Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Post autor: Lukasz_TG » 21 maja 2012, 23:34

Może to troche nie odpowiedni dział, ponieważ rzecz tyczy się Fiata Coupe 16VT którego chce ocalić od zapomnienia. Oczywiście wiem jak wymienić rozrząd, problem tkwi w naprężeniu paska, nie wiem jak ma być poprawnie naprężony, tzn czy napinacz ma jakies cechy, czy musze jakiegoś sprzętu specjalistycznego użyć.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 22 maja 2012, 6:15 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy zakładać temat w odpowiednim dziale i tytułować zgodnie z zasadami!!!
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

dawidson

Odp: Naprężenie paska rozrządu w 16VT

Post autor: dawidson » 22 maja 2012, 0:21

Według podręcznika jest narzędzie do ustalania naprężenia paska. Ja vox każdym razie robię metodą TNO i jak na razie jeździ.
Nie zapomnij wymienić paska do wałków balansujących i jego rolki. Jego urwanie to prawie pewna blokada paska rozrządu i remont silnika.

viva la macchina!

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Post autor: Lukasz_TG » 22 maja 2012, 23:01

Dzięki za odpowiedz.

Oczywiście wymieniam wszystko łącznie z paskiem balansowym, rolkami i napinaczem. Jednak nadal nie wiem jak napiąć ten pasek :) Nie posiadam żadnej serwisówki :)

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Post autor: Lukasz_TG » 21 cze 2012, 0:31

Witam w końcu mam troche czasu, no i wszystko co potrzebne do wymiany rozrządu.

Ale mam jeszcze jeden problem, mianowicie od zawsze coś stukało w silniku, stukot wskazywał na łożysko. Paski osprzętu zdjęte no i bez zmian. Więc po kolei zabrałem się za pasek balansów, okazało się, że łożysko napinacza praktycznie rosypało mi się w rękach :)

Planuje zrobić tak na próbe założyć tylko pasek rozrządu z nowym napinaczem (bez balansowego) wtedy zobacze czy stukanie ustanie.

Chyba, że ktoś ma inny pomysł.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

dawidson

Odp: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Post autor: dawidson » 21 cze 2012, 0:36

Ja jeżdżę bez paska balansujących. Poza odrobiną wibracji problemów brak.

Skoro i tak masz samochód z górze to zobacz czy nie stuka panewka.
Panewki nie kosztują dużo a przynajmniej będziesz miał spokojną głowę.

Co do napięcia paska to albo Fiat i właściwy przyrząd albo TNO ( Tak Na Oko) :)

viva la macchina!

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Post autor: Lukasz_TG » 21 cze 2012, 19:47

Dzięki za odpowiedz.

Jednak mam problem ze śrubą na wale za cholere nie chce puścic :) Wiem, że ma lewy gwint.

Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Post autor: Lukasz_TG » 27 cze 2012, 20:56

Dobra rura i wszystko puści. Okazało się, że rolka prowadząca też jest do wymiany. Niestety jest ciężko dostępna :)
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

dawidson

Odp: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Post autor: dawidson » 27 cze 2012, 22:19

Dokładnie, ta śruba jest przykręcona naprawdę mocno. No i odkręca się w prawno, ale o tym już wiesz ;)

viva la macchina!

Awatar użytkownika
lordabarth
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 143
Rejestracja: 23 lis 2008, 0:00
Skype: lordabarth
Imię: Michał
Lokalizacja: Wolbrom

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Post autor: lordabarth » 27 cze 2012, 22:48

Lukasz_TG pisze: Okazało się, że rolka prowadząca też jest do wymiany. Niestety jest ciężko dostępna :)
O którą rolkę chodzi?

dawidson

Odp: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Post autor: dawidson » 27 cze 2012, 23:07

Zapewne o tą która napina pasek balansujących.

viva la macchina!

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Post autor: Lukasz_TG » 27 cze 2012, 23:15

lordabarth pisze:
Lukasz_TG pisze: Okazało się, że rolka prowadząca też jest do wymiany. Niestety jest ciężko dostępna :)
O którą rolkę chodzi?
O prowadzącą pasek rozrządu (to ta na wałku balansowym) normalnie powinna być wieczna, niestety u mnie jest zatarta 8-O
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

dawidson

Odp: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Post autor: dawidson » 27 cze 2012, 23:23

Ciesz się, że wogóle da się ją jeszcze kupić ;)

viva la macchina!

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Post autor: Lukasz_TG » 29 cze 2012, 22:34

Rolka wymieniona, wszystko poskładane.

Radze zwracać uwage na stan tej rolki. U mnie stary pasek był tak słabo napięty, że w ogóle nie miał kontaktu z tą rolka. Jeźeli założymy nowy pasek i poprawnie napniemy a rolka będzie zatarta to pasek się niechybnie stopi.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

nicpon
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 14
Rejestracja: 14 wrz 2012, 22:19
Imię: Mateusz
Lokalizacja: Frankfurt

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Post autor: nicpon » 14 paź 2012, 18:48

Chciałbym tylko podpytać o szczegóły jazdy bez paska od balansów.. Coś czytałem, że dodaje 5-7KM? Poza tym wiadomo, odchodzi trochę od serwisu, dochodzi trochę pewności, bo nie ma się co zerwać :D
Jak trzeba ustawić te wałki, żeby po zdjęciu paska nie było żadnej kolizji? Trzeba je jakoś usztywnić, czy nie ma opcji żeby się przekręciły?

Awatar użytkownika
Mariusz91
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2735
Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków

Re: Thema 16VT - naprężenie paska rozrządu

Post autor: Mariusz91 » 15 paź 2012, 19:36

Moje 2.0 16v jeździło jakiś czas bez paska (a raczej z zerwanym) od balansów. Różnica... hmm.. jedynie to że silnik się troszkę mniej telepie... jak na mój gust bajer przereklamowany :D Na pewno nie ma to wpływu na moc silnika, jedynie na kulturę pracy. Balanse ustawia się na znakach. Nie potrzeba do tego jakiś specjalistycznych narzędzi.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”