OK - performance Themy i Kappy jest porównywalny.
Wiele też zależy od zastosowanych przełożeń (ComfortDrive lub PowerDrive)
PowerDrive daje lepsze przyspieszenia, ale niższą prędkość maksymalną.
Kto jeździ głównie na autostradzie - niech wybiera Comfort.
Kto w mieście i na krętych drogach - niech wybiera Power.
Dane z różnych źródeł:
Najszybsza Kappa
2.0 20V turbo - 243 km/h; 0-100 - 7.3 sec; 0-1km 27.3 sec
2.0 16V turbo - 235 km/h; 0-100 - 7,3 sec; 0-1km 28,0 sec
Thema:
- ie turbo (8V) - 220 km/h; 0-100 - 7.3 sec; 0-1km 28.0 sec
- turbo (16V) - 227 km/h; 0-100 - 6.9 sec; 0-1km 28.0 sec
- ie turbo (16V) [inne źródło] - 230 km/h; 0-100 - 7,2 sec; 0-1km 27,5 sec
- 8.32 - 240 km/h; 6,9 sec; 0-1km 28,4 sec
Cx Themy - 0,32
Kappy - nie znalazłem - ale nie jest rewelacyjnie niski.
Ale coś mi mówi, że jak się postawi Kappę 2.0T i Themę 2.0T w teście na 1/4 mili - to lepsze wyniki uzyska Thema. Trzeba by zrobić kiedyś test na jakimś zlocie
Jak na auto projektowane w połowie lat '80 Thema jest naprawdę niezła!!