Thema - utwardzanie tyłu

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema - utwardzanie tyłu

Post autor: Piszczyk » 29 gru 2007, 22:32

witam
mam pytanie - czy ktoś utwardzał tylne zawieszenie w themie?
osobiście jęździłem dużo pełnym samochodem (4 osoby + bagażnik konserw) i zaczyna bujać szczególnie jak amorki nie pierwszej świeżości
testowałem rozwiązanie z dodatkową sprężyną :

1) znalazłem u zaprzyjaźnionego mechanika dwie stare sprężynki od jakiegoś małego autka - były długie i chude - tak że mieściły się w przestrzeni pomiędzy amorkiem a oryginalną sprężyną
2) skróciłem je na odległość pomiędzy kielichem mc`phersona a poduszką górną minus 2 cm dla stojącego pusto samochodu
(na rysunku (hihi) zielona)



3) zakończenie nagrzałem do czerwoności (w piecu od CO) i spłaszczyłem
4) wstawiłem nową sprężynkę w rozebrany wyjęty elemet
5) złożyłem całość...

działało - auto na pusto było miękkie a pod obciążeniem przyjemnie sztywne i tak nie siadało
ALE :cry:
na pusto po wybojach - mc`pherson kasował luz i sprężynka strasznie głośno kłapała...
a może ma ktoś tylne amorki samopoziomujące się z żyroskopem?
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
Przemek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 929
Rejestracja: 06 paź 2006, 0:00
Imię: Przemek
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Thema - utwardzanie tyłu

Post autor: Przemek » 29 gru 2007, 23:08

Z jakim żyroskopem?!?
Thema to nie samolot; próbowałeś włożyć w sprężyny gumowe "usztywniacze sprężyn", czy jak to się tam nazywa? Zwiększają one minimalną wysokość sprężyny przy maksymalnym jej obciążeniu.
A jak chcesz, to mam do Themy zawieszenie aktywne, ale jego montaż do najprostszych to nie należy...
Nikt nie da Wam tego co ja Wam obiecam!
Pozdrawiam.
+48 888 842 990.

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema - utwardzanie tyłu

Post autor: Piszczyk » 29 gru 2007, 23:40

no właśnie o takie zawieszenie (aktywne : yesyes : ) mi chodzi
w komplet wchodzi chyba pompa oleju / zbiornik / przewody / amorki oczywiście / i coś na kształt żyroskopu czyli centralko-czujniko-sterowniko-regulator
jaka cena za komplet? sam przeprowadzałeś demontaż?

a co do gumek to ich działanie polega ponoć na łamaniu sprężyn
jeździłem może miesiąc i wywliłem

a na lepsze czasy(:lol: drogi) czeka w warsztacie komplet obniżonych/utwardzonych sprężyn 8)
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

wega
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 873
Rejestracja: 24 cze 2007, 0:00
Lokalizacja: KATOWICE

Thema - utwardzanie tyłu

Post autor: wega » 30 gru 2007, 0:09

Może moja odpowiedź wyda się niektórym głupia ale ja zrobiłbym tak (dodam że przerabiał to mój ojciec 20 lat temu na dużym fiacie):
-znajdź w swojej miejscowości dobrego kowala albo kuźnię w jakimś zakładzie
-daj sprężyny do hartowania (rozgrzane do czerwoności są chłodzone w wodzie na przemian z olejem)
Wież mi że po takim zabiegu władujesz do bagażnika 1 tonę+teściowa i się nie poddadzą.
Ważne!!!
jest aby "kowal" miał pojęcie o stali. Oni z doświadczenia (patrząc na wypolerowaną końcówkę, przekrój sprężyny) wiedzą czy dany materiał do takiego zabiegu się nadaje, czy nie pęknie, czy się nie osłabi itd. Dodatkowo, jeszcze na gorąco pomalują Ci ją specjalnym lakierem żeby nie korodowała.
Obrazek

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Thema - utwardzanie tyłu

Post autor: mario09 » 30 gru 2007, 8:24

Themy turbo maja z tylu zawieszenie z dodatkowymi sprezynami, moze powinienes wlasnie takiego zawieszenia poszukac, byloby najprosciej.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - utwardzanie tyłu

Post autor: Bany » 30 gru 2007, 10:23

Koledzy
Tak sobie przypomniałem,
Jakiś czas emu szukałem części do skrzyni od puno i najbliżej mieli je w servisie w Łowiczu.
Jak do nich pojechałem to zobaczyłem w sklepie sterte gratów,nowych i oryginalnych.
Miedzy tymi były też nowe amorki do Themy z tego co pamiętam tylne,
Sprzedawali te graty w promocyjnych cenach.
Trzeba znaleźć tam numer i dowiedzieć sie jak ktoś potrzebuje oczywiście.

Awatar użytkownika
fiergloo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 988
Rejestracja: 02 wrz 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Thema - utwardzanie tyłu

Post autor: fiergloo » 30 gru 2007, 11:17

A fabrycznie jakie są amortyzatory? Nie będą pasować sztywne z Alfy 164 Super? Bo wersja Super(po93 roku) ma sztywniejsze zawieszenie głównie przez amory.
Blog o motoryzacyjnej włoszczyźnie i nie tylko: http://www.fiergloo.pl/
Dużo o Alfa Romeo: http://www.alfaholicy.org/

Awatar użytkownika
Jeremy McFee
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - utwardzanie tyłu

Post autor: Jeremy McFee » 30 gru 2007, 12:21

W mojej Themie był fajny zawias z tyłu, ale sie rozsypał już dawno temu.
Za radą fachowców nabyłem i dałam do zainstalowania kompletne teleskopy KYB. Są one ponoć niezniszczalne (zrobiłem na nich z 80 tys. po dziurach i rzeczywiście - nie czuć i nie widać śladów zużycia) - natomiast są tak cholernie twarde, że na pusto jeździ się jak gokartem. Pod pełnym obciążeniem dopiero jest jakiś "komfort" ;)
Być może to wina sprężyn (pewnie też zostały wymienione) - ale nie chce mi się już ich wymieniać.
J. McFee

Awatar użytkownika
Piszczyk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 915
Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie

Thema - utwardzanie tyłu

Post autor: Piszczyk » 30 gru 2007, 20:56

w sklepie sterte gratów,nowych i oryginalnych.
Miedzy tymi były też nowe amorki do Themy z tego co pamiętam tylne,
Sprzedawali te graty w promocyjnych cenach.
Trzeba znaleźć tam numer i dowiedzieć sie jak ktoś potrzebuje oczywiście.
: jupi : ja ! ja ! wybierz mnie ! : jupi :

a na poważnie to bardzo chętnie takie amorki - jeśli jest szansa bardzo proszę jakieś namiary
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...

jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992   w remoncie
AR166 2,5 V6 `2000   holownik
HiLux 3.0d `2007   służbowy
Thesis 3,0V6 `2002   żony
Thema 2,8 PRV   powrót do przeszłości

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Thema - utwardzanie tyłu

Post autor: Bany » 31 gru 2007, 11:42

poszukaj nr. tel. w necie,albo w najbliższym aso ci powiedzą.
W łowiczu jest jedno aso...

Awatar użytkownika
pew
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2071
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Thema - utwardzanie tyłu

Post autor: pew » 31 gru 2007, 12:52

"mario09" pisze:Themy turbo maja z tylu zawieszenie z dodatkowymi sprezynami, moze powinienes wlasnie takiego zawieszenia poszukac, byloby najprosciej.
dokładnie - zresztą nawet turbo się wyraźnie uginają pod większym obciążeniem, taka już konstrukcja tego wozu ... gdybyś wymienił cały tył na te od Themy turbo powinno sporo pomóc ale:
- wóz będzie strasznie twardy, zwłaszcza na nierównej drodze na małych prędkościach,
- załatw sobie nowe sprężyny (do Themy turbo niestety "czerwone" ;-) - regeneracja to lipa, wierz mi, dwa razy to robiłem na dwóch kompletach w dwóch różnych miejscach - efekt był zawsze ten sam - 3 miesiące i wracały do poprzedniego stanu :(
Pepe le Pew
Lybra SW 2.4 jtd / była Thema i.e. turbo i 2x Delta II HPE 1.8 GT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”