Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

lukas3055
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 6
Rejestracja: 04 lis 2009, 16:13
Lokalizacja: małopolska

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: lukas3055 » 30 gru 2014, 23:15

witam,jeżeli wymieniłeś filtr paliwa (oleju napędowego)na nowy, świece ok,błędy nie świecą, i auto w ciepłe dni pali a w zimne nie za bardzo ,tooooo wtryski do roboty
pozdrawiam

artsfast
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:15
Imię: Artur
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: artsfast » 28 lis 2015, 14:18

Witam.
Zima wraca i problem również. Jak już wcześniej pisałem auto nie odpalało w ujemnych temperaturach poniżej -10 wręcz niemożliwe. Teraz jest jeszcze gorzej poniżej +5 bardzo ciężko poniżej 0 niemożliwe. Za podpowiedzią z poprzednich postów wymieniłem zawór na szynie CR na nowy oryginalny Bosch. Efektu po wymianie żadnego. Mając już dość siedzenia i zagłębiania się w niemożliwy do ogarnięcia własnymi siłami temat. Oddałem auto do polecanego na forum serwisu w Poznaniu. Podałem im co wymieniłem, w stosunku do czego mam podejrzenie ( ciśnienie paliwa na listwie CR) i auto zostawiłem. Zadzwonili po kilku dniach że rozrusznik jest zamęczony, trzeba zregenerować i zaśniedziałe są styki od czujnika ciśnienia paliwa reszta ok. Po dwóch dniach odebrałem auto paliło na dotyk tyle że temp na zewnątrz około +10. Parę dni później +5 na zewnątrz, kręciłem z 15 sekund w końcu zaskoczył. Następnego dnia auto wylądowało ponownie w serwisie. Sprawdzili ciśnienie sprężania podobno ok, ciśnienie na listwie też ok. Testowali 2 tygodnie po czym stwierdzili że żadna usterka nie występuje pali na strzała i oddali. Przyjechałem do domu, auto stało przez, noc rano wsiadam 0 stopni za oknem i już nie odpaliłem w ogóle...
Wykręciłem cały akumulator, obecnie się ładuje. Poniżej załączyłem zrzut z multiscana jest na nim próba odpalenia auta z sukcesem w 82 sekundzie. Jeśli jest mało czytelny mogę podesłać plik exela do analizy. Macie jakieś pomysły co jeszcze mogę sprawdzić. Naturalnie będę męczył serwis od poniedziałku. W chwili obecnej jestem chudszy o ponad 900zł z taką zmianą ze wcześniej zajeżdżałem zajechany rozrusznik a teraz zajeżdżam zregenerowany : cenzura :
Thesis 2,4 jtd 10V 2002r
Link_do_zdjęcia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
Bartek-Lodz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2275
Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: Bartek-Lodz » 28 lis 2015, 15:40

Wiem, że osobiście nie mam traktora ale.... obecnie ogarniam elektronikę u kolegi w sportivie i też miałem problem z odpalaniem rano jak przyszło -2 stopnie to nie odpaliła :(
Po odpięciu przepływomierza odpaliła bez problemu. Wymieniłem przepływomierz i problem się rozwiązał a kolega od traktorów już kazał mi przyjeżdżać na sprawdzenie wtrysków.
Wynajem aut, auta do ślubu - imprezy okolicznościowe - pojazdy zastępcze z OC sprawcy - pomoc w dochodzeniu roszczeń od ubezpieczycieli
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG, Thesis 3.0 V6 2002 [215] PB+LPG, Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG, Thesis Sportiva 2006 [200KM], Thesis Sportiva 2008 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM], Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM], Phedra 2.0 JTD 2005 [110KM], Citroen C8 2.0 JTD 2005 [109KM], Audi A6 C7 2.0 Ultra 2014 [190KM], Audi A8 D3 3.0 2008 [300 KM], Audi S8 D3 5.2 2007 [520 KM],Porsche Cayenne Turbo S 2003 [550 KM]

mjerzy
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 269
Rejestracja: 24 sie 2011, 15:49

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: mjerzy » 28 lis 2015, 16:50

Nie ma ciśnienia paliwa. Wtryski sprawdzaleś? Jak leją to jest problem z odpowiednim ciśnieniem i nie ma zgody na start od ecu. Piszesz że sprawdzali ciśnienie na listwie, tymczasem z twojego loga wynika że właśnie tu jest problem.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

artsfast
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:15
Imię: Artur
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: artsfast » 28 lis 2015, 17:30

I ja nie będąc mechanikiem dochodzę do takiego wniosku. Tylko nie wiem czy jest za małe ciśnienie i wtryski się nie otwierają wcale czy leją jak głupie i nie osiąga ciśnienia. Dlatego przekazałem auto w ręce fachowców pokazałem im też wydruk tego zdjęcia które zamieściłem. Oczekiwałem fachowej diagnozy i naprawy oczywiście..... zregenerowali rozrusznik....

Pozdrawiam
ps. od poniedziałku walczę dalej i oby było powyżej 5 na plusie inaczej laweta. :-?

karmel41
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: karmel41 » 28 lis 2015, 18:49

U mnie powodem problemów z rannym odpalaniem był zaginający się przewód paliwowy,gdy było ciepło problem nie występował.Jeżeli po rannym odpaleniu ciężkim odstawisz auto na ok. 3 godziny i odpali bez problemu to prawdopodobnie problem z dopływem paliwa z tego lub innego powodu.
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: belial666 » 28 lis 2015, 19:04

A co z regulatorem ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia. Wymieniałeś/podmieniałeś?.
Nr. telef. 501259455

artsfast
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:15
Imię: Artur
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: artsfast » 28 lis 2015, 19:39

Tak regulator wymieniony na nowy oryginalny, stary wypłukałem w nafcie w myjce ultradźwiękowej. Bez różnicy czy stary po czyszczeniu czy nowy. Zastanawia mnie ten zagięty przewód paliwowy. Jeśli ubrać to w ramy czasowe to wygląda następująco. Odpalam rano ciężko za którymś razem, mija około 8,5 h, po pracy odpalam na strzał. Odstawiam auto mija noc około 15 h rano kaplica albo ciężko albo wcale.

Natomiast gdy wyjdę w nocy czyli po około 8h postoju do auta odpalę bez problemu posiedzę w aucie 5-10 minut zgaszę. Po kolejnych około 8h rano również odpalę bez problemu.

Tak też podałem gdy odstawiałem do serwisu ze problem z odpalaniem pojawia się poniżej 5 stopni i czasie postoju powyżej około 10 godzin.

W którym miejscu może występować to zagięcie tym samym dławienie przepływu.

Jestem w takiej sytuacji że uwierzę we wszystko :bialaflaga:

karmel41
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: karmel41 » 28 lis 2015, 19:46

Sam tego nie naprawiłem ale zostałem poinformowany przez jednego z kolegów z forum który w tej chwili zajmuje się moim Thesisem że przyczyną tej usterki był zagięty wąż bo ktoś coś przerabiał wcześniej i dał za długi i się zaginał.Byłem w piątek temperatura w Warszawie była na minusie auto odpaliło bez żadnego problemu.
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd

artsfast
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 128
Rejestracja: 25 wrz 2010, 12:15
Imię: Artur
Lokalizacja: Poznań

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: artsfast » 28 lis 2015, 19:51

Ok Dzięki zawsze to jakaś wskazówka. Będę na bieżąco informował o postępach bądź też klęskach kolejnych działań.

karmel41
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: karmel41 » 28 lis 2015, 19:52

Z moich wcześniejszych doświadczeń z dislami wychodzi żeby auto odpaliło to musi naciągnąć odpowiednią ilość paliwa co w tej sytuacji nie następuje.Jak długo stoi to musi od nowa naciągać a jak postoi parę godzin mimo że jest zimny to dostanie odpowiednią dawkę.Ale mogę się mylić co nie zmienia faktu że jestem przekonany że problem tkwi w dopływie paliwa.
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd

karmel41
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 166
Rejestracja: 09 lis 2015, 18:05
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: karmel41 » 28 lis 2015, 19:54

W przyszłym tygodniu będę odbierał auto to jeszcze raz zapytam.
Były 125p,126p,Toyota Carina II,Volvo 850,Star 200,Fiat Palio,Kia Carnival,,WSK 125 ,Kingway Chellenger
Jest Renault Megane II, Lancia Thesis 2.4 Jtd

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: belial666 » 28 lis 2015, 20:46

A zaglądałeś do wtyczki ECU w lewym nadkolu. Obejrzałeś wiązkę przy wtyczce od sterownika?.

PS. Nie pytam, czy mechanik to robił, a czy Ty tam zaglądałeś?.
Nr. telef. 501259455

Awatar użytkownika
LUKIThesis
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 2123
Rejestracja: 15 lip 2013, 14:27
Lokalizacja: Stolica

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: LUKIThesis » 28 lis 2015, 20:48

Coś było kiedyś na forum, że auto nie odpalało bo padła pompka w baku.

Awatar użytkownika
belial666
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 3404
Rejestracja: 11 maja 2014, 14:24
Lokalizacja: Stargard Szczeciński/Złotów

Re: Thesis 2.4 JTD - ciężkie odpalanie

Post autor: belial666 » 28 lis 2015, 21:04

Jest tego w pi... Trzeba się zanieść do auta i tam siedzieć. ;)

Długi okres rozruchu.

Konieczność kilkukrotnego ponawiania procesu rozruchu, ponieważ nie można uruchomić silnika.

Po kilku próbach silnik zostaje uruchomiony, po tym jak zapłon był wyłączony przez dłuższy czas.

Przyczyna np:

Usterka modułu sterowania zespołem napędowym modułu sterującego wtryskiwaczami
Nr. telef. 501259455

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”