Strona 1 z 1

Thema - jaki akumulator ?

: 13 paź 2004, 8:27
autor: Anonymous
Czy Ktos z Was orientuje sie jaka jest moc oryginalnego akumulatora do moje Lancii.
Lancia Thema 2.5td (118 KM) 4 cylindry, 1991 rok.
Szukam i nie moge znalesc jaki?
Z góry dzieki za info

Thema - jaki akumulator ?

: 27 mar 2005, 18:57
autor: bogdan
ja mam lanczkę V6 w której miałem 60 Ah teraz wstawiłem 74Ah nie wiem czy to dobrze ale kręci jak szalony BOSH. pozdrawiam

Thema - jaki akumulator ?

: 27 mar 2005, 19:00
autor: Tomasz
Ja też polecam akumulator powyżej 70 Ah.
Nie ma problemu z zapalaniem i rozładowywaniem sie akumulatora

Thema - jaki akumulator ?

: 10 kwie 2005, 22:01
autor: romlen
No dobra. Ja też muszę niebawem pomyśleć o nowym. Mam więc pytanie: czy ładować zalecaną pojemność (w moim wypadku to ok. 40Ah) czy pokusić się o coś mocniejszego, np. 75Ah? Jakie są wady takiej zmiany? Czy alternator może ucierpieć? Jak wytrzyma to instalacja i rozrusznik? Wiem że nie zaleca się wkładania do mojego modelu żarówek silniejszych niż nominalne bo na światła mijania nie mam przekaźnika a cąły prąd płynie przez włącznik przy kierownicy. Swoją drogą dziwna to sprawa bo przekaźniki są na wszystko inne (halogeny, ogrzewanie tylnej szyby itp).

Thema - jaki akumulator ?

: 11 kwie 2005, 7:39
autor: PeGaZ
"romlen" pisze:...czy ładować zalecaną pojemność (w moim wypadku to ok. 40Ah) czy pokusić się o coś mocniejszego, np. 75Ah?
Przy takiej różnicy może się pojawić problem ciągłego niedoładowania akumulatora - taka jest przynajmniej teoria. A to źle wpływa na jego żywotność.
"romlen" pisze: Wiem że nie zaleca się wkładania do mojego modelu żarówek silniejszych niż nominalne bo na światła mijania nie mam przekaźnika a cąły prąd płynie przez włącznik przy kierownicy.
Identyczne rozwiązanie jak w VW. W starym Passacie z '81 stopił mi się przez to przełącznik przy kierownicy. W Vento już nie dałem. Zarówno w jednym jak i w drugim dorobiłem przekaźniki do światłe mijania i długich. Bezpośrednio z akumulatora puściłem na przekaźniki - z nich do świateł. Sterowanie przekaźników wpiąłem w miejsce dotychczasowo zajmowanych przez żarówki. Wystarczy zrobić to na dwóch przekaźnikach - wspólne sterowanie obu stron (w Passcie zrobilem oddzielnie lewą i prawą, ale nie ma takiej potrzeby). Przekaźniki zamknąłem w plastikowej obudowie - takiej dostępnej w sklepach dla elektroników, możliwie najmniejszej, tak aby dwa przekaźniki się zmieściły. Warto kupić przekaźniki z bezpiecznikiem - ja miałem bez, to trochę ryzykowne (jakieś do poloneza). Oczywiście wszelkie wpięcia "układu" zrobiłem na kostkach, tak aby można było w razie czego wszystko przywrócić do starego układu. Napięcie na żarówkach z nędznych 9,5 w Passacie (11,5 w Vento), skoczyło do 13,5-14,5 - czyli tyle co na akumulatorze. I stała się jasność ;) - nie przypuszczałem, że światła mogą tak oświetlać drogę.
Trzeba tylko zastosować solidne przewody (jakieś 4mm2).

Thema - jaki akumulator ?

: 11 kwie 2005, 8:39
autor: Prezes
Zgadzam sie z PeGaZem.
Alternator i układ regulujący napiecie ładowania jest dostosowany do akumulatora konkretnej pojemności. Zainstalowanie większego akumulatora powoduje jego ciagłe niedoładowanie i znaczne skrócenie żywotności.
Technologia idzie do przodu i przy tych samych pojemnościach (np. 40Ah) uzyskiwane są o wiele wieksze prądy rozruchowe. Akumulator o wiekszym prądzie rozruchowym spokojnie mozna zastosowac. Bedzie lepiej kręcił.

Pozdrawiam

Thema - jaki akumulator ?

: 03 maja 2005, 22:08
autor: wujek
w/g "Lancia Thema Owner Handbook"- turbo-ds/turbo-ds-cat -70Ah/400A