Thema 2.0 16v - zapala się kontrolka wtrysku /błąd 1223/

Awatar użytkownika
henek155
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 181
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Łańcut

Thema 2.0 16v - zapala się kontrolka wtrysku /błąd 1223/

Post autor: henek155 » 03 paź 2013, 23:03

Witam dzisiaj zabrałem sie za podpięcie pod komputer themy 2.0 16v V.I.S bo mam problem z błedem 1223 według autodaty to bład oznaczający złe działanie grzałki sondy lambda, na forum Lancia Klub Polska jest opis ze to bład oznajmiający :Usterka wskazań sondy lambda.Natomiast tester którym podpinałem pokazuje bład : szybka korekta dawki paliwa na granicy.Ponizej parametry na biegu jałowym na zimnym i ciepłym silniku.

Silnik zimny (38,6*C) - Silnik rozgrzany (88,5 *C)

Wyprzedzenie (chyba kąta zapłonu)
8,25* - 3,00*

VAE (elektrozawór odprowadzania oparów paliwa z kolektora dolotowego)
0,00% - 0,00%

Przepływka
1,13 V - 1,09 V
16,0 cm/h - 15,0 cm/h

temp. powietrza zassysanego
13,3*C - 16,7*C

Czujnik położenia przepustnicy
0,57 V - 0,57V
0,00* 0,00*

Obciążenie silnika
2,15 m/s - 1,55 m/s

Czas wtrysku
3,1 ms - 2,6 ms

Szybka korekta dawki paliwa
0,25 - 1,0 (mozliwe ze jak złabie bład to wskakuje na 1.0)

Sonda lambda
127mv i stoi w miejscu na tej wartości az silnik sie nagrzeje to zaczyna oscylować od 0 do 1 V.

Wszystko wyglada raczej wporządku martwią mnie tylko parametry:
1.VAE (elektrozawór odprowadzania oparów paliwa z kolektora dolotowego) zaczyna działać jak sie troche pogazuje na wolnych praktycznie raz na 2 minuty na sekunde zaskoczy ale moze tak ma być?
2.Szybka korekta dawki paliwa wydaje mi sie ze wywala błeda i komputer podstawia wartość na 1,0 a moze 1,0 jest wporządku?
3.Sonda lambda (na starej było to samo) wymieniłem na nową orginał bosch,coś ona długo spi i dopiero jak silnik zagrzeje sie to zaczyna oscylować ,do sprawdzenia jest zasilanie na podłączonej grzałce i sama grzałka przynajmniej rezystancja.

Nastepnym razem przejade sie i obejrze parametry przepływki ale bład wskakuje nawet na wolnych obrotach.
Proszę o pomoc w usunięciu usterki co kilka głow to nie jedna :)

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”