Thesis V6 blokada wału

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Thesis V6 blokada wału

Postautor: pietrek125 » 05 maja 2018, 22:21

Od dwóch dni walczymy z kumplem z wymianą rozrządu w Busso. Mam problem z odkręceniem nakrętki koła pasowego na wale korbowym. Trzy klucze pneumatyczne poległy, przy czym ostatni, monstrum z calowym trzpieniem rozłupał nasadkę 41mm, a nakrętka ani drgnęła... : gafa : czy można gdzieś zakupić lub wypożyczyć blokadę wału (nr oryginału 1.870.646.000) ?.
Były:
Fiat 1300(116A) 1962r
Fiat 125S(125B) 1969r
FSO 125p(115D)1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz 1,9jtd 2002r

Są:
Lancia Thesis 3.0 V6 2002
Fiat 125S(125B) 1971r
Lada 1500s(21061)1981r (1608DOHC)
Skoda Octavia II 2012r (2.5 MPI)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3475
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Thesis V6 blokada wału

Postautor: Maniak » 05 maja 2018, 23:13

Wystarczy zapytać Maniaka......
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2747
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis V6 blokada wału

Postautor: volf » 06 maja 2018, 10:26

Jak nasadka była do udaru (bo są takie) to czarno to widzę, w dobrą stronę kręcicie :?:
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis V6 blokada wału

Postautor: pietrek125 » 06 maja 2018, 13:45

Tak nasadka była udarowa, ale była podtoczona... nasadka wraz z blokadami wałków i czujnikiem zegarowym była pożyczona z ex ASO... niestety nie mieli blokady wału, bo ponoć im się nie zdarzyło, żeby była potrzebna... kumpel się upewniał, że ponoć gwint normalny, a nie jak w JTD lewy...
Były:
Fiat 1300(116A) 1962r
Fiat 125S(125B) 1969r
FSO 125p(115D)1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz 1,9jtd 2002r

Są:
Lancia Thesis 3.0 V6 2002
Fiat 125S(125B) 1971r
Lada 1500s(21061)1981r (1608DOHC)
Skoda Octavia II 2012r (2.5 MPI)

Awatar użytkownika
Młody_H
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 571
Rejestracja: 15 mar 2010, 21:40
Imię: Hubert
Lokalizacja: Kielce/Warszawa

Re: Thesis V6 blokada wału

Postautor: Młody_H » 06 maja 2018, 15:45

Czasami nie da rady, u nas w Thesis nawet najbliższy serwis ogumienia z całym swoim sprzętem przybył, walczył i przegrał. Jedyna rada to wiertarka w dłoń i wiercić w nakrętce blisko gwintu aż w końcu puści... : beczy :

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis V6 blokada wału

Postautor: pietrek125 » 15 maja 2018, 08:20

Po zakupie nowej nakrętki, stara została rozwiercona i za pomocą polskiej sprawdzonej metody "młotek & przecinak" została odkręcona... ech... Pan Busso przewraca się w grobie...
PS Jaki jest prawidłowy numer kat. blokad rozrządu do V6 ?.
Były:
Fiat 1300(116A) 1962r
Fiat 125S(125B) 1969r
FSO 125p(115D)1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz 1,9jtd 2002r

Są:
Lancia Thesis 3.0 V6 2002
Fiat 125S(125B) 1971r
Lada 1500s(21061)1981r (1608DOHC)
Skoda Octavia II 2012r (2.5 MPI)

Awatar użytkownika
Maniak
Klubowicz Wspierający
Klubowicz Wspierający
Posty: 3475
Rejestracja: 21 sty 2014, 21:25
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Staroźreby

Re: Thesis V6 blokada wału

Postautor: Maniak » 15 maja 2018, 08:42

Ja mam prawidowe choć bez nr.....
Pzdr.Maniak
Kappa 2.0, 2.4, 3.0, 2.4TD WSZYSTKIE CZĘŚCI!
Tel. 606 692 044 Jak by co było trzeba.
Piaskowanie i zabezpieczenia antykorozyjne.

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis V6 blokada wału

Postautor: pietrek125 » 15 maja 2018, 20:04

Mam załatwione z ASO oryginały, tylko się zastanawiam czy są prawidłowe, a nie czasem np. od 3.2 AR, miałem je w ręce tylko zapomniałem spisać nr. kat. W piątek będę miał je ponownie to podam szczęśliwy numerek.
Były:
Fiat 1300(116A) 1962r
Fiat 125S(125B) 1969r
FSO 125p(115D)1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz 1,9jtd 2002r

Są:
Lancia Thesis 3.0 V6 2002
Fiat 125S(125B) 1971r
Lada 1500s(21061)1981r (1608DOHC)
Skoda Octavia II 2012r (2.5 MPI)

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1378
Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Thesis V6 blokada wału

Postautor: Helios » 15 maja 2018, 22:14

Mnie się wydaje, że w 3.2 jest ten sam wał co w 3.0 (choć mogę się mylić...)

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis V6 blokada wału

Postautor: pietrek125 » 16 maja 2018, 10:57

Chodzi o blokady wałków rozrządu... z tego co się orientuję to do nowszych 2.5, 3.0 AR, oraz 3.0 i 3.2 Lancii są te same, (bo te same są wałki rozrządu) 3.2GTA AR, różni się wałkami ssącymi i tam przychodzą inne blokady. Co do wału to 3.0 i 3.2 mają inny skok tłoka, więc wał zapewne się różni, a na pewno jest inne koło pasowe, na które zakłada sie blokadę wału, więc blokada może być inna...
Były:
Fiat 1300(116A) 1962r
Fiat 125S(125B) 1969r
FSO 125p(115D)1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz 1,9jtd 2002r

Są:
Lancia Thesis 3.0 V6 2002
Fiat 125S(125B) 1971r
Lada 1500s(21061)1981r (1608DOHC)
Skoda Octavia II 2012r (2.5 MPI)

Awatar użytkownika
Helios
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1378
Rejestracja: 20 cze 2008, 00:00
Lokalizacja: Legnica
Kontaktowanie:

Re: Thesis V6 blokada wału

Postautor: Helios » 16 maja 2018, 18:17

To się zgadza, w Lancii całe głowice 3.0 i 3.2 są identyko. W GTA są inne wałki.
3.2 względem 3.0 ma bankowo inną korbę, ale czy wał też? Blok też ten samen. Może ktoś rozwieje wątpliwości raz na zawsze?

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis V6 blokada wału

Postautor: pietrek125 » 16 maja 2018, 19:48

Wał 3.0 96412839
Wał 3.2 96412916
Korba 3.0 60662848
Korba 3.2 60664315
Kadłub 3.0 3.2 96412593
Były:
Fiat 1300(116A) 1962r
Fiat 125S(125B) 1969r
FSO 125p(115D)1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz 1,9jtd 2002r

Są:
Lancia Thesis 3.0 V6 2002
Fiat 125S(125B) 1971r
Lada 1500s(21061)1981r (1608DOHC)
Skoda Octavia II 2012r (2.5 MPI)

Awatar użytkownika
volf
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2747
Rejestracja: 07 sty 2007, 00:00
Lokalizacja: powiat Bełchatów

Re: Thesis V6 blokada wału

Postautor: volf » 16 maja 2018, 19:57

Helios pisze:
16 maja 2018, 18:17
3.2 względem 3.0 ma bankowo inną korbę, ale czy wał też? Blok też ten samen. Może ktoś rozwieje wątpliwości raz na zawsze?
Nie widziałem na oczy tego silnika ale z czegoś ta większa pojemność musi wynikać-albo większa średnica tłoków/cylindrów-czyli inny blok albo większy skok tłoka-czyli inny wał, o większym wykorbieniu. Innym korbowodem tego nie dokonasz :)
KAPPA TDS & JTD

Awatar użytkownika
pietrek125
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 138
Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Lokalizacja: Gród Kraka

Re: Thesis V6 blokada wału

Postautor: pietrek125 » 16 maja 2018, 20:09

Egzakli...
dodatkowo inne tłoki, ale te same tuleje cylindrowe...
Były:
Fiat 1300(116A) 1962r
Fiat 125S(125B) 1969r
FSO 125p(115D)1990r (2,0ie)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz 1,9jtd 2002r

Są:
Lancia Thesis 3.0 V6 2002
Fiat 125S(125B) 1971r
Lada 1500s(21061)1981r (1608DOHC)
Skoda Octavia II 2012r (2.5 MPI)

Awatar użytkownika
QBA_
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 10
Rejestracja: 12 sty 2012, 21:49
Imię: Kuba
Lokalizacja: Częstochowa
Kontaktowanie:

Re: Thesis V6 blokada wału

Postautor: QBA_ » 04 cze 2018, 23:27

Silniki 3.2 mają inny wał, korby, tłoki. W przypadku silników 3.2 montowanych w alfach różnica tkwi także w ssących wałkach rozrządu.


Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość