Lancia Klub Polska

Forum dyskusyjne miłośników marki Lancia

>> SKLEPIK LANCIA KLUB POLSKA <<

Autosklep
Dzisiaj jest 13 lis 2019, 1:44

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
PostDodany: 17 sie 2016, 12:13 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 mar 2009, 16:14
Posty: 10195
Imię: Kamil
Lokalizacja: Wieluń/Gdynia
zelek185 pisze:
Podsumowując. Na podstawie zdjęcia z instrukcji (tego co wrzucił Bogdan) odpowiednimi olejami do silnika 3,0 V6 są oleje o klasie lepkości 5W-30 oraz 10W-40. Do sportowej jazdy producent zaleca oleje 10W-60. Ja zalałem 5W-30. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Moim zdaniem jeśli ktoś w miarę normalnie jeździ (bardzo nie katuje tego silnika) i w miarę często wymienia olej wraz z odpowiednim filtrem to nie powinien mieć większych problemów.
Owszem odpowiednimi, ale na tym samym zdjęciu jest również adnotacja, że 5W30 przy temp. niższych niż -20*C.
Poza tym jak już wyżej pisałem - nie ma sensu lać do benzyniaka oleju niskopopiołowego do Diesla z DPFem.

_________________
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V

Były:
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX


Obrazek


Na górę
PostDodany: 17 sie 2016, 12:29 
Offline
Użytkownik zbanowany
Użytkownik zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2013, 23:43
Posty: 1066
Imię: marcin
Lokalizacja: Brzeszcze
I kup po kimś takim samochód ;d Po co w ogóle pytasz jak i tak zrobiłeś inaczej ? Jak wszyscy wiedzą tutaj olej w busso to jedna z najważniejszych spraw,żeby wszystko było ok z silnikiem, później bedzie płacz i zgrzytanie zębami jak bedzie trzeba remont zrobić!
Kupiłeś po to 3.0 żeby jeździć spokojnie ?? I tak go przypałujesz kilka razy w tygodniu, bo taka jego natura, że lubi wysokie obroty, więc nie licz na to, że może sie nic nie stanie.
Weź to spuść i zalej tym co trzeba ;) 100 pare złotych może to nie mało, ale porównaj to z kasą na remont ;)
CO mechanik to różne opinie jakiej firmy olej lać.
Ja leje już nie do pierwszego auta olej Valvoline, albo Motula i zawsze byłem zadowolony. Na motulu troszkę ciszej silniki pracowały.

_________________
https://www.facebook.com/groups/LanciaKappaKlubPoland/


Na górę
PostDodany: 18 sie 2016, 16:28 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 cze 2010, 9:08
Posty: 2270
Imię: Bartek
Lokalizacja: Łódź
Podstawowe pytanie - komu wierzysz przy wyborze oleju, sprzedającemu - nawet koledze czy komuś kto użytkuje kilka sztuk V6 a jego zdanie podzielają inni użytkownicy.
Zapytaj się tego co Ci zaproponował ten olej ile ma aut z V6 Busso i ile razy wymieniał w nich olej i co zaobserwował.
Ale pamiętaj, że to twój silnik i twój wybór i to ty będziesz płakać jak go zabijesz tym olejem.

_________________
Kappa 3.0 V6 1999 [204KM] AUTOMATIC ZF PB+LPG
Thesis 3.2 V6 2003 [230KM] PB+LPG
Thesis Sportiva 2006 [200KM]
Thesis Sportiva 2008 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2007 [185KM]
Thesis 2.4 JTDm 2008 [185KM]


Na górę
PostDodany: 10 wrz 2019, 0:00 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 09 wrz 2018, 20:27
Posty: 3
Imię: Grzegorz
a tak się dzieje jak zły olej się naleje (lub ciśnie się jak wariat)


Załączniki:
IMG_20190909_185515.jpg
IMG_20190909_185515.jpg [ 2.91 MiB | Przejrzano 602 razy ]
Na górę
PostDodany: 10 wrz 2019, 9:56 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Posty: 126
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń
Taki miałem kiedyś silnik po Castrolu zalecanym przez producenta, ale to raczej kwestia wymiany oleju co 20-30k (kupiłem już z uwalonym piecem). Ja do siebie leje Valvo 10W60, przetestowany w ekstremalnych warunkach w rajdówce, wyciśnięte trochę ponad 100KM z litra, także nie było lekko. Dla porównania raz silnik został zalany Lotosem (z przyczyn niewiadomych do dzisiaj :-P :roll: ) o rzekomo tych samych parametrach i po 1 dniu rajdowania skończyły się pierścienie a panewki były już lekko podtarte, na szczęście na tyle mało, że wał przeżył. Także olej olejowi nie równy, nawet jak ma na opakowaniu takie same oznaczenia ;)

_________________
Thesis 3.0


Na górę
PostDodany: 17 wrz 2019, 10:16 
Offline
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum

Rejestracja: 09 wrz 2018, 20:27
Posty: 3
Imię: Grzegorz
silnik już umyłem i składam, będzie żył:)
zaleję sobie teraz olej 10w40 "na przepłukanie" a docelowo zamierzam lać 10w60


Na górę
PostDodany: 24 wrz 2019, 21:15 
Offline
Klubowicz
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
Posty: 898
Imię: Rafał
Lokalizacja: opole lubelskie
130.000 km na olejach valvoline i motul 10w40 i busso 2,5 o przebiegu prawie 200.000 km zasilany LPG po rozebraniu wyglądał tak:
.
.
.
Załącznik:
IMG_20190914_163104.jpg
IMG_20190914_163104.jpg [ 1.59 MiB | Przejrzano 390 razy ]
Załącznik:
PART_1568473941856.jpg
PART_1568473941856.jpg [ 93.67 KiB | Przejrzano 390 razy ]
.
.

więc może warto...


Na górę
PostDodany: 24 wrz 2019, 22:02 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Posty: 126
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń
Wygląda jakby był umyty, aczkolwiek oleje z wyższej półki Obrazek chociaż temperatura wrzenia oleju 140°C trochę niska jak na busso .

I tak dla porównania to tak wygląda 2.2 JTS po Castrolu przy wymianach oleju co 30k km wedle zaleceń producenta.

ObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazekObrazek

_________________
Thesis 3.0


Na górę
PostDodany: 24 wrz 2019, 22:34 
Offline
Moderator Globalny
Moderator Globalny
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 gru 2009, 21:50
Posty: 6574
Skype: faraonsw
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Stalowa Wola/Rzeszów
Busso 3,0; przebieg ponad 220 tys. km, w tym ok. 50 tys. na gazie.

Kolor obu głowic od góry jest inny - doszliśmy do wniosku, że dekiel pokrywy zaworów ciemniejszej głowicy nie ma odpowietrzenia skrzyni korbowej i chyba to jest przyczyną "brudniejszego" wnętrza.
W późniejszych wersjach AR i Lancii oba dekle mają odpowietrzenia.

Olej semi GM lub semi LOTOS; wymiana co maksymalnie :!: 12 tys. km (przeważnie do 10 tys.) z dobrym filtrem oleju.


Załączniki:
DSCN0861.JPG
DSCN0861.JPG [ 6.68 MiB | Przejrzano 366 razy ]
DSCN0860.JPG
DSCN0860.JPG [ 6.05 MiB | Przejrzano 366 razy ]

_________________
Samochodem kieruje głowa. Ręce i nogi to tylko robole ...
Niewidomy może jeździć samochodem ..... - jako pasażer ....

ZAPRASZAM DO SKLEPIKU KLUBOWEGO - TAKICH GADŻETÓW NIE KUPISZ NIGDZIE :!: :!: :!: <<<- klik

Kappa Coupe 3.0 24v automat nr 191 - 1997 - KLIK
FIAT Croma II; 2.4 M-Jet automat - 2008 - KLIK
była =>Kappa SW 2.0 20v + LPG - 1997 - KLIK
była =>Delta HPE 1,6 + LPG Vialle - 1999 - KLIK
Były: Syrena 105 (1974, 1979); PF 125p (1980, 1987); Polonez (1989); MB 123 (1983); Palio weekend (1998); IVECO TD (1998)
Na górę
PostDodany: 24 wrz 2019, 22:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Posty: 126
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń
No, i to się nazywa zadbany silnik. Mój przy 246kkm wygląda podobnie.

Z ciekawostek ten JTS ma ok 109kkm nalotu l.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


_________________
Thesis 3.0


Na górę
PostDodany: 25 wrz 2019, 21:48 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lut 2018, 21:59
Posty: 1000
Lokalizacja: Gród Kraka
faraon pisze:
24 wrz 2019, 22:34
Busso 3,0; przebieg ponad 220 tys. km, w tym ok. 50 tys. na gazie.

Kolor obu głowic od góry jest inny - doszliśmy do wniosku, że dekiel pokrywy zaworów ciemniejszej głowicy nie ma odpowietrzenia skrzyni korbowej i chyba to jest przyczyną "brudniejszego" wnętrza.
W późniejszych wersjach AR i Lancii oba dekle mają odpowietrzenia.

Olej semi GM lub semi LOTOS; wymiana co maksymalnie :!: 12 tys. km (przeważnie do 10 tys.) z dobrym filtrem oleju.
W mojej Thesis 3.0V6 jest na odwrót... przednia czyściutka, tylna ciemniejsza... ja tłumaczyłem sobie to wyższą temp. z tyłu komory silnika... nalot 121tyś, olej Selenia 20K co 20tyś... obecnie Agip 5W/50...

Obrazek

Obrazek

_________________
Żenująca, żyjąca w swoim świecie, krowa u płota...

Były:
Fiat 1300 (116A) 1962r (1.3 OHV R4)
Fiat 125S (125B) 1969r (1.6 DOHC R4)
FSO 125p (115D) 1990r (2.0ie DOHC R4)
Fiat Marea Weekend ELX ST.Moritz (185) 2002r (1.9JTD)

Są:
Lancia Thesis EMBLEMA (841) 2002r (3.0 V6)
Fiat Marea Weekend HLX Tour de France (185) 2001r (2.0 R5)
Fiat 125S (125B) 1971r (1.6 DOHC R4)
Lada 1500s (21061) 1981r (1.6 DOHC R4)
Skoda Octavia II Tour (1Z5) 2012r (2.5 R5)


Na górę
PostDodany: 25 wrz 2019, 22:27 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 cze 2009, 14:11
Posty: 1149
Imię: Piotr
Lokalizacja: Wrocław / Mirków
kamilkoza88 pisze:
24 wrz 2019, 22:02
Wygląda jakby był umyty, aczkolwiek oleje z wyższej półki Obrazek...
Ja po kilkukrotnej wymianie oleju valvoline 10w40 w kappie 2.4 20v też miałem zaskakująco czysty silnik. Tak więc może bardziej olej się do tego przyczynił że silnik wygląda jak umyty.

_________________
Lancia Dedra 1.6 8V 30 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.4 20V 67 tyś km miłych wspomnień
Lancia Kappa 2.0 20V TURBO


Na górę
PostDodany: 25 wrz 2019, 22:46 
Offline
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 maja 2014, 22:55
Posty: 126
Imię: Kamil
Lokalizacja: Toruń
Zasadniczo dobrej klasy oleje mają właściwości czyszcząco-płuczące. Nie mówię, że czysty silnik to coś złego. Wręcz przeciwnie

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka


_________________
Thesis 3.0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
[ Regulamin Forum ]

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl