Strona 1 z 2
Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 31 maja 2012, 19:33
autor: mediamobil
Witam wszystkich, chcę zrobić swapa silnika jak w temacie. Wiem że wiele osób może być sceptycznie nastawiona do tego, lecz mam czas i przede wszystkim $$ by zainwestować w to, a że lubię takie rzeźby więc dla mnie to będzie przyjemność
Mam pytanie najlepiej jakie 2.0 turbo wybrać, czy z lancii która wychodziła z tym silnikiem czy można zaadoptować silnik z fiata coupe 2.0T, jakie mógłbym mieć problemy w elektryce bo oto rozbija się wszystko tak naprawdę, proszę o jakieś rady w tym temacie jeśli ktoś jest zorientowany w temacie. No chyba że jest ktoś w stanie mi podsunąć pomysł na genialne podniesienie mocy w TDs
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 31 maja 2012, 22:15
autor: vanisch
A nie lepiej wrzucić 2.4 JTD? Albo nowsze JTDm 200ps?
Da się w ogóle przerejestrować zmianę z on na pb? Gdzieś słyszałem że jakieś problemy z tym są
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 31 maja 2012, 22:25
autor: mediamobil
Ale przy nowszym silniku będzie ciężko z elektryka i połączeniem wszystkiego. Z tego co ja wiem problemu z on na pb nie powinno być bo znam parę osób u siebie w wichurze co tak zrobiło i no problemo
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 01 cze 2012, 9:56
autor: Cromik
Zmiana tego diesla na benzynę czy na nowszego diesla, to taka sama kombinacja.
I tu i tu multum kabli dojdzie. Nie głupio by było mić w Themie 200 konnego diesla
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 01 cze 2012, 18:49
autor: mac1us
Swap na nowego jtd to kosmiczna kasa i kosmiczne problemy, w większości są na can-ie i niewiele osób podejmie się przełożenia elektroniki.
Co do 16vt nawet z FC to się mylicie, bo jest to dość prosty swap, wiązka elektryczna jest prosta i łatwa do podłączenia nawet w innym aucie.
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 01 cze 2012, 22:11
autor: Lukasz_TG
Hmm ciekawy temat, jak rzeka. Jedyne co da sie zrobić bez problemów to wpakować 16VT. Problem w tym, że sam silnik nam nie wystarczy. Potrzebujemy całe auto jako dawce, a to już nie takie proste. Kategorycznie odradzam silnika 16VT z Themy o mocy 177 km i 181 km Pozostałe 16 VT czyli Thema 201 km, Kappa 205 km, Delta 186 km, FC 190 km. Mogą być
Odp: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 01 cze 2012, 23:34
autor: dawidson
Ewentualnie kupić całą Cromę turbo. Wszystko powinno dość dobrze pasować a potencjał silnika jest niewiele mniejszy niż 16vT.
Swoją drogą mam cały napęd łącznie z kołyską - tyle że jestem zbyt daleko żeby się opłaciło po to jechać.
viva la macchina!
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 02 cze 2012, 7:29
autor: Gros
mediamobil pisze:Witam wszystkich, chcę zrobić swapa silnika jak w temacie. Wiem że wiele osób może być sceptycznie nastawiona do tego, lecz mam czas i przede wszystkim $$ by zainwestować w to, a że lubię takie rzeźby więc dla mnie to będzie przyjemność
Mam pytanie najlepiej jakie 2.0 turbo wybrać, czy z lancii która wychodziła z tym silnikiem czy można zaadoptować silnik z fiata coupe 2.0T, jakie mógłbym mieć problemy w elektryce bo oto rozbija się wszystko tak naprawdę, proszę o jakieś rady w tym temacie jeśli ktoś jest zorientowany w temacie. No chyba że jest ktoś w stanie mi podsunąć pomysł na genialne podniesienie mocy w TDs
Problemy są zawsze ,ale nie aż tak straszne.
Musisz mieć motor z wiązka,sterownik ,licznik,pompkę paliwa zewnętrzną i reszta to mała zabawa .Ława silnika jest ta sama tylko poduszki delikatniejsze .Jeśli się zdecydujesz na taka zabawę to kupuj komplet -motor -skrzynia-półosie
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 02 cze 2012, 8:59
autor: vanisch
mac1us pisze:Swap na nowego jtd to kosmiczna kasa i kosmiczne problemy, w większości są na can-ie i niewiele osób podejmie się przełożenia elektroniki.
Co do 16vt nawet z FC to się mylicie, bo jest to dość prosty swap, wiązka elektryczna jest prosta i łatwa do podłączenia nawet w innym aucie.
Swap na 16vt też nie będzie zbyt tani, pasuje od razu motor rozebrać i zrobić remont bo nie sądzę żeby dało się jeszcze kupić 16vt "na lata"
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 02 cze 2012, 11:19
autor: mediamobil
Dziękuje za rady, swap już jest w planach, lecz najtrudniejszą rzecza jak wspomnieliście będzie cała croma na czesci, jestem jak narazie w trakcie poszukiwan, jak sie nie uda nic w polsce bede sie staral sciagnac zza granicy jakiegos rozbitka bez praw do rejestracji
Co do remontuy silnika tez sie od razu nad tym zastanawialem, powiedzcie mi ile moze kosztowac kompletny remont takiego silnika?
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 02 cze 2012, 11:31
autor: Gros
jesli 2.16 turbo to na cacy około 7 tys
raczej poszukaj czegoś na chodzie co by nie pakować sie remonty -to zawsze zdążysz zrobić
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 02 cze 2012, 11:46
autor: vanisch
7 tys? Nie ma opcji.
Liczyłem sobie to kiedyś, turbo też pewnie by trzeba było zrobić, wałki trochę kosztują, kute tłoki ok 2000zł, rozrządy itp pierdółki- 9-10tys zł.
Mam cały zestaw na swapa z Delty 2.0 16vt.
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 02 cze 2012, 11:52
autor: mediamobil
To jednak lepiej poszukac czegos zadbanego
bynajmniej narazie
a czy z delty bedzie wszystko pasowalo? a co z elektryka?
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 02 cze 2012, 11:59
autor: Gros
vanisch pisze:7 tys? Nie ma opcji.
Liczyłem sobie to kiedyś, turbo też pewnie by trzeba było zrobić, wałki trochę kosztują, kute tłoki ok 2000zł, rozrządy itp pierdółki- 9-10tys zł.
Mam cały zestaw na swapa z Delty 2.0 16vt.
nie liczyłem osprzętu tylko motor.
mediamobil pisze:To jednak lepiej poszukac czegos zadbanego
bynajmniej narazie
a czy z delty bedzie wszystko pasowalo? a co z elektryka?
elektryk okiełzna Ci to w kilka godzin -wyzej napisałem co musisz mieć
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
: 02 cze 2012, 12:05
autor: vanisch
mediamobil pisze:To jednak lepiej poszukac czegos zadbanego
bynajmniej narazie
a czy z delty bedzie wszystko pasowalo? a co z elektryka?
A w jaki sposób stwierdzisz czy motor jest zadbany?
BogdanA pisze:vanisch pisze:7 tys? Nie ma opcji.
Liczyłem sobie to kiedyś, turbo też pewnie by trzeba było zrobić, wałki trochę kosztują, kute tłoki ok 2000zł, rozrządy itp pierdółki- 9-10tys zł.
Mam cały zestaw na swapa z Delty 2.0 16vt.
nie liczyłem osprzętu tylko motor
Czyli co? Silnik zrobi i założy stare turbo i rozrząd? Jeśli już liczymy to liczmy wszystko