Thema - prędkość
Thema - prędkość
ZAKLADAJAC WIEKSZE KOLA AUTO BEDZIE SZYBSZE ALE WOLNIEJ BEDZIE PRZYSPIESZAC...
Thema - prędkość
Napisałem już - mój błąd. Większe koła, gorsze przyspieszenie, a prędkości max może nie osiągnąć - trzebaby przeliczyć dla danego przypadku."Kornelio" pisze:ZAKLADAJAC WIEKSZE KOLA AUTO BEDZIE SZYBSZE ALE WOLNIEJ BEDZIE PRZYSPIESZAC...
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Thema - prędkość
Wikipedia nie jest moim punktem odniesienia"czz" pisze:To nie było nic osobistego, po prostu chciałem pewne kwestie wyjaśnić. Jak chcesz, to mogę przesłać materiały odnośnie turbin w silnikach spalinowych(do uzupełnienia wiedzy, żebyś następnym razem takich jak ja w 2 postach załatwił ). Te materiały w necie, to są "przedruki" z wikipedii, a tam każdy może dodać hasło, więc nie zawsze jest to fachowe. Na stronie Goduli też nie ma szczegółów, bo on też nie chce nudzić ENTALPIĄ i innymi duperelami, które nie są potrzebne, żeby jeździć autem z turbo
Dobra koniec z tymi wywodami, rzeczywiście meritum, to prędkościomierz
W sieci jest dostępnych wiele innych, ciekawych opracowań nt. turbo.
Mamy tu chyba jakiś dział na forum, właściwy do zamieszczenia takich materiałów.
Z ostatnich "ciekawostek" warto jest wspomnieć o układach bi-turbo - z dwiema sprężarkami (ale nie "symetrycznymi), z których jedna jest niskociśnieniowa i ma za zadanie minimalizowac efekt turbodziury na niskich obrotach, a druga dostarczać "właściwej" mocy w górnym zakresie.
W "zwykłych" autach osobowych karierę też robią układy z jedną sprężarką niskociśnieniową (Passat 1.8T, Saab 2.3 LPT, VOLVO 2.3 LPT) - można powiedzieć, że istotnie poprawiono elastyczność tych silników.
J. McFee
Thema - prędkość
a więc troszke nie najlepszej jakosci ale widac licznik i obrotomierz
http://img215.imageshack.us/img215/6382 ... 8tv.th.jpg[/img]
http://img215.imageshack.us/img215/6382 ... 8tv.th.jpg[/img]
Thema - prędkość
faktycznie... z tym ze mnie i to tak teraz juz nic nie mowi bo i obrotomierz tez przestał działac ogolnie tak: licznik - brak, sprzeglo slizga sie, karoseria trzyma sie na nitach, abs nie dziala - kontrolka sie swieci caly czas, przeguby - jak sie skreca na maxa to slychac tyk tyk tyk... rozrusznik kiepski... oj bedzie sie dzialo hehehe
Dokładne dane
Witam,
Podam prędkości dla ostatniego biegu przy 1000 obr/min dla poszczególnych wersji silnikowych. Jeśli ktoś potrzebuje danych dla innych biegów proszę prywatnie, nie będę przepisywał całej książki.
2000 litry sedan 33.064
2000 kombi 33.987
16v turbo sedan 38,628
16v turbo kombi 38.118
turbo ds sedan 43,684
turbo ds kombi 43,107
2000 16v automat (IV) 35,59
turbo ds sedan (IV) 44,686
turbo ds kombi (IV) 42,643
dane przy seryjnych oponach adekwatnych dla każdej z wersji i odpowiednim ciśnieniu
PiotrekMi
Podam prędkości dla ostatniego biegu przy 1000 obr/min dla poszczególnych wersji silnikowych. Jeśli ktoś potrzebuje danych dla innych biegów proszę prywatnie, nie będę przepisywał całej książki.
2000 litry sedan 33.064
2000 kombi 33.987
16v turbo sedan 38,628
16v turbo kombi 38.118
turbo ds sedan 43,684
turbo ds kombi 43,107
2000 16v automat (IV) 35,59
turbo ds sedan (IV) 44,686
turbo ds kombi (IV) 42,643
dane przy seryjnych oponach adekwatnych dla każdej z wersji i odpowiednim ciśnieniu
PiotrekMi