Thema - Duże spalanie

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Thema - Duże spalanie

Post autor: Mariusz91 » 20 lip 2010, 20:37

Witam!

Moja Thema to 2.0 16v 90' silnik bez V.I.S 147KM. Ma stanowczo zbyt duży apetyt na paliwo, jej spalanie oscyluje w granicach ok 18l/100km. Zacząłem z tym walczyć od wymiany świec, ponieważ były założone nie odpowiednie. Teraz są dedykowane, ale nadal nic się nie zmieniło a świece po krótkiej przejażdżce są zakopcone, tak jak było w przypadku starych. Wymieniłem również sondę lambda, lecz to również nic nie dało. Po odpięciu sondy praca silnika również nie ulega zmianie, ani nie wyświetla się nic na desce. Auto ma ten problem od zakupu.

Pozdrawiam! I czekam na jakieś sugestie :)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema - Duże spalanie

Post autor: Lukasz_TG » 20 lip 2010, 20:51

Witam

Coś mi się nie chce wierzyć w tą lambde w Themie 90r był wtrysk L- Tronik bez Lambdy najlepiej zrób zdjęcia tego co masz pod maską. A powodem takiego spalania może być jeszcze czujnik temperatury lub źle ustawiony rozrząd. Jak masz świece zakopcone na czarno to w pierwszej kolejności sprawdz czujnik temperatury.

Masz lampke check engine?
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema - Duże spalanie

Post autor: Mariusz91 » 20 lip 2010, 21:02

Układ wtryskowy to Jetronic ;) Rozrząd był robiony ale jest dobrze ustawiony, czujnik temperatury również był sprawdzany, i wykazywał odpowiednią oporność. :) Oczywiście jak każda thema mam dwie kontrolki Check ;) Silnik pracuje całkiem dobrze, jest żwawy i ładnie przyspiesza na kazdym biegu.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema - Duże spalanie

Post autor: Lukasz_TG » 20 lip 2010, 21:29

Dalej mnie ta Lambda dziwi może masz kolektor wydechowy z Visa tzn cały stalowy typu 4-2-1
Aha jaki masz zapłon z rozdzielaczem czy dwie cewki umieszczone na głowicy
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema - Duże spalanie

Post autor: Mariusz91 » 20 lip 2010, 21:48

Kolektor jest tak jak mówisz 4 - 2 - 1, ale po za V6 to każda Thema tak ma. Układ zapłonowy to digiplex z dwoma cewkami na kolektorze dolotowym. ;)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema - Duże spalanie

Post autor: Lukasz_TG » 20 lip 2010, 22:09

To już tylko na myśl przychodzi regulator ciśnienia paliwa może jest uszkodzony i na listwie jest za wysokie ciśnienie i przez to tyle pali i ma takie świece ;) ciśnienie powinno wynosić 3 Bar

Mi VIS pożera pomiędzy 8 a 10 literków bez VIS powinien tyle samo
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Thema - Duże spalanie

Post autor: mac1us » 20 lip 2010, 22:16

W szkole na ckp byś sobie sprawdził regulator i całą resztę, ale cóż nasz wakacje :) regulator możesz sprawdzić najprościej pompką podciśnieniową z manometrem i patrzeć czy podciśnienie nie ucieka. Pomierz sobie kolejno wszystkie czujniki jak masz czas i ochotę.

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema - Duże spalanie

Post autor: Mariusz91 » 20 lip 2010, 22:23

Zastanawia mnie jeszcze kwestia regulacji zaworów... czy to może mieć wpływ na spalanie? Czujniki są sprawdzone. Regulator sprawdzę jutro :)

Awatar użytkownika
dj_tygrys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 250
Rejestracja: 11 mar 2010, 13:09
Imię: Grzechu
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Thema - Duże spalanie

Post autor: dj_tygrys » 20 lip 2010, 22:34

Sprawdzałeś ciśnienie na cylindrach ? moja kappa przed remontem paliła ponoć 17 L po kapitalce oraz gdy ja zasiadłem za sterami (a nogi najlżejszej nie mam) spala 11 - 13 L max wymienione zostały pierścienie mechanik mówił że być może na starych pierścieniach nie było sprężania i lała paliwo, teraz gdy są nowe uszczelniacze pierścienie jest dobre sprężanie i zaspakaja się taką ilością paliwa (silnik 2.4 V.I.S 175 km)
Lancia Kappa 2.4 Benz. LX 2000 rok

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema - Duże spalanie

Post autor: Lukasz_TG » 20 lip 2010, 22:45

Zawory nie mają nic do rzeczy, pierścienie raczej też nie bo byś miał w misce nie olej a benzyne :) najbardziej prawdopodobny jest ten regulator ciśnienia paliwa :)
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
dj_tygrys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 250
Rejestracja: 11 mar 2010, 13:09
Imię: Grzechu
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Thema - Duże spalanie

Post autor: dj_tygrys » 21 lip 2010, 18:14

Kolego nie chodzi o to, po prostu gdy olej przedostaje się do komory spalania poprzez stare/uszkodzone pierścienie lub wali przez uszczelniacze na wale/skrzyni spada jego kompresja i komputer chce to nadrobić lejąc więcej paliwa efektem tego jest większe spalanie, nie wiem ale to chyba akurat na "chłopski" rozum jest oczywiste.

Przyczyn może być wiele chociażby niedogrzanie silnika.

Ja podzieliłem się swoją obserwacją że poprzedniemu właścicielowi paliła 17 mi pali miedzy 11-13 zanim zacząłem nią jeździć był remont silnika no i wymiana termostatu bo ciągle był otwarty układ, oczywiście spalanie podaję po mieście + klima, światła radio itp, nie bawie się w wyciąganie jakichś średnich czy coś bo sam jeżdże tylko po mieście i ta wartość mnie interesuje
Lancia Kappa 2.4 Benz. LX 2000 rok

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema - Duże spalanie

Post autor: Mariusz91 » 21 lip 2010, 22:05

Cały dolot powietrza było ostatnio robiony i uszczelniony więc podciśnienia są ok. Od początku zastanawia mnie ten map sensor, gdyż sposób jego zamocowania jest co najmniej nie oryginalny :)

Tak to wszystko wygląda.

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema - Duże spalanie

Post autor: Lukasz_TG » 21 lip 2010, 22:16

Stanowczo nieoryginalny :) w mojej nie ma mapsensora podciśnienie idzie bezpośrednio do digiplexa.

Apropo kable WN masz dobrze podlączone ?
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema - Duże spalanie

Post autor: Mariusz91 » 21 lip 2010, 22:29

Map sensor jest oryginalny, tylko chyba w nie oryginalnym miejscu. Pamiętaj ze Ty masz inny silnik. Kable są ok. ;)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema - Duże spalanie

Post autor: Lukasz_TG » 21 lip 2010, 22:55

Mariusz91 pisze:Map sensor jest oryginalny, tylko chyba w nie oryginalnym miejscu. Pamiętaj ze Ty masz inny silnik. Kable są ok. ;)
Wiem, że ma inny silnik :)

Mapsensor napewno nie jest na swoim miejscu, ale chyba to nie ma większego znaczenia ważne, że ma podpięte podciśnienie. Napisz jeszcze do czego idzie ten drugi podciśnieniowy z kolektora.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”