Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

Jakub33
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:51
Imię: Kuba
Lokalizacja: Lębork

Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

Post autor: Jakub33 » 24 maja 2014, 8:28

W związku z planowanym przedurlopowym serwisem auta mam kilka pytań:
1. jakiej firmy rozrząd polecacie?
2. jakie odnotowujecie spalanie, w różnych cyklach?
3. czasem do uruchomienia ciepłego silnika potrzeba delikatnie dodać gazu, gorący i zimny pali na dotyk(?)?
4. co będzie potrzebne do regulacji zaworów?
5. jaki olej do skrzyni biegów (manual)?

A podsumowując pierwsze półrocze i 12tys km - samochód na którym można polegać, niezawodny
W sumie poza olejem i tylnymi hamulcami wymieniem tylko wysprzęglik (delikatnie się pocił). Silnik i cała reszta chodzi doskonale.
Thema 2,0 8v ie 1989
Ostatnio zmieniony 24 maja 2014, 12:54 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Prosimy tytułować posty zgodnie z zasadami!

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

Post autor: bogdan » 24 maja 2014, 20:27

gdzie nabyłeś takie cacko?

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

Post autor: Cromik » 24 maja 2014, 22:15

byłem dzisiaj oglądać Cromę z takim silnikiem. Właśnie się nad nią zastanawiam. Jakbym przez przypadek kupił, a zanosi się na to, to możemy hurtowe zakupy części zrobić :D
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

Jakub33
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:51
Imię: Kuba
Lokalizacja: Lębork

Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

Post autor: Jakub33 » 24 maja 2014, 23:33

....a gdzie jeszcze takie cromy są?

Awatar użytkownika
Cromik
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 997
Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
Imię: Paweł
Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
Kontakt:

Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

Post autor: Cromik » 25 maja 2014, 0:27

a są jeszcze takie piękne miejsca . . . ;)
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO

Jakub33
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 30
Rejestracja: 23 lut 2014, 12:51
Imię: Kuba
Lokalizacja: Lębork

Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

Post autor: Jakub33 » 01 cze 2014, 11:37

Ad.3 rozwiązany, przycięty był zawór powietrza dodatkowego, wyczyszczony, działa jak należy

Awatar użytkownika
ThemADI_NS
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1346
Rejestracja: 16 paź 2006, 0:00
Imię: Adam
Lokalizacja: Brzezna / Nowy Sącz

Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

Post autor: ThemADI_NS » 09 cze 2014, 17:36

Ad.1. Wydaje mi się, że tutaj nie ma co wymyślać - iść do sklepu kupić dwa paski, napinacze - a marka? Coś Ci tam w sklepie na pewno doradzą w zależności co będą mieli na stanie ;)
Ad.2. Z tego co pamiętam sprzed kilku lat - trasa ok. 8, po miejscu 10 (przy jeździe raczej spokojnej)
Ad.5. Ja osobiście wlał bym Valvoline parametrowo zgodny z tym co podaje instrukcja.
Obrazek Oj... miejsca coraz mniej... ;)

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Re: Thema 2.0 8v - kilka pytań serwisowych

Post autor: Piszczyk » 15 cze 2014, 19:32

regulacja zaworów polega na podmienianiu płytek na szklankach (pomiędzy krzywką wałka a szklanką naciskającą na zawór)
więc bez znajomości istniejącego luzu i zastosowanych podkładek nie ma co zaopatrywać się w "pastylki" w ciemno...
ja bawiąc się w regulację zaworów w delcie DOHC po docieraniu i portingu miałem do dyspozycji pastylki z trzech głowic
a i tak ostatecznie żeby ładnie zgrać wszystkie zawory musiałem na koniec 2 pastylki dokupić (około 5-7pln/sztuka)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”