Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?

Anonymous

Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?

Post autor: Anonymous » 12 sie 2005, 2:31

No cóż, jak w temacie :(

Zaglądałem u kolegi w autoryzowanym serwisie do e-pera (czy jak tam to się nazywa) i ceny jakie tam wyrzuca to masakra, przy czym większość elementów ma opis "niedostępna, brak zamienników".

Jeżeli któryś z kolegów robił remont zawieszek, to bardzo proszę o kontakt :)

Ostatnio po koleżeńsku robiłem rozrząd w Ponurym Żniwiarzu i oryginalne elementy z połowy Europy ściągali :lol: - cena nie była szokująca - 800 z robocizną i z Pandą zastępczą (i bonusowo filtr powietrza i paliwa), ale po tym, co mi wyliczyli z przednim zawieszeniem to właśnie zapijam się z rozpaczy ;)

--> Bogdan :) to głównie do Ciebie - masz dwie i pewnie coś wiesz :)

Awatar użytkownika
Tomasz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1272
Rejestracja: 16 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Brzeszcze woj małopolskie

Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?

Post autor: Tomasz » 12 sie 2005, 6:25

Na rynku dostępne są zamienniki sulejek i sworzni wachaczy
Z amorami też nie ma problemu
Ceny
Sworzeń około 50 - 60 zł
Tulejki wachacza 35-55zł
Gałki kierownicze około 37 zł
Obrazek

Awatar użytkownika
bogdan
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 1788
Rejestracja: 20 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Narew
Kontakt:

Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?

Post autor: bogdan » 12 sie 2005, 10:00

Witam i pozdrawiam. Co do cen to prawie jw ja zaopatruje się od wielu już lat u jednego człowieka z Brzeszcz. Jeżeli coś jest mi potrzebne to on służy poradą i sprowadza części.
PS. Twój rozrząd to chyba ze złota? ja za rozrząd, jak pamiętam 400 - 500 ale z rolką i paskiem.
TYLKO L A N C I A

Awatar użytkownika
Miro
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1371
Rejestracja: 26 sie 2005, 0:00
Imię: Mirek
Lokalizacja: Limanowa/UE

Re: Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?

Post autor: Miro » 28 sie 2005, 0:51

"Mr_Kain" pisze:No cóż, jak w temacie :(

Zaglądałem u kolegi w autoryzowanym serwisie do e-pera (czy jak tam to się nazywa) i ceny jakie tam wyrzuca to masakra, przy czym większość elementów ma opis "niedostępna, brak zamienników".

Jeżeli któryś z kolegów robił remont zawieszek, to bardzo proszę o kontakt :)

Ostatnio po koleżeńsku robiłem rozrząd w Ponurym Żniwiarzu i oryginalne elementy z połowy Europy ściągali :lol: - cena nie była szokująca - 800 z robocizną i z Pandą zastępczą (i bonusowo filtr powietrza i paliwa), ale po tym, co mi wyliczyli z przednim zawieszeniem to właśnie zapijam się z rozpaczy ;)
Witam!
Ja ostatnio robilem zawieszenie w themie. Bez problemu dostalem czesci do niej w sklepie-zamowilem, a na drugi dzien juz mialem... :) Za same sworznie zaplacilem niecale 100zl, a za tuleje wahacza-przednie i tylne okolo 120zl - jakos w tych granicach, nie pamietam dokladnie... :cry: A jesli chodzi o wymiane to sie wzialem za to z kolega... :) Nie bylo zadnych problemow, myslalem ze nam troche z tym zejdzie ale jesli przy wyciagnieciu calego wahacza wszystkie srubki popuszcza to juz mamy polowe sukcesu :) Z tego co slyszalem to dosyc czesto trzeba patrzec na zawieszenie w lanci, niestety nie jest przystosowane na nasze piekne polskie drogi i czesto sie okazuje ze jest cos do wymiany-normalka, ale jak juz mowilem to nie ma specjalnych problemow z wymiana i robota oczywiscie... :D
--> Bogdan :) to głównie do Ciebie - masz dwie i pewnie coś wiesz :)
Lancia Thema 3.0V6 12V 93r
Alfa Romeo 147 1.6 16V 06r
FSO Polonez Caro Plus 3.0V6 24V 98r
501579950
_____Thema_____

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?

Post autor: wujek » 28 sie 2005, 14:28

Witaj,
Z zawieszeniem zero problemów. Thema i Croma różnią się tylko sprężynami na kolumnach - reszta jest identyczna, z gumkami stabilizatora włącznie.
Ceny nie powinny zabić, najdroższe są amortyzatory. Można trafić dobre używki kompletnych kolumn już od 200 PLN za sztukę.
Wiecej zapłaci się za robociznę, niż za materiał. A sporo mozna zrobić samodzielnie.
Pozdrawiam
PS
Tańsze od niemieckich taczek z porównywalnego rocznika i klasy auta.

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?

Post autor: pew » 13 paź 2005, 21:51

To może mi jeszcze ktoś podpowie co zrobić ze sprężynami? Mam themę turbo (czerwone), oryginałów nie znalazłem nigdzie, zresztą może i dobrze (nie chcę wiedzieć po ile), zamienniki chcieli mi dopasować po 350 za szt. Na razie zrobiłem regenerację, ale to straszne badziewie, już po miesiącu poczułem ze znów zaczynają "siadać". Zastanawiałem się nad standardowymi sprężynami ale Thema ma z przodu tak nisko spoiler że boję się że połamię go do reszty jak będzie bardziej miękka ...
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?

Post autor: Jacek » 14 paź 2005, 11:19

"pew" pisze: zamienniki chcieli mi dopasować po 350 za szt. ......
Zastanawiałem się nad standardowymi sprężynami ale Thema ma z przodu tak nisko spoiler że boję się że połamię go do reszty jak będzie bardziej miękka ...
Półtora roku temu wymieniałem przednie sprężyny w ASO Fiata SOLO-Kielce, oryginały (tak wynikało z etykiet) i wreszcie auto stoi równiutko a przecież 3.0 ma bardzo ciężki silnik i ciągle coś zaczepiałem.

Z ciekawości przed chwilą zadzwoniłem do ich sklepu -kosztują 220zł/sztuka a montaż ok60 zł/szt. :lol:

Nie traktujmy tego jak reklamę ale zawsze możesz zadzwonić dla porównania cen (41)3613881

pozdrawiam, :D
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
wujek
Odszedł od nas na zawsze
Odszedł od nas na zawsze
Posty: 958
Rejestracja: 03 maja 2005, 0:00

Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?

Post autor: wujek » 14 paź 2005, 20:45

Witam,
Na Allegro i w Gratce ktoś rozsprzedawał Themę kombi z silnikiem benzynowym turbo. Może ma dobre sprężyny?
Bo, chyba, lepsze sprawne używane, niż regenerowane. To kwestia charakterystyki i bezpieczeństwa. A jak amortyzatory? Jeżeli są słabe (poniżej 70%), to sprężyny mogą siadać i pękać.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - kto ćwiczył renowację zawieszeń?

Post autor: pew » 17 paź 2005, 11:50

To jeszcze musiałbym sprawdzić czy sprężyny od 3.0 pasowałyby do mojej. Co do tego że lepsze dobre używane niż po najlepszej nawet regeneracji to sam się przekonałem - a amortyzatory mam w porządku (jeszcze, bo długo na zbitych sprężynach nie pochodzą).
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”