jest uboższa, a komputer samochodu czuje tą nieszczelność i wydłuża czas wtrysku paliwa żeby mieszankę wzbogacić i dlatego świeci się mi kontrolka wtryskiwacza. Moje pytanie brzmi: co zrobić z przepustnicą - regenerować czy szukać nowej? Gdzie to zrobić dobrze i za normalne pieniądze?
Mojej Themie brakuje także mocy - jak na 152 KM to jest za bardzo słaba moim zdaniem. Zastanawia mnie również fakt że bardzo szybko łapie temperaturę mimo iż wskaźnik temp pokazuje najczęściej 70 -90 C. Pokrywy zaworów nie da się dotknąć a na temp cieczy chłodzącej to 90C - czy to jest normalne w Themach? Podobna rzecz dzieje się ze wskaźnikiem temp. oleju nawet po dłuższym sprincie temp oleju na wskaźniku wzrasta czasem tylko do 60C. Moje podejrzenia padają na czujniki - czy słusznie?A może to wina źle wyskalowanych wskaźników i podają błędne odczyty? Nie chciałbym zagotować silnika i robić go od nowa. Dodam iż silnik u poprzedniego właściciela jeździł na gazie i podobno strzelił mu kilka razy i to dość mocno. Kupiłem to auto bez instalacji i jeżdżę tylko na benzynie - nie jestem zwolennikiem gazowania aut. Czy ktoś z szanownych użytkowników miał lub ma podobne problemy ze swoją Themą? Proszę o porady.Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
paszczak
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 153
Rejestracja: 01 maja 2007, 0:00
Lokalizacja: Radom

Odp: LanciaThema 2.0 VIS 93' - falujące obroty silnika, brak

Post autor: paszczak » 13 sie 2009, 0:55

Co do temperatur też jestem ciekawy ( mam tak samo). Jak nie ma mrozu to chwila i jest 90. No, na trasie tak przy 130 km/h spada do 60-70. Tłumaczyłem sobie zawsze, że to właściwa temp. pracy dla tego silnika i dobrze, że ją szybko osiąga, ale może się mylę? Może wypłukać chłodnicę?

kali777
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 55
Rejestracja: 25 lip 2009, 19:13
Lokalizacja: Legnica

Odp: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: kali777 » 13 sie 2009, 17:56

To że tak szybko łapie temperaturę i trzyma ją to bardzo dobrze !!! Świadczy to o prawidłowej pracy termostatu i całego układu chłodzenia.. Gdyby było tak, że szybko łapie te 90 stopni i dalej by temperatura rosła, wtedy można się martwić. Także wszystko z temperaturą jest jest oki.
Pozdrawiam !!!

Awatar użytkownika
samuel
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 749
Rejestracja: 13 wrz 2008, 0:00
Imię: Samuel
Lokalizacja: Turek (WLKP)

Odp: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: samuel » 13 sie 2009, 18:18

Przecież jak się wyjedzie poza miasto, to zawsze spadnie temperatura, bo rośnie pęd powietrza.
Była Kappa 2.0 16VT
Był Citroën Xantia 1.9TD
Jest Renault Scenic 2.0 (115km)

ObrazekObrazek

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Odp: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: Piszczyk » 13 sie 2009, 19:45

znalezienie nowej przepustnicy do tego silnika z takim osprzętem (VIS) będzie graniczyć z cudem
albo szukaj używki (zdrowej z silnika bez LPG) albo regeneruj posiadaną
bo teoria z nieszczelnościa (szczególnie po eksploatacji na LPG) trzyma się kupy
(miałem pare strzałów w dedrze - silnik też wariował - winny był zniszczony dolot)
sonda OK?
zrób sam test kompa (to z naciskaniem gazu 5 razy przy pozycji kluczyka zapłon - gdzieś jest dobrze opisane na forum) - wtedy też pokaże błędy np:sondę
temperatura - OK(sam bym chciał żeby moja moment łapała 90)

piszesz że słaby silnik... przyjedz to się ścigniemy i sprawdzimy :D
(też 2.0 16v VIS)

Awatar użytkownika
Cowboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 89
Rejestracja: 14 lip 2009, 2:30
Skype: crown.point
Imię: Pawel
Lokalizacja: Nisko/Chicago, IL

Odp: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: Cowboy » 18 sie 2009, 0:49

Piszczyk pisze:znalezienie nowej przepustnicy do tego silnika z takim osprzętem (VIS) będzie graniczyć z cudem
albo szukaj używki (zdrowej z silnika bez LPG) albo regeneruj posiadaną
bo teoria z nieszczelnościa (szczególnie po eksploatacji na LPG) trzyma się kupy
(miałem pare strzałów w dedrze - silnik też wariował - winny był zniszczony dolot)
sonda OK?
zrób sam test kompa (to z naciskaniem gazu 5 razy przy pozycji kluczyka zapłon - gdzieś jest dobrze opisane na forum) - wtedy też pokaże błędy np:sondę
temperatura - OK(sam bym chciał żeby moja moment łapała 90)

piszesz że słaby silnik... przyjedz to się ścigniemy i sprawdzimy :D
(też 2.0 16v VIS)
Rozmawiałem ostatnio z Topciem i mówił żebym zagadnął do Ciebie o tą przepustnicę. Przepustnicę już mam używaną która nie wąchała nigdy gazu. Wymienię też cały dolot. Byłem na komputerze w Fiat ASO Stalowa Wola i pokazało tylko wydłużony czas wtrysku i ta nieszczelność. Sonda jest O.K. Ta temperatura mnie denerwuje bo nieraz spod maski bije taki żar że aż się dziwię że się jeszcze nie schajcowała ale Topcio mówi żebym nie grzebał bo jeszcze co popsuje ;) Trzyma ładnie 90C na wskaźniku ale ja jestem chyba przewrażliwiony na tym punkcie.
A co do mocy - wydaje się mi że jest słaba. W porównaniu do Kappy 155KM (210km/h), Alfy Romeo 2.0 8v TS 140KM (215km/h) jest słaba wydarłem nią TYLKO LEDWO(!!!) 175km/h - chyba coś jest nie halo.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Odp: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: Piszczyk » 18 sie 2009, 21:28

175 to faktycznie kiepsko...
na autobahnie z 4 osobami + bagażnik 200km/h i jeszcze chciała ale miałem kiepskie opony...
temperatura OK (pozazdrościć)
a VIS działa ? u mnie (na Pb) czuć pomiędzy 3100 a 3600 rpm "przypływy" mocy w momencie jak klapki sie obracają...

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Odp: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: Krissu1980 » 18 sie 2009, 22:40

może rozrzad, albo pasek balansowy, albo zajebane wtryski, albo reg cis paliwa, albo pompa albo jakaś mała pierdółka jak to we włochach bywa ;)

Awatar użytkownika
Cowboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 89
Rejestracja: 14 lip 2009, 2:30
Skype: crown.point
Imię: Pawel
Lokalizacja: Nisko/Chicago, IL

Odp: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: Cowboy » 20 sie 2009, 0:29

Lipa jest konkretna. Odebrałem zrobiony silnik myślałem że sobie pośmigam a tu nico. Hmm a jeśli to VIS padł to co z tym zrobić? Zmienić dolot cały? Pasek balansu jest ale tak śmiesznie-denerwująco piszczy i zastanawiam się czy go nie wywalić na dobre? Podobno da się jeździć bez tego - tak słyszałem ale czy to prawda to nie wiem. Rozrząd powinien być raczej dobrze ustawiony - robił go mechanik więc chyba dobrze to zrobił? Rozpęd to ma dobry - gorzej z bujaniem się od 140 km/h w górę. Będę musiał sprawdzać wszystko po kolei.

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11958
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Odp: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: topcio » 20 sie 2009, 7:36

a w jakim stanie są wałki rozrządu?
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
Krissu1980
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 418
Rejestracja: 13 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Odp: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: Krissu1980 » 20 sie 2009, 16:09

Cowboy pisze:Lipa jest konkretna. Odebrałem zrobiony silnik myślałem że sobie pośmigam a tu nico. Hmm a jeśli to VIS padł to co z tym zrobić? Zmienić dolot cały? Pasek balansu jest ale tak śmiesznie-denerwująco piszczy i zastanawiam się czy go nie wywalić na dobre? Podobno da się jeździć bez tego - tak słyszałem ale czy to prawda to nie wiem. Rozrząd powinien być raczej dobrze ustawiony - robił go mechanik więc chyba dobrze to zrobił? Rozpęd to ma dobry - gorzej z bujaniem się od 140 km/h w górę. Będę musiał sprawdzać wszystko po kolei.

kumplowi w tipo pasek balansujący strzelił i jeździł tak z pół roku, jedynym objawem były falujące obroty silnika

Awatar użytkownika
Cowboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 89
Rejestracja: 14 lip 2009, 2:30
Skype: crown.point
Imię: Pawel
Lokalizacja: Nisko/Chicago, IL

Odp: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: Cowboy » 20 sie 2009, 16:14

topcio1 pisze:a w jakim stanie są wałki rozrządu?
Mechanik nic nie mówił o wałkach rozrządu. Jak robił mi silnik powiedziałem że jak coś będzie popsute wymieniamy na nowe (w miarę osiągalności części) i żeby się kosztami nie przejmował. Naprawiając silnik nie żałowałem kasy a tu taka kaszana. Jakby były złe to by mnie raczej o tym poinformował.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Odp: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: Piszczyk » 20 sie 2009, 22:07

Cowboy pisze:.... Hmm a jeśli to VIS padł to co z tym zrobić? Zmienić dolot cały? .
ustawić klapki w pozycji krótki dolot = moc na wysokich obrotach lub
ustawić klapki w pozycji długi dolot = wysoki moment na niskich obrotach
Cowboy pisze:.... Pasek balansu jest ale tak śmiesznie-denerwująco piszczy i zastanawiam się czy go nie wywalić na dobre? Podobno da się jeździć bez tego - tak słyszałem ale czy to prawda to nie wiem. .
urwałem raz balansy w trasie (tak w połowie austrii) - efekt - bardzo duże wibracje silnika powyżej 3500rpm (przedni wałek trochę się obracał od oporu łożyska prowadzącego pasek)
jeśli zjąć pasek to raczej z jednoczesnym zablokowaniem wałków (lub wyjęciem?) - to moje zdanie
ja mam pasek dayco i ten typ tak ma (piiiiiiii...)

Awatar użytkownika
Artas
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 406
Rejestracja: 09 sie 2006, 0:00
Imię: Artur
Lokalizacja: Siedlce

Odp: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: Artas » 21 sie 2009, 9:02

Pamiętam jak u mnie była sytuacja z falującymi obrotami, na postoju ciągle trzymał 1000, 1100 obrotów, a przy dochamowaniu prawie gasł ...no i kontrolka wtrysków ciągle się świeciła.Nie jestem alfą i omegą mechaniki pojazdowej :lol: więc stałem nad komorą silnika i drapałem się w głowę :-? aż trafiłem na pęknięty wężyk, który wychodził z kolektora ssącego -wymieniłem i wszystkok wróciło do normy

Awatar użytkownika
Cowboy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 89
Rejestracja: 14 lip 2009, 2:30
Skype: crown.point
Imię: Pawel
Lokalizacja: Nisko/Chicago, IL

Re: Thema - falujące obroty silnika 2.0 VIS 93', brak mocy

Post autor: Cowboy » 23 sty 2011, 3:14

Przeglądałem ostatnio ogłoszenia w dziale giełda i na jednym ze zdjęć widać że świeci u ciebie kontrolka wtrysku. Masz jakiś pomysł dlaczego. U mnie też ta kontrolka nie daje mi spokoju. Założyłem nową sondę i nie pomogło. Zastanawiam się czy założyć katalizator? Może jego brak wpływa na to że sonda dostaje błędne odczyty i dlatego świeci się ta kontrolka?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”