Thesis - problem z kontrolkami
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 paź 2010, 8:16
- Lokalizacja: Opole
Thesis - problem z kontrolkami
Witam serdecznie.
W mojej Lanci Thesis lubią zapalić się różne kontrolki informujące o błędach, np. tylne oświetlenie, kontrolka hamulca ręcznego, systemu kontroli trakcji oraz lubią piszczeć czujniki parkowania. Wszystko, to dzieje się podczas dłuższych opadów deszczu lub po wyjechaniu z myjni samochodowej. Jak samochód stoi w garażu, to nie mrugają żadne kontrolki. Z reguły po wyłączeniu i włączeniu silnika problem ustępuje. Oczywiście mimo, że kontrolki świecą to wszystko jest sprawne (hamulce i oświetlenie działają bez zarzutów)
Mam pytanie, jak można zminimalizować zapalanie się tych kontrolek? Myślałem o przeczyszczeniu styków i wszelkich złączeń przewodów ( samochód ten zanim go kupiłem) stał kilka miesięcy bez ruchu pod wiatą, czyli przewody mogły zaśniedzieć.
Jak ktoś wie, co mógłbym jeszcze zrobić lub gdzie szukać newralgicznych złączeń i styków, to proszę o wszelkie podpowiedzi.
Z góry dziękuję.
W mojej Lanci Thesis lubią zapalić się różne kontrolki informujące o błędach, np. tylne oświetlenie, kontrolka hamulca ręcznego, systemu kontroli trakcji oraz lubią piszczeć czujniki parkowania. Wszystko, to dzieje się podczas dłuższych opadów deszczu lub po wyjechaniu z myjni samochodowej. Jak samochód stoi w garażu, to nie mrugają żadne kontrolki. Z reguły po wyłączeniu i włączeniu silnika problem ustępuje. Oczywiście mimo, że kontrolki świecą to wszystko jest sprawne (hamulce i oświetlenie działają bez zarzutów)
Mam pytanie, jak można zminimalizować zapalanie się tych kontrolek? Myślałem o przeczyszczeniu styków i wszelkich złączeń przewodów ( samochód ten zanim go kupiłem) stał kilka miesięcy bez ruchu pod wiatą, czyli przewody mogły zaśniedzieć.
Jak ktoś wie, co mógłbym jeszcze zrobić lub gdzie szukać newralgicznych złączeń i styków, to proszę o wszelkie podpowiedzi.
Z góry dziękuję.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
- Lokalizacja: pruszków
Re: Thesis - problem z kontrolkami
Witam kolego
Wszystkie te kontrolki są nieobliczalne jak pogoda , mam czasami to samo kiedy autko stoj parę dni przeważnie zapala mi się poduszka powietrzna . Od kiedy kupiłem Thesis ( luty ) myślałem że zapaliły mi się już wszystkie kontrolki , a tu niespodzianka w sobotę Thesiska zrobiła żarcik , pokazała jakąś awarię EBD .
Z mojego małego doświadczenia z tym samochodem dochodzę do wniosku że z tym trzeba żyć .
Pozdrawiam
Wszystkie te kontrolki są nieobliczalne jak pogoda , mam czasami to samo kiedy autko stoj parę dni przeważnie zapala mi się poduszka powietrzna . Od kiedy kupiłem Thesis ( luty ) myślałem że zapaliły mi się już wszystkie kontrolki , a tu niespodzianka w sobotę Thesiska zrobiła żarcik , pokazała jakąś awarię EBD .
Z mojego małego doświadczenia z tym samochodem dochodzę do wniosku że z tym trzeba żyć .
Pozdrawiam
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 paź 2010, 8:16
- Lokalizacja: Opole
Re: Thesis - problem z kontrolkami
Witam
Jeżeli chodzi o kontrolkę poduszek, to u mnie także zapala się najczęściej, ale tylko wtedy jak siedzi pasażer z przodu. Diagnoza w servisie: uszkodzony czujnik obecności pasażera (koszt 850 + wymiana razem 1000zł). Trochę drogo i w dodatku łatwo taki czujnik - matę uszkodzić klękając np. na przedni fotel, dlatego szukam innego rozwiązania, w LT powiedzieli mi, że to może być problem z instalacją, a nie z czujnikiem, lecz mieszkając w Opolu nie mam rozeznania za dobrym elektrykiem samochodowym.
Pozdrawiam.
Jeżeli chodzi o kontrolkę poduszek, to u mnie także zapala się najczęściej, ale tylko wtedy jak siedzi pasażer z przodu. Diagnoza w servisie: uszkodzony czujnik obecności pasażera (koszt 850 + wymiana razem 1000zł). Trochę drogo i w dodatku łatwo taki czujnik - matę uszkodzić klękając np. na przedni fotel, dlatego szukam innego rozwiązania, w LT powiedzieli mi, że to może być problem z instalacją, a nie z czujnikiem, lecz mieszkając w Opolu nie mam rozeznania za dobrym elektrykiem samochodowym.
Pozdrawiam.
Re: Thesis - problem z kontrolkami
Taki rzeczy są nie prawidłowym objawem. Moja Thesis już drugi rok stoi pod chmurką i jedyny problem na który miał wpływ deszcz to był związany z czujnikiem parkowania. Natomiast błąd EPB pojawiał mi się przy mrozach ok -20 st. Szykują się wam nie małe poszukiwania.
Re: Thesis - problem z kontrolkami
Thesis to cała masa elektroniki( i w dodatku niemieckiej ) i na szczęście ma opcje samo naprawy i dlatego każda kontrolka co sie zapali to sama gaśnie, jak byście mieli jakiegoś szmelcwagena to by wam kasy na komputer w serwisie zabrakło. Mam styczność z kolegą co zajmuje się tą niemiecką produkcją i wiem coś na ten temat.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 42
- Rejestracja: 11 mar 2010, 6:35
- Lokalizacja: pruszków
Re: Thesis - problem z kontrolkami
I to jest właśnie dobre samo się popsuło to i samo się naprawi
Re: Thesis - problem z kontrolkami
Kolego! Z Thesisem jak z kobietą Jeno mówi drugie robi
Patrz czy masz objaw awarii sygnalizowanej przez kontrolki.
Jak nie,.... zlej temat. Szkoda pieniędzy.
Oczywiście nie dotyczy to utrzymujących się światełek np: brak oleju, płynów awarii zawieszenia itd, bo to zwykle coś oznacza. Ale deszczu ta bryka nie lubi... jak kotka. Tak więc to raczej norma...musi wyschnąć i tyle
Patrz czy masz objaw awarii sygnalizowanej przez kontrolki.
Jak nie,.... zlej temat. Szkoda pieniędzy.
Oczywiście nie dotyczy to utrzymujących się światełek np: brak oleju, płynów awarii zawieszenia itd, bo to zwykle coś oznacza. Ale deszczu ta bryka nie lubi... jak kotka. Tak więc to raczej norma...musi wyschnąć i tyle
Pozdrawiam
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany
Michael G
W każdej kobiecie jest Lancii dwie trzecie.Były: Thema 2.0 16V 155 KM,Kappa 2,4 JTD 136 KM, Wiśniowy Thesis 2,4 JTD 150 KM Tereską zwany
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 14
- Rejestracja: 12 paź 2010, 8:16
- Lokalizacja: Opole
Re: Thesis - rozwiązany problem z kontrolkami
Witam wszystkich.
Wspólnie z znajomym mechanikiem samochodowy udało nam się rozwiązać problem z zapalającymi i gaszącymi się kontrolkami na desce rozdzielczej (zapalały się kontroli hamulca ręcznego ABS, kontroli trakcji i prędkościomierz przy tych kontrolkach przestawał działać )
Rozebraliśmy podszybie i okazało się, że główna wiązka kabli biegnącą pod mechanizmem wycieraczek jest zanurzona częściowo w wodzie. Działo się tak dlatego, że otwór wylotowy zbierającej się tam wody jest powyżej od dolnej części tej wiązki (100% wada fabryczna lanci), ponadto gamonie z serwisu, którzy wymieniali mi stabilizator przygnietli wąż, którym miał odpływać woda.
Przede wszystkim pozbyliśmy się wody, udrożniliśmy kanały odpływowe ( są trzy) i kable osuszyliśmy zwykłą damska suszarą do włosów. Następnie zaizolowaliśmy główną wiązkę (taśma izolacyjna i folia) na całej długości pod szybą i podpięliśmy wiązkę do mechanizmu wycieraczek, tak, że w przyszłości nawet zgromadzona tam woda nie będzie miał kontaktu z kablami.
Jeżdżę już kilka dni i żadna kontrolka się nie zapaliła, co za ulga ( nawet nie chcę pisać co zaproponowali mi w serwisie, normalnie bym zbankrutował, a ta naprawa kosztował mnie flaszkę whyski).
Powyższy zabieg można wykonać samemu, w razie czego należy skorzystać z podnośnika lub kanału, aby sprawdzić, czy wąż odpływowy nie jest czymś przygnieciony (najlepiej do otworów wlać wodę i patrzeć, czy wylatuje pod samochodem).
Mam nadzieję, że niektórym powyższa czynność, także poprawi nastój.
Pozdrawiam.
Wspólnie z znajomym mechanikiem samochodowy udało nam się rozwiązać problem z zapalającymi i gaszącymi się kontrolkami na desce rozdzielczej (zapalały się kontroli hamulca ręcznego ABS, kontroli trakcji i prędkościomierz przy tych kontrolkach przestawał działać )
Rozebraliśmy podszybie i okazało się, że główna wiązka kabli biegnącą pod mechanizmem wycieraczek jest zanurzona częściowo w wodzie. Działo się tak dlatego, że otwór wylotowy zbierającej się tam wody jest powyżej od dolnej części tej wiązki (100% wada fabryczna lanci), ponadto gamonie z serwisu, którzy wymieniali mi stabilizator przygnietli wąż, którym miał odpływać woda.
Przede wszystkim pozbyliśmy się wody, udrożniliśmy kanały odpływowe ( są trzy) i kable osuszyliśmy zwykłą damska suszarą do włosów. Następnie zaizolowaliśmy główną wiązkę (taśma izolacyjna i folia) na całej długości pod szybą i podpięliśmy wiązkę do mechanizmu wycieraczek, tak, że w przyszłości nawet zgromadzona tam woda nie będzie miał kontaktu z kablami.
Jeżdżę już kilka dni i żadna kontrolka się nie zapaliła, co za ulga ( nawet nie chcę pisać co zaproponowali mi w serwisie, normalnie bym zbankrutował, a ta naprawa kosztował mnie flaszkę whyski).
Powyższy zabieg można wykonać samemu, w razie czego należy skorzystać z podnośnika lub kanału, aby sprawdzić, czy wąż odpływowy nie jest czymś przygnieciony (najlepiej do otworów wlać wodę i patrzeć, czy wylatuje pod samochodem).
Mam nadzieję, że niektórym powyższa czynność, także poprawi nastój.
Pozdrawiam.
Re: Thesis - problem z kontrolkami
Gratulacje rozwiązania problemu. Bardzo cenna i dokładnie opisana informacja jak sobie z tym poradzić.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 10
- Rejestracja: 26 wrz 2012, 18:52
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Thesis - problem z kontrolkami
Witam
ja tez miałem podobne problemy z kontrolkani w thesis 2.4 JT, jak padał deszcz, i co jakis czas coś zaświeciło, a to sie okazało że tylna szyba popuściła na kleju po prawej stronie w dolnej cześci szyby i woda sie przedostawała i kapała na wszystkie kable min. na centralke parktronicu, hamulca i przewody az wkońcu spaliło mi parctronika i byłem w szoku jak zobaczyłem ze tak woda przeciekała że miałem pod kołem zapasowym wiadro wody a sterownik od parktronicu był cały zatopiony w wodzie. więc jak sie zorientowałem skąd przedostaje sie woda że to szyba popuściła kupiłem klej do szyb sciągłem tylne tapicerki boczne i po całej długości wstrzykłem kleju i jest ok, ale to nie ostatnia niespodzianka , miałem też zatkane kanały odprowadzenie wode od szyberdachu i przelewało mi wode po słupkach i zalewało bezpieczniki i przewody po lewej stonie jak i po prawej w zależności jak było nachylone auto, po tej stronie ciekło. wiec sciągłem nadkole prawe i lewe i tam sa znajduja sie odprowadzenia wody które były niesamowicie zatkane syfami liściami wszystkim, po oczysczeniu woda juz odprowadza sie normalnie bez zadnych problemów i nie zalewa mi już przewodów.
ja tez miałem podobne problemy z kontrolkani w thesis 2.4 JT, jak padał deszcz, i co jakis czas coś zaświeciło, a to sie okazało że tylna szyba popuściła na kleju po prawej stronie w dolnej cześci szyby i woda sie przedostawała i kapała na wszystkie kable min. na centralke parktronicu, hamulca i przewody az wkońcu spaliło mi parctronika i byłem w szoku jak zobaczyłem ze tak woda przeciekała że miałem pod kołem zapasowym wiadro wody a sterownik od parktronicu był cały zatopiony w wodzie. więc jak sie zorientowałem skąd przedostaje sie woda że to szyba popuściła kupiłem klej do szyb sciągłem tylne tapicerki boczne i po całej długości wstrzykłem kleju i jest ok, ale to nie ostatnia niespodzianka , miałem też zatkane kanały odprowadzenie wode od szyberdachu i przelewało mi wode po słupkach i zalewało bezpieczniki i przewody po lewej stonie jak i po prawej w zależności jak było nachylone auto, po tej stronie ciekło. wiec sciągłem nadkole prawe i lewe i tam sa znajduja sie odprowadzenia wody które były niesamowicie zatkane syfami liściami wszystkim, po oczysczeniu woda juz odprowadza sie normalnie bez zadnych problemów i nie zalewa mi już przewodów.
Re: Thesis - problem z kontrolkami
oo tak, przednie kanały szyberdachu też mi się przytkały niedawno i miałem ostatnio powódź! pomogło przeczyszczenie zwykłym drutem i niestety pozbycie się tych jakby zaworków na końcach rurek
- AQQ2009
- Forumowicz/ka
- Posty: 237
- Rejestracja: 04 sty 2014, 12:56
- Imię: Burza
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Re: Thesis - problem z kontrolkami
witajcie nadszedł na mnie czas.... teraz to mnie gnebi nie działający predkosciomierz wraz z błędem ABS oraz pomaranczowym i czerwonym wykrzyknikiem recznego;/;/ dzis rozbieralem podszybie ale tam sucho i kable podwiesilem wyzej w razie czego... nie wiem czego sie czepic sprawdzalem tylne bezpieczniki przednie pod maską w boxie wszystko ok... nie wiem co dalej.... BLAGAM POMOCY. wszystko dziala procz predkosciomierza.... no i gnebią mnie te kontrolki....;/
Re: Thesis - problem z kontrolkami
Też miałem podobne problemy głównie abs epb i parktronic. Wywaliłem całą puszkę z bezpiecznikami znajdującą się po lewej stronie kierownicy. Ta ze złączem OBD-2. Po rozebraniu jej okazuje się ze jest tam dwustronna płytka z elektroniką, która przez zapchany odpływ z szyberdachu ciągle dostawała dawkę wody. Udrożnienie odpływu oraz wyczyszczenie płytki preparatem typu Kontakt 30, WL , 31 lub podobnym dało pożądany rezultat. Od pół roku żadnego błędu.
- LUKIThesis
- Forumowicz/ka
- Posty: 2123
- Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
- Lokalizacja: Stolica
Re: Thesis - problem z kontrolkami
AQQ2009 pisze:witajcie nadszedł na mnie czas.... teraz to mnie gnebi nie działający predkosciomierz wraz z błędem ABS oraz pomaranczowym i czerwonym wykrzyknikiem recznego;/;/ dzis rozbieralem podszybie ale tam sucho i kable podwiesilem wyzej w razie czego... nie wiem czego sie czepic sprawdzalem tylne bezpieczniki przednie pod maską w boxie wszystko ok... nie wiem co dalej.... BLAGAM POMOCY. wszystko dziala procz predkosciomierza.... no i gnebią mnie te kontrolki....;/
Wiązki podwiesiłeś, a czy kostkę z upieciem masy do karoserii też sprawdziłeś ?