Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: tacitus » 22 paź 2014, 20:02

Hej.Mam dołożone zegary od turbo i ciśnienia oleju.No i turbina pompuje mi do 1.4 a czasami nawet do 1.5 bara.....Wydaje mi się to troszkę dużo no i dodatkowo to obniżenie mocy o jakieś 30KM, na hamowni mówili że te konie znikły dlatego że turbo za wysoko pompuje........
Turbina zakładana regenerowana,silnik po remoncie.Macie jakieś pomysły?? Po ostatniej hamowni zmieniłem przepływkę na nową oryginalną i wykres dalej lekko faluje i moc niższa niż seria.Myślę jeszcze, że może to wina tłumika końcowego....ale czy może to zabrać aż 20% koników????i powodować dmuchanie turbiny na takim poziomie???
Czy może w 2.0T właśnie tak turbina dmucha??

Macie jakieś pomysły??
Ostatnio zmieniony 22 paź 2014, 22:08 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: [km] kilometry to nie [KM] konie mechaniczne!!!
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 622
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: Młody_H » 22 paź 2014, 23:47

Turbo ładuje jak szalone wartość jakaś kosmiczna- sprawdź ciśnieniowy regulator otwarcia zaworu upustowego spalin w turbinie- lub masz zablokowany zawór w pozycji zamkniętej i turbina dostaje wszystko. Jeszcze może urwana jest rurka między kolektorem dolotowym a zaworem. Spekuluję- ale warto sprawdzić. A co do ciśnienia, nie wierzę, że w seryjnym silniku będzie więcej niż 0,8bara. Oczywiście, ze jak silnik dostaje straszne ilości powietrza do niedopasowanej dawki paliwa to traci na mocy... Generalnie skacze temperatura i może wypalić co nieco w silniku. Tyle z teorii tego typu konstrukcji- pod maskę Thesis 2.0T nie zaglądałem, może być co najwyżej więcej elektroniki tylko.

Jeśli turbo masz po regeneracji to także mogli skrócić cięgno otwierające zawór na regulacji. : gafa : Polecam w takim wypadku podjechać do mechanika, który wie jak działa turbodoładowany silnik żeby zajrzał czy coś nie tak jest z ustawieniem, zaworu.

Przy silnikach turbo- cały układ wydechowy możesz wyrzucić i nie powinien nic stracić na mocy. To nie jest silnik wolnossący. Ewentualnie, jeśli zamontowałeś jakiś malutki tłumik, który "dławi" przepływ, ale nie aż 20%. Jak masz założone coś o podobnych średnicach czy z silnika o podobnych pojemnościach czy osiągach- nie powinno powodować jakichkolwiek zmian.

Oczywiście, jeśli ta wartość doładowania którą podajesz jest prawdziwa, bo to różnie bywa ze wskaźnikami. :lol: Ale tylko tyle mogę powiedzieć spekulując na temat tego co powiedziałeś, zwracam tylko uwagę co może być nie tak, a nie musi. : ok2 :

Uff, no to rozprawkę napisałem. :lol:
Syn Jacka,
Lancia Delta HF Rallye turbo - w trakcie remontu
Lancia Thema I Serie - w trakcie wiecznego remontu
Alfa Romeo 156 2,4JTD 20V TI - na przekór wszystkim - jeździ

Awatar użytkownika
FXX
Administrator
Administrator
Posty: 10673
Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Imię: Kamil

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: FXX » 23 paź 2014, 0:38

Nie jestem pewien, ale w benzynowcu podobnie jak w Dieslu powinien być czujnik doładowania, czyż nie?
Zatem sprawdź MESem czy aby te wartości odczytane z tego wskaźnika pokrywają się z tymi podawanymi z fabrycznego czujnika (o ile takowy jest).
Poza tym nie powinno wyrzucić błędu przeładowania podobnie jak w JTD w przypadku zbyt dużej wartości doładowania?
Volvo S60 R-Design D5

Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD

Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX

Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11966
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: topcio » 23 paź 2014, 0:50

Przy takim doładowaniu powinna iść jak wściekła a nie tracić 20% mocy. Tak, w pierwszej kolejności sprawdź układ sterownia doładowaniem.
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: tacitus » 23 paź 2014, 7:05

Młody_H pisze:Turbo ładuje jak szalone wartość jakaś kosmiczna- sprawdź ciśnieniowy regulator otwarcia zaworu upustowego spalin w turbinie- lub masz zablokowany zawór w pozycji zamkniętej i turbina dostaje wszystko. Jeszcze może urwana jest rurka między kolektorem dolotowym a zaworem. Spekuluję- ale warto sprawdzić. A co do ciśnienia, nie wierzę, że w seryjnym silniku będzie więcej niż 0,8bara. Oczywiście, ze jak silnik dostaje straszne ilości powietrza do niedopasowanej dawki paliwa to traci na mocy... Generalnie skacze temperatura i może wypalić co nieco w silniku. Tyle z teorii tego typu konstrukcji- pod maskę Thesis 2.0T nie zaglądałem, może być co najwyżej więcej elektroniki tylko.

Jeśli turbo masz po regeneracji to także mogli skrócić cięgno otwierające zawór na regulacji. : gafa : Polecam w takim wypadku podjechać do mechanika, który wie jak działa turbodoładowany silnik żeby zajrzał czy coś nie tak jest z ustawieniem, zaworu.

Przy silnikach turbo- cały układ wydechowy możesz wyrzucić i nie powinien nic stracić na mocy. To nie jest silnik wolnossący. Ewentualnie, jeśli zamontowałeś jakiś malutki tłumik, który "dławi" przepływ, ale nie aż 20%. Jak masz założone coś o podobnych średnicach czy z silnika o podobnych pojemnościach czy osiągach- nie powinno powodować jakichkolwiek zmian.

Oczywiście, jeśli ta wartość doładowania którą podajesz jest prawdziwa, bo to różnie bywa ze wskaźnikami. :lol: Ale tylko tyle mogę powiedzieć spekulując na temat tego co powiedziałeś, zwracam tylko uwagę co może być nie tak, a nie musi. : ok2 :

Uff, no to rozprawkę napisałem. :lol:
Czym jest owy regulator upustowy spalin w turbinie??czy tutaj masz na myśli ten zawór DV,BLOW OFF????Jeśli tak to jak to można sprawdzić??
Wskaźnik posiadam autogauge imontowala mi go firma która tuninguje auta więc myślę że wiedzą co robią ;-)
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: kond243 » 23 paź 2014, 7:27

Witam. Zawór westgate przy turbinie.Przy turbinie gruszka(actuator) do niej idzie wężyk sprawdź czy umarł actuator tzn ma być szczelny.Jak dmuchnisz w wężyk powinien otworzyć wg.ewentualnie pierburg do sprawdzenia oraz wężyki pod maską. Ustawienie cięgna actuator zwaor wg. W kappie w peeku jest 1,2bara stałego 1.1bara.Thesis ma mniejsze turbo więc pewnie jest niższe.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: tacitus » 23 paź 2014, 7:47

kond243 pisze:Witam. Zawór westgate przy turbinie.Przy turbinie gruszka(actuator) do niej idzie wężyk sprawdź czy umarł actuator tzn ma być szczelny.Jak dmuchnisz w wężyk powinien otworzyć wg.ewentualnie pierburg do sprawdzenia oraz wężyki pod maską. Ustawienie cięgna actuator zwaor wg. W kappie w peeku jest 1,2bara stałego 1.1bara.Thesis ma mniejsze turbo więc pewnie jest niższe.

Chodzi o ten wężyk który idzie do N75???Czyli jak w niego dmuchnę to powinno być szczelnie??czy powinna ta gruszka otworzyć się wtedy??Na wolnych obrotach wytwarza się podciśnienie i na zegarach skala wychodzi na minus.
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: kond243 » 23 paź 2014, 7:58

Tak o ten wężyk dmuchnąć musisz około pół bara wtedy się otworzy. Ewentualnie czy n75 ma dobrze podpięte wężyki. po kolorach dojdziesz czerwyny od muszli turbiny niebieski do actuatora zostaje trzeci do dolotu przed turbo.Na wolnych powinno być -0,6 0,7 bara. Silnik wtedy robi podciśnienie zamknięta przepustnica.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: tacitus » 23 paź 2014, 8:06

kond243 pisze:Tak o ten wężyk dmuchnąć musisz około pół bara wtedy się otworzy. Ewentualnie czy n75 ma dobrze podpięte wężyki. po kolorach dojdziesz czerwyny od muszli turbiny niebieski do actuatora zostaje trzeci do dolotu przed turbo.Na wolnych powinno być -0,6 0,7 bara. Silnik wtedy robi podciśnienie zamknięta przepustnica.
Podciśnienie takie właśnie jest -0.6 bara.....a co do kolorów to takowych niestety nie ma ;-) każdy wężyk jest czarny,Dasz radę mi powiedzieć który gdzie powinien iść na podstawie tego rysunku??
n75.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: kond243 » 23 paź 2014, 8:20

Kurcze w Kapiie jest inaczej ciężko. Poszukaj wężyka który idzie od turbo lub z kolektora ssacego do n 75. i tego który idzie od dolotu przed turbo. Zrób prosty test omiń n75 musisz złączyć ten od kolektora i ten od actuatora i zobacz co się dzieje powinna lądować do 06,07bara jeśli dalaj na maksa będzie lądować to problem w actuatorze lub cięgno do wg. Podaj nr tel na pw.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

Awatar użytkownika
tacitus
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 259
Rejestracja: 16 lis 2007, 0:00
Imię: Mikuś
Lokalizacja: Włocławek

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: tacitus » 23 paź 2014, 16:08

Dzięki kond243 za pomoc,pomogłeś mi bardzo ;-) Bylem właśnie w warsztacie ktory regeneruje turbiny i tylko turbinami sie zajmują i po sprawdzeniu wszystkiego powiedzieli że turbina i n75 działają jak należy a cały problem leży w sterowniku silnika.Doradził też podmiankę oryginalnego boscha DV na jakiś inny metalowy zamiennik(chociaż nie mam pojęcia co ma to wspólnego z turbiną)
A więc wszystko wskazuje na to że problem w programie.
było:Talbot solara1.6......126P 86r.....mazda323 92r
jest:lybra2.0 99r.....citroen C4 coupe 1.6 2004r.....thesis 2.0TB 2002r .......żona i dwójka synów ;-)
Obrazek

Awatar użytkownika
kond243
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2597
Rejestracja: 27 gru 2009, 0:25
Skype: Kondi243
Imię: Konrad
Lokalizacja: Przysieka

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: kond243 » 23 paź 2014, 19:22

Nie ma za co ;-) Umów się z tym panem przez tel. rozwiąże problem ;-) A dv Założ z firmy Properfect. nie jest drogi a działa i dobrze trzyma ciśnienie.
Były:Peugeot 309 1.6, Renault Laguna 1.8 8v, Lancia Kappa 2.0 V.I.S.
Są Lancia Kappa 20vt, Lancia Kappa 2.0 V.I.S,Lancia Y 1.2 16v.Lancia Thesis 20vt

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: intuos » 24 paź 2014, 7:55

W thesisie standardowe ciśnienie doładowania to 0,7 bara. W overbooscie 0.9-1 bar.
Jeżeli masz 1,4-1,5 to ta turbina - gt2052 jest na granicy wytrzymałości/ możliwości.
Jeżeli chodzi o podłączenie selenoidu to jest ono tożsame z kappa. W celu sprawdzenia proszę sprawdzić temat :http://forum.lanciapolska.org/viewtopic ... 10&t=51107
podłączenie między elementami jest właśnie takie jak na rysunku.
Zawór może dziać, ale możesz mieć kopniętą gruszę od westgata - membrana poszła i nie reaguje na podciśnienie/nadciśnenie.
Genralnie jeżeli samochód przeładowuje aż tak a program na którym jeździsz nie wywala żadnego błędu to jest to program do du...y ponieważ zdjął on oryginalnie ustawione zabezpieczenie przed przeładowaniem. U mnie jak grucha pękła to odrazu wszedł w tryb awaryjny i ograniczył dawkę paliwa.
Grucha jeżeli będą wymieniać przy regeneracji turbo pamiętaj że ma się otwierać przy 0,5-0,6 bara. Jest sporo gruch które otwierają się przy 1bar, a w takim przypadku komputer nie da rady sterować ciśnieniem doładowania.

Wracając do samego programu w ECU to historia w thesisie jest taka sama jak z mojego śledztwa w kappie. Otóż programy z początku lat produkcji są bardziej agresywne. Mam komputer 2003 i 2006r. Ten pierwszy (rocznik mego auta) dużo lepiej się zbiera na wysokich i ciut lepiej przy niskich. Nowszy program z 2006 jest bardziej płynny.
Obecnie mam program z Holandii (220KM/365Nm) ten bardziej jest podobny w rozwijaniu mocy do programu z 2006 roku. Samochód zdecydowanie lepiej idzie, a głównie to czuć przy wyższych prędkościach.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

geowik
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 195
Rejestracja: 13 cze 2006, 0:00
Lokalizacja: KONIN

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: geowik » 24 paź 2014, 13:06

Czy gruszke mozna nabyc jak samodzielny element, czy moze sa jakies zestawy naprawcze, do 2.0 T.?

intuos
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 304
Rejestracja: 06 sie 2010, 10:58
Lokalizacja: Warszawa

Re: Thesis 2.0 - jakie ciśnienie doładowania turbo?

Post autor: intuos » 24 paź 2014, 16:22

Niestety gruszka od thesisa jest stosowana tylko w thesisie. Trzeba znaleźć podobną i zainstalować ją do łapy od starej gruszki.
k Coupe 20vt
Thesis 20vt

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”