Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?
Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?
No cóż, jak w temacie
Zaglądałem u kolegi w autoryzowanym serwisie do e-pera (czy jak tam to się nazywa) i ceny jakie tam wyrzuca to masakra, przy czym większość elementów ma opis "niedostępna, brak zamienników".
Jeżeli któryś z kolegów robił remont zawieszek, to bardzo proszę o kontakt
Ostatnio po koleżeńsku robiłem rozrząd w Ponurym Żniwiarzu i oryginalne elementy z połowy Europy ściągali - cena nie była szokująca - 800 z robocizną i z Pandą zastępczą (i bonusowo filtr powietrza i paliwa), ale po tym, co mi wyliczyli z przednim zawieszeniem to właśnie zapijam się z rozpaczy
--> Bogdan to głównie do Ciebie - masz dwie i pewnie coś wiesz
Zaglądałem u kolegi w autoryzowanym serwisie do e-pera (czy jak tam to się nazywa) i ceny jakie tam wyrzuca to masakra, przy czym większość elementów ma opis "niedostępna, brak zamienników".
Jeżeli któryś z kolegów robił remont zawieszek, to bardzo proszę o kontakt
Ostatnio po koleżeńsku robiłem rozrząd w Ponurym Żniwiarzu i oryginalne elementy z połowy Europy ściągali - cena nie była szokująca - 800 z robocizną i z Pandą zastępczą (i bonusowo filtr powietrza i paliwa), ale po tym, co mi wyliczyli z przednim zawieszeniem to właśnie zapijam się z rozpaczy
--> Bogdan to głównie do Ciebie - masz dwie i pewnie coś wiesz
Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?
Na rynku dostępne są zamienniki sulejek i sworzni wachaczy
Z amorami też nie ma problemu
Ceny
Sworzeń około 50 - 60 zł
Tulejki wachacza 35-55zł
Gałki kierownicze około 37 zł
Z amorami też nie ma problemu
Ceny
Sworzeń około 50 - 60 zł
Tulejki wachacza 35-55zł
Gałki kierownicze około 37 zł
Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?
Witam i pozdrawiam. Co do cen to prawie jw ja zaopatruje się od wielu już lat u jednego człowieka z Brzeszcz. Jeżeli coś jest mi potrzebne to on służy poradą i sprowadza części.
PS. Twój rozrząd to chyba ze złota? ja za rozrząd, jak pamiętam 400 - 500 ale z rolką i paskiem.
PS. Twój rozrząd to chyba ze złota? ja za rozrząd, jak pamiętam 400 - 500 ale z rolką i paskiem.
TYLKO L A N C I A
Re: Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?
"Mr_Kain" pisze:No cóż, jak w temacie
Zaglądałem u kolegi w autoryzowanym serwisie do e-pera (czy jak tam to się nazywa) i ceny jakie tam wyrzuca to masakra, przy czym większość elementów ma opis "niedostępna, brak zamienników".
Jeżeli któryś z kolegów robił remont zawieszek, to bardzo proszę o kontakt
Ostatnio po koleżeńsku robiłem rozrząd w Ponurym Żniwiarzu i oryginalne elementy z połowy Europy ściągali - cena nie była szokująca - 800 z robocizną i z Pandą zastępczą (i bonusowo filtr powietrza i paliwa), ale po tym, co mi wyliczyli z przednim zawieszeniem to właśnie zapijam się z rozpaczy
Witam!
Ja ostatnio robilem zawieszenie w themie. Bez problemu dostalem czesci do niej w sklepie-zamowilem, a na drugi dzien juz mialem... Za same sworznie zaplacilem niecale 100zl, a za tuleje wahacza-przednie i tylne okolo 120zl - jakos w tych granicach, nie pamietam dokladnie... A jesli chodzi o wymiane to sie wzialem za to z kolega... Nie bylo zadnych problemow, myslalem ze nam troche z tym zejdzie ale jesli przy wyciagnieciu calego wahacza wszystkie srubki popuszcza to juz mamy polowe sukcesu Z tego co slyszalem to dosyc czesto trzeba patrzec na zawieszenie w lanci, niestety nie jest przystosowane na nasze piekne polskie drogi i czesto sie okazuje ze jest cos do wymiany-normalka, ale jak juz mowilem to nie ma specjalnych problemow z wymiana i robota oczywiscie...
--> Bogdan to głównie do Ciebie - masz dwie i pewnie coś wiesz
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____
Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?
Witaj,
Z zawieszeniem zero problemów. Thema i Croma różnią się tylko sprężynami na kolumnach - reszta jest identyczna, z gumkami stabilizatora włącznie.
Ceny nie powinny zabić, najdroższe są amortyzatory. Można trafić dobre używki kompletnych kolumn już od 200 PLN za sztukę.
Wiecej zapłaci się za robociznę, niż za materiał. A sporo mozna zrobić samodzielnie.
Pozdrawiam
PS
Tańsze od niemieckich taczek z porównywalnego rocznika i klasy auta.
Z zawieszeniem zero problemów. Thema i Croma różnią się tylko sprężynami na kolumnach - reszta jest identyczna, z gumkami stabilizatora włącznie.
Ceny nie powinny zabić, najdroższe są amortyzatory. Można trafić dobre używki kompletnych kolumn już od 200 PLN za sztukę.
Wiecej zapłaci się za robociznę, niż za materiał. A sporo mozna zrobić samodzielnie.
Pozdrawiam
PS
Tańsze od niemieckich taczek z porównywalnego rocznika i klasy auta.
Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?
To może mi jeszcze ktoś podpowie co zrobić ze sprężynami? Mam themę turbo (czerwone), oryginałów nie znalazłem nigdzie, zresztą może i dobrze (nie chcę wiedzieć po ile), zamienniki chcieli mi dopasować po 350 za szt. Na razie zrobiłem regenerację, ale to straszne badziewie, już po miesiącu poczułem ze znów zaczynają "siadać". Zastanawiałem się nad standardowymi sprężynami ale Thema ma z przodu tak nisko spoiler że boję się że połamię go do reszty jak będzie bardziej miękka ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?
Półtora roku temu wymieniałem przednie sprężyny w ASO Fiata SOLO-Kielce, oryginały (tak wynikało z etykiet) i wreszcie auto stoi równiutko a przecież 3.0 ma bardzo ciężki silnik i ciągle coś zaczepiałem."pew" pisze: zamienniki chcieli mi dopasować po 350 za szt. ......
Zastanawiałem się nad standardowymi sprężynami ale Thema ma z przodu tak nisko spoiler że boję się że połamię go do reszty jak będzie bardziej miękka ...
Z ciekawości przed chwilą zadzwoniłem do ich sklepu -kosztują 220zł/sztuka a montaż ok60 zł/szt.
Nie traktujmy tego jak reklamę ale zawsze możesz zadzwonić dla porównania cen (41)3613881
pozdrawiam,
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?
Witam,
Na Allegro i w Gratce ktoś rozsprzedawał Themę kombi z silnikiem benzynowym turbo. Może ma dobre sprężyny?
Bo, chyba, lepsze sprawne używane, niż regenerowane. To kwestia charakterystyki i bezpieczeństwa. A jak amortyzatory? Jeżeli są słabe (poniżej 70%), to sprężyny mogą siadać i pękać.
Pozdrawiam
Na Allegro i w Gratce ktoś rozsprzedawał Themę kombi z silnikiem benzynowym turbo. Może ma dobre sprężyny?
Bo, chyba, lepsze sprawne używane, niż regenerowane. To kwestia charakterystyki i bezpieczeństwa. A jak amortyzatory? Jeżeli są słabe (poniżej 70%), to sprężyny mogą siadać i pękać.
Pozdrawiam
Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?
To jeszcze musiałbym sprawdzić czy sprężyny od 3.0 pasowałyby do mojej. Co do tego że lepsze dobre używane niż po najlepszej nawet regeneracji to sam się przekonałem - a amortyzatory mam w porządku (jeszcze, bo długo na zbitych sprężynach nie pochodzą).
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT