Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Awatar użytkownika
mediamobil
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: mediamobil » 31 maja 2012, 19:33

Witam wszystkich, chcę zrobić swapa silnika jak w temacie. Wiem że wiele osób może być sceptycznie nastawiona do tego, lecz mam czas i przede wszystkim $$ by zainwestować w to, a że lubię takie rzeźby więc dla mnie to będzie przyjemność :P Mam pytanie najlepiej jakie 2.0 turbo wybrać, czy z lancii która wychodziła z tym silnikiem czy można zaadoptować silnik z fiata coupe 2.0T, jakie mógłbym mieć problemy w elektryce bo oto rozbija się wszystko tak naprawdę, proszę o jakieś rady w tym temacie jeśli ktoś jest zorientowany w temacie. No chyba że jest ktoś w stanie mi podsunąć pomysł na genialne podniesienie mocy w TDs :D
Ostatnio zmieniony 31 maja 2012, 21:16 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować zgodnie z zasadami!!!Poprawiłem.
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: vanisch » 31 maja 2012, 22:15

A nie lepiej wrzucić 2.4 JTD? Albo nowsze JTDm 200ps? ;)
Da się w ogóle przerejestrować zmianę z on na pb? Gdzieś słyszałem że jakieś problemy z tym są :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
mediamobil
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: mediamobil » 31 maja 2012, 22:25

Ale przy nowszym silniku będzie ciężko z elektryka i połączeniem wszystkiego. Z tego co ja wiem problemu z on na pb nie powinno być bo znam parę osób u siebie w wichurze co tak zrobiło i no problemo :)
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: Cromik » 01 cze 2012, 9:56

Zmiana tego diesla na benzynę czy na nowszego diesla, to taka sama kombinacja.
I tu i tu multum kabli dojdzie. Nie głupio by było mić w Themie 200 konnego diesla :D
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

Awatar użytkownika
mac1us
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1321
Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
Imię: Maciek
Lokalizacja: Radziszów Kraków

Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: mac1us » 01 cze 2012, 18:49

Swap na nowego jtd to kosmiczna kasa i kosmiczne problemy, w większości są na can-ie i niewiele osób podejmie się przełożenia elektroniki.

Co do 16vt nawet z FC to się mylicie, bo jest to dość prosty swap, wiązka elektryczna jest prosta i łatwa do podłączenia nawet w innym aucie.

Lukasz_TG
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2136
Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE

Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: Lukasz_TG » 01 cze 2012, 22:11

Hmm ciekawy temat, jak rzeka. Jedyne co da sie zrobić bez problemów to wpakować 16VT. Problem w tym, że sam silnik nam nie wystarczy. Potrzebujemy całe auto jako dawce, a to już nie takie proste. Kategorycznie odradzam silnika 16VT z Themy o mocy 177 km i 181 km Pozostałe 16 VT czyli Thema 201 km, Kappa 205 km, Delta 186 km, FC 190 km. Mogą być
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)

dawidson

Odp: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: dawidson » 01 cze 2012, 23:34

Ewentualnie kupić całą Cromę turbo. Wszystko powinno dość dobrze pasować a potencjał silnika jest niewiele mniejszy niż 16vT.

Swoją drogą mam cały napęd łącznie z kołyską - tyle że jestem zbyt daleko żeby się opłaciło po to jechać.

viva la macchina!

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: Gros » 02 cze 2012, 7:29

mediamobil pisze:Witam wszystkich, chcę zrobić swapa silnika jak w temacie. Wiem że wiele osób może być sceptycznie nastawiona do tego, lecz mam czas i przede wszystkim $$ by zainwestować w to, a że lubię takie rzeźby więc dla mnie to będzie przyjemność :P Mam pytanie najlepiej jakie 2.0 turbo wybrać, czy z lancii która wychodziła z tym silnikiem czy można zaadoptować silnik z fiata coupe 2.0T, jakie mógłbym mieć problemy w elektryce bo oto rozbija się wszystko tak naprawdę, proszę o jakieś rady w tym temacie jeśli ktoś jest zorientowany w temacie. No chyba że jest ktoś w stanie mi podsunąć pomysł na genialne podniesienie mocy w TDs :D
Problemy są zawsze ,ale nie aż tak straszne.
Musisz mieć motor z wiązka,sterownik ,licznik,pompkę paliwa zewnętrzną i reszta to mała zabawa .Ława silnika jest ta sama tylko poduszki delikatniejsze .Jeśli się zdecydujesz na taka zabawę to kupuj komplet -motor -skrzynia-półosie :D
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: vanisch » 02 cze 2012, 8:59

mac1us pisze:Swap na nowego jtd to kosmiczna kasa i kosmiczne problemy, w większości są na can-ie i niewiele osób podejmie się przełożenia elektroniki.

Co do 16vt nawet z FC to się mylicie, bo jest to dość prosty swap, wiązka elektryczna jest prosta i łatwa do podłączenia nawet w innym aucie.
Swap na 16vt też nie będzie zbyt tani, pasuje od razu motor rozebrać i zrobić remont bo nie sądzę żeby dało się jeszcze kupić 16vt "na lata" :roll:
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
mediamobil
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: mediamobil » 02 cze 2012, 11:19

Dziękuje za rady, swap już jest w planach, lecz najtrudniejszą rzecza jak wspomnieliście będzie cała croma na czesci, jestem jak narazie w trakcie poszukiwan, jak sie nie uda nic w polsce bede sie staral sciagnac zza granicy jakiegos rozbitka bez praw do rejestracji :P Co do remontuy silnika tez sie od razu nad tym zastanawialem, powiedzcie mi ile moze kosztowac kompletny remont takiego silnika?
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: Gros » 02 cze 2012, 11:31

jesli 2.16 turbo to na cacy około 7 tys
raczej poszukaj czegoś na chodzie co by nie pakować sie remonty -to zawsze zdążysz zrobić
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: vanisch » 02 cze 2012, 11:46

7 tys? Nie ma opcji.
Liczyłem sobie to kiedyś, turbo też pewnie by trzeba było zrobić, wałki trochę kosztują, kute tłoki ok 2000zł, rozrządy itp pierdółki- 9-10tys zł.

Mam cały zestaw na swapa z Delty 2.0 16vt.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

Awatar użytkownika
mediamobil
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: mediamobil » 02 cze 2012, 11:52

To jednak lepiej poszukac czegos zadbanego :P bynajmniej narazie :D
a czy z delty bedzie wszystko pasowalo? a co z elektryka?
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA

Awatar użytkownika
Gros
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2700
Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie

Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: Gros » 02 cze 2012, 11:59

vanisch pisze:7 tys? Nie ma opcji.
Liczyłem sobie to kiedyś, turbo też pewnie by trzeba było zrobić, wałki trochę kosztują, kute tłoki ok 2000zł, rozrządy itp pierdółki- 9-10tys zł.

Mam cały zestaw na swapa z Delty 2.0 16vt.
nie liczyłem osprzętu tylko motor.
mediamobil pisze:To jednak lepiej poszukac czegos zadbanego :P bynajmniej narazie :D
a czy z delty bedzie wszystko pasowalo? a co z elektryka?
elektryk okiełzna Ci to w kilka godzin -wyzej napisałem co musisz mieć
:lol: : gafa : :bitwa:

Awatar użytkownika
vanisch
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6287
Rejestracja: 04 sie 2006, 0:00
Imię: Bartosz
Lokalizacja: Tarnów

Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO

Post autor: vanisch » 02 cze 2012, 12:05

mediamobil pisze:To jednak lepiej poszukac czegos zadbanego :P bynajmniej narazie :D
a czy z delty bedzie wszystko pasowalo? a co z elektryka?
A w jaki sposób stwierdzisz czy motor jest zadbany? :roll:
BogdanA pisze:
vanisch pisze:7 tys? Nie ma opcji.
Liczyłem sobie to kiedyś, turbo też pewnie by trzeba było zrobić, wałki trochę kosztują, kute tłoki ok 2000zł, rozrządy itp pierdółki- 9-10tys zł.

Mam cały zestaw na swapa z Delty 2.0 16vt.
nie liczyłem osprzętu tylko motor
Czyli co? Silnik zrobi i założy stare turbo i rozrząd? Jeśli już liczymy to liczmy wszystko ;)
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”