Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 13 lis 2018, 6:46

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5
Autor Wiadomość
PostDodany: 07 lis 2018, 23:28 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9727
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
I jak zwykle pojawia się mityczna temperatura spalania :)

Otóż pomiary EGT dla silnika zasilanego PB oraz LPG z prawidłowo wystrojoną instalacją pokazują, że temperatura spalania LPG jest wyższa, ale są to różnice wartości nie mające wpływu na trwałość silnika.
Znacznie wyższa temperatura spalania pojawia się w momencie złego wystrojenia instalacji i nieprawidłowego AFRu. I tu jest problem LPG, że na bogatym AFR silnik z LPG nadal będzie pozornie pracował prawidłowo.
belial666 pisze:
07 lis 2018, 14:13
Nie można mowić wtedy że kocha sie motoryzacje : gafa :
Niektórzy też mówią, że nie można mówić, iż się kocha motoryzację/jest fanem motoryzacji jeżdżąc Dieslem : gafa :

Dla przykładu pomiary:
Silnik C25XE
Benzyna 760rpm - 421*C
3000rpm - 725*C

LPG 760rpm - 434*C
3000rpm - 720*C

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 lis 2018, 0:00 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3240
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
FXX pisze:
07 lis 2018, 23:28
I jak zwykle pojawia się mityczna temperatura spalania :)

Otóż pomiary EGT dla silnika zasilanego PB oraz LPG z prawidłowo wystrojoną instalacją pokazują, że temperatura spalania LPG jest wyższa, ale są to różnice wartości nie mające wpływu na trwałość silnika.
Znacznie wyższa temperatura spalania pojawia się w momencie złego wystrojenia instalacji i nieprawidłowego AFRu. I tu jest problem LPG, że na bogatym AFR silnik z LPG nadal będzie pozornie pracował prawidłowo.
belial666 pisze:
07 lis 2018, 14:13
Nie można mowić wtedy że kocha sie motoryzacje : gafa :
Niektórzy mówią, że nie można mówić, że się kocha motoryzację/jest fanem motoryzacji jeżdżąc Dieslem : gafa :
Tak samo moge napisac. Naczytales sie pismakow.

Czy Ci się podoba to czy nie zmienisz faktu że Gaz w swojej postaci jest gnojówką dla silnika. LPG jak Religia- jest jak rzeka. Ma swoich zwolenników i przeciwników

Gaz w silnikach zastosowano z jednego bezmyślnego powodu- ekonomia
Dopóki nie powstanie jednostka o parametrach materiałowych sprzyjających/wytrzymująca warunki panujące podczas spalania gazu w komorze spalanaia to slepa droga. Druga sprawa to właściwości smarne...

Poczekamy za niedługo bedą bronić LPG w ukladzie kimatyzacji bo jakisz mądry opracował patent.

Pytanie do Ciebie
Był taki Pan o nazwisku Diesel ktory opatentował pierwszy uklad wtrysku. Uklad ten pracował na oleju z orzechów arachidowych. Dlaczego nie na oleju napedowym?

_________________
Nr. telef. 501259455


Na górę
PostDodany: 08 lis 2018, 0:39 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9727
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
belial666 pisze:
08 lis 2018, 0:00
Tak samo moge napisac. Naczytales sie pismakow.

Czy Ci się podoba to czy nie zmienisz faktu że Gaz w swojej postaci jest gnojówką dla silnika. LPG jak Religia- jest jak rzeka. Ma swoich zwolenników i przeciwników
Nie, nie naczytałem się pismaków :)
Takie są fakty i sprawdzisz to w każdym samochodzie zasilanym LPG podłączając czujnik EGT.
A dane, które Ci podałem to dane z publikacji opracowanej w Zachodniopomorskim Uniwersytecie Technologicznym.
belial666 pisze:
08 lis 2018, 0:00
Gaz w silnikach zastosowano z jednego bezmyślnego powodu- ekonomia
A z jakiego powodu zastosowano i lansowano przez długi czas silniki Diesla w samochodach osobowych?
Otóż z tego samego - ekonomia i wtedy rzekoma ekologia.
belial666 pisze:
08 lis 2018, 0:00
Był taki Pan o nazwisku Diesel ktory opatentował pierwszy uklad wtrysku. Uklad ten pracował na oleju z orzechów arachidowych. Dlaczego nie na oleju napendowym?
Z prostego powodu, o którym mowa powyżej - ekonomia.
belial666 pisze:
08 lis 2018, 0:00
Dopóki nie powstanie jednostka o parametrach materiałowych sprzyjających/wytrzymująca warunki panujące podczas spalania gazu w komorze spalanaia to slepa droga.
Problem w tym, że te silniki już istnieją... i to od dawna.
Silniki zasilane LPG przejeżdżają setki tysięcy kilometrów zachowując swoje parametry i nie doznając awarii innych, niż te typowe dla zasilania PB.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 lis 2018, 1:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1495
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
belial666 pisze:
08 lis 2018, 0:00
FXX pisze:
07 lis 2018, 23:28
I jak zwykle pojawia się mityczna temperatura spalania :)

Otóż pomiary EGT dla silnika zasilanego PB oraz LPG z prawidłowo wystrojoną instalacją pokazują, że temperatura spalania LPG jest wyższa, ale są to różnice wartości nie mające wpływu na trwałość silnika.
Znacznie wyższa temperatura spalania pojawia się w momencie złego wystrojenia instalacji i nieprawidłowego AFRu. I tu jest problem LPG, że na bogatym AFR silnik z LPG nadal będzie pozornie pracował prawidłowo.
belial666 pisze:
07 lis 2018, 14:13
Nie można mowić wtedy że kocha sie motoryzacje : gafa :
Niektórzy mówią, że nie można mówić, że się kocha motoryzację/jest fanem motoryzacji jeżdżąc Dieslem : gafa :
Tak samo moge napisac. Naczytales sie pismakow.

Czy Ci się podoba to czy nie zmienisz faktu że Gaz w swojej postaci jest gnojówką dla silnika. LPG jak Religia- jest jak rzeka. Ma swoich zwolenników i przeciwników

Gaz w silnikach zastosowano z jednego bezmyślnego powodu- ekonomia
Dopóki nie powstanie jednostka o parametrach materiałowych sprzyjających/wytrzymująca warunki panujące podczas spalania gazu w komorze spalanaia to slepa droga. Druga sprawa to właściwości smarne...

Poczekamy za niedługo bedą bronić LPG w ukladzie kimatyzacji bo jakisz mądry opracował patent.

Pytanie do Ciebie
Był taki Pan o nazwisku Diesel ktory opatentował pierwszy uklad wtrysku. Uklad ten pracował na oleju z orzechów arachidowych. Dlaczego nie na oleju napedowym?
Widzę że na temat LPG to jednak nie masz wogóle pojęcia. LPG da się zestroić tak żeby silnik pracował na nim lepiej wystarczy tzw wariator zapłonu i przyspieszamy zapłon o 10stopni więcej niż jest to wystarczy do pełnego spalenia mieszanki LPG/powietrze. Po drugie LPG jest odporniejszy na spalanie stukowe ze względu na wysoką oktanowość od 105 do 130 oktanów zależy od mieszanki ilości propanu i butanu oraz dodatków. Jeśli mamy ciekły wtrysk czyli lpi to bez kombinacji z zapłonem silnik zyskuje minimum 10%mocy więcej. Ciekły gaz rozpręża się w cylindrach odbierając temperaturę z powietrza czyli ochładza mieszanke paliwo powietrze. A jak wiemy im zimniejsze powietrze tym jego gęstość jest większa.
W stosunku do temperatury egt również piszesz bzdury
LPG podnosi temperaturę o maks 20stopni. Według Ciebie i tych bzdur na temat LPG moje kappy nie powinny jeździć już. Jedna ma ponad 200tyś km a druga prawie 130tyśkm na LPG. I o dziwo wbrew twoim opiniom dalej jeżdżą. Najśmieszniejsze jest to że 20vt lepiej pracuje na LPG i przy prawidłowym ustawieniu AFR temperatura egt przy zabawach jest taka sama jak na pb. Przy bogatej mieszańce egt rośnie ale dlatego że dopala się poza silnikiem w wydechu. Mam wskaźnik egt i często go obserwuje. A że turbo lubi wypić to piję LPG. Po czwarte co masz na myśli kwestię smarne??? Co benzyna smaruje?? LPG przynajmniej nie spłukuje filmu olejowego że ścianek cylindrów. I silnik jest dużo czystszy przy pracy na LPG. Niż na benzynie. I według mnie poprawna instalacja i dobrze ustawiona zostawia Diesla daleko w tyle. Zwłaszcza w kosztach eksploatacji. Idźmy dalej ludzie kochający motoryzację wybierają silniki benzynowe dużej pojemności lub utrudnione bo one dają dźwięk osiągi i frajdę. Oczywiście ominiemy wynalazki typu 1.2 t i inne 3p. Tak mi Kappa 20vt daje frajdę kiedy strzałka obrotomierza ląduje na czerwonym polu 7tyś obr. Nie czarujmy się tam gdzie w dieslu kończy się obrotomierz w benzynie zaczyna się zabawa. A diesel dobry jest do traktora i ciężarówki gdzie jego obroty osiągają zawrotne 2.200obr maks. W osobówce kręcąc diesla powyżej 4tys obr słychać jak by miał się rozpaść i więcej paliwa trafia w wydech bo nie zdąży go przepalić. Mnie osobiście wku... : cenzura : ten klekot i ten dźwięk. Możecie mnie zlinczować ale ja nie trawie Diesla w osobówce. Jak Fxx pisze silniki takie istniały już dawno i nie robią problemów. Prosty przykład pb+LPG droższy przegląd, cewki świece filtry. Nie mamy tutaj EGR ,DPF ,dwumasy ,wtryskiwaczy ,pomp wtryskowych oraz wysokiego ciśnienia w układach cr. Świec żarowych. Itp. nie martwię przy -30sto stopniowym mrozie że z paliwa wytrąci się parafina i dopuki nie nadejdzie wiosna to nie odpali.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Ostatnio zmieniony 08 lis 2018, 1:29 przez kond243, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 08 lis 2018, 1:26 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9727
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
kond243 pisze:
08 lis 2018, 1:07
A diesel dobry jest do traktora i ciężarówki gdzie jego obroty osiągają zawrotne 2.200obr maks. W osobówce kręcąc diesla powyżej 4tys obr słychać jak by miał się rozpaść i więcej paliwa trafia w wydech bo nie zdąży go przepalić. Mnie osobiście wku... : cenzura : ten klekot i ten dźwięk. Możecie mnie zlinczować ale ja nie trawie Diesla w osobówce
Ale nie rozmawiajmy o własnych awersjach do danego rodzaju silnika i preferencjach tylko o faktach. To kwestia indywidualna.

Póki co faktem jest to, że na temat LPG narosło wiele mitów, rodem jeszcze z instalacji I czy II generacji, które powodowały znacznie więcej problemów, a które to mity ciągną się do dnia dzisiejszego, gdzie mamy instalacje sekwencyjne i ciekłego wtrysku gazu.

Osobiście miałem samochód zasilany LPG, w momencie sprzedaży miał ok. 200 tysięcy kilometrów przejechanych na LPG (270kkm łącznie) i jedynym minusem było dodatkowe 60zł na przeglądzie okresowym i ok. 120zł za coroczny serwis instalacji. Samochód jeździł bodaj do zeszłego roku do przebiegu ponad 400kkm, nadal na LPG.
W tym roku kupiłem żonie MiTo i też założyłem LPG.

Mój ojciec w zeszłym roku sprzedał Volvo z przebiegiem 370 tysięcy kilometrów z czego tylko pierwsze 70kkm pokonało tylko na PB, reszta na instalacji Prinsa z ciekłym wtryskiem gazu.

PS. Kond243 - nie przesadzajmy ;) EGR, dwumasę i nie tanie wtryskiwacze masz w każdej nowszej benzynie, że o wtrysku bezpośrednim i ostatnim pomyśle pt. GPF nie wspomnę ;)
Różnicą jest ich problematyczność, która w PB jest mniejsza.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 lis 2018, 1:40 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Posty: 1495
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka
Zgoda poniosło mnie trochę. Sam posiadałem lagune1 1.8 z systemem vialle i niestety zgniła. Silnik dokręcił do 700tyś km i gdyby nie stan blachy jeździł by dalej. Pb+lp jest tańszy w eksploatacji. Kwestia ekonomi. I jak piszesz narosło mitów na temat LPG zwłaszcza przez znafców partaczy. Którzy upychali najtańsze komponenty za słabej wydajności a także przez samych kierowców. Przyjeżdża taki do zakładu montującego LPG i mówi "panie jak najtaniej". Potem wychodzą różne kwiatki typu nie odpowiedni reduktor źle dobrane wtryski marnej jakości montaż.Itp. częste ludzie sami sobie są winni różnych awarii, zwłaszcza wypalonych dniazd zaworowych przez ubogi afr. Sam poprawiałem kilkadziesiąt samochodów bo ktoś Spartaczył montaż. Wymiana podzespołów na takie jak powinny być. Poprawne ustawienie instalacji i potem ludzie wiedzą że mają LPG i działa jak należy. Nawet na drugą generację był sposób dobry. Sam posiadałem takie cudo. Elektronika emulowała wtryskiwacze a resztą zajmował się gaźnik gazowy BLOS. To było bezawaryjne. Proste jak budowa cepa
Nie robił zwężki w dolocie. Ale to oczywiście nie legalnie bo przepisy wymuszały silnik krokowy i elektroniczne odcięcie LPG. W teorii było wszystko i z blosem nie było żadnych problemów. Poprawne ustawienie i jeździło się super. Tylko dwumas w pb mniej cierpi. 1.4 tjet ma EGR? Bo te benzyny wcześniejsze włoskie nie miały EGR. Prawdą jest że benzyna jest mniej awaryjna. Są wyjątki od każdej reguły . Ten GPF to już też porażka. Kiedyś turbo służyło do poprawy osiągów a dziś do oszukania ekologi
Dziś firmy takie jak Vialle czy prins mają już gotowe kity do silników z bezpośrednim wtryskiem i używanie pb ograniczone jest tylko do odpalenia silnika.

_________________
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt
Tel:696934083


Na górę
PostDodany: 08 lis 2018, 5:04 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3240
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
belial666 pisze:
08 lis 2018, 0:00
Był taki Pan o nazwisku Diesel ktory opatentował pierwszy uklad wtrysku. Uklad ten pracował na oleju z orzechów arachidowych. Dlaczego nie na oleju napendowym?
Z prostego powodu, o którym mowa powyżej - ekonomia.


[/quote]

Och nie nie nie;) Chodziło o stopieñ spreżania. Dlaczego strzelasz w odpowiedziach? Nie mozna napisac - nie wiem.

_________________
Nr. telef. 501259455


Ostatnio zmieniony 08 lis 2018, 6:04 przez belial666, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 08 lis 2018, 5:09 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3240
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
kond243 pisze:
08 lis 2018, 1:07
belial666 pisze:
08 lis 2018, 0:00
FXX pisze:
07 lis 2018, 23:28
I jak zwykle pojawia się mityczna temperatura spalania :)

Otóż pomiary EGT dla silnika zasilanego PB oraz LPG z prawidłowo wystrojoną instalacją pokazują, że temperatura spalania LPG jest wyższa, ale są to różnice wartości nie mające wpływu na trwałość silnika.
Znacznie wyższa temperatura spalania pojawia się w momencie złego wystrojenia instalacji i nieprawidłowego AFRu. I tu jest problem LPG, że na bogatym AFR silnik z LPG nadal będzie pozornie pracował prawidłowo.
belial666 pisze:
07 lis 2018, 14:13
Nie można mowić wtedy że kocha sie motoryzacje : gafa :
Niektórzy mówią, że nie można mówić, że się kocha motoryzację/jest fanem motoryzacji jeżdżąc Dieslem : gafa :
Tak samo moge napisac. Naczytales sie pismakow.

Czy Ci się podoba to czy nie zmienisz faktu że Gaz w swojej postaci jest gnojówką dla silnika. LPG jak Religia- jest jak rzeka. Ma swoich zwolenników i przeciwników

Gaz w silnikach zastosowano z jednego bezmyślnego powodu- ekonomia
Dopóki nie powstanie jednostka o parametrach materiałowych sprzyjających/wytrzymująca warunki panujące podczas spalania gazu w komorze spalanaia to slepa droga. Druga sprawa to właściwości smarne...

Poczekamy za niedługo bedą bronić LPG w ukladzie kimatyzacji bo jakisz mądry opracował patent.

Pytanie do Ciebie
Był taki Pan o nazwisku Diesel ktory opatentował pierwszy uklad wtrysku. Uklad ten pracował na oleju z orzechów arachidowych. Dlaczego nie na oleju napedowym?
Widzę że na temat LPG to jednak nie masz wogóle pojęcia. LPG da się zestroić tak żeby silnik pracował na nim lepiej wystarczy tzw wariator zapłonu i przyspieszamy zapłon o 10stopni więcej niż jest to wystarczy do pełnego spalenia mieszanki LPG/powietrze. Po drugie LPG jest odporniejszy na spalanie stukowe ze względu na wysoką oktanowość od 105 do 130 oktanów zależy od mieszanki ilości propanu i butanu oraz dodatków. Jeśli mamy ciekły wtrysk czyli lpi to bez kombinacji z zapłonem silnik zyskuje minimum 10%mocy więcej. Ciekły gaz rozpręża się w cylindrach odbierając temperaturę z powietrza czyli ochładza mieszanke paliwo powietrze. A jak wiemy im zimniejsze powietrze tym jego gęstość jest większa.
W stosunku do temperatury egt również piszesz bzdury
LPG podnosi temperaturę o maks 20stopni. Według Ciebie i tych bzdur na temat LPG moje kappy nie powinny jeździć już. Jedna ma ponad 200tyś km a druga prawie 130tyśkm na LPG. I o dziwo wbrew twoim opiniom dalej jeżdżą. Najśmieszniejsze jest to że 20vt lepiej pracuje na LPG i przy prawidłowym ustawieniu AFR temperatura egt przy zabawach jest taka sama jak na pb. Przy bogatej mieszańce egt rośnie ale dlatego że dopala się poza silnikiem w wydechu. Mam wskaźnik egt i często go obserwuje. A że turbo lubi wypić to piję LPG. Po czwarte co masz na myśli kwestię smarne??? Co benzyna smaruje?? LPG przynajmniej nie spłukuje filmu olejowego że ścianek cylindrów. I silnik jest dużo czystszy przy pracy na LPG. Niż na benzynie. I według mnie poprawna instalacja i dobrze ustawiona zostawia Diesla daleko w tyle. Zwłaszcza w kosztach eksploatacji. Idźmy dalej ludzie kochający motoryzację wybierają silniki benzynowe dużej pojemności lub utrudnione bo one dają dźwięk osiągi i frajdę. Oczywiście ominiemy wynalazki typu 1.2 t i inne 3p. Tak mi Kappa 20vt daje frajdę kiedy strzałka obrotomierza ląduje na czerwonym polu 7tyś obr. Nie czarujmy się tam gdzie w dieslu kończy się obrotomierz w benzynie zaczyna się zabawa. A diesel dobry jest do traktora i ciężarówki gdzie jego obroty osiągają zawrotne 2.200obr maks. W osobówce kręcąc diesla powyżej 4tys obr słychać jak by miał się rozpaść i więcej paliwa trafia w wydech bo nie zdąży go przepalić. Mnie osobiście wku... : cenzura : ten klekot i ten dźwięk. Możecie mnie zlinczować ale ja nie trawie Diesla w osobówce. Jak Fxx pisze silniki takie istniały już dawno i nie robią problemów. Prosty przykład pb+LPG droższy przegląd, cewki świece filtry. Nie mamy tutaj EGR ,DPF ,dwumasy ,wtryskiwaczy ,pomp wtryskowych oraz wysokiego ciśnienia w układach cr. Świec żarowych. Itp. nie martwię przy -30sto stopniowym mrozie że z paliwa wytrąci się parafina i dopuki nie nadejdzie wiosna to nie odpali.
Czytaj ze zrozumeniem dyskusję proszę.

Ps. Jak ma się gaz w Twojej Thesis 2.0 T;))?

_________________
Nr. telef. 501259455


Ostatnio zmieniony 08 lis 2018, 5:44 przez belial666, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
PostDodany: 08 lis 2018, 5:16 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3240
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
" instalacji I czy II generacji, które powodowały znacznie więcej problemów, a które to mity ciągną się do dnia dzisiejszego, gdzie mamy instalacje sekwencyjne "


I do tego trzeba się odnosić w dyskusji. Trzeba pozostac niestety przy teraźniejszości. Osobiscie nie wypieram LPG jako paliwa dla jednostki. Wypieram wówczas wtedy kiedy jest stosowane do jednostki nie zaprojektowanej pod ów gaz. Jesli gaz sprawdza sie w układzie klimatyzacji to ok ale niech powstanie taki układ ktory będzie bezpieczny. Udawanie że jest ok jest słabe. To tak jakby w zaschniety krowi placek wbić pręt i cieszyć sie że ma się kolucha.;)

Kluch- nietypowa zabawka składająca się z dużej zębatki i pręta.

_________________
Nr. telef. 501259455


Na górę
PostDodany: 08 lis 2018, 6:36 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 9727
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
belial666 pisze:
08 lis 2018, 5:04
Och nie nie nie;) Chodziło o stopieñ spreżania. Dlaczego strzelasz w odpowiedziach? Nie mozna napisac - nie wiem.
Otóż nie strzelam ;) Główną przyczyną stosowania owego oleju była przede wszystkim cena jego pozyskania, niższa od ropy.
Ale skoro twierdzisz, że przyczyną był stopień sprężania to przedstaw zatem proszę dowody/opracowania na ten temat.
belial666 pisze:
" instalacji I czy II generacji, które powodowały znacznie więcej problemów, a które to mity ciągną się do dnia dzisiejszego, gdzie mamy instalacje sekwencyjne "

I do tego trzeba się odnosić w dyskusji. Trzeba pozostac niestety przy teraźniejszości. Osobiscie nie wypieram LPG jako paliwa dla jednostki. Wypieram wówczas wtedy kiedy jest stosowane do jednostki nie zaprojektowanej pod ów gaz.
Teraźniejszość jest taka, że od kilku lub nawet kilkunastu lat mamy instalacje począwszy od IV do VI generacji, które dobrze współpracują z większością jednostek benzynowych w tym tych z bezpośrednim wtryskiem przez setki tysięcy kilometrów bez awarii spowodowanych montażem takowej instalacji.
Takie są fakty i powtarzanie m.in. mantry o niszczącej temperaturze spalania, która jest bzdurą w prawidłowo zestrojonej instalajcji, tego faktu nie zmieni.

Ale oczywiście możesz zostać przy swoim i nadal czekać na:
Dopóki nie powstanie jednostka o parametrach materiałowych sprzyjających/wytrzymująca warunki panujące podczas spalania gazu w komorze spalanaia to slepa droga.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V


Obrazek


Na górę
PostDodany: 08 lis 2018, 7:07 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Posty: 3240
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów
FXX pisze:
08 lis 2018, 6:36
belial666 pisze:
08 lis 2018, 5:04
Och nie nie nie;) Chodziło o stopieñ spreżania. Dlaczego strzelasz w odpowiedziach? Nie mozna napisac - nie wiem.
Otóż nie strzelam ;) Główną przyczyną stosowania owego oleju była przede wszystkim cena jego pozyskania, niższa od ropy.
Ale skoro twierdzisz, że przyczyną był stopień sprężania to przedstaw zatem proszę dowody/opracowania na ten temat
Opracowania? :) Historyczny fakt. Diesel pracując nad swym układem od początku zamierzał zasilić go ON był jeden problem ON potrzebuje wiekszego spreżęnia powietrza by powstała praca na ów paliwie. Dlatego jego pomysł stanął na oleju z. orzechów. Nigdy nie opracował sposobu na sprężenie powietrza oczekiwanego dla ON. Dopiero po śmierci Diesela Pan o nazwisku MAN wykorzystał pomysł diesla i dokladając na tłok jeszcze jeden pierscien uszczelniający uzyskał pożadany efekt. W skrócie.

_________________
Nr. telef. 501259455


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 71 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl