Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 12 lis 2019, 20:52

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
PostDodany: 07 gru 2011, 17:21 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Posty: 57
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Witam, jestem tu nowy, a od niecałego tygodnia posiadam Theme 2,5 td z 94r. Problem mam taki że nie wiem od czego zacząć :P
Mam problem z elektryką mianowicie jak auto chodzi, otworzę sobie maskę i chcę ją zamknąć to gaśnie :/ Podobny objaw jest jak najadę na jakieś większe wyboje czy też jak włączy się ABS (czy jakiś inny system, mam kontrolkę od trakcji - ten sam objaw co przy ABS). Możecie podpowiedzieć w czym może być problem i gdzie mam go szukać? Problem jest taki że niestety nie mogę się połączyć z komputerem więc nie wiem co jest grane. Byłem już u elektryków i nic z tego, czy jest może jakiś inny sposób by sprawdzić błędy? Kolejny problem to że silnik chodzi nierówno, szarpie przy lekkim dodawaniu gazu no i narazie V-max to 130km/h Z rana odpala za 2-3 razem, po 5 sekundach jak się go zgasi i odpali ponownie odpala od strzału. Auto nie puszcza żadnych dymków. Pomóżcie mi co mam robić, bo naprawdę autko mi się podoba i się fajnie nim jeździ :) I jak uda mi się je zrobić to na pewno nie będzie to moja pierwsza i ostatnia Lancia :)


Na górę
PostDodany: 07 gru 2011, 17:28 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Posty: 2654
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
W tym autku po nagrzaniu świec musisz troszkę poczekać :D
Przede wszystkim wymień świece żarowe ,a co do elektryki to coś w nim nie łączy i bez dobrego elektryka sie nie obejdzie .
Posprawdzaj wszystkie złącza i przewody bo może być problem z łącznością

_________________
:lol: : gafa : :bitwa:


Na górę
PostDodany: 07 gru 2011, 17:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Posty: 57
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Co masz na myśli poczekać? To że jak się zagrzeją to muszę jeszcze i tak chwilkę czekać by odpalić auto?
Świece będę wymieniał jutro jak zdążę a jak nie to w czwartek :)
Ok, posprawdzam wszystko :)

Słucham dalszych sugestii :)

_________________
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA


Na górę
PostDodany: 07 gru 2011, 17:38 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
Posty: 2654
Imię: BogdanA
Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Dokładnie tak po zgaśnięciu kontrolki chwile zaczekaj .Świece w tym motorku to podstawa bo iaczej nawet jak zapali to dłuższą chwilke bryka i nie kupuj taniego szajsu tylko zgodnie z katalogiem .Wymień tez filtr paliwa i powietrza

_________________
:lol: : gafa : :bitwa:


Na górę
PostDodany: 07 gru 2011, 17:40 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2136
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Witam

1. Sprawdz klemy
2. Sprawdz masę dokręconą do skrzyni biegów
3. W komorze silnika po lewej nad pompą hamulcową jest puszka a w niej przekazniki i bezpieczniki, powyciągaj i wyczyść styki.

Typową przypadłości Themy są wypalające się konektory przy stacyjce. Powodują właśnie takie objawy jak opisujesz.

Pozdrawiam

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)


Na górę
PostDodany: 07 gru 2011, 17:47 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Posty: 57
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Ok, będę działał jutro z tym wszystkim :)

A co do konektorów przy stacyjce, jest możliwośc ich wymiany czy trzeba szukać nowej stacyjki? Bo nie powiem, kluczyk jak włożę do stacyjki to ma luz no i jak przekręcam to dosłownie kawałek a nie raz się zdarzy że przekręcę na zapłon i później nie przekręcę dalej by odpalić. W tym wypadku co najlepiej zrobić?

_________________
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA


Na górę
PostDodany: 07 gru 2011, 18:04 
Offline
Klubowicz
Klubowicz

Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
Posty: 2136
Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
mediamobil pisze:
Ok, będę działał jutro z tym wszystkim :)

A co do konektorów przy stacyjce, jest możliwośc ich wymiany czy trzeba szukać nowej stacyjki? Bo nie powiem, kluczyk jak włożę do stacyjki to ma luz no i jak przekręcam to dosłownie kawałek a nie raz się zdarzy że przekręcę na zapłon i później nie przekręcę dalej by odpalić. W tym wypadku co najlepiej zrobić?
Masz problem z bębnem stacyjki, to nie to. Kostka stacyjki jest zabudowana w stacyjce. Sprawdzasz ja tak : zapalasz włączasz światła. Bardzo powoli przekręcasz kluczyk do siebie jeżeli zgaśnie nim kluczyk przeskoczy, to masz kostke do wymiany.

W poprzednim poście miałem na myśli dwie białe kostki przyłączone do stacyjki.

_________________
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz :),Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V :) Peugeot 206 cc :)


Na górę
PostDodany: 07 gru 2011, 18:20 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Posty: 57
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Aha, ok już czaję, jeżeli zgaśnie zanim przeskoczy to jest możliwość tego zrobienia? Jak to naprawić? Pytam się bo na elektryce to się nie znam :P

A mam pytanie, jakiś schemat od czego jaka kontrolka jest? Jest coś takiego? Szukałem ale nic nie znalazłem, albo nie umiem po prostu szukać :(

_________________
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA


Na górę
PostDodany: 07 gru 2011, 18:38 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
Posty: 2712
Skype: Mariusz8.32
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Kraków
mediamobil pisze:
A mam pytanie, jakiś schemat od czego jaka kontrolka jest? Jest coś takiego? Szukałem ale nic nie znalazłem, albo nie umiem po prostu szukać


Może na początek zwykła instrukcja obsługi?

Thema instrukcja

_________________
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!

Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'


Na górę
PostDodany: 07 gru 2011, 19:22 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Posty: 57
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Dzięki wielkie za instrukcję :)

_________________
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA


Na górę
PostDodany: 08 gru 2011, 0:58 
Offline
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Posty: 6821
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa
Sprawdź połączenie kabli na klemach akumulatora oraz stan kabla "-" (minus/masa) idącego od akumulatora do nadwozia.

_________________
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517


Na górę
PostDodany: 08 gru 2011, 1:41 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Posty: 687
Lokalizacja: Łęki/Kraków
Podaj VIN auta albo zrób zdjęcie komory silnika najlepiej od strony pasażera. Jak masz gaz na linke to nie powinno się nic takiego dziac. Te diesle potrzebują tylko + na pompie i będą działać dopóki paliwa nie braknie. Ale jak masz elektryczną pompe to dochodzą do tego przepływomierz, komputer itd i to może być przyczyna.

BTW. Dobrze koledzy radzą z tymi kablami. Kiedyś jak moje wymienialem i przeciąłem je na pol to cale zielone w srodku byly.

Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 08 gru 2011, 15:01 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Posty: 57
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Witam, udało mi się z dzięki Wam wyeliminować gaśnięcie auta i palenie się kontrolek :) Przyczyną była nie przykręcona jedna masa obok akumulatora. W dodatku kupiłem dziś nowy akumulator Boscha. Zostały mi do wymiany tylko świece. Zobaczymy jutro rano jak będzie z odpaleniem. Ale dziś po wymianie aku na nowy (a auto było zimne) odpalił od strzału :) Miejmy nadzieję że wszystko będzie ok jutro :)

To jest mój numer VIN: ZLA83400005020802

Jedyne co dziś się dowiedziałem to to że turbo nie pompuje mi powyżej 2500 tyś obrotów. Spece powiedzieli mi że to może być wina zaworu spustowego od turbo że może być przyblokowany (w sensie otwarty non stop) albo padła turbina. Stwierdzili również że nie równe obroty są spowodowane źle ustawionym zapłonem i dawką paliwa. Kazali mi przyjechać w poniedziałek i zostawić auto to mi sprawdzą wszystko i podepną się do kompa (mimo że jednemu elekrykowi w środę nie udało się to - może przyczyną była ta niedokręcona masa).

Co sądzicie o ich diagnozie? Czy może być jeszcze coś innego? Bo ja się jeszcze dowiedziałem że takie objawy mogą być spowodowane uwalonym czujnikiem położenia wału lub źle ustawionym rozrządem. Macie jakieś pomysły?

Jak na razie Wasze rady są pomocne i się sprawdzają :P

Co do stacyjki (dokładnie chodzi o te 2 białe kostki) są ok, auto gaśnie dopiero jak przeskoczy i słychać charakterystyczne przekręcenie kluczyka w stacyjce :)

_________________
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA


Na górę
PostDodany: 08 gru 2011, 15:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Posty: 687
Lokalizacja: Łęki/Kraków
Masz autko z pompą elektryczną i komputerem. Niezle bo są one dośc rzadkie. Daj znać co mechanik powie. Mialbym prośbe do ciebie. Mógłbyś mi przeslać fotki komory silnika bo mam odłączane wężyki od podciśnienia i nie wiem jak podpiąć.
windforces@o2.pl

Radości z jazdy wyjątkową Themką.

Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 08 gru 2011, 15:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Posty: 57
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Spoko :) Nie ma sprawy :) Prześlę Ci je jutro by były wyraźne bo dziś już jest ciemno, oki?

Heh dobrze wiedzieć że jest wyjątkowa :P hihi :) A możesz bardziej przybliżyć dlaczego jest wyjątkowa? :)

Ps: lecz nie gwarantuje czy są prawidłowo podpięte bo jak kupiłem tydzień temu auto tak w nich nic nie robiłem, wiem że jedno podciśnienie mam nie podłączone lecz nie mogę znaleźć drugiego końca gdzie mam je podłączyć :P

_________________
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 92 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl