Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 10 gru 2018, 17:40

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
PostDodany: 29 paź 2009, 20:05 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 18 lip 2009, 15:18
Posty: 2
Lokalizacja: Brąszewice
witam
jakieś pół roku temu kupiłem thema 2.5 94r. Tata ma kappę 2.4 jtd, nie narzeka ja za to odwrotnie
przejechałem ją jakieś 5 tys kilometrów i jakieś półtora litra oleju wlałem bo na bagnecie było min, no myślę ze można było wlać mniej jak by tak z tego silnika tak nie leciało jak z siklawy
proszę Was o pomoc gdyż już wyjaśniam, gdy zapalam rano to zatrzęsie silnikiem i zacznie kopcić na niebiesko, ale te rzeczy dzieją się jakieś 5 sekund, później wszystko się normuje, nie kopci i obroty są w miarę......także gdy silnik się zagrzeje to zrobi się taki mól, to znaczy gorzej wkręca się na obroty, zaczyna lekko kopcić na niebiesko ale to tylko wtedy gdy dostanie taka lepsza wyrzynke, jak spokojnie śmigam to taki mól się nie robi i nie kopci.....


Na górę
PostDodany: 01 lis 2009, 11:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Posty: 687
Lokalizacja: Łęki/Kraków
Kolego zrob zdjecie twojego silnika a raczej z dalsza wszystkiego co masz pod maska.
W 94 roku wychodzily te diesle z pompa wtryskowa elektryczna... bylbym bardzo wdzieczy za ta fotke bo sam mam problem z podlaczeniem niektorych rzeczy.

A jak ci sie nie chce to przynajmniej na PW mi wyslij twoj VIN to sobie sprawdze na eperze :P

Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 01 lis 2009, 12:34 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10906
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
momek24 pisze:
gdy zapalam rano to zatrzęsie silnikiem i zacznie kopcić na niebiesko, ale te rzeczy dzieją się jakieś 5 sekund, później wszystko się normuje, nie kopci i obroty są w miarę
to wskazuje na uszczelniacze zaworowe
momek24 pisze:
silnik się zagrzeje to zrobi się taki mól, to znaczy gorzej wkręca się na obroty, zaczyna lekko kopcić na niebiesko ale to tylko wtedy gdy dostanie taka lepsza wyrzynke, jak spokojnie śmigam to taki mól się nie robi i nie kopci.....
Wychodzi, że ten silnik lubi jazdę emerycką, jeśli lubisz dawać w rurę zamień go na V6

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 01 lis 2009, 12:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 kwie 2007, 0:00
Posty: 275
Lokalizacja: Czestochowa
Chyba ci się silnik kończy ,lub uszczelka pod głowicą poszła.


Na górę
PostDodany: 01 lis 2009, 12:55 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Posty: 10906
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
uszczelka pod głowicą ??? Czemu tak sądzisz?

_________________
Phedra 2.0 JTD
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Delta 08 2.0 jtd
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Kappa Coupe 20VT nr 3119
Złota strzała Fiat 132 1,6 TC
Obrazek


Na górę
PostDodany: 01 lis 2009, 16:32 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 18 lip 2009, 15:18
Posty: 2
Lokalizacja: Brąszewice
no na to wskazuje ze jest to silnik z tego roku, alternator schowany od zbiorniczkiem od chłodnicy po lewej stronie a do pompy dochodzą jakieś linki wiec może to jest normalna pompa nie elektryczna........

-- 01 Lis 2009, 16:43 --

mój motor


Załączniki:
Zdjęcie0672.jpg
Zdjęcie0672.jpg [ 148.05 KiB | Przejrzano 5896 razy ]
Zdjęcie06611.jpg
Zdjęcie06611.jpg [ 143.98 KiB | Przejrzano 5896 razy ]
Na górę
PostDodany: 02 lis 2009, 2:08 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2009, 0:00
Posty: 833
Lokalizacja: Łódź
Jeśli Themci nic wiecej nie dolega to jeszcze pożyje. Półtora litra oleju na 5kkm to 0,3l na 1kkm czyli w normie jak na15-letniego diesla. Objawy rzeczywiscie wskazują na zużyte uszczelniacze, tak jak pisze Topcio1. Mój Citroen przed wymianą uszczelniaczy pił litr oleju na 1000km i kopcił jak dwusów. Koszt wymiany nie powinien chyba przekroczyc 200-300 zł.

_________________
Ojciec michala1045.

- Kappa SW 2.4 TDS 1997 - moja była
- Y 1.2 16V 1997 - była żony.
Aktualnie na stanie
- Y 1,2 8v 2001 Marie Claire - żony
- Lancia Phedra Emblema 2,0 jtd
- Citroen BX 19 TRI, 1989
- MZ ES 250, 1965 - mój rocznik :D


Na górę
PostDodany: 02 lis 2009, 5:03 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Posty: 687
Lokalizacja: Łęki/Kraków
Gepard pisze:
Koszt wymiany nie powinien chyba przekroczyc 200-300 zł.
Tp ja sobie tez wymienie :)
bo mi przy zapalaniu na zimnie poburkuje troche

Co do silnika to rzeczywiscie jest z normalna pompą czyli pewnie data produkcji 93 a rejestracji 94.

Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 12 gru 2009, 0:31 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Posty: 62
Imię: Jacek
Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
momek24 pisze:
no na to wskazuje ze jest to silnik z tego roku, alternator schowany od zbiorniczkiem od chłodnicy po lewej stronie a do pompy dochodzą jakieś linki wiec może to jest normalna pompa nie elektryczna........

-- 01 Lis 2009, 16:43 --

mój motor
Wydaje mi się, że masz jednak pompę ze sterowaniem elektrycznym. Wszystko wyjaśniłoby zdjęcie obejmujące miejsce za prawym(od strony pilota) reflektorem, gdzie normalnie powinien znajdować się sterownik. Poza tym pompa "elektryczna" to raczej też na linkach pracuje, ale np. linki od EGRa, czy zmiana kąta wtrysku na zimno mogą być uruchamiane elektrycznie. Na 100% pewny nie jestem, ale tak w każdym razie jest w Cromach z tym silnikiem, a nic nie wskazuje by Themy miały być tutaj wyjątkiem.

Co do spalania oleju to ta ilość to chyba nic nadzwyczajnego i nie wiem czy jest sens się tym przejmować skoro i tak pewnie nie bierzesz pod uwagę większych inwestycji(remont). Te silniki są bardzo żywotne i w takim stanie zapewne jeszcze dużo km zrobi. Co do kopcenia na niebiesko to może być dużo przyczyn, włącznie z niedziałającym korektorem kąta wtrysku na zimnym silniku(np. z winy czujnika temperatury). Natomiast zmulenie na rozgrzanym to na pewno nie jest normalny objaw. Nie wiem co dokładnie podejrzewać, ale mocno obstawiałbym elektronikę pompy, która być może dostaje jakieś błędne sygnały z czujników.

BTW. Widzę, że nie masz plastikowej pokrywy silnika wygłuszającej stukot rozrządu.


Na górę
PostDodany: 18 sie 2011, 19:53 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Posty: 687
Lokalizacja: Łęki/Kraków
JacekK pisze:

Wydaje mi się, że masz jednak pompę ze sterowaniem elektrycznym. Wszystko wyjaśniłoby zdjęcie obejmujące miejsce za prawym(od strony pilota) reflektorem, gdzie normalnie powinien znajdować się sterownik. Poza tym pompa "elektryczna" to raczej też na linkach pracuje, ale np. linki od EGRa, czy zmiana kąta wtrysku na zimno mogą być uruchamiane elektrycznie. Na 100% pewny nie jestem, ale tak w każdym razie jest w Cromach z tym silnikiem, a nic nie wskazuje by Themy miały być tutaj wyjątkiem.
Jestem na 100% pewien ze to jest normalna pompa. W tym miejscu co mowisz nie powinno byc zadnego sterownika. Wszystko jest na swoim miejscu. Pompa elektryczna nie ma linki gazu ani zadnej innej. Czujniki sa przy pedalach i komputer wszystkim steruje. poza tym elektryczna wyglada zupelnie inaczej.
A no i jeszcze themki td z elektryczna pompa maja komputer pod nogami pasazera (reszta nie ma komputera).
Pozdrawiam


Na górę
PostDodany: 18 sie 2011, 22:00 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 19 lip 2010, 21:06
Posty: 607
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Z ciekawości zapytam, czy ów rzeczony silnik to SOFIM, VM, czy ,,zwykły " fiatowski ?

_________________
Były: Polski Fiat 125p 1.3/1.5 65KM/75KM, Polski Fiat 126p 0.65 24KM ,Skoda 105 45KM, Polski Fiat 125p 1.5 82 KM,Fiat 131 Mirafiori 1.6 75KM, Polonez 1.6 87KM , Peugeot 309 1.3 65KM,Fiat Tempra SW. 1.9 TD 90KM, Fiat Marea Weekend 1.9 JTD 110 KM,Lancia Lybra 1.6 103KM sedan LS, Fiat Stilo Multiwagon 1.9 mjtd 150KM, Fiat Grande Punto 1.3 mjtd 90KM, Fiat Bravo II 1.9mjtd 120KM,Lancia Delta III 1.4 T-jet 150KM
Aktualnie Lancia Delta 1.4 T-jet 120KM


Na górę
PostDodany: 18 sie 2011, 22:11 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lut 2007, 0:00
Posty: 687
Lokalizacja: Łęki/Kraków
piterstilo pisze:
Z ciekawości zapytam, czy ów rzeczony silnik to SOFIM, VM, czy ,,zwykły " fiatowski ?
yyyy? byla kiedys mowa o VM i z tego co pamietam to diesel z themy to nie to. Poza tym na silnikach sie nie znam.


Na górę
PostDodany: 19 sie 2011, 10:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2007, 0:00
Posty: 62
Imię: Jacek
Lokalizacja: Skierniewice / Tomaszów Maz.
Windforce pisze:
Jestem na 100% pewien ze to jest normalna pompa. W tym miejscu co mowisz nie powinno byc zadnego sterownika. Wszystko jest na swoim miejscu. Pompa elektryczna nie ma linki gazu ani zadnej innej. Czujniki sa przy pedalach i komputer wszystkim steruje. poza tym elektryczna wyglada zupelnie inaczej.
A no i jeszcze themki td z elektryczna pompa maja komputer pod nogami pasazera (reszta nie ma komputera).
Pozdrawiam
Pewnie masz rację, ja widziałem tylko wersje z pompami mechanicznymi ale jeszcze w odmianie silnika bez 'Y' i tam chyba troszkę inaczej to wygląda.
piterstilo pisze:
Z ciekawości zapytam, czy ów rzeczony silnik to SOFIM, VM, czy ,,zwykły " fiatowski ?
To jest silnik Sofim :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl