Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 15 wrz 2019, 10:46

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4
Autor Wiadomość
PostDodany: 17 maja 2006, 15:33 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka

Rejestracja: 25 lip 2005, 0:00
Posty: 107
Lokalizacja: Gorzów / POZNAŃ
ZAKLADAJAC WIEKSZE KOLA AUTO BEDZIE SZYBSZE ALE WOLNIEJ BEDZIE PRZYSPIESZAC...

_________________
Obrazek


Na górę
PostDodany: 17 maja 2006, 15:36 
"Kornelio" pisze:
ZAKLADAJAC WIEKSZE KOLA AUTO BEDZIE SZYBSZE ALE WOLNIEJ BEDZIE PRZYSPIESZAC...
Napisałem już - mój błąd. Większe koła, gorsze przyspieszenie, a prędkości max może nie osiągnąć - trzebaby przeliczyć dla danego przypadku.


Na górę
   
PostDodany: 17 maja 2006, 15:53 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
Posty: 665
Lokalizacja: Warszawa
"czz" pisze:
To nie było nic osobistego, po prostu chciałem pewne kwestie wyjaśnić. Jak chcesz, to mogę przesłać materiały odnośnie turbin w silnikach spalinowych(do uzupełnienia wiedzy, żebyś następnym razem takich jak ja w 2 postach załatwił ;) ). Te materiały w necie, to są "przedruki" z wikipedii, a tam każdy może dodać hasło, więc nie zawsze jest to fachowe. Na stronie Goduli też nie ma szczegółów, bo on też nie chce nudzić ENTALPIĄ i innymi duperelami, które nie są potrzebne, żeby jeździć autem z turbo :lol:
Dobra koniec z tymi wywodami, rzeczywiście meritum, to prędkościomierz
Wikipedia nie jest moim punktem odniesienia :)
W sieci jest dostępnych wiele innych, ciekawych opracowań nt. turbo.
Mamy tu chyba jakiś dział na forum, właściwy do zamieszczenia takich materiałów.

Z ostatnich "ciekawostek" warto jest wspomnieć o układach bi-turbo - z dwiema sprężarkami (ale nie "symetrycznymi), z których jedna jest niskociśnieniowa i ma za zadanie minimalizowac efekt turbodziury na niskich obrotach, a druga dostarczać "właściwej" mocy w górnym zakresie.
W "zwykłych" autach osobowych karierę też robią układy z jedną sprężarką niskociśnieniową (Passat 1.8T, Saab 2.3 LPT, VOLVO 2.3 LPT) - można powiedzieć, że istotnie poprawiono elastyczność tych silników.

_________________
J. McFee


Na górę
PostDodany: 29 maja 2006, 22:54 
a więc troszke nie najlepszej jakosci ale widac licznik i obrotomierz
http://img215.imageshack.us/img215/6382 ... 8tv.th.jpg[/img]


Na górę
   
PostDodany: 30 maja 2006, 22:41 
:) faktycznie... z tym ze mnie i to tak teraz juz nic nie mowi bo i obrotomierz tez przestał działac :( ogolnie tak: licznik - brak, sprzeglo slizga sie, karoseria trzyma sie na nitach, abs nie dziala - kontrolka sie swieci caly czas, przeguby - jak sie skreca na maxa to slychac tyk tyk tyk... rozrusznik kiepski... oj bedzie sie dzialo :D hehehe


Na górę
   
 Tytuł: Dokładne dane
PostDodany: 31 sie 2006, 0:53 
Witam,
Podam prędkości dla ostatniego biegu przy 1000 obr/min dla poszczególnych wersji silnikowych. Jeśli ktoś potrzebuje danych dla innych biegów proszę prywatnie, nie będę przepisywał całej książki.
2000 litry sedan 33.064
2000 kombi 33.987
16v turbo sedan 38,628
16v turbo kombi 38.118
turbo ds sedan 43,684
turbo ds kombi 43,107
2000 16v automat (IV) 35,59
turbo ds sedan (IV) 44,686
turbo ds kombi (IV) 42,643

dane przy seryjnych oponach adekwatnych dla każdej z wersji i odpowiednim ciśnieniu

PiotrekMi


Na górę
   
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl