Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: Windforce » 08 gru 2011, 16:18

Ze względu właśnie na tą elektrykę. Jak napisałęm wcześniej normalne Themki td mają gaz na linkę. Ta ma osobną elektrykę, czujniki przy pedałach, przepływomierz, komputer, inne czujniki np obortomierza czy prędkościomierza itd. Troche ciężej do niej kupić części ale da się znaleźć. Slyszalem ze mają większą moc czyli 125 km i ze troszke niższe spalanie. Ale informacji na ten temat nie da się znalexć w internecie. Może na stronach fanów z makaronii ale włoskiego nie znam.
Do tych Themek wychodziła nawet automatyczna skrzynia biegów co w poprzednich dieslach bylo niemozliwe z wiadomych powodów. Ogólnie jest mało danych na temat tej wersji i nawet nie wiem czy schemat elektryczny jest osiągalny. One wychodzily tylko przez bardzo krótki okres czasu. Możnaby nawet nazwać ją limited :D heheheh

BTW. Tylko nie mów że to ta thema co byla omawiana na forum - bez filtra paliwa w automacie i z tempomatem.

Awatar użytkownika
mediamobil
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: mediamobil » 08 gru 2011, 16:24

Aha :) Dobrze wiedzieć że mam unikata :P

Nie, ja mam w manualu wersja SW, z filtrem :) I chyba bez tempomatu, choć jak go znaleźć pod maską? Gdzie on jest?
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA

Alan

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: Alan » 08 gru 2011, 16:30

Jak czytam to aż się boję że to ta Thema którą oglądałem..gdzieś ją kupił?

Awatar użytkownika
mediamobil
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: mediamobil » 08 gru 2011, 16:38

yyyy właśnie przeglądnąłem forum i temat tej lancii, fakt, to jest jednak TA Lancia, to jest ta co teraz stoi u mnie pod blokiem i staram się ją postawić na nogi :) Tylko że tak, po wymianie regulatora napięcia który był walnięty przestały się świecić kontrolki od aku, po wymianie aku i przykręceniu masy odkręconej żadna kontrolka się nie świeci (również auto normalnie się wkręca na obroty), prócz walniętego czujnika poziomu płynu w zbiorniczku. Auto jak ja przeglądałem posiadało już filtr paliwa :P Autem wróciłem 300km do domu bez najmniejszych problemów, tylko v-max to 130 było :) na trasie spaliło poniżej 6l/100km. Czyli ta dźwigienka co jest przyklejona izolacją jest od tempomatu się wie? a ja myśłałem że od czego innego, bo właśnie zamówiłem nowe te przełączniki do świateł i brakuje mi takiej właśnie :P Jestem ciekaw czy będzie możliwość przełożenia tej części z tempomatem.

Ja ją kupiłem w dąbrowie górniczej :)

A teraz chwila sądu: słucham waszych opinii na temat tego auta? Czy bardzo duży błąd popełniłem? Czy jednak powinno być wszystko ok? Słucham wyroku forumowiczów :D

Ps: czyli jak można odpowietrzyć układ paliwowy? może to gdzieś tu jest pies pogrzebany? Można prosić o jakieś instrukcje? Będę wdzięczny :)
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA

Alan

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: Alan » 08 gru 2011, 16:46

Powiem tak,blacharsko nie ma źle.Wnętrze do wyprania.przynajmniej nie jest zniszczone.Przełącznik tempomatu jest do ogarnięcia.Przyglądałem mu się i ja bym go zrobił(nawiercić otwory i na gorąco wkręcić gwint z obcięte z jakieś śruby np.4mm)

Widać gość musiał ostro kombinować skoro udało mu się doprowadzić do tego że przynajmniej jedzie...przy nas nie chciała.

Awatar użytkownika
mediamobil
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: mediamobil » 08 gru 2011, 16:52

To jutro będę coś z tym przełącznikiem działał, a tak w ogóle gdzie pod maską znajdę tempomat?

Autko jak będzie zrobione to zajmę się wnętrzem, wypraniem tapicerki i w ogóle :)

Od kupna zrobiłem już tym autkiem 600km i jest ok, jedynie zawiechę muszę poprawić: wymiana łączników stabilizatorów, wszystkich tulei na wahaczach, oraz lewy drążek kierowniczy, oprócz tego lewy amorek, no a wiadomo że wymienia się parami więc obydwa :P, może jakaś podpowiedź jakie kupić? A i ona jest tak twarda i sztywna jakby miała jakieś sportowe sprężyny, na zakrętach wcale a wcale się nie gibie a drogi trzyma się jak popie......na w szczególności na zakrętach :P

Wracając do tematu odpowietrzenia układy paliwowego (filtra) jak to się robi? na filtrze mam taką śrubkę którą chyba da się odkręcić, czy to ona słuzy do odpowietrzenia? Może to być przyczyna problemów z odpaleniem rano?

Alan, ogólnie uważasz że dobrze czy źle zrobiłem kupując ją? :)

Poszedłem przed chwilką sprawdzić filtr paliwa i mam jakiś od BMW i volkswagena :? A w nim nie widzę paliwa tylko samo powietrze że tak napiszę :/ Jutro wymienię na dedykowany i zobaczymy co będzie, choć teraz po 4 godz stania auto odpaliło od strzała. Już zaczynam gupieć :? :P
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA

Alan

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: Alan » 08 gru 2011, 17:28

Wiesz,gdyby ona jeździła była by już w Krapkowicach.Nie kupiłem jej bo nie dało się nią jechać...bałem się że jest walnięta pompa wtryskowa.Wydaje mi się że jak znajdziesz dobrego mechaniora to w rozsądnych pieniądzach Ci ją ogarnie.I nie będzie to zły zakup.W gruncie rzeczy nie kosztowała wiele.

Ona tam ma jakieś sidła przy świecach żarowych posprawdzaj co może nie łączyć.A pewnie znajdziesz przyczynę gaśnięcia na dziurach.

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: Windforce » 08 gru 2011, 17:38

Pop pierwsze to ty wogóle nie masz tam oprzyrządowania do podpięcia filtra paliwa. Ten gość poprostu wsadził tam jakiś filtr o innej konstrukcji podłączania. Normalnie filtr paliwa się wkręca do tak jakby podgrzewacza paliwa. I tam jest pompeczka do odpowietrzania itd. Może uda mi się znaleźć tą całą część bo gdzieś miałem.
Co do manetek. Chyba nie kupiles te z allegro za 150zł? Bo one nie będą ci pasować. Musisz kupić manetki do wersji z airbagiem. Proponuje popytać na forum bo cięzko jest je dostać.
Co do tempomatu. Wątpie aby ktoś ci powiedział gdzie jest tempomat i wogole jak działa bo to taka rzadkość że... ja nawet nigdy na zdjęciu tempomatu w themie nie widzialem. To naprawdę wyjątkowa wersja. Szkoda żę nie mieszkasz gdzieś bliżej Krakowa sam bym ją chętnie obejrzał.

Awatar użytkownika
mediamobil
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: mediamobil » 08 gru 2011, 17:45

Mam dość dobry zakład, jest to serwis silników diesla, i to oni będą od pn się bawić tym autem :) A gaśniecie na dziurach już opanowałem, jedna masa obok akumulatora co jest przykręcana do budy w ogóle sobie latała i nie była przykręcona po dokręceniu objawy wszystkie ustały :) ABS działa jak i kontrola trakcji :)

W sumie za te pieniądze (a ja dałem mniej niż opisywałeś ją w temacie po oględzinach) nie kupię auta z takim wyposażeniem i komfortem podróżowania :)

Jutro zabieram się za wymianę filtrów i zrobienia dźwigienek od wycieraczek,itp i od tempomatu :)

Co do filtra to jakbyś znalazł coś takiego, to z chęcią bym odkupił to od ciebie :) Tylko szkoda że w tym tygodniu już tego nie dostanę od ciebie :/ bo chciałbym to zamontować zanim pójdzie do speców (czyli w pn). No chyba że można by było się z Tobą jakoś dogadać w tej kwestii :) <plisss> :D Mieszkamy od siebie jakieś 220km, można by się najwyżej w połowie drogi spotkać, jakby Ci to nie przeszkadzało :)

Mój nr gg: 24200111 :)

Ty mieszkasz dokładnie gdzie? łęki w jakim powiecie lub gminie? bo mi pokazuje do twojej miejscowości niecałe 100km :) Jak tak to ja bym się pofatygował :D
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: Windforce » 08 gru 2011, 18:01

Nie używam gg akurat. Wiesz co będe w Krakowie w następnych dniach jakoś to się odezwę. A jak znajdę tą część to ci za free dam... albo za browarka :D Wyślij mi PW z twoim nr telefonu to ci dam znac.

pozdrawiam

BTW. to są Łęki obok Oświęcimia

Awatar użytkownika
mediamobil
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: mediamobil » 08 gru 2011, 18:08

Spoko :) Za free to nie chcę :P przysłowiowa flaszka musi być :D A to jak koło Oświęcimia to 220km :/ Zobaczymy co jutro uda mi się jeszcze wymodzić i naprawić w autku :P

ps: PW już poszło :)
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: grzole » 08 gru 2011, 19:59

mediamobil pisze: A gaśniecie na dziurach już opanowałem, jedna masa obok akumulatora co jest przykręcana do budy w ogóle sobie latała i nie była przykręcona po dokręceniu objawy wszystkie ustały :) ABS działa jak i kontrola trakcji :)
Czyli miałem rację z "-" kablem od akumulatora? : jupi :
mediamobil pisze: zawiechę muszę poprawić: wymiana łączników stabilizatorów, wszystkich tulei na wahaczach, oraz lewy drążek kierowniczy, oprócz tego lewy amorek, no a wiadomo że wymienia się parami więc obydwa :P, może jakaś podpowiedź jakie kupić?
Drążki też wymień oba. Koszt zakupu 1 szt. to ledwie trzydzieści parę pln, robota niewielka a tak za jednym razem ogarniesz sprawę po całości - ponowne grzebanie z drążkami to znów ustawianie zbieżności i coś koło 100 zł z kieszeni.
Amory kup jakie trafisz, wielkiego wyboru nie ma zapewne. Najważniejsze aby wybrać gazowe a nie olejowe - te drugie są za miękkie do Themy.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Windforce
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 687
Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Lokalizacja: Łęki/Kraków

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: Windforce » 08 gru 2011, 20:13

Tak, z amorami to cięzko i drogo niestety. Jak nie wymienisz drążków a są już kiepskie to nawet ci zbieżności nie zrobią. Akurat wszystkie czesci zawieszenia oprocz amorów są w miarę tanie.

Awatar użytkownika
mediamobil
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 57
Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
Imię: Miro
Lokalizacja: Tarnobrzeg

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: mediamobil » 09 gru 2011, 9:47

Spoko i też tak zrobię :D

Tak, grzole, miałeś rację :) Jedna masa nie była dokręcona :P Z elektryką się wszystko uspokoiło, prócz tego że świeci się "check" jeszcze ale to w pn będę wiedział o co chodzi :D
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thema 2,5 td - duży problem z elektryka

Post autor: grzole » 09 gru 2011, 19:26

Check pali się wespół z jakąś kontrolką? Check panel działa jak należy?
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

ODPOWIEDZ

Wróć do „Instalacja elektryczna”